Wat was dan de werkelijke reden? Je houdt een heel verhaal over dat je in de ziektewet zit en daarom eerst wel en later geen hypotheek krijgt, terwijl je dan komt met dat er 'ineens een andere reden opgegeven' werd.
De reden die dsb bank toen gaf was dat wij volgens hun een achterstand/cq bkr registratie zouden hebben op onze huidige hypothkeek....Ik was woedend toen ik dat hoorde maar ik wist wel beter....
Ik heb daarop onze huidige bank benaderd maar deze gaf ook aan dat dit onzin was..Wij hebben helemaal geen bkr registratie en ook nooit gehad...Dus hoe ze daar nou bij kwamen.....Ik kreeg vanaf toen het gevoel dat men van tevoren al wist dat de hypotheek niet door ging maar dmv een taxatie er nog wat uit te slepen.En omdat ik er constant acheraan belde dat ze maar een reden opgaven om maar van mijn gezeur af te zijn...
Nou ik laat het er niet bij zitten in ieder geval en ga er werk van maken...Wij zetten een handtekening onder een contract met de veronderstelling dat het door gaat...En als het dan niet door gaat geef dan en geldige reden op..Bv een reden die van te voren niet kenbaar was...Maar niet zo..wij zijn duidelijk geweest..Als de adviseur dan zegt dat een tijdelijk contract/ziekte niet uitmaakt waarom zou ik daar dan aan twijfelen?
Even op google dsb bank intoetsen en daar kwam ik verhalen tegen die exact op ons geval leken...Ik heb dus sterk het vermoeden dat men dit erom doet...
Tja die taxatie moeste zo snel om het voor het einde van het jaar nog rond te krijgen...
Ook zoiets:toen ik hoorde dat de hypotheek niet doorging probeerde ik in contact te komen met de adviseur...Hij zou mij terugbellen,en dat is nooit gebeurd...Ik bedoel als de beste man niks heeft te verbergen waarom dan niet even terugbellen...Maar goed dit was voor ons een keer maar nooit weer..Dit is de 3 e hypotheek die we hebben afgesloten maar nog nooit zoiets meegemaakt...
Trouwens wel raar dat je in zo'n vroeg stadium al een taxatie hebt moeten doen. Ik zou denken dat dat wat later zou komen, als je zelf al aan alle inkomens- en gezondheidseisen hebt voldaan. Maar aan een taxatie ontkom je natuurlijk sowieso niet, welke hypotheek je ook neemt.
Ben het met je eens..Hij wist van de ziekte/tijdelijk contract..Aan een taxatie ontkom je niet dat snap ik ook wel...Maar waarom een taxatie als je bij voorbaat al weet dat je mensen op kosten gaat jagen omdat hun hypotheek niet doorgaat....
Tja het enige wat ze bij de dsb bank nu zeggen is dat ik het contract heb ondertekend...Ach ja zo kan ik nog wel even doortypen want er komt weer heel wat frustratie naar boven...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)