LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe Tarieven KPN 1 maart 2008
Nieuwe Tarieven KPN 1 maart 2008
KPN maakt bellen fors duurder.
Bellen naar vaste nummers kost ineens 45% meer.
Wat vind U daarvan?
Wat vind U daarvan?
Re: Nieuwe Tarieven KPN 1 maart 2008
Hoe kom je daar nou weer bij? De prijzen per minuut worden verhoogd van € 0,0275 naar € 0,0298. Dat is een verhoging van ruim 8%. Toch wel wat anders dan 45...?KPN maakt bellen fors duurder.
Wat vind U daarvan?
oud tarief: 2.75 cent
nieuw tarief per 1 maart: 4 cent per minuut
KPN wijzigt voor zowel zakelijke als particuliere klanten de tarieven voor vaste telefonie. Als gevolg van de inflatie worden de prijzen per 1 maart 2008 aangepast.
Het abonnementsgeld van BelVrij Weekend wordt goedkoper en gaat van 19 euro naar 18 euro per maand. De andere twee Belvrij (Avond&Weekend en Altijd) abonnementsprijzen blijven gelijk. Tegelijkertijd worden de belangrijkste gesprekstarieven met respectievelijk 15 en 45% verhoogd. Voor het bellen naar mobiele nummers moet straks 19 cent per minuut betaald worden in plaats van 16,5 cent. Naar vaste nummers gaat 4 cent kosten in plaats van 2,75 cent. Dit geldt overigens alleen bij BelVrij Avond en/of Weekend.
http://www.bellen.com/div/detail_news.a ... maart-2008
nieuw tarief per 1 maart: 4 cent per minuut
KPN wijzigt voor zowel zakelijke als particuliere klanten de tarieven voor vaste telefonie. Als gevolg van de inflatie worden de prijzen per 1 maart 2008 aangepast.
Het abonnementsgeld van BelVrij Weekend wordt goedkoper en gaat van 19 euro naar 18 euro per maand. De andere twee Belvrij (Avond&Weekend en Altijd) abonnementsprijzen blijven gelijk. Tegelijkertijd worden de belangrijkste gesprekstarieven met respectievelijk 15 en 45% verhoogd. Voor het bellen naar mobiele nummers moet straks 19 cent per minuut betaald worden in plaats van 16,5 cent. Naar vaste nummers gaat 4 cent kosten in plaats van 2,75 cent. Dit geldt overigens alleen bij BelVrij Avond en/of Weekend.
http://www.bellen.com/div/detail_news.a ... maart-2008
De tarieven voor bellen met BelVrij abonnementen worden inderdaad stukken hoger. Voor vaste nummers van 2,75 naar 4 cent per minuut (45%! ). Voor mobiele nummers van 16,5 naar 19 cent per minuut (15% ).
Voor BelBasis worden de nieuwe tarieven 2,98 en 4,51 ct/min voor binnen resp. buiten de regio tijdens piekuren, 1,34 en 2,14 ct/min binnen resp. buiten de regio tijdens daluren. Het abonnement voor BelBasis gaat €18,48 kosten, BelVrij Weekend €18,00
Ik heb zelf een BelVrij Weekend abonnement en baal hier als een stekker van.
Opvallend is dat het op de site van KPN heel makkelijk is om gratis over te stappen naar een BelVrij abonnement, maar je nergens informatie kan vinden over terugstappen naar het BelBasis abonnement. Weet iemand hoe dat via de site kan?
Voor BelBasis worden de nieuwe tarieven 2,98 en 4,51 ct/min voor binnen resp. buiten de regio tijdens piekuren, 1,34 en 2,14 ct/min binnen resp. buiten de regio tijdens daluren. Het abonnement voor BelBasis gaat €18,48 kosten, BelVrij Weekend €18,00
Ik heb zelf een BelVrij Weekend abonnement en baal hier als een stekker van.
Opvallend is dat het op de site van KPN heel makkelijk is om gratis over te stappen naar een BelVrij abonnement, maar je nergens informatie kan vinden over terugstappen naar het BelBasis abonnement. Weet iemand hoe dat via de site kan?
-
Een voordeel; deze tariefsverhoging is een geldige reden om het abonnement te beeindigen, ook al zou men in het 1e jaar van het contract zitten.
Op de website van kpn heb ik nog geen correspondentieadres kunnen vinden. Om op te zeggen moet je dus naar 0900-0244 (10cpm) bellen.
Stap nu over van KPN belbudget + andere ADSL provider naar een andere aanbieder, scheelt me 12 Euro in de maand aan vaste kosten. Ipv een 10MB verbinding krijg ik nu een 20 MB verbinding en ik kan ook onbeperkt bellen naar vaste nummers, scheelt ook nog eens wat euro's.
Voorlopig heb ik binnenkort een dubbele verbinding (heb op een tweede lijn de nieuwe aanvraag gedaan, zodat ik niet zonder internet zit)
Op de website van kpn heb ik nog geen correspondentieadres kunnen vinden. Om op te zeggen moet je dus naar 0900-0244 (10cpm) bellen.
Stap nu over van KPN belbudget + andere ADSL provider naar een andere aanbieder, scheelt me 12 Euro in de maand aan vaste kosten. Ipv een 10MB verbinding krijg ik nu een 20 MB verbinding en ik kan ook onbeperkt bellen naar vaste nummers, scheelt ook nog eens wat euro's.
Voorlopig heb ik binnenkort een dubbele verbinding (heb op een tweede lijn de nieuwe aanvraag gedaan, zodat ik niet zonder internet zit)
Dat was eigenlijk ook een beetje mijn vraag. Weet je dat zeker?Een voordeel; deze tariefsverhoging is een geldige reden om het abonnement te beeindigen, ook al zou men in het 1e jaar van het contract zitten.
Vandaag gaan de nieuwe tarieven in voor Belvrij.
Ik weet het niet precies, maar volgens mij is het 0900 nummer alleen voor Internet+Bellen.
Vaste telefonie gaat dacht ik nog steeds via 0800-0407.....
Vaste telefonie gaat dacht ik nog steeds via 0800-0407.....
Ik heb sinds kort onbeperkt bellen en veel sneller internet via xs4all en heb de laatste maand zeker 400 gesprekken gevoerd naar vaste nummers met een totale gespreksduur van ruim 40 uur en de gesprekskosten staat onder mijn kostenoverzicht nog steeds op 0,00 euro (ook geen start tarief oid).
KPN sluit je aan, maar voor mij is KPN definitief afgesloten.
KPN sluit je aan, maar voor mij is KPN definitief afgesloten.
Ik wil je niet tereurstellen, maar volgens mij is Xs4All gewoon KPN.....
Klopt, maar wel met een grotere zelfstandigheid en véél betere service en dienstverlening.Ik wil je niet tereurstellen, maar volgens mij is Xs4All gewoon KPN.....