LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum justitia ... AGAIN !!! of was het TNT ???

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

intrum justitia ... AGAIN !!! of was het TNT ???

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ze zijn weer lekker bezig bij ij nl bv.
Kreeg weer eens een leuke brief van hun DP* afdeling:
*= DP = Purchase Debt = de afdeling die in de grote grabbelton
van instanties en bedrijven graaid en daar oude dossiers met
rekeningen die om welke reden dan ook niet betaald zijn OPKOOPT

Zoals gewoonlijk bij ij alleen een referentienr. en een bedrag.

Na veel gedoe met het computersysteem dat bij hun de telefoon doet
eindelijk iemand aan de lijn gekregen (afdeling betalingsregelingen...
het enige wat NIET na 10 MINUTEN !!! automatisch naar een antwoordapparaat word doorgeschakeld !!! :evil: ) en kunnen achterhalen dat het idd om een bedrag ging wat schuldhulp (jaren terug) vergeten was en het met internetbankieren netjes betaald.

net weer gebeld en na tien minuten automatisch doorverbonden met een antwoord apparaat ... Weer tien minuten voor niks die irritante boodschap : "al onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek... indien u niet langer wilt wachten .. toets dan een 1 voor onze voicemail." voor de variatie afgewisseld met het iets vriendelijker klinkende: onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek ... u word zo spoedig mogelijk te woord gestaan En dan uiteindelijk toch automatisch doorverbonden worden? :x grrrrrrrrrr !!! :evil: !!!

opnieuw bellen ... andere afdeling dan maar (1,2 of 3 .. in het keuzemenu) weer 10 minuten hangen ... en gebrainwashed worden door de twee vervelende, elkaar in toon tegensprekende, boodschappen... afgewisseld met een nog vervelendere stilte...
weer antwoord apparaat :( :? :x :evil: :!:
Heb m maar ff ingesproken dat ik het niet zo netjes vond ...
en ipv een telnr... een dossienr en een postadres ingesproken,
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan is ook de methode
die zij hanteren ... wat zij kunnen kan ik ook :wink:

Even gerookt ... weer proberen (3 opties ... ook maar alle drie proberen toch ???) na 6 minuten (eigenlijk 26 dus (vandaag!!!) :| ) eindelijk iemand aan de lijn. Blijkt idd wel een ander dossier te zijn... een dossier voor elk maandbedrag dat schuldhulp "vergeten" was. Blijken ook al meerdere
brieven van verstuurd te zijn. Maarja ... zowel ik al ij hebben geen controlle over de post. Ik weet heel zeker dat ik iig van dat dossiernr. de vorige "betalingsherinnering" (okt.2007) niet heb ontvangen. Mijn verbazing was groot (gezien eerdere ervaringen met ij ) dat de dame aan de andere kant daar begrip voor leek te hebben en me een maand uitstel gaf. Heb ik ook eindelijk eens een goede ervaring met intrum justitia ... helemaal omdat deze aardige dame mij wist te vertellen dat ik na deze betaling (iig bij hun) geen
openstaande bedragen had (die de schuldhulp dus vergeten was).

Kom ik weer terug op een punt wat ik , ook op dit forum , al eerder
heb proberen te maken :
Waarom gaan aanmaningen en incasso,s e.d. niet aangetekend ???
Dan had ik ... als ik de vriendelijke dame aan de andere kant mag geloven... nl al in oktober vorig jaar een betaling gedaan en was ik er vanaf geweest... evenals dat ij dan ook het dossier had kunnen sluiten en mij nu niet alsof ik een of andere crimineel ben een dreigbrief hoeven sturen dat ik binnen 5 dagen moet betalen of het anders maar voor de rechtbank moet komen regelen.

Ja ... het is een vreemd verhaal geworden zie ik.
Helaas is het geen fictie.

>cybertje<

Gesloten