LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekering ??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

verzekering ??

Ongelezen bericht door daika »

Op 17-08-07 heb ik bij Bel Company een abonnement afgesloten bij vodafone.
Hij vertelde mij dat ik hierbij me telefoon ook kan verzekeren.
Ik heb een aanvraagformulier ondertekend voor een verzekering bij ProAssist BelGarant.

Dinsdag (26-02-08) ochtend wilde ik met mij telefoon een sms versturen maar me telefoon schoot iedere keer uit het menu voor nieuw bericht schrijven.
Ik heb toen mij telefoon uit gezet in de hoop dat als ik hem weer aanzette dat hij het wel weer deed..
Maar helaas hij ging niet meer aan. Ik kreeg alleen Nokia in beeld en verder deed hij niks meer, hij ging ook niet naar me pincode vragen.
Die middag ben ik naar Bel Company gegaan en kwamen ze erachter dat ik niet verzekerd ben.
Bel Company belde met de verzekering. De verzekering vertelde dat mijn Imeinummer al in gebruik is geweest en dat ze een foutmelding naar Bel Company hadden gestuurd.
Bel Company beweerde dat zij geen foutmelding hebben gehad.
Ik vroeg of ze me alsnog konden verzekeren maar dat kon volgens Bel Company niet.
Maar nou wil ik natuurlijk wel graag mijn telefoon verzekert hebben (het was tenslotte niet mijn fout).

Bel Company stuurde mij naar een Nokia point op Schiphol om daar via hun gratis een nieuw software erop te laten zetten.
Nokia vertelde mij dat hun dat niet konden en dat ze hem moesten opsturen maar dat ik dat ook via Bel Company kon doen en dat ook gratis zou zijn.

Eenmaal terug bij Bel Company vertelde ze mij dat het inderdaad garantie van Nokia was en dat het gratis gemaakt zou worden.
Donderdag (28-02-08) belde Bel Company mij om te zeggen dat er waarschijnlijk kosten aan verbonden kunnen zitten en of ik even wat kon komen ondertekenen.
Vrijdag (29-02-08) ben ik er heen gegaan. Hij vertelde mij dat de kosten konden oplopen tot 212 euro omdat het ook door val of stoot schade kan komen.

Nu is mijn vraag of ik dat zelf moet betalen of dat de fout bij Bel Company ligt en hun voor de kosten moeten opdraaien?
En of ik me telefoon alsnog kan verzekeren?
En hoe kan ik erachter komen of het Imeinummer echt al in gebruik is geweest?
Want ik wil natuurlijk wel een nieuwe telefoon en geen gebruikte!

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: verzekering ??

Ongelezen bericht door areyouben »

Het kán idd door val-, stoot- of waterschade veroorzaakt zijn, maar dit lijkt me niet waarschijnlijk met dit probleem. Jouw probleem lijkt me softwarematig te zijn en dit kan gratis binnen de 2-jarige fabrieksgarantie opgelost worden. Je tekent bij een reparatie voor een bepaald maximum bedrag waarvoor de telefoon gerepareerd mag worden, indien er toch kosten aan verbonden zijn.

Deze kosten zijn mijns inziens echter voor Belcompany, gezien zij een fout hebben gemaakt in het proces rond jouw verzekering. Jij hebt een verzekering aanvaard, en bent er (terecht) van uit gegaan dat de overeenkomst tot stand was gekomen. Volgens de Algemene Voorwaarden van ProAssist werkt dit ook zo.
Echter had je binnen 30 dagen het eerste kwartaal moeten betalen, en moeten controleren dat dit automatisch is afgeschreven, anders vervalt je overeenkomst.
Daar dit echter de fout ook van BC is, sluit ik niet uit dat zij aansprakelijk zijn voor de vernietiging van jouw overeenkomst met ProAssist!

Gesloten