LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep: Glucosamine

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rinegie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2008 13:11

Re: Oproep: Glucosamine

Ongelezen bericht door rinegie »

ook ik ben op advies van huisarts glucomasine gaan slikken voor mijn klachten, maar helaas mocht ook ik als fybromnyalgie patient geen baat hebben hierbij, heb verschillende preparaten geprobeerd, maar het enige wat ik er aan over hield was een lege portemonnee!!

A-W
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:15

Re: Oproep: Glucosamine

Ongelezen bericht door A-W »

maar het enige wat ik er aan over hield was een lege portemonnee!!
Dito :(
En dan te bedenken dat ik moet rondkomen van een wao-uitkering die nog minder is dan een bijstandsuitkering...

Ik vind het jammer dat dit soort preperaten niet worden vergoed voor mensen met een laag inkomen.
Want nou stel eens dat Glucosamines wél echt zouden helpen?
Dan nog was het onmogelijk voor mij om dit te blijven slikken :?

Krom en triest....

doret
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2007 21:12

Re: Oproep: Glucosamine

Ongelezen bericht door doret »

Ik zei dat ik baat heb bij vitaminen omdat ik eerst continue verkouden was en nu nooit meer.
Dat je weerstand wordt verhoogd door vitamines denk ik wel maar ik zeg niet dat dat bij iedereen nodig is. Mijn vriend slikt helemaal niks en is ook nooit tot zelden ziek.
Het is wel zo dat gezond eten verreweg de beste oplossing is maar wie doet dat tegenwoordig nog. Niet roken, drinken en genoeg bewegen doet ook niet iedereen.

Al met al blijf ik vitaminen slikken en adviseren voor iedereen met een verminderde weerstand en als iemand het niet wil is het mij ook best. Je mag zelf je keuzes maken, ik dring niemand iets op.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Oproep: Glucosamine

Ongelezen bericht door Henri42 »

dat spul helpt zeker , het heeft een placebo effect.

Radar zwengelt een onderwerp aan, maakt gebruikers ervan onzeker en komt niet met een eind advies JAMMER (*-*)

iniki
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:58

Re: Oproep: Glucosamine

Ongelezen bericht door iniki »

Glucosamine werkt beter met Chondritine samen. Ook is het volgens mij alleen werkzaam als het in het beginstadium van de artrose wordt genomen..het artrose proces zou daarmee misschien gestopt of vertraagd kunnen worden.
Bij iemand die reeds behoorlijk aangetast is door de ziekte (verdikte gewrichten e.d. doet het niets meer.

Ik vind het jammer dat dit soort preperaten niet worden vergoed voor mensen met een laag inkomen.
Want nou stel eens dat Glucosamines wél echt zouden helpen?
Dan nog was het onmogelijk voor mij om dit te blijven slikken
A-W@ en rinegie@,
Inderdaad, dit probleem geldt voor een hoop mensen...toch zijn er zk.verzekeringen die het volgens mij wel vergoeden..(Er bestaan tegenwoordig speciale "paketten").
Helaas kost dit wel weer extra premie, maar, wanneer je zoals je zelf zegt fibromyalgie hebt, is het toch misschien nuttig, want je krijgt dan gewoon alle "alternatieve" medicijnen en geneeswijzen vergoed, naast de (dure) reguliere.


Doret@ en Kanovaarder@
Volgens mij wordt je ziek als je immuunsysteem slecht werkt.(Vaak ook gevolg van Stress)
Het slikken van Vitamines kan heel goed werken dit imm.syst. te versterken. heb ik zelf meegemaakt, en denk ik.
Zeker Doret die in een apotheek werkt en de hele dag zieke mensen voor zich heeft en waarvan sommigen 'resistente' bacterien bij zich hebben.
Daarbij moet zij wellicht hard werken, veel denkwerk, vroeg opstaan, vroeg naar bed. enz.
Dit in tegenstelling met Grootvader/Kanovaarder, die waarschijnlijk een rustig leven lijdt. Geen zieke mensen voor zich enz.

Tot slot Italianen schijnen artrose te bestrijden met het innemen van Olijfolie..wat ook goed blijkt te helpen.

Greenwitch
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 feb 2008 09:35

Re: Oproep: Glucosamine

Ongelezen bericht door Greenwitch »

Hoeveel olijfolie moet je dan nemen? Gebruik het elke dag, maar sinds een maand weet ik zeker dat ik heup-artrose heb. Voorlopig gebruik ik toch glucosamine. Pas eind maart kan ik oordelen of het mij wel of niet helpt. Daarna maak ik dan wel een afspraak met de huisarts voor manuele therapie, een inlegzooltje, oefeningen om mijn dijbeenspieren te verstevigen, een fysiotherapeut om me te helpen nog meer af te vallen. immers elke kilo minder is gelijk 4 kilo minder op je heupgewrichten en als niks helpt, eindelijk pijnstillers met maagbeschermers. Hoera... ?? :(

iniki
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:58

Re: Oproep: Glucosamine

Ongelezen bericht door iniki »

Lang verhaal... olijfolie en ook visolie schijnen te helpen.
http://www.artrose-info.nl :idea:

Google :arrow: olijfolie artrose dieet (want er schijnt een oorzaak voor te bestaan) ..Kijk zelf even het is te veel om allemaal te beschrijven.

Zo ben ik er oa.achter gekomen dat het bij /in bepaalde Bevolkingsgroepen/gebieden, niet voorkomt.
Dit zou zijn oorsprong hebben in. (vooral) de voeding.
In het bijzonder 'het eten van (rood)vlees' wordt afgeraden enz

Vooral veel fietsen..dit belast de gewrichten minder dan lopen.

Hopelijk kom je hiermee iets verder, :)

Gesloten