LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
anneb2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2008 15:21

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door anneb2 »

Dag Radar kijkers,

Ook ik ben gebeld, dat ik ooit meegedaan heb aan een wedstrijd op internet en daardoor de mogelijkheid had om éénmalig mee te doen aan een waanzinnige actie, ik kon voor 4,95 een puzzelmagazine ontvangen en fantastische prijzen winnen. Normaal zou dit magazine 29,95 kosten.
Ik vond het een leuke actie en heb toegezegd, er werd een bandopname gemaakt waarbij ik al mijn gegevens hardop moest vermelden en bij de vraag of ik mee wilde doen aan de actie en Hoshi.nl éénmalig 4,95 van mijn rekening mocht afschrijven JA zeggen.

Dit heb ik gedaan, duidelijk aangegeven tijdens het gesprek dat ik het als éénmalig zag en verder nergens interesse in heb.

Netjes het magazine ontvangen (stelt weinig voor) en mijn partner kon aan het puzzelen slaan (ik heb zelf niets met Sudoku)....

Ben ik net mijn bankzaken aan het bekijken en wat ziet mijn oog, ze hebben weer geld afgeschreven en nu zelfs 19,95.

Ik heb direct gebeld, de dame aan de telefoon vertelde me dat zij bij een Callcenter mijn bandopname zal moeten opvragen, dit duurt 2 weken dus moet ik over 2 weken terugbellen.
Dit alleen al lijkt me klinklare onzin. Aan de dame ook uitgelegd dat ik voor éénmalig toestemming heb gegeven om geld van mijn rekening af t e schrijven en dat ik dus niet akkoord ga met het opnieuw afschrijven.

Ik schijn nu een abonnement te hebben voor 3 maanden!!!!!!!!

Direct de bank gebeld, incasso laten terugboeken en rekening laten blokkeren. Ik krijg w.s. nu een acceptgiro, en moet w.s. uiteindelijk toch nog betalen...... Maar dat zien we dan wel weer.

Ook moet ik dus over 2 weken terugbellen om 'mijn eigen telefoongesprek' (waarvan ik nog weet wat IK gezegd heb) terug te horen. Ik ben benieuwd hoe dat dan gaat.

Heeft iemand nog tips???

Thanx!

Mariello
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mariello »

Ik heb wel toestemming gegeven om die 4,95 van mijn rekening af te halen maar ik heb net opgezegd en dat is weer niet opgenomen

Mariello
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mariello »

Anneb2: Als het goed is hebben ze tijdens het gesprek gezegt dat je zoveel dagen de tijd had om af te zeggen. En er werd inderdaad opgenomen voor het eenmalig afschrijven van 4,95 maar je moet dan wel op tijd opzeggen.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door graham27 »

idd niet betalen niet schrikken omdat je een brief krijgt van intrum weet dat je sterkt staat

Mariello
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mariello »

Ik wacht nu al 2 dagen op een bevestiging :S

anneb2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2008 15:21

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door anneb2 »

Ik moet dus over 2 weken terugbellen, en dan zullen ze de bandopname laten horen.
Ik heb direct bij het opnemen gezegd dat ik eenmalig mee zou doen.
Gisteren zei de dame dat ik bij het magazine een brief gekregen zou hebben waar in stond wat te doen als je wilde opzeggen.

Die brief heb ik nooit gezien!
Anders had ik die natuurlijk direct teruggestuurd.

Maargoed, ik ben w.s. gewoon nog 2 maanden lid van de vervelende club.... Maar zo te lezen ben ik niet de enige...

Groetjes,
Anneb2

Mariello
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mariello »

nouja een brief is het niet echt. Het is een blaadje en daar staat wat tekst over het boekje en dergelijke en dan staat er wel in het begin. U heeft nu 10 dagen de tijd om te kijken of het boekje u bevalt. Er staat verder niet wat je moet doen natuurlijk.

Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Belmeisje »

Nee, wat je moet doen verteld de telefoniste je aan de telefoon al dus.
En dat je 2 weken de tijd hebt....

Maar dat er hier sommigen gaan roepen dat ze aan een abo vast zitten, dan hebben jullie misschien niet in die 2 weken gebeld om op te zeggen?

Je moet namelijk bellen om dit te doen.

Mariello
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mariello »

Hey belmeisje. ik neem aan dat als ik binnen de termijn heb opgezegd (namelijk direct de eerste dag na ontvangst) maar nog geen bevestigingsmail heb terug gekregen, alles ook daadwerkelijk stop is gezet?

hugo1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2008 23:56

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door hugo1 »

ik zag vandaag op mijn bank afschrift, dat er 39,99 euro van mijn reking is geschreven. en heb een mailtje gestuurd, via een site van global collect bv.

wat moet ik nu doen?

van der ent
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2008 08:57

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door van der ent »

hallo

je moet dit bedrag terug laten schrijven op je rekening en gelijk blokkeren dat die klere boeven niks meer ervan af kunnen halen!
en op deze site staat het goede telefoonnummer en email adres want dat schijnt ook niet te kloppen en je moet binnen 2 weken opzeggen maar ze zijn slim want je ontvangt pas na 18 of 19 dagen bericht van hun!
dus haal het geld terug en blokkeren die rekening!
suc6

Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Belmeisje »

:arrow: Mariello: daar weet ik helaas niets van maar dan kun je dat bij de klantenservice toch even navragen, voor de zekerheid?

Wij zijn alleen maar een callcenter waar word gebeld naar klanten die hebben meegedaan aan enquette's of spelletjes e.d, en die gene hebben dus ook toestemming gegeven dat hun gegevens mogen gedeeld worden met derde partijen.

En kom nou niet aan met: "ik heb geen toestemming gegeven".....
Dat heb je wél, dat staat altijd helemaal onderaan bij hetgene waar je aan mee doet.

Nogmaals: infofilter.nl
Meld je daar aan als je niet meer wilt dat je door welke instantie dan ook nog gebeld wilt worden.
Maar daarna moet je dus ook niet meer mee doen aan spelletjes of actie's op internet want dan begint het van voren af aan..... :wink:

Mariello
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mariello »

van der ent: In de brief bij het boekje staat dat je tien dagn de tijd hebt of het boekje je bevalt.

belmeisje: Ik heb inderdaad ja gezegd, verder is r nog niks van me bankrekening gehaald behalve die 4,95.

Weet iemand hoelang het duurt totdat in principe het tweede bedrag afgeschreven zou meoten worden?

Ano87
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2008 13:06

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Ano87 »

Ik werd ook gebeldt over Hoshi sudoku, akoord gegaan met de eenmalige zending van het tijdschrift wat mij slechts 4,95 zou kosten voor de verzending.

Dit alles is eveneens opgenomen op band.

Bij het tijdschrift zou een nummer meegestuurd worden, die ik na ontvangst direct zou kunnen doorbellen, zodat ik niet aan een maandelijkse hoshi vast zit.

Tijdschrift ondertussen ontvangen, maar geen nummer of iets anders over het opzeggen oid.

Nou heb ik via het nummer van de klantenservice mijn abonnement opgezegd. Alles ging autonatisch. Klantnummer doorgegeven etc.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat, want dit bedrijf is volgens mij niet echt heldere soep als ik het zo allemaal lees.

Mariello
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mariello »

Nouja bij mij is alles goed gegaan.
Heb afgezegd en om een bevestiging via de mail gevraagd. Deze heb ik inmiddels ontvangen. Dus in feit een wel degelijk bedrijf toch?

Mariello
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2008 11:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mariello »

Oja de bevestiging van het ontbinden van mijn abonnement is via het volgende emailadres gestuurd: [email protected]

peterscouting
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:14

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door peterscouting »

Goedendag iedereen,

Bij het controleren van mijn bankrekening nummer die ik enkele maanden geleden heb aangevraagd en nu pas volledig ga gebruiken trof ik een merkwaardig iets aan.
Er waren bedragen afgedragen aan een voor mij geheel onbekend bedrijf. Keurig met betaalkenmerk en bedrijfsnaam; Hoshi.nl.
Via internet dan maar even uitzoeken welk bedrijf dat is.
En zie, ik kom bij de Vara en Tros terecht bij forums van gedupeerden.
Het schijnt, gezien de reacties, dat het te maken heeft met Sudoku. Ik weet heel zeker dat deze rekening niet is doorgegeven omdat ik er nog geen gebruik van heb gemaakt voor daadwerkelijk betalingsverkeer. Dus maar snel de bedragen storneren, ruimschoots op tijd.
Dmv het forum en telefoongids de nummers van de bewuste bedrijven opgezocht en nu verdere actie ondernemen.
Maar er is iets anders wat ik mij afvraag. Als er zo veel gedupeerden zijn die slachtoffer zijn geworden van deze "oplichters"praktijken waarom wordt er dan geen juridische stappen ondernomen?
Misschien is het een idee als iedereen die met Hoshi.nl te maken heeft gekregen gezamelijk een advocaat in de arm neemt en dit bedrijf voor de rechter sleept
Als er namelijk niets wordt ondernomen tegen deze praktijken blijft dit doorgaan en kunnen anderen in de problemen komen.

Ik wacht wel even af of er reacties hier op komen, om daarna te bekijken hoe dit bedrijf een halt kan worden toegeroepen.

Groeten van Peter

Lynn_Lynn
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2008 18:55

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Lynn_Lynn »

Serieus, als hier echt een zaak van te maken was dan had radar of soortgelijk al lang actie ondernomen. Dan had Hoshi Sudoku niet meer bestaan.

Vaak is het gewoon mensen hun eigen domme schuld (vaak ja, niet altijd) omdat ze niet goed hebben opgelet, niet goed hebben gelezen of geluisterd o.i.d.

Dit is dus een van de redenen waarom ik NOOIT iets via de telefoon aanneem, tenzij het een bekend bedrijf is (zoals de krant) en zelfs dan laat ik het liever niet automatisch afboeken.

Dus leg niet direct de schuld neer bij een ander, maar bedenk eerst eens zelf of je er wat aan kunt doen voortaan?

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door graham27 »

dus het is onze schuld dat zij doorgaan met afboeken terwijl we allang hebben opgezegd en ze geen reactie geven op email en brieven :roll:

Lynn_Lynn
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2008 18:55

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Lynn_Lynn »

Sja, denk dat eens na voordat je wat gaat doen.. Die mensen moeten ook ergens hun winst vandaan halen. En ja ik vind het ook een asociale manier van zaken doen, maar ik vind het wel te verwachten als je een beetje nuchter nadenkt. Hetzelfde geld voor de ene boekenclub, die je aanbied om voor 45 euro gratis te winkelen.. JA JOH! gratis winkelen bestaat niet! Anders zijn jullie binnen no time failliet..

Gesloten