LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3e keer laptop reparatie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
MRX1

3e keer laptop reparatie

Ongelezen bericht door MRX1 »

Wij hebben een acer laptop gekocht in oktober 2006.
Na een paar maand was hij defect.
Opgestuurd en naar 2 maand terug gekregen (moederbord vervangen).
In december 2007 weer stuk, na 2 maand gezeur terug gekregen moederbord en hardeschijf vervangen.
Harde schijf bleek net zo te zijn als voor de reparatie, 2 partities (hardeschijf in 2 delen spliten zo dat je een C: HD krijgt en een D: )
Had ook al meer dan 40 uur gedraait.
Na mijn idee is er dus geen nieuwe harde schijf ingekomen, maar dit ter zijde.
Na 3 dagen (na dat hij terug was van reparatie) viel de laptop steeds uit.
Terug naar de winkel en weer laten opstuuren.
vermeld aan de verkooper van dixons over de Harde schijf.
Laptop was ook niet goed in elkaar gezet, aan uit knop lag dieper dan normaal, en naden van laptop sluiten niet goed meer (dit vond de verkoper van dixons ook)
Op dit moment is hij 5 weken bij de monteur van acer en kon dixons mij niet vertellen wat er aan de hand is, en of hij gerepareerd word.
Ik mag blij zijn dat ik een extra 2 jaar garantie heb afgesloten.
de verzekering blijft vast niet lang meer betalen.

Wat zijn je rechten al consument, waneer mag je zeggen zo en nu is het afgelopen, geef mij desnoots de dagwaarde maar.

In 14 maand is hij nu bijna 5 maand bij de monteur, dit is niet normaal lijkt me.
Laatst gewijzigd door MRX1 op 26 feb 2008 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Re: 3e keer laptop reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt recht op herstel of vervanging van het product bij non-conformiteit. Dit moet binnen een redelijke periode en zonder ernstige overlast plaats vinden. De winkel mag de kosten die nodig zijn voor herstel of vervanging niet in rekening brengen bij de klant. Kan de winkelier hier niet aan voldoen dan heb je recht op ontbinding of prijsmindering.

Binnen de garantie periode komt hierboven op een omdraaiing van de bewijslast, zodat de winkelier hier alleen onder uit kan door te bewijzen dat het product conform aan de overeenkomst was toen hij hem verkocht.

Daarnaast kun je ook recht krijgen op ontbinding door een in gebreken stelling te sturen naar de winkelier. Je geeft de winkelier dan een redelijke periode om aan zijn verantwoordelijkheiden te voldoen.

Je geeft aan dat het product na herstel stuk is terug gekomen, dit is reden om direct te koop te ontbinden. Dit kan mogelijk een beetje vreemd over omdat je het product daarna opnieuw ter reparatie hebt aangeboden. Je zou daarom kunnen overwegen om de winkelier een brief te sturen waarin je hem nog 7 a 14 kalenderdagen gunt om het product te herstellen en dat je anders de overeenkomst ontbind.

De vergoeding waar je op hebt kan ik niet met zekerheid aangeven. Dit kan het moment waarop je de laatste keer het product hebt aangeboden, het moment waarop het product 9 maanden oud is vanwege het feit dat je het product 5 maanden oud was (zoals in dit geschil is gehanteerd), of de volledige aankoopsom. Uitgaande van een levensverwachting van 6 jaar schat ik de dagwaarde op 69% (.73^(9/12)*(72-9)/72) van het aankoopbedrag. (73% is de waarde van een nieuw exemplaar waar het model 1 jaar oud van is)

MRX1

Laptop is na gekeken daar en coverplate is opnieuw geplaatst.
Hebben hem na 5 week weer gekregen, hadden hem 5 minuitjes hier aan staan toe hij opnieuw uit ging.
ligt bij dixons op dit moment zo dat zij het zelf kunnen zien.
Maandag word contact opgenomen met het hooft bedrijf van dixons om te overleggen van hoe en wat.

laptop koste 758 euro en er was een verzekering van 3 jaar bij afgesloten van 159 euro.
Hopelijk word het zo geregeld dat hij inderdaat gezien word als 9 maand oud.
Hoe het met de kostens van het afsluiten van de verzekering zit, dat zal wel afwachten worden.

Bedant voor je reaktie en uitleg alfatrion :D

Update 25 feb

Winkel zegt dat hij inderdaat weer/nog stuk is, probleem licht nu bij hooftkantoor van dixons.
hopelijk hoor ik morgen wat ik terug krijg.
Laatst gewijzigd door MRX1 op 05 mar 2008 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

MRX1

Dixons wil ons niet crediteren en stuurd hem gewoon voor de 4e keer op.
Dixons heeft met acer gebeld, en die heeft hun verteld dat er niks mis is met de laptop.

Laptop viel steeds uit voor de laatste (3e) reparatie en doet dit nog steeds.
zelfs de persoon in de winkel heeft dit zelf mee gemaakt.

Dixons zegt omdat er tussen de 1e en 2e reparatie 8 maand zit willen ze hem niet terug nemen.

Zo kan je zien dat je als consument gewoon een nummer bent.

Laatste keer dat mij zo iets gebeurt, maandag sluit ik een rechtsbijstandsverzekering af, zo dat dit de laatste keer is dat ik word afgescheept.

Helaas dat dit probleem niet is opgelost :cry:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Graag gedaan. :)

Als je een (aangetekende) brief stuur naar Dixons, dan is de overeenkomst ontbonden. Je moet dan waarscheinlijk wel naar de rechter gaan om je gelijk te halen.

Je mag zonder advocaat naar de (karton)rechter gaan als het bedrag dat
er mee gemoeid is lager is dan 5000 euro. De kosten van een rechtzaak liggen tussen de 110 en 270 euro, alsdus de consuwijzer (voorlichting van de overheid voor de consument) in het stuk Uw recht halen.

Je moet alleen wel weten hoe zo'n rechtzaak verloopt omdat je anders wel eens te laat zou kunnen zijn. Specefiek daarvoor zou je natuurlijk ook op zoek gaan naar juridische bijstand alleen hiervoor. Afhankelijk van je inkomen en eigen vermogen kun je hierop subsidie krijgen van de overheid.

Als je opzoek bent naar een rechtsbijstandverzekering om goed te kijken naar de voorwaarden en ook naar meedere aanbieders met elkaar te vergelijken. Hierbij goed de voorwaarden met elkaar vergelijk.

Bij het lidmaatschap van CNV zit standaard een rechtsbijstandsverzekering voor werk en prive. Deze zou ik zeker mee nemen in je vergelijking.

MRX1

Goed nieuws, dixons heeft toch maar besloten mij een alternatief te bieden voor mijn laptop.
Heb een nieuwe acer Aspire 5630 gekregen voor mijn oude.
Het heeft dus wel zin om te dreigen met juridische stappen.

Heb het ook te danken aan de inzet van het winkel personeel daar.
De verzekering van dixons heeft er ook van geleerd denk ik, want die is flink verhoogd.
Eerst 159 euro voor 3 jaar, nu 11 euro per maand volgens de winkel bediende.

Gesloten