LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort Internet 20mb + vast bellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Esthertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:17

Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door Esthertje »

Eerste week van januari hebben wij dit abonnement aangevraagd bij Telfort. Er werd ons gezegd dat het 3 tot 5 weken kon duren voordat we aangesloten zouden worden. En jawel, keurig op tijd kregen wij het modem en de gebruikersgegevens, en na een telefoontje kregen we te horen dat op 8 februari de verbinding geactiveerd zou worden.

Nadruk op zou, want na controle 's avonds bleek dat wel alles aangesloten was, alles zou werken (dsl verbinding was aanwezig), maar we kregen geen IP nummer, dus er was geen dataverkeer mogelijk.
Gelijk gemeld en ze hebben bij Telfort een call uitgedaan naar KPN.

We zijn inmiddels bijna 2 weken verder, nog geen enkele (toegezegde) feedback, geen verbinding en na navraag bij KPN ook geen storingsmelding door Telfort.

Heeft iemand deze ervaring ook met Telfort en/of KPN? En hoe kan ik er voor zorgen dat er wel een storingsmelding uitgaat naar KPN?

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door HelFort »

Een soortgelijk incident meegemaakt.

Ik heb ook, let wel, sinds december, een signaal, maar kan ook het internet niet op.

Na een hoop gedoe hebben ze me "toestemming" gegeven om over te stappen naar een andere provider en hoef ik mijn contract niet uit te zitten.

Hier is meer dan 2 maanden overheen gegaan, je moet waarschijnlijk nog even geduld hebben.

KPN monteurs hebben diverse keren gekeken of zij het probleem konden oplossen, met tussenposes van drie weken, maar bleven erbij dat het probleem toch echt bij Telfort ligt.

Ik wens je heel veel sterkte en geduld toe.
Oh, en heel veel bellen naar de helpdesk levert niets op, dat kost alleen maar klauwen met geld, je kan beter brieven sturen en mailen.
Uiteindelijk een aangetekende brief sturen met een termijn die je stelt voor het oplossen van het probleem en dat je anders de overeenkomst beëindigt.

Nou ja, misschien loopt het in jouw geval wel anders.

Esthertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:17

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door Esthertje »

Vandaag wederom gebeld met de helpdesk waar iemand me nu opeens wist te melden dat ons modem vervangen zou worden. Terwijl dat volgens de andere keren dat wij gebeld hebben getest is en goed bevonden was.

Maar ik ga zeker uitzoeken of het mogelijk is het contract te ontbinden omdat zij hun toezeggingen niet nakomen.

Skynet2001
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:03

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door Skynet2001 »

Op 19-12-2007 pakket ontvangen ,na 3 dag egernis en proberen.Helpdesk gebeld"Meneer Uw lijn is instabiel".
Zonder enige belasting en enige aanleiding totale wegvallen van de verbinding.

Klacht werd in 2e lijns onderzoek gezet.4 weken later bevestiging dat lijn instabiel is door afstand.En dat terwijl bij de postcodecheck +/- 6,5 Mb angeeft.
!4 januari aangetekende brief gestuurd met Officiele klacht,na 10 dagen geen respons.helpdesk geef toezegging dat nieuw modem gestuurd wordt,vermoeden defect modem.1 week later nog steeds niets.
Opnieuw gebeld,de enigste mogelijkheid is downgraden van modem als test naar 1,5 Mb( )Hierbij werd na 1 uur test vastgesteld dat dit de oplossing is.(Ja Hallo ,inderdaad Helfort 20 Euro voor 1,5Mb(DL 256 Kb)
Opnieuw aangetekende brief gestuurd met de stelling "Volgens artikel 4.10 kan klant bij het niet kunnen leveren het contract broegtijdig beeindigen.
Na 10 dagen nog geen antwoord ontvangen op aangetekende brief

Esthertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:17

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door Esthertje »

Jawel, hopelijk is de oplossing nabij.

De lijn is in mijn geval ook instabiel, hij is namelijk op 24mb gezet en ja, dat kon de lijn dus niet aan. De centrale zit hier om de hoek dus de afstand kon het niet zijn. Nu gaan ze de lijn terug zetten naar 18mb met de hoop dat dit wel gaat werken.

Helaas is dit een werkje voor KPN en ik heb dus geen idee hoe lang ze hier over gaan doen.

PS Het nieuwe modem dat ik heb ontvangen werkt dus ook niet, wat een verrassing.

MartindenBoer
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2008 00:52

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door MartindenBoer »

Tja overgestapt van KPN naar Telfort per 1 febr.
Twee weekjes werkte het prima en daarna niet meer.

DSL lijn heel erg instabiel.

Klantenservice 8 keer gebeld nu al meer dan 100 euro lichter.
5 tot 10 WERKdagen! dan moet het opgelost zijn zeggen ze.
A.S. Morgen ben ik jarig 50 jaar. Familie kan niet eens mij feliciteren want ja geen internet dus ook geen bellen. Ach zelfs daar is de helpdesk niet gevoelig voor.

Hoe lang nog ja hoe lang???????

Telfort DOE ER WAT AAN A.U.B.

Laat de klanten niet stikken!!!

Ach ja de algemene voorwaarden dekken alles in toch?


Kan Tros RADAR hier niet eens wat aan gaan doen???

Graag

Een diep teleurgestelde Telfort klant

MartindenBoer
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2008 00:52

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door MartindenBoer »

Tja overgestapt van KPN naar Telfort per 1 febr.
Twee weekjes werkte het prima en daarna niet meer.

DSL lijn heel erg instabiel.

Klantenservice 8 keer gebeld nu al meer dan 100 euro lichter.
5 tot 10 WERKdagen! dan moet het opgelost zijn zeggen ze.
A.S. Morgen ben ik jarig 50 jaar. Familie kan niet eens mij feliciteren want ja geen internet dus ook geen bellen. Ach zelfs daar is de helpdesk niet gevoelig voor.

Hoe lang nog ja hoe lang???????

Telfort DOE ER WAT AAN A.U.B.

Laat de klanten niet stikken!!!

Ach ja de algemene voorwaarden dekken alles in toch?


Kan Tros RADAR hier niet eens wat aan gaan doen???

Graag

Een diep teleurgestelde Telfort klant

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door BBCS »

@MartindenBoer:

Hoever woon je dan van de centrale vandaan?

Want hoe verder je van de centrale woont, des te langzamer wordt de maximale snelheid.

Woon je 6 km van de centrale vandaan, dan kun je die hoge snelheid zeker vergeten.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Skynet2001 schreef:
En dat terwijl bij de postcodecheck +/- 6,5 Mb angeeft.
De zogenaamde PostCodeCheck is een zeer onnauwkeurig hulpmiddel. Het geeft ongeveer de maximale snelheid aan, die je in het gunstigste geval zou kunnen bereiken, als je hemelsbreed op die afstand van de centrale zou wonen.

In de praktijk heb je met veel meer te maken, zoals:
- kabels liggen nooit recht, maar volgen veelal straten enz enz.
- kwaliteit van de kabels en koppelingen tot aan je huis (sommige telefoonkabels liggen al heel lang onder de grond)
- kwaliteit en lengte van de kabels en koppelingen binnenshuis!!

M.a.w. de werkelijke snelheid zal lager liggen. Hoe laag kan door de KPN gemeten worden door een zogenaamde lijnmeting uit te voeren. Bij sommige modems (zoals die ZyXel van Tiscali/Telfort) waarop je kunt inloggen, kun je in de status gegevens uitlezen. En vanuit die waarden is een berekening te maken van de afstand. Kijk bv. eens op ADSLForum.nl. Daar kunnen ze je meer informatie geven, als je die waarden post.

En je hebt meer aan een stabiele en iets langzamere verbinding dan aan een snelle instabiele volgens mij. Telfort heeft helaas maar 1 abbo (namelijk die van 20 Mbit). Ik heb nog een 'oude' Tiscali abbo van 6 Mbit, die heel stabiel is en deze ga ik dus niet laten aanpassen, alhoewel de prijs hetzelfde is :lol:

Esthertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:17

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door Esthertje »

Even een update:

De lijn is terug gezet naar 18 Mb en het heeft niks geholpen.
Ik ga verzoeken het contract te ontbinden en maar terug naar mijn oude provider. Duurder, maar in ieder geval wel leverbaar!

jnsnet
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2008 14:34

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door jnsnet »

Sinds februari maken wij gebruik van Telfort 20Mb Internet en Vast bellen. Alleen al de vorige week was dit gedurende 4 dagen NIET mogelijk. Vandaag ligt e.e.a. wederom plat. O.i. een wanprestatie. Vorige week nog met klantenservice gebeld, kostte ons een klein vermogen (mobiel moeten bellen) om nergens te komen. Geeuwende medewerker aan de telefoon, die ruitelijk toegaf dat het het soms ook WEL deed. Op onze vraag vraag wanneer we over konden stappen kregen we het antwoord dat dit pas weer na februari 2009 kon. O.i. moet dit toch bij NIET leveren van een verwachtte dienst (waar je overigens gewoon maandelijks voor betaalt) per direkt opgezegd kunnen worden. Wij zouden graag per DIREKT weer terug willen naar KPN voor de telefonie, in ruim 25 jaar nl. nog nooit 1 storing gehad.

Mvg.,
Rob

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wij zouden graag per DIREKT weer terug willen naar KPN voor de telefonie, in ruim 25 jaar nl. nog nooit 1 storing gehad
Toen ik destijds via VOIP ging bellen met toen nog Tiscali, heb ik er heel duidelijk voor gekozen om de vaste KPN lijn te behouden. De kosten alleen de lijn en geen nummer of de lijn met een nummer en het goedkoopste abonnement waren toen bijna gelijk. Ik heb van Tiscali een extra nummer gekregen en met dat nummer kan ik gratis of heel goedkoop bellen. Vervolgens heb ik op internet een soort schakelkastje gekocht. Dit kastje zorg ervoor, dat ik bel via de Tiscali lijn. Als dit niet werkt, bel ik via de KPN lijn. En gebeld worden kan ik op beide lijnen. En dat kastje zorgt ervoor, dat KPN en de Tiscali lijn op 1 toestel werken.

Waarom deze moeite. Omdat bellen via internet een techniek is die helaas nog veel problemen kent. En als je internet provider je KPN nummer overneemt, ben je het echt kwijt, maar dat vertellen ze er niet bij.

Zolang de providers nog Gouden Bergen beloven, kun je ze alleen maar wantrouwen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Waarom deze moeite. Omdat bellen via internet een techniek is die helaas nog veel problemen kent. En als je internet provider je KPN nummer overneemt, ben je het echt kwijt, maar dat vertellen ze er niet bij.
-------------------------------------------------

Bij privé gebruik van de telefoon is in het huidige tijdperk een storing niet een grote ramp. Ik heb vrienden en familie mijn GSM nummer gegeven. Zij kunnen dit bellen mocht er een storing zijn in geval van nood. Vervelend is het natuurlijk wel.

Bij zakelijk gebruik is een storing v.d. telefoon natuurlijk wel problematisch.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door BBCS »

Telfort Internet 20mb + vast bellen
Dit is alleen mogelijk als je heel dicht bij de telefooncentrale woont.

Telfort maakt gebruik van de ADSL techniek.

En bij ADSL is het nu eenmaal niet mogelijk om hoge snelheid te leveren als je ver van de centrale woont.

Dus woon je verder dan 5 km van de centrale vandaan, dan is 8MB het hoogst haalbare snelheid dat je kunt krijgen.

Maar dat wordt er niet bij verteld.

Dus:

Hoe verder je van de centrale woont, des de lager zal de maximale snelheid zijn.

Blaeyze27
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2008 16:51

Re: Telfort Internet 20mb + vast bellen

Ongelezen bericht door Blaeyze27 »

Op 5 Km kun je snelheden boven 2 Mbit wel vergeten in de praktijk. Als je op een ISDN profiel zit is ADSL op 5 Km vaak helemaal niet mogelijk.

Gesloten