LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slinkse jaarlijkse gasafrekening Eneco !!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gerrit100

Slinkse jaarlijkse gasafrekening Eneco !!

Ongelezen bericht door Gerrit100 »

Hallo,
Sinds 1 jaar wonen we in een nieuwe woning. Uit de jaarlijkse gasafrekening bleek tot mijn stomme verbazing dat bij de berekening van het verbruik niet de eindstand van de meter wordt gehanteerd. Er wordt een correctiefactor gebruikt waardoor de berekening van het verbruik een aantal procenten hoger uitkomt! Dit blijkt op geen enkele wijze uit de nota!
Eneco wist te melden dat dit "een correctiefactor is die te maken heeft met het gastransport, hoe verder je van Slochteren af woont hoe hoger de correctie is". Daarnaast worden overigens ook nog eens transportkosten in rekening gebracht.

Feit is dat haast niemand dit in de gaten heeft, op een hele slinkse wijze worden feitelijk de tarieven verhoogd zonder dat je dit in de gaten hebt. Het valt nu pas op omdat ik met een meterstand van 0 ben begonnen. Pure misleiding.

Shine

Re: Slinkse jaarlijkse gasafrekening Eneco !!

Ongelezen bericht door Shine »

Voordat u moord en brand roept was het wellicht verstandiger geweest u eerst eens te verdiepen in de opbouw van een afrekening en de berekende kosten.
Uitgebreide info over ALLE facetten van deze kosten:

http://www.energieleveranciers.nl/page/ ... pag_id=378

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Feit is dat haast niemand dit in de gaten heeft
Feit is dat u niet best op de hoogte bent van de opbouw van de gastarieven. Dit onderwerp is al verschillende keren uitgekauwd op dit forum. Onder andere recentelijk nog hier en hier.
Laatst gewijzigd door jsp op 04 mar 2008 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

walter72

Ongelezen bericht door walter72 »

wel,
interessante links met informatie!
Waarvoor mijn dank!

nietlullen

Ongelezen bericht door nietlullen »

Beste Gerrit100,
je hebt volledig gelijk, dat je je verbaasd over de gasnota. Wat Eneco en al de anderen energiebedrijven doen is niet correct. Ze berekenen namelijk een leveringstarief voor gas, dat je niet hebt ontvangen en ook niet verbrand. Dat kan echt niet. Dan komt een sprookje, waarin Eneco vertelt hoe men de hoeveelheid berekend van niet geleverd maar wel gefactureed gas. Dat krijgt dan de naam calorische berekening. Alles flauwe kul. Hoe zou jij het noemen als ik je voor iets laat betalen dat ik niet geleverd heb?

Gesloten