Hoe zou het zijn als je weet dat je nog twee jaar te gaan hebt, om je aandelen op te kopen van Dexia.
De aankoopsomsom van B.K.R. te Tiel bedraagt 142500 gulden.
Heet iemand hier een antwoord op.
Gr.Annie
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aandelendepot opkopen
-
Gast
Re: Aandelendepot opkopen
Als je mogelijkheid hebt om dit te doen......zou ik dat ook doen.
Daarna lekker laten staan en inlossen als de beurzen weer zijn aangetrokken.
Eventueel financieren met een 2e hypotheek of indien je huurder bent via een DK of PL of RK.
Iemand op dit forum zou je kunnen helpen!
Daarna lekker laten staan en inlossen als de beurzen weer zijn aangetrokken.
Eventueel financieren met een 2e hypotheek of indien je huurder bent via een DK of PL of RK.
Iemand op dit forum zou je kunnen helpen!
Als je contract nog doorloopt kan je helemaal niks overnemen, anders kan je inderdaad beter zo snel mogelijk de hoofdsom betalen (hoe je dat betaalt, dat is een andere vraag) en dan heb je dus gewoon koerswinst of verlies net als elke andere belegger maar geen rente meer.
Dexia wil dit niet, tenzij je een flinke boete betaald, normaliter 50% van de resttermijnen, lekkere tent, toch?
Dexia wil dit niet, tenzij je een flinke boete betaald, normaliter 50% van de resttermijnen, lekkere tent, toch?
-
Gast
Je kunt wel degelijk de aandelen in bezit krijgen. Op dat moment zijn ze dus van jou en kun je er mee doen wat je wilt. Ben je een beetje een wijze belegger laat je ze staan tot ze meer waard worden. Dat zal zeker een keer gebeuren.....(prognose binnen nu en 8 jaar) gezien de historie.
Voorlopig haal je wel een druk van de ketel. Geen gezeik van Dexia van dat je moet betalen enzo.
Maar ik vraag me af.....is het echt meer dan ? 140.000??
Als je dat in een 2 hypotheek kunt stoppen....kost het je nog ? 350 netto (niet aftrekbaar) per maand. Maar goed, waarschijnlijk ettelijke tientallen euroos minder dan dat je nu betaald aan leasecontracten.
Zou het wel degelijk overwegen......
ps.: dag Luc, wilde inloggen met eigen naam maar weet wachtwoord niet meer....
Voorlopig haal je wel een druk van de ketel. Geen gezeik van Dexia van dat je moet betalen enzo.
Maar ik vraag me af.....is het echt meer dan ? 140.000??
Als je dat in een 2 hypotheek kunt stoppen....kost het je nog ? 350 netto (niet aftrekbaar) per maand. Maar goed, waarschijnlijk ettelijke tientallen euroos minder dan dat je nu betaald aan leasecontracten.
Zou het wel degelijk overwegen......
ps.: dag Luc, wilde inloggen met eigen naam maar weet wachtwoord niet meer....
Probeer 'dollarteken' eens.
Hallo Anniecoevorden,
Voor zover ik weet kun je wel afkopen maar niet opkopen.
Kijk in je contract, daar staat in hoe je tussentijds het contract kan beeinigen.
Groeten,
Piet
Voor zover ik weet kun je wel afkopen maar niet opkopen.
Kijk in je contract, daar staat in hoe je tussentijds het contract kan beeinigen.
Groeten,
Piet