LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] elq

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
bape

elq

Ongelezen bericht door bape »

wij hebben een bkr registratie door dexia omdat wij schoon schip willen maken willen we dit gaan inlossen dit kan alleen met een hypotheek van elq bank
op zich kunnen wij deze hoge rente betalen maar we kunnen de hypotheek via 2 aanbieders afsluiten DSB-bank of Decapolis
bij DSB kunnen we gewoon onze eigen levensverzekering bij interpolis houden maar decapolis heeft het over een aow en ww verzekering dan moet je in 1 keer 3000 euro inleggen vinden wij een beetje vreemd
maar over dsb lees je verschillende reacties hier maar over decapolis heb ik nog niets gevonden
misschien iemand ervaring of die hier meer van weet laat het weten

Dirkie

Re: elq

Ongelezen bericht door Dirkie »

Stel jezelf eerst de vraag, of het wel logisch is, dat je een schuld gaat afbetalen door schulden aan te gaan. Dit is meestal het begin van een bodemloze put.

Schuldsanering is hier meer op z'n plaats.

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hallo Bape,

Let hier goed op wat je doet. Ik ben zelf geen fan van DSB. Waarom niet, lees maar eens de berichten hier over DSB. Het feit dat je je eigen polis van Interpolis kunt houden is overigens ogenschijnlijk wel een goed advies.

Wat is dat voor polis? Een polis voor de aflossing (leven/belegging?) of een wao/ww verzekering?

De volgende vraag betreft de dexia bkr-registratie. Indien geen sprake is geweest van het structureel niet betalen van de termijnen van de aandelenlease is er een advies van de geschillencommissie BKR, dat de A (3) codering bij het BKR moet worden verwijderd. Daar moet je maar een goed naar kijken. Wat is de reden van de bkr-codering die je hebt?

Je leest de uitspraak in: http://www.bkr.nl/write/Bestanden/Dossi ... geling.pdf

Heb je uberhaupt gebruik gemaakt van de zg Duisenberg regeling, of van de coulance regeling?

Realiseer je wel dat zowel Decapolis als DSB graag een hypotheek wil afsluiten. Immers dat levert provisie op. Niks mis mee overigens. Een verzekering tegen wao/ww risico lijkt me in jouw situatie niet echt iets waarmee je verder geholpen wordt. Je moet er 3.000 euro extra voor lenen denk ik, terwijl je al een hypotheek tegen een hogere rente dan normaal (Elq) moet afsluiten. Ik zou dan 3-5 jaar wachten met extra verzekeringen omdat je dan weer naar een nromale hypotheek kunt overstappen.
Als je al een hypotheek van Elq krijgt, is die volledig aflosvrij. Een verzekering is dus niet strikt nodig.

Als je de bkr notering wegkrijgt kun je ook naar een 'normale' hypotheekverstrekker. Ook kun je naar bijvoorbeeld SNS-bank of Abn-AMRO gaan. Als je een plausibel verhaal hebt, zijn deze meestal wel bereid mee te werken, afhankelijk van de situatie.
Ook zou ik eerst bij de bank proberen waar je al je bankzaken doet. Zij kennen je, dat kan ook helpen.

Dus voordat je iets tekent eerst nog wat onderzoek doen zou ik zeggen.

Succes!

Jack

jeanin.bouwman

Ongelezen bericht door jeanin.bouwman »

Mocht u problemen hebben met een ELQ hypotheek dan is mijn advies om uw klacht schriftelijk en gemotiveerd te uiten bij het KIFID.
Laatst gewijzigd door jeanin.bouwman op 05 nov 2008 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Jack747

@jeanin.bouwman,

Misschien ten overvloede, maar in de topic http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59226 vind je info over de handelwijze van o.a. Elq. Met name de buitenproportionele stijging van de rente ten opzichte van de stijging van de Euribor is zeer opvallend.

Daarnaast is er daar nog een topic: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40205 dat specifiek over Elq gaat. Nuttig om daar ook dit bericht te plaatsen.

Succes!

Jack

jeanin.bouwman

Ongelezen bericht door jeanin.bouwman »

Dank voor de tip. Ik heb het erop gezet.

Jack747

@Pape,

Kun je aangeven hoe het verdere verloop is geweest?

Succes!

Jack

Gesloten