LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 65 uur opnemen via UPC?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
wolf25

65 uur opnemen via UPC?

Ongelezen bericht door wolf25 »

Ik ben er duidelijk ingetrapt. Tot 65 uur opnemen via de UPC digitale recorder. Ik heb dat eens uitgeprobeert toen ik met vakantie was en er bleek niet meer dan zo`n 25 uur op te gaan. Later weer geprobeert , ik heb na klachten zelfs een monteur thuis gehad en die heeft een nieuwe mediabox aangesloten maar ook dat hielp niet. Eindelijk heb ik een technisch iemand van UPC aan de telefoon gesproken en die vertelde doodleuk dat 25 uur nog knap is omdat het ook minder kan zijn,afhankelijk van het kanaal dat je opneemt en het aantaal MB dat je daarbij binnenhaalt.
Het woordje ` TOT` 65 uur moet je dus zeer letterlijk nemen,want dat ga je nooit halen.Hoe wordt je door reclame misleid.......

Ron58

Re: 65 uur opnemen via UPC?

Ongelezen bericht door Ron58 »

misschien 65 uur testbeeld?? :lol:

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

ik zou het zelf niet uit proberen tijdens mijn afwezigheid: storingen onweer oververhitting e-verbruik etc

agro

Ongelezen bericht door agro »

ik zou het zelf niet uit proberen tijdens mijn afwezigheid.......storingen...........oververhitting e-verbruik etc
Als je degelijke aparatuur hebt en een betrouwbare tv aanbieder :lol: maakt dat niet uit, maar met de prullen die je van upc geleverd krijgt, is het natuurlijk niet aan te raden. :lol: :lol:

Paullus

Ongelezen bericht door Paullus »

Hoe hoger de kwaliteit is van het binnenkomende signaal, hoe minder je kan opnemen.
Komt een zender met 4 Mb/s binnen kun je dus veel langer opnemen dan wanneer een zender met 8 Mb/s binnenkomt. Alleen geeft 4 een veel slechtere beeldkwaliteit dan 8 Mb/s.
Hoe slechter de kwaliteit, hoe langer je dus kan opnemen.
Het is net als met een zelfgekochte HD-recorder. Hoe lager je de kwaliteit zet, LongPlay in plaats van ShortPlay, hoe langer je kan opnemen.
De DVR van UPC neemt de binnenkomende bitstream rechtstreeks op. De opname is dus 100% gelijk aan het origineel.

Forrestma-UPC

Ongelezen bericht door Forrestma-UPC »

Wat Paullus aangeeft klopt, hoe hoger de bitrate van een zender, des te meer ruimte dit vergt.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcareteam

mlvld

Ongelezen bericht door mlvld »

Dat verhaal klopt maar deels, ik neem over het algemeen dezelfde zenders en programma's op. Momenteel kan ik nog ongeveer 20 uur opnemen i.p.v. beloofde 65 uur. Een maand of 3 geleden had ik hetzelfde probleem en men vertelde bij de helpdesk dat het een bekend probleem is.

De enige oplossing is / was formatteren maar daarmee ben je wel alle opgenomen programma's kwijt. Bijkomende nadelen zijn dat je het formatteren niet zelf kan uitvoeren. De helpdesk zet hiervoor een aanvraag uit naar de technische afdeling, als je de DVR aan laat staan gebeurt de formattering binnen 24 uur.

Ook gaan er verhalen over dat er een goede en foute manier van wissen zou zijn. Het lijkt me dat de foute manier redelijk eenvoudig geblokkeerd zou kunnen worden een software update. Aangezien dit gebeurt en het bij mij niet heel veel uitmaakt hoe ik wis denk ik niet dat er echt een probleem is.

Zou handig zijn als je via MijnUPC zelf een aanvraag kan doen om je DVR te laten formatteren want het bellen naar een helpdesk is nou niet bepaalt mijn hobby.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Raar dat je dat niet zelf zou kunnen doen. Ik zit bij athome, en dan kun je gewoon zelf alles met je dvr doen wat je wilt.

ASS-Ware

Ongelezen bericht door ASS-Ware »

Ik ben er ook in getrapt, heb inmiddels 4 verschillende redenen te horen gekregen, de harddisk is ook al geformatteerd etc etc.
Men vertelde me ook dat als ik het history kanaal op zou nemen, dat ik dan wel op de 65 uur uit kwam, helaas, direct getest, kom niet boven de 25 uur uit.
Ondertussen krijgen we dus 25 uur opneem capaciteit terwijl ons 65 uur is beloofd.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Tja, toch weer een goede reden om met de firma list en bedrog te kappen.
Als je satelliet ontvanger neemt met harddisk kan je zelf bepalen hoe groot je harddisk is, en daarmee ook het aantal op te nemen uren, rekening houden met ca 2 GB per uur.
Er zijn ontvangers welke op het computernetwerk kunnen worden aangesloten, zodat het eenvoudig is om opgenomen programa's naar de computer te verplaatsen of te copieëren, en daarna te bewerken of op b.v. dvd te schrijven.
Het vergt een beetje een investering, maar dan heb je ook wat, meer zenders, goedkoper maandelijkse kosten, zodat de investering zichzelf terug betaald, en bovendien een betere kwaliteit.
Bovendien kan je ook nog eens meerdere tv's aansluiten met digitale ontvangst, (wel voor elke tv ontvanger nodig) en kan je op elke tv elk willekeurig programma ontvangen onafhankelijk van elkaar met 1 abonnement door middel van cardsharing.

Moet je bij de firma list en bedrog eens proberen :lol: :lol: :lol:

Gesloten