LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Persoonsalarmering

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Borker

Persoonsalarmering

Ongelezen bericht door Borker »

Mijn ouders, beide op leeftijd, hebben aangegeven door allerlei lichamelijke ongemakken prijs te stellen op persoonsalarmering. Aanvraag gedaan bij de zorgverzekeraar en ze kregen keurig de aanvraagformulieren binnen van Eurocross voor een alarmeringssysteem. Op de 'bijsluiter' stond echter aangegeven dat het gebruik van een kabeltelefoon en Tele-2 als pre-carrier niet worden ondersteund door het bedrijf door een te lage bedrijfszekerheid van voornoemde systemen t.o.v. een analoge lijnverbinding door de KPN.(hoezo monopolie)

Het geval is dat mijn ouders net een maand geleden gebruik hebben gemaakt van een leuke actie van @Home en zijn overgestapt naar kabeltelefonie.

Er zijn een heleboel senioren die hebben gekozen voor deze actie met als gevolg dat bestaande en nieuw aan te sluiten persoonsalarmeringen daarbij per direct of in de toekomst onmogelijk zijn geworden.

Het lijkt me goed dat de kabelmaatschappijen hier zorgvuldiger mee om gaan en zorgvuldiger checken of de bewuste aanvrager hierdoor niet in de problemen komt.

Nu zijn er op de markt allerlei fantastische initiatieven met apparatuur waarbij de gebruiker door een innovatieve combinatie van gsm, gps en een aangesloten alarmcentrale (www.my-freedom.nl) dit probleem kunnen omzeilen maar vooralsnog wordt dit niet vergoed door alle zorgverzekeraars.

Graag aandacht voor dit onderwerp!

Met vriendelijke groet,

Nieko Dijkstra

Borker

Re: Persoonsalarmering

Zoals in het vorige stuk omschreven moeten mijn ouders terug naar een analoge lijn. Netjes de internettelefonie opgezegd(binnen de termijn van het proefabonnement) bij @Home en vervolgens aangegeven bij de KPN dat mijn ouders weer verder willen bij deze organisatie. Geen probleem de KPN verzekerd me dat het nummer zo weer overgenomen kan worden, ze zullen een brief sturen waarin mijn ouders dit kunnen bevestigen. De brief is na een week nog niet aangekomen. Het nummer is door @Home conform proefperiode afgesloten en KPN geeft telefonisch aan dat het meer dan 10 werkdagen kan duren voor de lijn weer operationeel is. Dus mijn ouders hebben geen telefoon meer en niemand kan garanderen dat het binnenkort weer voor elkaar is. Ben ik nu gek of is de wereld van de telefonie gek dit kan toch niet anno 2008, een simpele schakelaar is toch voldoende om de zaak te herstellen? Mijn ouders hebben persoonsalarmering aangevraagd en dat kan alleen maar via de betrouwbare lijnen van de KPN...laat me niet lachen de KPN levert niet eens een lijn op. Na 40 jaar trouw afnemer te zijn geweest laten ze mijn ouders zo in de kou staan...da's pas service. BAH!!!!

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

en iedereen vooral blijven denken dat het een simpele schakelaar is die omgezet moet worden...

er gaan zoveel processen op de achtergrond in werking, daar heeft u geen notie van, dit terughalen ven telnummers gaat niet 1,2,3 dat heeft enig geduld nodig.

succes

Borker

Oké Wubo maak voor mij als leek nu eens inzichtelijk wat er dan moet gebeuren op de achtergrond dat maakt dat mensen soms meer als een maand geen telefoon meer hebben? Wat maakt dat er bij normale vragen aan @Home en de KPN een muur van tegenstrijdigheden wordt opgetrokken. Het opnieuw importeren van nummers is een handeling die je in automatiserings oplossingen niet kunt vertalen in Hightech en de schakelaar is een softwarematige geworden die met 1 klik op de muis verricht kan worden DUH? Het is de administratieve rompslomp die maakt dat ik deze week 6 uur aan de telefoon heb gehangen en een hele zaterdagochtend in een primafoonwinkel. Mijn moeder slaapt niet meer van deze onveilige situatie en dat is wat voor mij telt en de lading van mijn verhaal kan ik niet kwijt bij dit soort organisaties je bent een (telefoon)nummer waarbij prioriteiten niet uit noodzaak worden geboren maar of je je wel aan de juiste regeltjes hebt gehouden. KPN straft gebruikers die even 'vreemd' zijn gegaan met extreem lange wachttijden! Dus kom mij niet aan met mij te betitelen als onnozelaar die niet weet wat er allemaal komt kijken bij het opnieuw in gebruik nemen van een nummer!!!!

Wubo

Op de 'bijsluiter' stond echter aangegeven dat het gebruik van een kabeltelefoon en Tele-2 als pre-carrier niet worden ondersteund door het bedrijf door een te lage bedrijfszekerheid van voornoemde systemen t.o.v. een analoge lijnverbinding door de KPN.(hoezo monopolie)

Het geval is dat mijn ouders net een maand geleden gebruik hebben gemaakt van een leuke actie van @Home en zijn overgestapt naar kabeltelefonie.
Hierboven heb je gelijk je antwoord, waarom zou je het dan bij @ home aanvragen als je bij voorbaat al gewaarschuwd bent op de 'bijsluiter'.

Dit had voorkomen kunnen worden, voor zover ik weet werkt persoonsalarmering vrijwel alleen bij KPN omdat het netwerk betrouwbaar zou zijn en een groter deel beslaat van NL.

P.S. Het woord onnozelaar heb ik niet in mijn mond gehad.

Blijkbaar voelt u zich vrij onnnozel aangezien u zichzelf hierop aanspreekt terwijl de tegenpartij (ik dus) dit woord nooit genoemd heeft.

Daarnaast vraagt je mij in het begin of ik het je inzichtelijker wil maken, maar aan het eind spreekt je zichzelf weer tegen en zeg je dat je geen onnozelaar bent die niet weet wat erbij komt kijken.

Als je het echt had begrepen dan had je dat nooit gezegd.

Je mag ten eerste bij porteringen niet het oude abonnement opzeggen, dat is wel gedaan... maar u weet wat erbij komt kijken toch?

(vind het altijd zo naar, dat de provider dan 'altijd' de boosdoener is, terwijl de klant dit in de eerste instantie had kunnen voorkomen)

mjah, ik hou erover op...

Borker

Het bericht over de persoonsalarmering kwam tijdens de proefperiode van @HOME en wij konden het niet weten als leek dat dit zou gaan gebeuren. De kabelaar moet een protocol gaan hanteren waarbij ze dit gaan vragen bij nieuw af te sluiten abonnementen dan voorkomen ze al veel ellende.. De stoom die ik in dit vorige stuk heb afgeblazen is opgebouwd omdat je als klant behoorlijk in het ongewisse bent wat er gaat gebeuren bij dit soort van veranderingen. Door tegenstrijdige berichten van beide leveranciers wordt er alleen maar olie op het vuur gegooid..

Wubo

@borker.

Natuurlijk moet je je stoom kwijt, dit is ook iets om goed kwaad over te zijn idd.

Het is ook niet prettig om op deze manier van de ene provider weer terug te moeten naar de andere provider.
Dit is gewoon een vervelende bijkomstigheid, vooral als je al jaeren bij dezelfde provider bent en de nieuwe provider niet kan voldoen aan de wensen, terwijl die juist erg belangrijk zijn.

Het is mogelijk even wachten, maar neem aan dat alles dan snel goedkomt met het nummer van uw ouders.

Succes

irina Gajdash

Ongelezen bericht door irina Gajdash »

Beste allen,

Een goed en betaalbaar seniorenalarm is te verkrijgen via www.seniorenalarm.eu het systeem dat zij verkopen doet wat het moet doen zonder abonnementen-toeters en bellen. Wij gebruiken het op het werk (ABN-Schiphol) als extra beveiliging als we alleen werken. Het mooiste is nog dat het ook op alle andere dan KPN systemen werkt.

Groet,

Irina

Gesloten