LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Independer 0900 nep!
Independer 0900 nep!
Onlangs was ik bezig met het zoeken naar een voor mij zo gunstig mogelijke zorgverzekering. Ik deed dit via Independer.nl. Omdat ik opzoek was naar een basisverzekering en aanvullende tandartsverzekering die flink koste dekte selecteerde ik deze. Tevens gaf ik aan dat ik enkel producten wilde zien die mij automatisch accepteerde, zonder medische selectie vooraf.
Bij de resultaten viel mijn oog toen op de Basisverzekering Zuid-Nederland + AV Tand Optimaal. Independer werkt hier niet mee samen, en om de echte naam te achterhalen moest ik een 0900 nummer bellen (1,30 per gesprek). Het bleek daarna om De Friesland te gaan. Na het lezen van de polisvoorwaarden op de website van De Friesland bleek dat het niet gaat om een aanvullende verzekering zonder medische selectie, sterker nog, een medisch onderzoek door een tandarts is onder meer verplicht.
Ik heb hierop aan Independer verzocht mij de 1,30 terug te boeken, aangezien ik immers voor iets betaald heb wat ik niet wenste. In de mailwisseling die daarop volgde heb ik aan Independer meerdere malen proberen uit te leggen dat uit hun website zeer duidelijk blijkt dat medische selectie niet van toepassing is. Independer erkende mij dat voor de aanvullende verzekering selectie noodzakelijk is, maar omdat De Friesland geen samenwerking met Independer wil, kan men niet aan verzoek tot betaling van de 1,30 voldoen. Na herhaald aandringen van mijn kant wilde Independer niet meer op mijn argumenten/uitleg ingaan, waarschijnlijk omdat ik simpelweg gelijk heb, en Independer die 1,30 lekker in hun zak wil houden –wat vermoedelijk niet de eerste keer zal zijn.
De bottomline is dat Independer zeer klantonvriendelijk is, klanten misleid, en bij kritiek hierop met curieuze redeneringen en de boel dood te zwijgen de klant probeert af te schepen. Heel jammer voor een site die zich propageert alsof ze het met de consument goed voor hebben.
Let dus op waar je aan begint.
Bij de resultaten viel mijn oog toen op de Basisverzekering Zuid-Nederland + AV Tand Optimaal. Independer werkt hier niet mee samen, en om de echte naam te achterhalen moest ik een 0900 nummer bellen (1,30 per gesprek). Het bleek daarna om De Friesland te gaan. Na het lezen van de polisvoorwaarden op de website van De Friesland bleek dat het niet gaat om een aanvullende verzekering zonder medische selectie, sterker nog, een medisch onderzoek door een tandarts is onder meer verplicht.
Ik heb hierop aan Independer verzocht mij de 1,30 terug te boeken, aangezien ik immers voor iets betaald heb wat ik niet wenste. In de mailwisseling die daarop volgde heb ik aan Independer meerdere malen proberen uit te leggen dat uit hun website zeer duidelijk blijkt dat medische selectie niet van toepassing is. Independer erkende mij dat voor de aanvullende verzekering selectie noodzakelijk is, maar omdat De Friesland geen samenwerking met Independer wil, kan men niet aan verzoek tot betaling van de 1,30 voldoen. Na herhaald aandringen van mijn kant wilde Independer niet meer op mijn argumenten/uitleg ingaan, waarschijnlijk omdat ik simpelweg gelijk heb, en Independer die 1,30 lekker in hun zak wil houden –wat vermoedelijk niet de eerste keer zal zijn.
De bottomline is dat Independer zeer klantonvriendelijk is, klanten misleid, en bij kritiek hierop met curieuze redeneringen en de boel dood te zwijgen de klant probeert af te schepen. Heel jammer voor een site die zich propageert alsof ze het met de consument goed voor hebben.
Let dus op waar je aan begint.
Re: Independer 0900 nep!
Je kunt via www.independer.nl wel selecteren, maar elders is deze info ook beschikbaar, er zijn meerdere zorgvergelijk site's...
€1,30 mag, want Friesland betaalde niets voor independer, dus als ze ee klant willen moet er betaald worden!
Independer word per klant betaald, en zo kan deze overleven!
Op de site van de aanbieder zelf alles nalezen is noodzakelijk, een foutje of niet doorgegeven aanpassing voorwaarden is snel gemaakt.
Vergeet ook nooit de voorwaarden uit te printen, als het veranderd zeg je tenminste dat je op deze voorwaarden het hebt afgesloten en niet op de huidige... na wijziging!
€1,30 mag, want Friesland betaalde niets voor independer, dus als ze ee klant willen moet er betaald worden!
Independer word per klant betaald, en zo kan deze overleven!
Op de site van de aanbieder zelf alles nalezen is noodzakelijk, een foutje of niet doorgegeven aanpassing voorwaarden is snel gemaakt.
Vergeet ook nooit de voorwaarden uit te printen, als het veranderd zeg je tenminste dat je op deze voorwaarden het hebt afgesloten en niet op de huidige... na wijziging!
TERUG VAN WEGGEWEEST, de reclame van Tros Radar voor Independer......... Echt onafhankelijk!
En weer klagen over verzekeraars als mensen 13 brillen per jaar declareren....... of 3x per week naar de fysio rennen
En weer klagen over verzekeraars als mensen 13 brillen per jaar declareren....... of 3x per week naar de fysio rennen
-
Je hebt toch met de Frieslander gebeld, toch niet met Independer? Dan zul je je 1,30 bij Frieslander terug moeten halen dacht ik zo.Ik heb hierop aan Independer verzocht mij de 1,30 terug te boeken, aangezien ik immers voor iets betaald heb wat ik niet wenste.
Als Friesland geen samenwerking met Independer wil kun je niet verwachten dat de informatie die Independer heeft over Friesland ook correct is. Friesland is namelijk niet genegen de info van Independer te corrigeren als dat nodig is, weet je.Independer erkende mij dat voor de aanvullende verzekering selectie noodzakelijk is, maar omdat De Friesland geen samenwerking met Independer wil,
Als ik jou naar de FBTO stuur voor een autoverzekering en het blijkt voor jou toch niet de juiste te zijn ga je bij mij toch ook geen telefoonkosten proberen te incasseren?
Ze hebben geen zin meer om op jouw argumenten in te gaan omdat dat zeeén van tijd kost terwijl het gewoon om een welles-nietes spelletje gaat.Na herhaald aandringen van mijn kant wilde Independer niet meer op mijn argumenten/uitleg ingaan, waarschijnlijk omdat ik simpelweg gelijk heb, en Independer die 1,30 lekker in hun zak wil houden –wat vermoedelijk niet de eerste keer zal zijn.
Independer en Radar zijn 2 handen op een buik, waar zou de redactie van Radar hun verzekering bij afsluiten ??
Dat Independer geen correcte gegevens over de Friesland op de site heeft getoond daar kunnen wij helaas niks aan doen. Independer toont de acceptatierichtlijnen en polisvoorwaarden die zij aangeleverd krijgt van de verzekeraars zelf. Zoals u wellicht wel zal begrijpen is het voor Independer dus niet ook mogelijk om de € 1.30 te vergoeden.
Wanneer u verder vragen heeft zijn wij uiteraard altijd bereid dit telefonisch toe te lichten.
Met vriendelijke groeten,
Independer
Wanneer u verder vragen heeft zijn wij uiteraard altijd bereid dit telefonisch toe te lichten.
Met vriendelijke groeten,
Independer
-
Kijk eens op www.zorgplanet.nl, een echte aanrader!
-
Topicschrijver begrijpt het niet, anders had hij hier niet, na vele mailtjes met independer, hier een topic opgestart.Zoals u wellicht wel zal begrijpen is het voor Independer dus niet ook mogelijk om de € 1.30 te vergoeden.
Voor 1,30 euro nog wel, tjonge jonge.
Independer is een tussenagent , welke met een onjuist vergelijkingsoverzicht klanten naar zich toelokt.
Hun ongevraagde telefonische benadering is nauwelijks fatsoenlijk te noemen,Radar laat zich wederom voor een commercieel karretje spannen.(*_*)
Hun ongevraagde telefonische benadering is nauwelijks fatsoenlijk te noemen,Radar laat zich wederom voor een commercieel karretje spannen.(*_*)
-
Independer: Kassa door Radar