LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opheffen Postbank girorekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wieb16

Opheffen Postbank girorekening

Ongelezen bericht door wieb16 »

Omdat mijn man en ik allebei een en/of girorekening bij de Postbank hebben, wat dus betekend dat wij 2 gezamelijke rekeningen hebben, hebben wij besloten 1 van de 2 rekeningen op te heffen. Na een telefoontje aan de Postbank is mij een formulier toegestuurd waar ik alles keurig op in kon vullen. Na retour ontvangst zou de Postbank mijn girorekening op gaan heffen. Op het formulier moest ik ook een rekeningnummer invullen waar het saldo van mijn rekening naar overgemaakt kan worden. Als normaal mens verwacht je dat eerst het saldo van de rekening overgemaakt word naar de andere rekening, waarna de rekening opgeheven zal worden. Maar blijkbaar is dit te simpel gedacht Afgelopen weekend heb ik het formulier ingevuld retour Postbank gestuurd en afgelopen dinsdag kon ik al niet meer met mijn pinpas betalen. Mooi, de rekening is opgeheven, dacht ik...... 's Avonds heb ik het saldo via internet gecheckt, blijkt mijn rekening niet meer beschikbaar te zijn en op de andere rekening nog GEEN saldo van mijn rekening bijgeschreven te zijn. Meteen gebeld, krijg ik te horen dat het nog een week duurt voor het geld overgeschreven word...... :?: Geen idee waar mijn geld nu gebleven is, maar de rekening is wel opgeheven........Dit is toch van de zotte :!: Zie ik dat geld ooit wel terug vraag ik me af? En de Postbank maar rente trekken van mijn centen zeker.....???!!!

S.

Trapito

Re: Opheffen Postbank girorekening

Ongelezen bericht door Trapito »

Als normaal mens verwacht je dat eerst het saldo van de rekening overgemaakt word naar de andere rekening, waarna de rekening opgeheven zal worden.
Hoe kun je het verzinnen!

Wat ben ik toch blij dat ik geen normaal mens ben.
Ik maak eerst mijn rekening leeg en hef die dan pas op.
Stom natuurlijk, maar wat kun je ook verwachten als ik alleen maar lagere school hebt gehad.
Als ik vroeger beter mijn best had gedaan op school zou ik nu ook mijn portemonnee met geld weg doen maar wel met een briefje erin of men het geld in mijn andere portemonnee zou willen doen.

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

Mijn ervaring met opheffen was dat het vreselijk lang duurde.
En toen ik belde om te vragen hoe het er mee zat, was de rekening toevallig net opgeheven.

Flauwe reactie van Trapito. :evil:

Ik had mijn rekening wel leeggemaakt, maar als er nog wel geld op gestaan had zou ik verwachten dat dit tegelijk met het opheffen zou worden overgeboekt naar de opgegeven rekening en niet dat ik daar weer zo lang op zou moeten wachten.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Als aan deze rekening ook nog een internetspaarrekening was gekoppeld, dan is deze niet opgeheven, ook als je deze rekening op nul hebt gezet, krijg je aan het eind van dit jaar nog bericht over rentebijschrijving. Echter je kan NIET meer bij deze rekening om het bedrag over te schrijven, hier moet je weer apart om verzoeken.

Het lijkt ongelooflijk, maar het is mij overkomen bij het opzeggen van één van mijn girorekeningen, het ging trouwens om een bedrag van 28 eurocent. Je moet de spaarrekening dus apart opzeggen, dan wordt ook gelijk de opgebouwde rente bijgeschreven.
Laatst gewijzigd door Jan1 op 28 feb 2008 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Afgelopen weekend heb ik het formulier ingevuld retour Postbank gestuurd en afgelopen dinsdag kon ik al niet meer met mijn pinpas betalen. Mooi, de rekening is opgeheven, dacht ik...... 's Avonds heb ik het saldo via internet gecheckt, blijkt mijn rekening niet meer beschikbaar te zijn en op de andere rekening nog GEEN saldo van mijn rekening bijgeschreven te zijn.
Correspondentie binnen 1 werkdag verwerkt dat is wel heel snel, kudos voor de postbank. Lijkt me alleen sterk dat het zo snel gaat. Jammer dat diegene aan de telefoon niet even heeft gezegd dat u het zelf van te voren even had kunnen overboeken. Overigens hoort dit niet zolang te duren.
blijkt mijn rekening niet meer beschikbaar te zijn en op de andere rekening nog GEEN saldo van mijn rekening bijgeschreven te zijn. Meteen gebeld, krijg ik te horen dat het nog een week duurt voor het geld overgeschreven word...... Geen idee waar mijn geld nu gebleven is, maar de rekening is wel opgeheven........Dit is toch van de zotte Zie ik dat geld ooit wel terug vraag ik me af? En de Postbank maar rente trekken van mijn centen zeker.....???!!!
idd, direct opzeggen.
Als aan deze rekening ook nog een internetspaarrekening was gekoppeld, dan is deze niet opgeheven, ook als je deze rekening op nul hebt gezet, krijg je aan het eind van dit jaar nog bericht over rentebijschrijving. Echter je kan NIET meer bij deze rekening om het bedrag over te schrijven, hier moet je weer apart om verzoeken.
Grote onzin, bij opzegging van een spaarrekening word direct uitbetaald op de betaalrekening inclusief rente.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

"Grote onzin, bij opzegging van een spaarrekening word direct uitbetaald op de betaalrekening inclusief rente". Hoezo grote onzin? Het gaat niet om het opzeggen van de spaarrekening en het behouden van de betaalrekening, het gaat juist om het opheffen van de betaalrekening. Als ja dan niet expliciet de (gekoppelde) spaarrekeningen opzegt, dan levert dat dus blijkbaar die problemen op.

justme1

Ongelezen bericht door justme1 »

"Grote onzin, bij opzegging van een spaarrekening word direct uitbetaald op de betaalrekening inclusief rente". Hoezo grote onzin? Het gaat niet om het opzeggen van de spaarrekening en het behouden van de betaalrekening, het gaat juist om het opheffen van de betaalrekening. Als ja dan niet expliciet de (gekoppelde) spaarrekeningen opzegt, dan levert dat dus blijkbaar die problemen op.
De internetspaarrekening (net als bijna alle andere spaarrekeningen) van de Postbank zijn inderdaad gekoppeld aan de betaalrekening. Weet niet of je het gemerkt hebt, ze hebben ook altijd hetzelfde nummer als je girorekening. Dit betekent dat de spaarrekening niet kan bestaan als er geen betaalrekening is......

wwre

Ongelezen bericht door wwre »

Als ik vroeger beter mijn best had gedaan op school zou ik nu ook mijn portemonnee met geld weg doen maar wel met een briefje erin of men het geld in mijn andere portemonnee zou willen doen.
Dat is een onzinvergelijking. Een portemonnee met geld erin is een voorwerp met inhoud. Een girorekening is een dienst, een bancair product.

Daarnaast zou je mogen verwachten dat na opheffing het geld binnen 24 uur wordt weggeboekt. Echter, zoals consumentt zegt, ik had het ook zelf gedaan. Dit is de reden. :P

wieb16

Ongelezen bericht door wieb16 »

wat een reactie's en in veel van jullie reactie's kan ik me vinden hoor, Trapito, alleen jouw reactie vind ik wat jammer :roll: maar ach. Waar het mij echter om gaat is dat de Postbank een grote bank is, zij verlenen hun diensten en service, tenminste, dat vinden ze zelf. Wanneer je word verteld dat je alleen maar een rekeningnummer door hoeft te geven waar het geld op gestort kan worden, zodat je er zelf niets meer voor hoeft te doen, mag je ook verwachten dat dat op een fatsoenlijke manier geregeld word. Blijkbaar kan juist een grote bank als de Postbank juist NIET dat beetje extra service verlenen waar je als consument voor betaald. Jammer. Inmiddels is mijn geld terecht en ben ik ook keurig gebeld met excuses e.d. neemt niet weg dat ik niet veel meer van de Postbank verwacht.

adjudant

Ongelezen bericht door adjudant »

Hallo Wieb16,

Een wat late reactie wellicht. Ik heb echter met behulp van de Overstapservice van de VNB keurig mijn accounts bij de ING/Postbank opgeheven en ben overgestapt naar "een bank die het anders doet".

Ik had 't helemaal gehad met de wanorde bij ING nadat ik ruim 36 jaar bij de PC&GD/Postbank heb gebankierd. :x

Ben eerst begonnen nieuwe rekeningen te openen bij "de bank die het anders doet", heb vervolgens de spaarrekeningen leeggehaald, de bedragen overgeschreven naar de nieuwe bank- c.q. spaarrekeningen en heb vervolgens de ING laten weten per 1 juli 2009 mijn rekeningen op te heffen. Die oude rekeningen staan dus allemaal sedert half april op nul.

Ben benieuwd of ik nog iets hoor en of de vm. girorekeningen echt zullen worden opgeheven per 1/7. Ze schreven echter per 1/5 nog wel even de kosten voor het betaalpakket af (een ontzettend zielige actie, maar ja, ik verwacht niet anders van de Nationale Nederlanden).

Ik hoop dat je weer snel over je eigen centen kunt beschikken. :wink:

Gesloten