LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASUS

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
SUCE
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2008 14:33

ASUS

Ongelezen bericht door SUCE »

In juli 2007 hebben wij bij DKWEERT een laptop (ASUS) gekocht, dit omdat de computer die wij ter reparatie hadden afgegeven niet meer gemaakt kon worden.
De laptop zou sneller zijn dan dan computer die wij hadden en zou echt passen bij ons gebruik. Dus we hadden echt zin om met deze computer aan de slag te gaan.

Eenmaal thuis bleek de computer toch echt niet zo snel te zijn als belooft, maar ja. We hadden zo iets van we kijken het wel eens aan.
Bewust de kinderen geen spellen laten spelen op de computer, omdat wij bij de vorige computer merkte dat dit ook zorgde voor een vertraging. Op zich ging het allemaal redelijk.

Tot eind oktober 2007.
Toen ik aan de computer ging werken hoorde ik steeds een extreem blazend geluid( en wind). Hopende dat het over zou gaan als hij afgekoeld was, heb ik hem uit gezet.
Maar helaas de volgende dag was het weer raak.

We hebben de computer terug gebracht en de medewerkers van DK WEERT hebben hem opgestuurd naar Asus.
Na 3 weken kregen we hem terug.
Zo ver ik begrepen heb zou de Fan vervangen moeten worden, maar dit is niet gebeurt.
Bij Asus hebben ze de computer schoon gemaakt en alles terug geplaats en het probleem zou opgelost moeten zijn.
Niet dus.

Nog geen 3 weken later hebben we de computer terug gebracht omdat de Fan weer extreem blies.
De computer is met een begeleidend schrijven (volgens de medewerker DK WEERT) naar Asus gestuurd en is afgelopen vrijdag door ons weer bij DKWEERT opgehaald.
De problemen zouden echt opgelost zijn. Niet dus.

Gisteren zaterdag 5 januari 2008 heb ik de computer aan gezet om te gaan telebankieren en het was na 2 minuten al weer prijs.
De Fan begon weer extreem te blazen en dat doet hij nu nog steeds.

Na een email gestuurd te hebben naar DK WEERT kregen we geen reactie. (achteraf blijkt de directeur vakantie te hebben). De volgende dag zelf contact opgenomen met DK WEERT. De medewerkers snappen er niets van en gaan het met de bedrijfsleidster bespreken.
Ik had vriendelijk verzocht om die dag nog een reactie te krijgen, maar helaas. Vandaag dus zelf opgebeld. De computer kon weer naar Asus verstuurd worden en dan kon ik een andere computer lenen. Wel tegen borg. Het geen de vorige 2 keer niet gevraagd is. Aangezien ik geen vertrouwen meer heb ik Asus wenst ik eigenlijk gewoon mijn geld terug, maar dat blijkt niet te lukken.

Bij Asus was de betreffende medewerker zelf zo op zijn tenen getrapt dat ik naar zijn naam en functie vroeg, dat hij de telefoon ophing.
Lekker prfesioneel dus.

Verder kreeg ik ook niemand aan de telefoon. Andere telefoonnummers waren onvindbaar.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: ASUS

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Bij Asus was de betreffende medewerker zelf zo op zijn tenen getrapt dat ik naar zijn naam en functie vroeg, dat hij de telefoon ophing.
Lekker prfesioneel dus
ASUS is geen aanspreekpunt in dit geschil.
DK Weert heeft hem geleverd en daar moet je de zaak mee afhandelen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ASUS

Ongelezen bericht door BBCS »

Na een email gestuurd te hebben naar DK WEERT kregen we geen reactie. (achteraf blijkt de directeur vakantie te hebben). De volgende dag zelf contact opgenomen met DK WEERT. De medewerkers snappen er niets van en gaan het met de bedrijfsleidster bespreken.
De fout ligt bij de verkopende partij.
Als zij een eigen technische dienst hebben, kunnen zij het klusje zelf oplossen.

Naast het vrijhouden van de luchtstroom (dus stofvrij houden) kan het ook gebeuren dat de warmtegeleidende pasta (tussen de processor en koellichaam) de warmte niet goed meer geleidt en een warmte isolator wordt.
Wat er dan gebeuren moet is de warmtegeleidende pasta verwijderen, goed schoonmaken en het contact tussen de processor en koellichaam voorzien van een nieuw laagje warmte geleidende pasta.

tdk
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2008 11:19

Re: ASUS

Ongelezen bericht door tdk »

Als je het mij vraagt, vervalt de garantie als die winkel dat zelf doet.

Ik heb zelf een probleem gehad met een asus laptop, echter kon de winkel daar zelf niets aan aan doen omdat hij nog binnen de garantie periode was.
als die winkel dat zelf gedaan zou hebben zou ik meteen geen garantie meer hebben.

hoewel het probleem mijn eigen schuld was heeft asus dit goed afgehandeld. (er zat een verkeerd kaartje in de kaartlezer en die kregen we er niet meer uit)

groetjes
t. de koning

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: ASUS

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

echter kon de winkel daar zelf niets aan aan doen omdat hij nog binnen de garantie periode was.
als die winkel dat zelf gedaan zou hebben zou ik meteen geen garantie meer hebben.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... n_garantie

Overeenkomst met verkoper en niet met fabrikant.
Verkoper moet de garantie afhandelen
Jouw verkoper lijkt de wettelijke bepalingen wat dat betreft niet helemaal te kennen.

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ASUS

Ongelezen bericht door alfatrion »

@tdk: De winkel hoeft het ook niet zelf te doen, maar is wel verplicht om het probleem voor jou op te lossen. Dat kan bijvoorbeeld dat het product aan te nemen en op te sturen naar de fabrikant. Als je naar de fabrikant toe stapt en er komen problemen ben je niet direct al je rechten kwijt, maar de zaak licht juridisch gezien dan wel lastiger.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ASUS

Ongelezen bericht door BBCS »

Overeenkomst met verkoper en niet met fabrikant.
Verkoper moet de garantie afhandelen
Hierin maak je wel een grote fout.

De winkelier mag alleen de fabrieksgarantie zelf afhandelen als hij daarvoor door de fabrikant gemachtig is.

Dus het is niet zo dat de winkelier de garantie zelf moet afhandelen en de kosten daarvan bij de fabrikant verhalen. Zo werkt het dus niet.


In de praktijk is het zo dat je als consument het product naar de winkelier brengt, en hij moet dan de garantieafhandeling met de fabrikant voor zorgen. Dus dat kan betekenen dat de winkelier dan het product naar de fabrikant opstuurd.

Een uitzondering hierop is dat er sommige fabrikanten het defecte product bij de consument thuis zelf komt omruilen, dan dient de consument zelf contact op te nemen met de fabrikant om een afspraak te maken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ASUS

Ongelezen bericht door BBCS »

Als je het mij vraagt, vervalt de garantie als die winkel dat zelf doet.

Ik heb zelf een probleem gehad met een asus laptop, echter kon de winkel daar zelf niets aan aan doen omdat hij nog binnen de garantie periode was.
Stof valt nooit onder de garantie, zelfs het schoonmaken niet.

Dus als in een computer stof zit en de winkelier moet die computer schoonmaken, dan komen dergelijke kosten altijd voor de consument.

Dit valt niet onder garantie, maar onder onderhoud en kosten voor onderhoud vallen dus nooit onder garantie.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: ASUS

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Hierin maak je wel een grote fout.
Niet echt.
Niet afhandelen als in repareren maar afhandelen als in: klant levert hem in en krijgt hem na korte tijd keurig functionerend weer terug.

Wat er in de tussentijd gebeurd daar zou een klant geen boodschap aan moeten hebben.

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ASUS

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dus als in een computer stof zit en de winkelier moet die computer schoonmaken, dan komen dergelijke kosten altijd voor de consument.
In een computer kan best (veel) stof te vinden zijn zonder dat dit een enige verhindering vormt voor het hitte transport. De gaatjes in de behuizing moet je strofvrij houden.

De kast kun je als consument pas open maken na de garantie periode omdat winkelier dat nog wel eens willen aangrijpen als een reden om geen garantie te verlenen.

En het uitblazen van een computer is een werkje van paar minuten. Wil je daar werkelijk kosten voor in rekening brengen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ASUS

Ongelezen bericht door BBCS »

En het uitblazen van een computer is een werkje van paar minuten. Wil je daar werkelijk kosten voor in rekening brengen?
Om een laptop schoon te maken, moet soms de laptop een groot gedeelte uit elkaar worden gehaald.

Een desktopcomputer is wat gemakkelijker.
Soms moeten de ventilatoren vervangen worden, doordat door het stof de lagers in kunnen slijten.
In een computer kan best (veel) stof te vinden zijn zonder dat dit een enige verhindering vormt voor het hitte transport.
Dat kun je beter niet te hardop zeggen.

De processoren van Intel kunnen tegen een stootje en als ze te warm worden, dan raken ze niet oververhit.

De processoren van AMD daarintegen kunnen minder goed tegen een warmteafvoerprobleem. Als een processor van AMD eens een keer te warm is geweest, blijven ze te warm worden.
Of erger, ze verbranden.

De harde schijven bezwijken ook vaak door een koelingsprobleem.
De meeste harde schijven bezwijken doordat er een laag stof op zit.

Ik heb laatst een computer totaal afgekeurd omdat die te grote schade had door een stofprobleem.
De kast kun je als consument pas open maken na de garantie periode omdat winkelier dat nog wel eens willen aangrijpen als een reden om geen garantie te verlenen.
Ik zou zeggen:
Laat het schoonmaken van de computer door de verkopende partij uitvoeren, dan zit je altijd veilig.
En het uitblazen van een computer is een werkje van paar minuten. Wil je daar werkelijk kosten voor in rekening brengen?
Meestal pak ik dat mee in een totale servicebeurt.
En als ik bij een klant ben en ik zie dat de computer vol stof zit, dan maak ik dat altijd schoon.
En als ik een reparatie heb en ik zie dat de computer vol stof zit, dan maak ik dat altijd schoon.

Mijn advies:

Laat minstens 1 keer per jaar de computer controleren. En wordt de computer in stoffige omgevingen gebruikt dan het liefst 2 keer per jaar.

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ASUS

Ongelezen bericht door alfatrion »

Na dat ik mijn PC na twee a drie jaar had open gemaakt trof ik een heel klein beetje stof aan op de harde schrijf, diverse printplaten en processor. De meeste stof zit bij mij altijd onder op de kast, het frontje (en de gaatjes aan de achterkant, maar daar kan ik makkelijk bij).

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ASUS

Ongelezen bericht door BBCS »

Je moest eens zien wat ik allemaal tegenkom.

Een beetje stof kan geen kwaad, maar een hele deken van stof wel.

En sommige mensen presteren het om het voor elkaar te krijgen dat er zoveel stof in de computer komt dat de boel gewoon oververhit raakt.

Als ik weer zo'n computer tegenkom, zal ik er foto's van maken en ik zal deze dan op mijn site gaan plaatsen.

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ASUS

Ongelezen bericht door alfatrion »

Afgesproken :!:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: ASUS

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Wel eens een computer schoongemaakt waarbij de processor niet meer te herkennen was :lol:
Huishouden met 2 kettingrokers en vrij door de kamer rondfladderende vogels.
Gelukkig was dit nog net voor het gigahertz tijdperk 8)
(Reden waarom hij openging was eigenlijk de cd romspeler die haperde; processor trok het nog wel).

Maar dit even terzijde.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ASUS

Ongelezen bericht door BBCS »

Wel eens een computer schoongemaakt waarbij de processor niet meer te herkennen was
Huishouden met 2 kettingrokers en vrij door de kamer rondfladderende vogels.


De processor is nog wel te herkennen, maar de ribbels van het koelblok niet meer.

Stof die je met een plamuurmes moet verwijderen.
Nicotinestof noem ik het.

Ik ga dan ook een dergelijke koelblok ook niet schoonmaken, maar ik vervang die dan gelijk.

De kosten van een nieuwe is goedkoper dan de kosten van het schoonmaken.
Ik noem dat dan een economische vervanging.

Soms draaien de ventilatoren niet meer.

Vooral voor de grafische kaart heeft dat soms fatale gevolgen.

Als het mooi weer is en ik moet bij de mensen thuis dan die computer schoonblazen, dan staan sommige echt stomverbaast te kijken als ze zien hoeveel stof er uit komt.

Technische_Dienst
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2008 10:05

Re: ASUS

Ongelezen bericht door Technische_Dienst »

Zover ik weet is asus verplicht een nieuwe laptop aan te bieden.
Als het goed is er een nieuwe laptop verstreken. Ik ben ook een vaste klant van DKWeert. En daar doen ze alles aan om de klant zo goed mogelijk te helpen. En hebben ze een nieuwe laptop vanuit Asus aangeboden.

Dit kan kloppen dat de verantwoording bij de winkel ligt. En dit is ook door DKWeert opgelost. Dacht helder dit even op :D

Verder heb ik ook een Asus gehad en soortgelijk probleem. Maar opgegeven aan de winkel en een nieuwe gekregen. :P

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ASUS

Ongelezen bericht door BBCS »

Zover ik weet is asus verplicht een nieuwe laptop aan te bieden.


Niet als de laptop vol stof zit en dat door deze stof de schade ontstaan is.

Bode
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2008 22:12

Re: ASUS

Ongelezen bericht door Bode »

Asus Z83S
Deze pc is al zo vaak gerepareerd dat hij meer weg is als in gebruik .
1: Eerste 5 minuten na aanschaf liep hij vast, een groot blauw scherm.
2: Terug naar dealer, deze wilde hem niet terug nemen/ vervangen maar repareren. Terwijl dit wel de mogelijkheid was geweest en een hoop problemen had gescheeld .
3 : dealer haalde alle software er af en lade het op nieuw er op . Maar delete de ASUS extras om hem sneller te maken .
4: daarna kan ik hem niet meer uitzetten . En ook verliest hij telkens de draadloze Internet verbinding. De pc die er naast staat doet het gewoon draad loos.
Toch besluit ik om ook maar een nieuwe draadloze router van ASUS te kopen om alle problemen uit te sluiten.
5: weer terug naar dealer deze wil de recovery cd er over heen draaien .Dit lukt niet .
6: pc word naar ASUS gestuurde.
7: nieuw moeder board wordt geïnstalleerd .
8 : bij een power point presentatie krijg ik meldingen van illegale soft ware. Microsoft helpt me verder . Hij doet het weer even .
9: Vervolgens loop hij weer vast .En komen er diverse error meldingen .Zie bijlage.
10 : ik moet printen en besluit om mijn lexmark er op te instaleren . Dit lukt half en geeft communicatie errors. Met een programma van Windows vista dat aangaf waar het probleem met vista lag werkte het een dag . En vervolgens weer communicatie problemen .
Heb toen heel lexmark er afgehaald.
11 : Error meldingen blijven komen en zelfs de blauwe schermen komen terug . De pc gaat van zelf uit en aan .
10: Dealer wil weer de recover cd er overheen doen en software er opnieuw op zetten. Maar dat lukt niet .
11: ik lever hem op nieuw in maar meld dat ik hem niet meer wil hebben na zoveel reparaties .
12: toch word de pc opgestuurd naar ASUS .En komt gerepareerd terug zegt men .
13: Nadat ik de melding van mijn dealer kreeg dat de pc in orde was en dat men niets kon vinden. Heb ik hem op advies van ASUS opgehaald om toch maar te kijken of dat deze goed werkte.
Maar helaas . Bij het aanzetten kreeg ik de melding niet goed afgesloten en liep de teller terug bij 0 kreeg ik het scherm dat er illegale soft ware was .
Ik kon kiezen: werken met beperkte mogelijkheid
Een nieuw nummer in voeren.
En als laatste ASUS bellen .
Dit heb ik gedaan en deze adviseereden me om de recovery cd er in te doen en de instructies te volgen . Bij de eerste poging kreeg ik dit grote error scherm .
Bij een tweede poging via f9 kreeg ik en seconde een upload scherm en meteen weer error.

Dit zelfde is ook al voor gekomen bij mijn dealer .

Wat als hij het nu over een periode van tijd weer niet doet . Dan doet de recovery cd het ook niet.

Deze pc is nu +/- 4 keer bij mijn dealer geweest ter reparatie / test . En dit word zijn derde bezoek aan ASUS. Ik denk dat door alle partijen er nu genoeg aan gerepareerd is.

Deze pc is splinter nieuw . Hij staat nu +/- 3 maanden op mijn naam . En ik heb er nog geen 10 uur mee gewerkt . Voor de rest is hij of in reparatie geweest bij mijn dealer of bij ASUS of gaf hij grote problemen .
Op dit moment heb ik de asus z83s vanaf september in bezit en is het de nu 6e keer dat hij ter reparatie naar asus gaat .
Telkens is hij minimaal 2 weken weg .
Asus heeft als polecy bij 3 keer repareren word hij vervangen op hun site . maar die vlieger gaat niet op. Dit is nu mijn 6e RMA aanvraag bij asus maar een goede reparatie ho maar en vervanging zit er zeker niet in.
Dit is echt de laatste asus die ik ooit gekocht heb . wat een waardeloze service .
wie heeft er ervaring mee en hoe krijg ik een andere pc :cry:
wie kan mij helpen
Het heeft me 1200 euro een nieuwe asus draadloos modem en een nieuwe printer gekost en ik kan er geen bal mee doen . telkens na een zogenaamde reparatie doet hij het nog niet .

MXMCE
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: ASUS

Ongelezen bericht door MXMCE »

Mijn R2H kwam net voor de 3e keer retour, maar komt kapotter terug dan dat hij heengegaan is. *schuld Asus.
Communicatie is slecht, service slecht en de R2H is 1 grote misstap van asus, wat een k :!: tding.

Vista Capable, hahahaha, deze kon het beeld van de meegeleverde
tv-usbstick nieteens schokloos vertonen, als het tegenzit is voordat hij
is opgestart, al de accu leeg,
Oftewel, teveel moois voorgeschoteld wat niet haalbaar is.
Zeg maar wat Acer deed met zijn L200

Gesloten