LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonzicht, Leiden en omgeving.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
betwixt
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2007 02:35

Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door betwixt »

Beste mensen,

Wie heeft er nog meer last van lange wachttijden bij Woonzicht.nl? Het wil mij maar niet lukken om in aanmerking te komen voor een starters woning hier in Leiden. Ik sta sinds mijn 18e ingeschreven bij de woningbouwvereniging Portaal. Tot 2006 konden we online reageren via een website huis-aan-bod.nl. Na mei 2006 werd dit woonzicht.nl, waar meerdere woningscorporaties in de omgeving zich bij aansloten.

Nu sta ik 10 jaar ingeschreven (Deze maand word ik 28 ), maar kom ik nog steeds niet in aanmerking voor een huurhuis. Bij zowel Johan de G. van Woonzicht.nl, als wethouder Marc W. kom ik niet veel verder.

Door de heer Marc W., Wethouder Leiden, wordt o.a. het volgende gezegd:

"Willen we het tekort aan woningen echt oplossen dan moeten we vooral woningen bijbouwen waardoor er meer mensen zullen uitstromen. De gemeente Leiden heeft zich voorgenomen om tot 2010 zo'n 4000 woningen bij te bouwen."

"Ik begrijp dat dit voor jou nog niet echt iets oplost. Jij wilt veel sneller iets vinden. De oorzaak van je lange wachttijd kan ook te maken hebben met het soort woningen waar je op reageert. Naar mate de woningen meer populair zijn, reageren er bijvoorbeeld meer mensen en is de kans dat je in aanmerking komt kleiner. Voor dit soort informatie kun je het beste contact opnemen met de diverse corporaties in de stad. Zij kunnen je zeker vertellen op welke manier je meer kans op succes hebt."

Door een werknemer van Johan de G. wordt o.a. het volgende gezegd:

"Wij zijn ons ervan bewust dat we te maken hebben met een krappe woningmarkt en zullen bij de evaluatie van het systeem bekijken of alle groepen woningzoekenden evenveel kansen maken op een woning. Mocht blijken dat dat niet zo is kunnen beleidsaanpassingen volgen.
We kunnen aan uw verzoek voor een starterswoning, anders dan via Woonzicht.nl, niet tegemoet komen."


Ik stuur de medewerker van Johan de G. hierop de volgende e-mail:

"Ik dank u hartelijk voor uw reactie. Ik ben blij dat u persoonlijk de moeite neemt om te reageren.
Mijn inschrijfwaarde is inderdaad 97/98 maanden. (inmiddels meer dan 100) Dit is meer dan 8 jaar.

U geeft aan dat Woonzicht zich ervan bewust is dat ze te maken heeft met een krappe woningmarkt en dat ze bij evaluatie van het systeem bekijkt of alle groepen woningzoekenden evenveel kans maken op een woning.

Het mag blijken dat wanneer ik meer dan 8 jaar ingeschreven sta, en nog steeds niet in aanmerking kan komen voor een starterswoning, het systeem niet deugd. Volgens het oude systeem huis-aan-bod, was ik allang in aanmerking gekomen voor een woning. (Zoals vrienden van mij.)

Verder geeft u aan dat wanneer blijkt dat het systeem geen gelijke kansen biedt, er beleidsaanpassingen kunnen volgen.

Ik heb dan ook twee vragen voor u:
Wanneer zal de door u genoemde evaluatie plaats vinden? Want wanneer ik u bij deze vraag om met begrip mijn situatie te evalueren, mag blijken dat er geen gelijke kansen zijn voor krijgen van een woning. Dit wetende, vraag ik u wanneer er beleidsaanpassingen volgen?"



Hierop kreeg ik tot op heden zoals ik reeds vermoedde, geen antwoord.


D.M.
Laatst gewijzigd door betwixt op 31 mei 2007 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Eskimo
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2007 19:01

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door Eskimo »

Ik word ook echt helemaal niet lekker van het beleid van Woonzicht.

Ik heb me voorheen al ingeschreven bij Portaal, daarna werd het dus Woonzicht, je kreeg toen bij inschrijven een paar jaar (ik dacht 5) aan woonwaarde erbij. Ik zit nu op 86/87 maanden (dat is ongeveer 7 jaar inschrijftijd) en ik ben 25 jaar.

Het komt er zo'n beetje op neer dat ik nog 5 jaar moet wachten tot ik een starters wonig kan krijgen, aangezien de meeste starters woningen naar de mensen met een woonwaarde van 150-200 gaan. Dat betekent dat die mensen al 12-16 jaar ingeschreven moeten staan...Dat is toch niet normaal ? Naar mijn idee klopt dit ook uberhaupt niet...

Ik weet niet wat eraan gedaan moet worden, maar er moet wel wat aangedaan worden, want zo is er ook geen doorkomen aan voor nieuwe studenten in Leiden. Ik woon nu 3 jaar in een studentenhuis en als ik nog 5 jaar moet wachten...dat schiet natuurlijk niet op.

De SP in Leiden heeft hierover al een keer een klachtenrapport over Woonzicht opgesteld, waarin je kan lezen wat zij ervan vinden. Tot nu toe is er alleen nog niks verandert bij Woonzicht.

Ik hoop toch echt dat hier serieus een keer naar gekeken gaat worden, want ik wil liever niet tot mijn 30e in een studentenhuis wonen.

Groeten, Esmée

betwixt
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2007 02:35

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door betwixt »

We zouden eigenlijk onze krachten moeten bundelen en vervolgens gezamenlijk verhaal gaan halen.

Eskimo
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2007 19:01

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door Eskimo »

Ja, dat zouden we eigenlijk moeten doen, misschien een handtekeningen actie via de mail ofzo?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik snap ook niet dat bij gemeentelijke en nationale verkiezingen partijen daar niet keihard op afgerekend worden. Het beste wat je kan doen is emigreren, stemmen met de voeten heet dat.

moeder met kids
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2007 15:50

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door moeder met kids »

:cry: mijn relatie is stukgelopen en nu moeten we eruit ik sta sinds januarie ingeschreven en heb al 4 punten gespaart joeppie, ik heb de woningbouwvereniging gebeld want alles waar ik op inschrijf ben ik een van de laatste in de rij, krijg ik doodleuk te horen dat je minimaal 100 punten moet hebben voor de woningen die worden aangebode ik ben een alleenstaande moeder met twee kinderen die nog in het huis zit van mijn ex ik heb het hem nog maar niet verteld dat we nog zo'n kleine 9 jaar moeten blijven dat is toch te gek voor worden ik kan werkelijk nergens heen als hij ons eruit zet dan moeten we onder een brug gaan slapen ofzo.
een radeloze moeder

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door SJZ »

Het beste wat je kan doen is emigreren, stemmen met de voeten heet dat.
Nou, een huis kopen is ook voor veel mensen een oplossing hoor! Die oplossing is zelfs veel populairder dan emigreren.

lissie
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2006 23:13

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door lissie »

Woonzicht is niet alleen een drama voor starters maar ook voor doorstromers. Met een woonduur van ruim 10 jaar komen wij als doorstromers ook niet aan bod voor een fatsoenlijke eengezinswoning. Bij woonzicht weten ze heel goed dat er een aantal "mazen" (waar maar een hele kleine beperkte groep van kan profiteren) in het hele systeem zitten maar ze doen er gewoon niets mee! Ook van de verantwoording van de toegewezen woningen klopt weinig. Keer op keer wordt beloofd dat alle klachten over Woonzicht meegenomen worden in de evaluatie alleen veranderd er gewoon niets. Ook wij beginnen ons af te vragen wie er nu wel woningen toegewezen krijgen via Woonzicht.

betwixt
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2007 02:35

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door betwixt »

Nog wat recent mailverkeer met Wethouder Marc W.


Beste Dennis,

Ik ben er nog eens voor gaan zitten om deze mail eens goed door te lezen. Ik kom helaas niet tot een andere conclusie dan de vorige keer. De beschikbare woningen zijn schaars en de concurrentie van andere starters blijft erg groot. Er zijn eigenlijk maar 2 oplossingen die kunnen helpen om dit probleem op te lossen.

Op de eerste plaats moeten de gemeenten in de regio veel meer woningen bouwen voor jonge starters. Met enige regelmaat zie ik daarvoor ook wel plannen voorbij komen, maar tussen het maken van plannen en de oplevering van woningen zit nu eenmaal veel tijd, vaak vele jaren. Daarmee wil ik niet zeggen dat we niet moeten doorgaan met het maken van plannen, maar op korte termijn lossen die je probleem niet op.

Op de tweede plaats kunnen we kijken naar aanpassingen in het woonruimteverdelingsysteem zodat jonge starters meer kans krijgen. Ik realiseer me dat dit alleen kan wanneer andere groepen woningzoekenden tegelijk minder kansen krijgen. Politiek is dat een erg lastige beslissing. Bij de introductie van Woonzicht.NL hebben we vorig jaar afgesproken dat we na 1 jaar een evaluatie zouden houden. Dat gaan we eind van deze zomer doen. Op grond van de uitkomsten zullen we bekijken of het wenselijk is dat we de spelregels gaan aanpassen. Bij die discussie zal ik deze mail zeker in mijn achterhoofd houden.

Groet,
Marc W.

----------------------------
Beste Marc W,

Bedankt voor uw reactie.
De concurrentie van andere starters was er ten tijde van huis-aan-bod ook. Echter, toen kwam men meestal in de omgeving Leiden wel na 4 jaar in aanmerking voor een woning. Nu, na overstap op woonzicht.nl, komt men blijkbaar na meer dan 8 jaar nog niet in aanmerking voor een woning. Er mag blijken dat er iets niet klopt. Dit komt dan wel waarschijnlijk doordat meerdere corporaties zijn samengevoegd via Woonzicht, en er daardoor meer starters zijn die bijv. reageren op woningen in Leiden, het mag echter niet zo zijn dat starters die al veel langer in de omgeving LEIDEN ingeschreven staan (waaronder ik) hiervan de dupe zijn!!!! Dat is gewoon ronduit schandalig. Hier zou rekening gehouden mee moeten worden in de woonwaarde. Dit gebeurd echter niet. Degene die hiervoor verantwoordelijk is (Johan de G.) onttrekt zich van alle verantwoordelijkheden om dit te corrigeren. Dat hij zich schuldig voelt mag blijken uit het feit dat hij in deze niet zelf reageert op mijn schrijven.

Uit uw mailtje kan ik niet concreet opmaken hoe u zich verantwoordelijk voelt in deze als wethouder, en hoe u zich hard kan maken voor de problemen omtrent Woonzicht.nl. U geeft echter wel aan wat "men" moet gaan doen. Nogmaals, het mag blijken dat er een hoop niet deugd aan het systeem van Woonzicht.nl.
U heeft het over een evaluatie na één jaar, eind deze zomer. Als ik naar een jaartelling kijk, dan zie ik dat één jaar na de start van Woonzicht.nl, afgelopen april is geweest. Waarom een evaluatie eind deze zomer pas?

Ik hoop op wat concretere antwoorden van u.

Vriendelijke groet,
Dennis K.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Nou, een huis kopen is ook voor veel mensen een oplossing hoor! Die oplossing is zelfs veel populairder dan emigreren.
Tja, wat door dingen als hypotheekrenteaftrek nog eens extra wordt aangemoedigd. Want dan worden hoogopgeleiden aan dit land gebonden en dat vindt onze regering wel fijn. En dan wonen ze tevreden en stemmen op de zittende regering. Jaja, die truc ken ik maar ik hoop dat mensen hem doorzien!

diane24
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2007 00:08

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door diane24 »

hallo mensen.

ik word inderdaad ook gek van de lange wachttijden en wat is nou de grootste reden van de lange wachtlijst

ik stond 2 jaar ingeschreven voordat het woonzicht werd, toen het woonzicht werd was er een actie periode en die ging als volgt. iedereen die zich in die actie periode inschreef ik geloof van februari tot juni ofzo kreeg waarde berekend vanaf zijn 18de dus als je 24 bent kreeg je dus waarde van 6 jaar ook als je nog nooit ingeschreven heb gestaan voordat het woonzicht werd.
dus iedereen die nog nooit ingeschreven was voordat woonzicht kwam en zich bij woonzicht inschreef in de actieperiode en ook nog een ouder is als mij kreeg dus meer waarde dan ik dus vandaar dat we nu ineens 8 jaar moeten wachten ipv 4
ik heb hierover gebeld dat ik dat raar vond en waaropm ik dan 2 jaar voor niets 8 euro inschrijfgeld heb betaald want wat ik opgebouwd heb is toch vervallen, de vrou aan de telefoon werd er saggo van en vertelde mij het is niet anders. dus mooi nu word je dus verplicht te gaan kopen maar ja de huizen zijn ook erg duur in leiden en alleen krijg je niet veel hypotheek.
baal er echt van ze moeten het gewoon weer terug draaien of de mensen die voor woonzicht al ingeschreven stonden voorang geven op de gene die pas inschreven toen woonzicht kwam dat zou eerlijk zijn
groetjes diane

betwixt
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2007 02:35

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door betwixt »

Verzonden: donderdag 31 mei 2007 13:06, Marc W. aan mij.
Beste Dennis,

De keuzes die gemaakt zijn in het kader van de woonruimteverdeling zijn politieke keuzes. De gemeenteraden in de regio hebben hierover besluiten genomen. De woningcorporaties voeren deze besluiten uit, en hebben geen bevoegdheid om van de vastgestelde regels af te wijken. Het is dus niet redelijk om Johan de G. nu te verwijten dat hij niet van de regels afwijkt.

Beter is om bestuurders hierop aan te spreken. Bij mij ben je dus wel aan het goede adres.

Zoals ik eerder schreef wacht ik de komende evaluatie nog even af. Als jouw verhaal klopt dan zou het zo moeten zijn dat jongeren in de regio door het nieuwe systeem eerder een woning krijgen. Ik heb begrepen dat dit echt niet het geval is. Ook daar klagen starters over de langere wachttijd. Misschien moeten we de oorzaak ergens anders zoeken. Juist daarvoor wil ik de evaluatie afwachten.

Hoe het precies met dat jaar zit weet ik niet, maar ik neem aan de de onderzoekers de tussenliggende tijd nodig hebben om het evaluatierapport op te stellen.

Groet.
Marc W.

-----------------------------

Verzonden: vrijdag 1 juni 2007 09:13 Van mij aan Marc W.
Beste heer Witteman,

Hartelijk dank voor uw reactie. Aangezien ik volgens u bij u wel aan het juiste adres ben, de volgende vragen:

Word er nu aan het evaluatierapport gewerkt? Zo nee, wanneer wordt hiermee begonnen?
U zegt niet precies te weten hoe het met het jaar zit, kunt u er wat aan doen om dit wél te weten te komen? (Ik vertrouw erop dat u dit kunt, aangezien u aangeeft mede verantwoordelijk te zijn voor de besluiten m.b.t. Woonzicht.)
U heeft dus ook mede het besluit genomen om dit puntenverdelingssysteem dusdanig op te stellen dat nu er meer starters bijkomen, en starters in de omgeving Leiden (en die daar willen blijven reageren) geen voorrang krijgen t.o.v. andere starters uit de regio die erbij zijn gekomen.

Ik hoop spoedig van u te horen.

Vriendelijke groet,
Dennis K.
-----------------------------
Verzonden: zaterdag 23 juni 2007 19:41 Van Marc W. aan mij.
Dennis,

Zoals ik schreef, in de regio hebben we afgesproken dat de bestuurlijke evaluatie na de zomer beschikbaar komt. Vervolgens gaan we in het regionaal portefeuillehoudersoverleg Ruimte over deze evaluatie praten. Daar worden ook voorstellen tot wijziging besproken. Deze bijeenkomsten zijn openbaar, dus eventueel kun je daar zelf getuigen zijn van de uitkomsten van dit overleg. Op de site van de regio Holland Rijnland kun je tzt alle relevante stukken bekijken. De site kun je vinden via www.hollandrijnland.net

Ik wil het hier even bij laten. Je andere vragen kan ik wel uitzoeken, maar dat is voor mij veel werk terwijl het niets zal veranderen aan de situatie van de woningzoekenden. Ik stel voor dat we de evaluatie even afwachten."

Groet,
Marc W.
-------------------------
Verzonden: zaterdag 23 juni 2007 20:34 Van mij aan Marc W.

Echte politiek! “Afwachten”. Regeren is afwachten, tot iets, wat men allang weet, politiek uitvoerbaar is geworden.

Laten we afwachten.

Beste groet,
Dennis K.

gebruiker1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2007 12:00

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door gebruiker1979 »

Woonzicht is een ramp! Ik heb ook een inschrijftijd van over de tien jaar, en kom altijd ergens rond de 100 uit als ik op woningen voor starters reageer (zelfs bij woningen waarvan je stiekem denkt dat je er eigenlijk helemaal niet wil wonen, en die een veel lagere 'woonwaarde' hebben).

Ik ben erg benieuwd naar de evaluatie van meneer de wethouder... fijn, dat ze er over na gaan denken om er na de zomer eens over te gaan vergaderen en dan, zes vergaderingen verder, de voorstellen tot wijziging zullen gaan bekijken. Misschien zijn ze er ergens na de zomer van 2009 dan wel een keer van op de hoogte dat er iets gewijzigd zou moeten worden, en kunnen ze een vergadering gaan inplannen om te gaan bespreken welke stappen er genomen zullen moeten gaan worden om tot een beslissing te komen over de datum van de vergadering waarin men daar dan over gaat vergaderen....

Jij ook nog koffie?

grrr....

Danirock
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2007 00:11

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door Danirock »

Dit systeem deugt gewoon écht niet. Ik woon in de duin- en bollenstreek en daar bestond vroeger het prima werkende duinenbollen.nl, waar je iig een gemiddelde kans had om ergens tussen te komen. Zeker in de duin en bollenstreek. Toen het plotseling werd omgegooid naar woonzicht.nl, kregen plotseling de mensen die uit de stad kwamen nét zoveel kansen om in het dorp te wonen waar jij notabene opgegroeid bent. Dat moet toch niet kunnen. Ik woon nu al weer 2 jaar in een studio’tje in warmond en wil gaan samenwonen met mijn vriendin die in Lelystad(!) woont. Dat kunnen we de eerste paar jaar dus wel vergeten!!! Het is dan ook om moedeloos van te worden hoe je ziet dat je van alle kanten wordt gepasseerd, omdat ik niet in een “populair” huis woon. Ik zeg, draai het gewoon allemaal weer terug en laat die woonwaarde toch lekker vallen. Dit schiet toch niet op mensen, zeker als mensen het huis uit worden geschopt!!! Dat mag niet, dat is gewoon schandalig!!!!!

C1983
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2007 18:29

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door C1983 »

Woonzicht, een groot drama. Vroeger bestonden er voor bepaalde starterswoningen leeftijdsgrenzen waardoor de jonge starter net zo veel kans had als de wat "oudere" starter. Maar tegenwoordig woonzicht onder het mom van iedereen gelijke kansen, is het voor de starter en vooral mensen die graag in hun huidige woonplaats willen blijven, een hele lange zit geworden om een huisje te kunnen bemachtigen!

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door roerganger »

Och, dan moet je hier in Nijmegen komen kijken. Hier kun je alleen een woning krijgen op basis van woonduur, voor starters is geen aparte categorie.

Dus je kunt je voorstellen dat een 25 jarige die nog bij zijn ouders thuis woont en op een woning reageert steevast voorbijgelopen wordt door degenen die al minimaal een jaar of 10 of 20 of 30 in hun huidige woning zitten.

Waarbij de 25 jarige dan wekelijks reageert en de ander toevallig een leuke woning zag staan en zich daar eens een keertje op inschrijft.

Wat woonzicht betreft: ik sta ook ingeschreven, al vanaf 2001, maar ook al krijg ik een woning: de woonwaarde van starterswoningen is dusdanig laag dat ik in principe een hele hoop punten verlies en dus megalang moet wachten voor ik als doorstromer iets kan vinden.

Je moet dus niet al te veel ruzie met de buren hebben.

Een tip voor degenen die snel een woning willen: in Coevorden en Terneuzen heb je binnen een jaar wat, in Delfzijl staan hele blokken leeg omdat er teveel woningen staan. Niet ideaal, maar als je echt niet anders kunt dan is dit mischien een optie. Verder kun je nog eens bij sloopwoningen kijken, als het goed is (hier in Nijmegen is dat tenminste zo) behoudt je je puntentotaal. Gewoon een brief schrijven (niet bellen, want dan hebben ze nooit iets) naar de woningbouw, als er wat is krijg je vanzelf bericht.

En inderdaad, kijk eens naar de minder aantrekkelijke woningen. Zelf zit ik nu permanent in een kleine seniorenwoning waar totaal geen belangstelling voor was omdat het ding compleet uitgeleefd was. Na dus een jaar in een sloopwoning te hebben gezeten (hoewel men eerst zei dat het voor een half jaar zou zijn).

Ja, ik ben ook gescheiden, toen ik net ruim een jaar hier woonde, met geen enkele mogelijkheid tot urgentie, dus dan leerde je wel creatief te zoeken...

Maar woonzicht had idd wel wat eerlijker gekund. Voor mij maakt het niet uit, ik had al veel punten, heb er nog steeds veel, kan redelijk snel wat in Leiden vinden als ik zover ben. Ik denk dat de achterliggende gedachte was dat er maar relatief weinig 30 plussers zouden zijn, zodat de 30 minners relatief snel aan de beurt zijn. Dat is echter nogal tegengevallen geloof ik. Toch heb ik wel het idee dat het ergste leed inmiddels geleden is, dat de 30 plussers langzaamaan wel in de minderheid beginnen te komen.

Waarbij ik me afvraag of iedereen die op een starterswoning reageert, gezien de hoge puntenaantallen, wel echt een starter is.

suzy-v
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2008 07:42

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door suzy-v »

Heeft iemand het voorstel van holland rijnland voor woonzicht.nl al gelezen ??? Ze willen 70% van alle starters woningen reserveren voor starters tot 25 jaar. Ik word in april 26 dus dat betekent dat ik wéér net buiten de boot val en dat de kansen voor mij en een hele hoop starters nog kleiner zullen worden !!!!!!! Sta inmiddels al 7 jaar ingeschreven dus word hier echt niet blij van :? ! Heb uiteraard gelijk een brief gestuurd en hoop dat andere slachtoffers van dit fantastische systeem dit ook doen !!! :evil:

mirjam026
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:58

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door mirjam026 »

heb het allemaal eens door gelezen ik zit zelf ook al een hele lange periode te w8ten om een keertje in aanmerking te komen voor een huurhuis helaas zijn de meeste starters woningen te klein voor mij dan zou ik met mijn zoontje op 1 slaapkamer moeten gaan slapen niet echt de ideale oplossing en toch schrijf je der op omdat ik het na 8 jaar wel een klein beetje zat ben ik ben trouwens ook wel 1 van de gene die zich niet hadden ingeschreven maar dat kon hier ook niet gewoon reageren via woonbonnen dus niks geen punten enz je moest gewoon geluk hebben dat je de oudste was maar helaas nooit de oudste geweest hoe kon het ook anders inmiddels is mijn zoontje 7 en half jaar oud opgevoed in een niet ideale omgeving wonen nu met z'n 6en dus erg druk urgentie krijg je niet en punten zijn nogsteeds te laag maar 105 daar krijg je nog niks mee en hoop dus ook echt niet dat ze het door gaan drukken dat ze strakkies de meeste starters woningen voor 25 jarige weg zetten want 26 jarige en ouder hebben het ook hard nodig en hoop dus ook dat hier wat mee gaat gebeuren anders hebben ze denk ik grote problemen omdat er genoeg zijn die w8ten net als iedereen ook al is het erg frusterend als ze zo door gaan hebben de psychologen weer genoeg werk te doen

groetjes

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door Frankkk »

Woonzicht gaat op de schop – een SP-succes:

http://leiden.sp.nl/bericht/23310/08021 ... ucces.html

o.a.:
-----------------------
Positie jonge starters

Om de positie van jonge starters te verbeteren, wil het DB de komende tijd 20% van alle woningen alleen voor starters ‘labelen’. Daarvan gaat 60 tot 70% naar woningzoekenden onder de 26 jaar, de rest naar starters van tussen de 25 en 30 jaar. In 2010 zal dan de overgangsregeling afgeschaft worden. Door de overgangsregeling kreeg men gemiddeld 10 jaar inschrijfwaarde kado, waardoor je met minder dan 10 jaar inschrijfwaarde bij voorbaat kansloos was.
--------------

Als je zelf niet hebt kunnen profiteren van de overgangsregeling, dan ben je in 2010 beter uit, ALS de plannen doorgaan.

Zou je ajb in een reactie meer kortere zinnen met lege regels kunnen maken, omdat het zo niet meevalt om het te lezen?

Tink
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 16:23

Re: Woonzicht, Leiden en omgeving.

Ongelezen bericht door Tink »

Waarom is het toch zo ontzettend moeilijk om een andere woning te vinden? De bouwvereniging heeft alle touwtjes in handen, woonzicht stuurt je van het kastje naar de muur en holland rijnland doet precies het zelfde. Na menig telefoongesprek zijn we nog geen stap verder gekomen en weten ook niet of dat gaat lukken. Ook de nodige klachtenbrieven leveren niks op,kortom... het lijkt of je als burger met je rug tegen de muur staat. Wel is duidelijk dat sommige bouwverenigingen geen eerlijk spel spelen. Ze wijzen mensen een woning toe die er eigenllijk geen recht op hebben. Wij zijn daar achter gekomen doordat een gezin een eengezinswoning toegewezen heeft gekregen terwijl ze minder woonwaarde punten hadden en korter in de flat woonden dan wij. Wij weten hiervan omdat wij de mensen zelf hebben gesproken. Hier hebben wij de woningbouwvereniging op aangesproken maar zij zeggen dat ze geen fouten maken en alle? gegevens controleren. Als je in je eigen dorp wil blijven wonen word het ontzettend moeilijk om iets te vinden met genoeg punten. Voorbeeld: een jong stel zonder kinderen reageerd op een eengezinswoning, tegelijkertijd reageerd ook een jong gezin op die woning met 3 kinderen en 250 punten.... je kunt al raden waar dat huis dan naartoe gaat. Dit is ontzettend frustrerend voor heel veel woningzoekenden met te weinig woonpunten en kopen is niet voor iedereen een optie. is hier dan helemaal niets aan te doen?

Gesloten