Al vanaf october 2007 probeer ik mijn Orange abonnement (voorheen WANADOO) op te zeggen en uiteraard volgens de WANADOO voorwaarden. Orange reageert nooit en tijdens urenlange telefoongesprekken wordt je van de een naar de ander doorverbonden zonder een stap verder te komen.
Onderstaand mijn laatste brief aan Orange breedband.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Orange Breedband BV
t.a.v. afd. Klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
Bergen op Zoom 22 – 02 – 2008
Betreft: Langlopende klacht waar u niet op reageert!!!!
Klantnummer W1321810
Mevrouw, mijne heren,
Onderstaand een overzicht van mijn contacten met u:
1. Op 17 – 10- 2007 via KPN mijn ADSL bij u opgezegd.
2. Op 11- 12 – 2007 schriftelijk navraag gedaan en wederom opgezegd.
3. Op 16 – 01- 2008 vanuit de Orange winkel in Bergen op Zoom met de administratie gebeld.
4. Op 29 – 01 2008 n.a.v. uw aanmaning weer een brief geschreven.
5. Op 12 – 02 – 2008 vanuit de Orange winkel in Bergen op Zoom 1, 5 uur met diverse Orange medewerkers gebeld op de afdeling administratie, opzeggingen en klachten!!!
Niemand weet iets, alleen de brieven van 11-12- 2007 en 29-01- 2008 zijn gearchiveerd, maar er is niets mee gebeurd!!!! Men kan zelfs niet zeggen wanneer ik antwoord krijg.
Iedere medewerker verwijst weer naar een andere medewerker, maar niemand durft een uitspraak te doen, laat staan een beslissing te nemen.
In een ding is iedereen heel stellig: Mijn abonnement kan pas per 31-08-2008 opgezegd worden en men wil niet luisteren. Dit ondanks de mededeling dat ik een Wanadoo klant was en dus een andere opzegtermijn heb, dat de Orange - klanten.
Ik wil nu per omgaande een schriftelijke reactie van u, waarin minimaal staat:
De reden waarom u niet reageert.
De datum waarop mijn abonnement nu echt opgezegd is of wordt.
Wanneer het teveel betaalde abonnementsgeld terug betaald wordt.
Reageert u niet voor 29 – 02 – 2008 dan zal ik deze brief aan andere instanties doorsturen en publiceren.
Met vriendelijke groet,
G.F.C. Buysse
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe kan ik orange dwingen om (schriftelijk) te reageren ????
Re: Hoe kan ik orange dwingen om (schriftelijk) te reageren ????
Kansloos Buysse, de wanadoo voorwaarden zijn al bijna twee jaar niet meer van toepassing, de huidige staan op hun site:
(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.
(4.3) Na verlenging van de eerste termijn van een jaar is een Klant met een Overeenkomst terzake breedband diensten op elk moment gerechtigd om een breedband dienst met een lagere snelheid te kiezen (‘downgraden’), mits de breedband dienst met de lagere snelheid bij hetzelfde telecommunicatienetwerk wordt afgenomen. Vanaf het moment waarop de breedband dienst met lagere snelheid is geactiveerd, geldt een nieuwe Overeenkomsttermijn van minimaal een jaar zoals bepaald in artikel 4.2, tenzij uitdrukkelijk anders wordt bepaald.
(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.
(4.3) Na verlenging van de eerste termijn van een jaar is een Klant met een Overeenkomst terzake breedband diensten op elk moment gerechtigd om een breedband dienst met een lagere snelheid te kiezen (‘downgraden’), mits de breedband dienst met de lagere snelheid bij hetzelfde telecommunicatienetwerk wordt afgenomen. Vanaf het moment waarop de breedband dienst met lagere snelheid is geactiveerd, geldt een nieuwe Overeenkomsttermijn van minimaal een jaar zoals bepaald in artikel 4.2, tenzij uitdrukkelijk anders wordt bepaald.
-
Wanadoo en Orange.
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen zoals nu in de algemene voorwaarden staat te lezen.
Topic-opener heeft toch die andere voorwaarden?
Hij heeft toch nooit getekend voor die nieuwe voorwaarden?
Of zie ik dit verkeerd?
Bij mijn weten moest Orange bij zijn overname van Wanadoo die algemene voorwaarden van Wanadoo overgenomen hebben want anders was er alleen al op die gronden geen overeenkomst meer!!
Géén wilsovereenkomst? Dan ook geen geldige overeenkomst.
Grootvader
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen zoals nu in de algemene voorwaarden staat te lezen.
Topic-opener heeft toch die andere voorwaarden?
Hij heeft toch nooit getekend voor die nieuwe voorwaarden?
Of zie ik dit verkeerd?
Bij mijn weten moest Orange bij zijn overname van Wanadoo die algemene voorwaarden van Wanadoo overgenomen hebben want anders was er alleen al op die gronden geen overeenkomst meer!!
Géén wilsovereenkomst? Dan ook geen geldige overeenkomst.
Grootvader
Orange heeft de nieuwe voorwaarden nooit toegestuurd en dat is wettelijk verplicht. Een verwijzing naar een Internetsite NADAT Wanadoo reeds overgenomen is is niet rechtsgelding. Kijk voor de lol eens in de Wanadoo voorwaarden naar $ 5 !!!!! Daar heb ik voor getekend!!!
Orange maakte de Wanadoo klanten lekker met een extra gratis emailadres en een fotoalbum, maar geen info over de veranderde voorwaarden.
DE vraag bljft echter.......................................................
Hoe kan je ze dwingen te reageren ????????????????????????
Orange maakte de Wanadoo klanten lekker met een extra gratis emailadres en een fotoalbum, maar geen info over de veranderde voorwaarden.
DE vraag bljft echter.......................................................
Hoe kan je ze dwingen te reageren ????????????????????????
Een naamsverandering is nog geen overname........en bent u daarna ook meer gaan betalen ?
Ik heb nog twee maanden betaald en heb de automatische afschrijving nu stopgezet. Ik wacht nu af en laat het desnoods op een proces aankomen. Ik heb alle brieven die ik verstuurd heb bewaard, dus laat ze maar komen.
-
ik ben gewoon weggegaan. In financiële zin was er al geen hout van te branden bij die lui, want ze zeggen iedere maand:"Meneer dan belt u toch gewoon weer voor € 42,= aan wachttijd etc. naar de financïele klantenservice. Ze komen zelf hun contract niet na, want daar ze weten dat ik alles op tijd betaald heb,hadden ze per de 26ste van de maand pas door de betaling over het hoofd gezien te hebben en vervolgens zeggen ze dood leuk:"Meneer we sluiten niet aan, want we willen nu dat u eers € 500,= in het voren betaald voor de kosten die je in de toekomst maakt. Ik dacht:"Het moet niet gekker worden. Ik heb dat dus gewoon niet betaald, want ze willen dan onder hun verplichting uit hun contract niet na te komen en eisen dat wel naar mij als klant op. Ik heb een andere provider genomen (Tele2, een toptent!!) en ik heb Orange gewoon laten barsten. Ik ga niet meer mijn contractjaar afbetalen, want zij zijn hun contract niet nagekomen. Dus dan zijn zij en niet ik in gebreke fgebleven. Dus ik bhetaal niets meer. Ben radicaal weggegaan en ik heb ze in hun sop gaar laten koken. Wanneer ze op die wijze uit hun deel van het contract willen uitkomen, dan zullen we nog weleens even zien of wie hier de baas is. Ik heb aan alle contractuele verplichtingen voldaan. Dus ik heb afgezegd. de broeven die ik van hun krijg is als niet verzonden beschouwd en ze horen nu helemaal niets meer van me. Dus dan trekken zij aan het kortste eind. Ik doe niet meer moeilijk. Ik praat niet meer; ik handel gelijk. Ik doe er niets meer aan en ze zijn dus helemaal weg.
Zo heb ik ook Orange mobiel behandeld. Zij kwamen huin contractuele verplichtingen ook niet na om mij een deugdelijke verbinding te geven en daarom krijge ze ook een net zo deugdelijke reactie terug. Dus ze krijgen een koekje van eigen deeg. 100% van de medewerkers van range zijn een stel rotte zwijnen bij elkaar en dan heb ik mezelf nog heel erg vreindelijk uitgedrukt.
Zo heb ik ook Orange mobiel behandeld. Zij kwamen huin contractuele verplichtingen ook niet na om mij een deugdelijke verbinding te geven en daarom krijge ze ook een net zo deugdelijke reactie terug. Dus ze krijgen een koekje van eigen deeg. 100% van de medewerkers van range zijn een stel rotte zwijnen bij elkaar en dan heb ik mezelf nog heel erg vreindelijk uitgedrukt.