LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stroomverbruik nieuwe HR Ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
panter_peter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2008 17:48

Stroomverbruik nieuwe HR Ketel

Ongelezen bericht door panter_peter »

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe HR ketel. Nu heb ik op zich wel een paar ketels op het oog (oa Nefit TopLine HRC30/CW5, Bosch 35HRC Top), maar wat ik mij afvroeg is of er mensen wel eens hebben gekeken naar het stroomverbruik van ketels. Daarover vind ik weinig terug.

Ik weet dat mijn huidige ketel best wat stroom verbruikt (ong 2 kWh/dag gedurende de winterperiode) en heb het idee dat dat oa dmv modulerende pompen best omlaag kan, maar er valt zo weinig over te vinden. Een email aan Bosch met deze vraag leverde als antwoord dat deze ketel 50 Watt in standby zou gebruiken, wat ik betwijfel.

Ik ben even benieuwd of anderen hier wel eens naar hebben gekeken of wellicht een dergelijke ketel geinstalleerd hebben en weten wat deze verbruikt.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Stroomverbruik nieuwe HR Ketel

Ongelezen bericht door chat »

Dat betwijfel ik ook, dat zal wel 5 watt zijn, of verkeerd begrepen of verkeerd vertelt.

henkjoy
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mar 2006 22:34

Re: Stroomverbruik nieuwe HR Ketel

Ongelezen bericht door henkjoy »

met een moduleer pomp bespaar je wel maar meestal als je gaat douchen heb je het meeste stroomverbruik vadaar dat fabriekanten niet precies kunnen zeggen wat hun apparaat gebruikt vandaar alleen de rust stand kunnen bepalen.Ik zal eens mijn meter op ampere ertussen hangen kijken wat eruit komt

Ketelbinkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:45

Re: Stroomverbruik nieuwe HR Ketel

Ongelezen bericht door Ketelbinkie »

Van de Bosch weet ik het zo niet maar voor de Nefit TopLine Compact is het volgens de technische specs:

standby/ deellast/ vollast/ vollast tap W
4,5 /55,5 /132 /141

Gesloten