LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
m.hubbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2008 16:28

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door m.hubbers »

Bedankt voor de reacties. Wij zouden een verblijf/vakantie t.w.v. 1700 euro voor een week met 4 personen mogen uitzoeken in Spanje of de Canarische eilanden.
Zoals ik van jullie begrijp, zit hier geen vlucht of iets dergelijks bij. Ik ben nog steeds in twijfel... Vooral omdat we met 2 jonge kinderen willen gaan. Met z'n tweeën had het mij weinig uitgemaakt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 25 Feb 2005 18:35 door EchteMeisje


--------------------------------------------------------------------------------

Een paar jaar geleden heb ik voor een callcenter (2Contact in Haarlem) gewerkt dat door TVS is ingehuurd om potentiële klanten te strikken.
Dat callcenter is al eens failliet gegaan door wanbeleid en rechtszaken die tegen dat bedrijf zijn aangespannen.

Ik kan je vertellen dat ik er na een week kotsmisselijk van werd.

Ten eerste wordt je praktisch aangemoedigd om te liegen tegen de mensen die je aan de andere kant van de lijn hebt.
Want hoe meer mensen er naar de presentatie toekomen, hoe meer dat callcenter werd betaald. En dat uitte zich weer in een bonus (in geld of kado's en waardebonnen) voor de callcentermedewerker die tijdens de dienst de meeste afspraken wist te scoren. Dus je begrijpt wel dat je als 16 of 17-jarige er alles aan doet om de meeste afspraken op te kunnen schrijven als daar een extraatje aan vast zit.

Je moet inderdaad allerlei vragen stellen om te bepalen of iemand in de doelgroep zit. Want iemand die 2 x per jaar gaat kamperen of een uitkering heeft zal waarschijnlijk niet dat dure vakantiepakket kopen dat ze je gaan proberen aan te smeren. Daar kan ik me iets bij voorstellen, dat je als bedrijf zijnde een soort van voorselectie maakt.

Maar schimmigheid waarin je alles rondom TVS moest verhullen beviel mij niet. Je mocht NOOIT het telefoonnummer van TVS geven. En als mensen bleven doordrammen om meer info mocht je bij hoge uitzondering verwijzen naar de website.

Je mocht ook absoluut niet zeggen dat de presentatie bedoeld was om hun vakantieconcept uit te leggen of dat het een verkooppresentatie was, want dan zouden een heleboel mensen al afhaken.
Nee, het was beter om te zeggen dat men dan uitleg zou geven over de week gratis verblijf en wat je daar allemaal kon doen.

Daar werd wel altijd veel op gehamerd: dat je VERBLIJF moest zeggen en niet vakantie. Want waarom letten ze daar zo op? Omdat BIJNA elke callcentermedewerker toch zei dat het om een VAKANTIE ging die je had gewonnen omdat je in de doelgroep zat. Want ja, daar kun je die bonus mee scoren...

Voor wat betreft die doelgroep: Het is niet zo dat het moeilijk was om daar in te vallen. Sterker nog: 4 van de 5 mensen valt in de doelgroep.

Al met al kreeg ik na een paar dagen een onbehaaglijk gevoel bij dit werk en heb ik gevraagd of ik op een ander project gezet kon worden en dat is ook gedaan. Dat was gelukkig een stuk socialer en ik hoefde niet te liegen. Halve waarheden vertellen valt ook onder liegen naar mijn mening.

En ik weet voor 100% zeker dat TVS wist van de werkwijze van het callcenter, want het belscript hebben ze zelf gemaakt.

Zo, dit is mijn relaas. Het enige wat ik nog kwijt wil is dat mensen zich 2 x moeten bedenken voordat ze zich iets laten aanleunen wat te "mooi om waar te zijn" klinkt.

Naar boven
Er is sinds 2005 niet veel veranderd, nog steeds dien je alle reiskosten ( op de eerste vlucht na ) zelf te betalen en dat zijn vaak grote bedragen voor losse tickets.Ook beperk je jezelf omdat omdat er nooit eens iets anders mogelijk is. Verder hoor je ook wel vaak klachten over het niet kunnen boeken in de door jou verlangde tijdspanne. Zoek ook op de site van www.google.nl en kijk daar eens rond.Je kunt het geld maar 1 keer uitgeven en op deze manier zit je voor lange tijd aan en leiband.Er kunnen situatie's komen waardoor je lang niet op vacantie kan/mag ( ziekte/onvoorziene omstandigheden ) en je bent dan al op voorhand het geld kwijt.
Mvg Jor.

benniegek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2008 16:46

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door benniegek »

Ook ik ben net gebeld met de mededeling dat ik "gratis" gebruik kan maken van een accomodatie in Spanje. Maar dan moet ik eerst wel even naar Maarssen komen om de gids op te halen. Ook krijg ik dan een doos wijn. (ik moest trouwens ook eerst 4 vragen beantwoorden en ja hoor!!! allemaal goed!!!)
Ik werd gebeld op mijn mobiel met een anoniem nr. Dat vertrouw ik dus al niet.
Nadat die beste meneer mij had verteld dat ik samen met mijn partner 7 dagen lang gratis gebruik mag maken van een accomodatie in Spanje vroeg ik of hier ook de vlucht bij inbegrepen was. Nee dus, " maar" zei die beste man, " tegenwoordig kunt u heel goedkoop vliegen". Er kwam alleen 29 euro pp aan boekingskosten bij.
Hij wilde gelijk een afspraak maken, maar ik zei dat ik eerst wilde overleggen met mijn man. "Maar het kan ook op zondag, als u met uw werk zit" zei hij. Maar ik zei dat ik toch eerst wilde overleggen. Ik had al een beetje een vreemd gevoel over deze kwestie.
Voordat ik ophing vroeg ik hem nog 1 x de firma naam te noemen. "Club la Costa" zei hij.
Ook vroeg ik hem wat het adres was waar ik naartoe moest komen. Dit wilde hij niet zeggen. Als ik een afspraak had gemaakt zou ik een bevestigingsbrief thuisgestuurd krijgen met alle informatie.

Ben meteen gaan google-en en kwam op deze site.
Dus toch!!! Ik had al zo'n voorgevoel. Hier klopt iets niet.
Hij belt mij donderdag terug!
Een afspraak maken zal ik niet doen. In geen geval.
Ben niet gek.

En wat die tik-spelfouten betreft: Dat was mij ook al opgevallen. Beetje doorzichtig hoor!!!
Nee helaas, ik word niet hun zoveelste slachtoffer.
Groetjes
Benniegek

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Mensen,

Graag wil ik jullie onder de aandacht brengen het volgende, ik heb op een ander forum namelijk Club La Costa / Marina Del Sol ook heel veel gelezen en geschreven, dat moeten jullie ook eens lezen.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 37c8b1e327

Naar aanleiding daar van heb ik ook een Oproep geplaatst op dat forum, wat ik nu ook hier wil plaatsen, na het forum gelezen te hebben.

OPROEP

Hierbij willen wij een oproep doen, aan alle gedupeerden, van timeshare aankopen en in het bijzonder van Club La Costa.

1. Wie zijn wij.
Wij zijn een aantal mensen welke ontevreden zijn over het product timeshare, en mij hebben benaderd met vragen.
2. Wat willen wij.
Proberen met een zo groot mogelijk aantal mensen, gezamenlijk een juridisch statement te creëren naar de timeshare bedrijven toe, dit door middel van vragen aan een jurist van of ECC (Europees Consumenten Centrum) of een andere jurist welke op de hoogte is van internationaal recht en timeshare.
3. Waar gaat het om.
Onze zoals door Club La Costa en andere timeshare bedrijven verkochte timeshare punten, welke wij indertijd hebben aangekocht in een vakantie roes, terug te laten kopen zoals het een goed bedrijf betaamd, wanneer er mensen zijn die niet tevreden zijn met het product en de manier van verkoop.
4. Wat is de doelstelling.
Men zou een groot aantal ontevreden klanten ( zoals wij zijn )weer financieel gelukkig kunnen maken, waardoor er niet meer negatief op Tros Radar hoeft worden gereageerd door ons, welke ontevreden zijn met de gang van zaken binnen timesharing, wellis waar zijn we zelf misschien naïef geweest indertijd, maar er zijn ook voorbeelden van misleiding tijdens de verkoop geweest, zoals waarde vast en weer terug kunnen verkopen, zij met wat verlies.
5. Wat is de actie.
Een ieder die mee wil doen, om als nog te proberen van zijn timeshare af te komen, gelieve contact op te nemen met mij, probeer zoveel mogelijk mensen te contacten welke in het zelfde schuitje zitten om ook met mij contact op te nemen, ik ga het dan aanblok voor leggen aan de Jurist zodat niet iedereen afzonderlijk actie hoeft te ondernemen dit spaart weer een hoop kosten per persoon.
6. Wie en wat is het contact.
Ik ben het contact tussen de diverse mensen en probeer dit op een goede manier te coördineren, contact opnemen met mij kan op diverse manieren:
Per E-mail: [email protected]
Of kijk op : http://timesharesprookjeofnachtmerrie.blogspot.com/
Dit is een kennisbank voor iedereen.

7. Waar staat de oproep.
Deze oproep willen we op verschillende plaatsen zetten, Kassa, Marktplaats, Speurders en op Tros Radar binnen verschillende Forums, om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.
8. Wat hebben wij nodig.
Om goed met elkaar te kunnen communiceren hebben we uiteraard een aantal gegevens van u nodig zoals:
Naam, adres, postcode, woonplaats, telefoon en/of mobiel en uiteraard E-mail adres.
Deze gegevens zullen uiteraard alleen hiervoor en strikt geheim behandeld worden, zij worden niet openbaar gemaakt op internet om de privacy te bewaren, behalve als men hier geen bezwaar tegen heeft, maar dan dient het uitdrukkelijk gezegd te worden.

met vriendelijke groet
Cees F.M. Peek


007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Dezelfde bijdrage ACHT keer plaatsen lijkt mij wat overdreven en is overigens ook in strijd met geldende forumregels. Is het een idee om in elk geval zeven bijdragen te verwijderen?

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste reisagent,

Heb u het wel begrepen wat hiervan de bedoeling is, niet iedereen zit op een topic en als u zonodig wil reageren doe dat dan op de plaats zoals gevraagt bij [email protected].

Ga daar eerste eens kijken en lever dan uw commentaar op deze site.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Meneer Cees,

U heeft uw bericht op dit forum geplaatst en daarom reageer ik ook hier; in mijn optiek is dat een stuk logischer dan (zoals gevraagt) een email sturen.

Voorts blijf ik er bij dat het nogal overdreven is om ACHT keer dezelfde bijdrage te plaatsen wat ook nog eens in strijd is met de de forumregels. Het was een stuk handiger geweest om gewoon een nieuw topic te starten ter promotie van uw "blog".

En ja, ik heb zeker kennis genomen van uw "blog"; u heeft nogal wat moeite gedaan om artikelen bij elkaar te sprokkelen maar vooralsnog zie ik dit niet als een kennisbank (zonder afbreuk te doen aan uw inspanningen).

Daar het onderwerp mijn interesse heeft heb ik alles grondig nagelezen en er valt mij iets op. Op dit forum schrijft u onder meer het volgende:

... Wij zijn een aantal mensen welke ontevreden zijn over het product timeshare ...

... Men zou een groot aantal ontevreden klanten ( zoals wij zijn )weer financieel gelukkig kunnen maken

... om als nog te proberen van zijn timeshare af te komen ...


Duidelijke taal; u bent uitermate ontevreden over het door u aangekochte timeshare-produkt. Dus ook nog maar een keertje op uw "blog" gekeken en daar lees ik dan:

...Wij hebben daar indertijd vakantie punten gekocht, waardoor je niet alleen in Spanje, maar over de hele wereld in de mooiste resorts op vakantie kunt gaan. Helaas zijn we nu in de situatie dat we om persoonlijke redenen niet meer in staat zijn de timeshare te gebruiken. Dit doet ons veel verdriet, want het waren heerlijke tijden in Spanje. Het is een aanrader voor mensen die van de luxe en zon houden, zeker in de winter periode. Voor mensen die al punten bezitten van Club La Costa, is dit een ideale gelegenheid, om hun timeshare puntentotaal op een goedkope manier uit te breiden ...

Naar mijn mening is een en ander nogal in tegenspraak met elkaar; u geeft aan erg ontevreden te zijn maar tegelijkertijd probeert u ook om uw punten aan de man te brengen. Ik (maar trekt u zich vooral niets van mij aan) vind dat nogal vreemd ...

Overigens zal ik mij verder niet mengen in de ellenlange timeshare-discussies; ik weet namelijk al heel lang dat dit een concept is wat alleen maar geld kost. Wel wil ik u succes wensen met uw "campagne"; het zou mooi zijn als dit iets zou opleveren voor u en alle andere ontevredenen.

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Reisagent,

U zegt dat u zich niet in de ellenlange timeshare discussies wilt mengen, maar doet het ondertussen toch door dit bericht te plaatsen. U hebt gelijk dat de (overigens niet mijn) weblog nog geen kennisbank is, maar is dat niet wat de redactie zelf op hun weblog schrijft? Voor een paar vrijwilligers (waar ik wel contact mee heb en informatie aan verstrek) en die dit sinds eind april 2008 pro deo doen (dus nog geen twee weken!!), staat er al veel informatie op, met als grote voordeel dat het snel traceerbaar en centraal staat. Ik verwacht dat er de komende tijd nog veel meer feiten worden geplaatst, ik zal zeker mijn „feiten‘ doorsturen. Waar ik zelf bijvoorbeeld veel aan heb gehad is de verwijzing naar de website http://www.timeshare.org.uk/ , een op (toekomstige) timeshare gebruikers gerichte website, met ook de laatste wetgeving in Europa rondom timeshare.

Mijn oproep aan ontevreden CLC leden op de forums is overigens gedaan in een emotionele bui. Inmiddels ben ik gaan inzien dat dit niet de beste methode is. De vakanties bij CLC zijn altijd prima verzorgd geweest en daarom vind ik het ook niet raar mijn punten te verkopen. De onvrede zit het hem in het niet nakomen van de beloftes die de verkoopafdeling van CLC mij gedaan heeft in geval van resale oftewel herverkoop van timesharepunten in tijd van nood. CLC heeft net weer gemeld http://www.clublacosta.com/corporate_news.php dat ze het onzettend goed doen met de verkoop, in een paar weken was 2/3 verkocht! Ik hoop maar 1 van deze tevreden personen (die in Marina del Sol kopen) te benaderen, die graag de punten van mij voor een te overeenkomen bedrag wil overnemen; Ik ben inmiddels te weten gekomen dat het voor kopers veel verstandiger is om via de resale punten te verkrijgen dan bij het bouwende resort, omdat dit een flinke besparing kan opleveren.

Ik heb overigens mijn onvrede met betrekking tot het niet nakomen van de beloftes van de verkoopafdeling van CLC nu gemeld in het formulier http://www.timeshare.org.uk/query.html , waarbij ik tevens toestemming heb gegeven aan “The Office of Fair Trading (OFT)” om de informatie te verzamelen over onbetrouwbare timeshare bedrijven in Engeland en Spanje. Ik adviseer iedereen die dezelfde gebroken beloftes heeft ervaren met CLC hetzelfde te doen.

Ik ben blij dat er nu een initiatief ligt om de informatie rondom timeshare centraal in de Nederlandse taal te bundelen, en ja de weblog is nog lang niet klaar, maar volop in ontwikkeling. Stuur daarom uw suggesties, aanvullingen, vragen en opmerkingen gewoon door aan [email protected].

Met vriendelijk groet.

Cees Peek

polleke5
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 22:22

Re: Traveljet Vacation Shop/Jetholid is Continental Jet Holidays

Ongelezen bericht door polleke5 »

Hallo,

In olkober 2006 hebben wij via world pass in alphen een trial membership afgesloten bij Club la Costa.

Dit houd in dat je 3 weken vakantie koopt en een extra week vakantie in spanje of tenerife krijgt.

totaal dus 4 weken vakantie voor € 2800,-.

We hebben lang getwijfeld of we dit moesten doen, omdat wij 3 schoolgaande kinderen hebben, dus aan de schoolvakanties gebonden zijn.

Ons werd nadrukkelijk verteld dat we ook via RCI konden boeken en dat daar zoveel mogelijkheden waren, dat we altijd wel iets konden vinden, ook tijdens de schoolvakanties.

In mei 2007 zijn we 1 week naar club la costa in spanje geweest, dit was de "gratis" week. Tijdens deze week krijg je een rondleiding en een gesprek met de bedoeling om je lidmaatschap te wijzigen. Hier zijn we niet op in gegaan en hebben gewoon ons trial membership, met nog recht op 3 weken vakantie, gehouden.

Vervolgens ben ik nu al voor het 3e jaar bezig met het boeken van een zomervakantie. DIT IS DUS ONMOGELIJK. Of ik nu in januari bel of al in augustus voor het volgend jaar, er is steeds niets mogelijk.

Inmiddels hebben we wel een week geboekt naar tenerife in april/mei 2009, maar verder kan er niets. We willen graag naar een bestemming waar we met de auto naar toe kunnen. Maakt niet uit of dat noord-spanje, engeland, oostenrijk of italie of alles daar tussen is. HET KAN GEWOON NIET.

We voelen ons dus flink besodemieterd en hebben het gevoel dat er niets mogelijk is omdat we niet meer geld uitgegeven hebben voor een lidmaatschap (time-share) van club la costa.

Het zijn dus zo wel 2 hele dure vakantieweken geworden, want er moeten ook nog vliegtickets gekocht worden.

Inmiddels is World Pass uit Alphen vertrokken, als je ze wil bellen krijg je het telefoonnummer van club la costa in spanje, waar je naar toe moet bellen voor een reservering.

Nu dus gewoon iedere week bellen of er nog iets vrijkomt.

Gesloten