LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijswijziging in geboekte reis

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kjongj

prijswijziging in geboekte reis

Ongelezen bericht door kjongj »

Wij hebben voor de mei-vakantie een reis geboekt naar Turkije. Nu krijg ik via de mail een berichtje van de touroperator dat door de gestegen brandstofprijzen er per persoon een bedrag van €14,- bij moet worden bijbetaalt. Nu is mijn vraag, kan dit zo maar?? We hebben toch een overeenkomt waarin de afgesproken prijs staat. Als de brandstofprijzen erg gedaald waren hadden we toch ook geen korting gekregen.

Pharan

Re: prijswijziging in geboekte reis

Ongelezen bericht door Pharan »

ja, dat kan. De vliegmaatschappij kan dit soort extra taxen na die tijd doorberekenen. Dat gebeurt ook met de vliegtax, mocht je die nog niet betaald hebben...

Dirkie

Re: prijswijziging in geboekte reis

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nu is mijn vraag, kan dit zo maar??
Nee, dit kan niet zomaar. Om die reden is dit bijna altijd in de Algemene Voorwaarden opgenomen. En dus moet je betalen, want bij het aangaan van de overkomst heb je ervoor getekend.

En eigenlijk heb je geen alternatief. Betaal je niet, dan nemen ze je niet mee en ben je al je geld kwijt. En annuleren is geen optie, want het staat in de algemene voorwaarden.
Als de brandstofprijzen erg gedaald waren hadden
Pure theorie, want die prijzen stijgen alleen maar :cry:

Gesloten