LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onbetaalde rekenig dvd huren bij videoland

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
roadrunnerwehl

onbetaalde rekenig dvd huren bij videoland

Ongelezen bericht door roadrunnerwehl »

Ik kreeg een rekening van een te laat teruggebrachte dvd.
Deze zou ik 6 dagen te laat hebben geretourneerd. Volgens mij hebben ze een verkeerde code gescand want 6 dagen is precies het verschil tussen een week en een dagfilm.
Het probleem zit in de verjaringstermijn of niet.
Ik krijg nu pas na 3 jaar, 6 maanden en 21 dagen een brief dat ik nog een openstaande rekening heb. Kan dat zo maar ??

Wie weet hier wat op?

Frans75

Re: onbetaalde rekenig dvd huren bij videoland

Ongelezen bericht door Frans75 »

In de tussentijd daar nog films gehuurd?

Zo ja, vreemd dat ze niet wat eerder hebben gereageerd.

roadrunnerwehl

Nee, daarna nooit meer geweest en ook nooit een schrijven gehad van u heeft nog een rekening open staan.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Ook niet toevallig verhuisd?

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

Om welk bedrag gaat het hier eigenlijk?

Geven ze standaard een bewijs mee dat je het hebt teruggebracht?

Zo nee, dan kan je nooit bewijzen dat je iets hebt teruggebracht, ook al heb je het wel (op tijd) teruggebracht.

Volgens mij betekent dit dat het daarom onredelijk is dat ze hieraan vast blijven houden in het geval van onenigheid, omdat jij je gelijk per definitie niet kunt bewijzen.

Je zou een brief kunnen sturen waarin je schrijft dat ze een beetje laat zijn met deze rekening en dat het onredelijk is omdat ze nooit een bewijs van terugbrengen geven en als ze die al zouden geven dan zou het onredelijk zijn om van je te verlangen dat je na zoveel jaren dat bewijs nog kunt tonen.

Je kunt natuurlijk ook op een rustig moment Videoland binnenlopen en het met de manager bespreken. Als dat werkt, dan verdient dat de voorkeur.

roadrunnerwehl

Het bedrag is 27 euro en ze geven nooit iets mee.
Je levert wat in en dat wordt dan gescand. Zo was het tenminste, ben er al 3,5 jaar niet geweest.
Ik heb ook gereageerd dat ik het onredelijk vond na zo lange tijd maar dat was mijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik had zelf in de winkel moeten komen en dan was het vanzelf geregeld maar aangezien ik er daarna niet meer ben geweest heeft het zo lang geduurd. Slaat nergens op maar het gebeurt wel.

Zarine

Ongelezen bericht door Zarine »

Ik heb ook een keer na 4 jaar een aanmaning van een videotheek gehad op mijn ouders adres. De DVD's waren indertijd een paar dagen te laat ingeleverd door mijn vriend.

Aangezien er 4 jaar tussenzat heb ik een briefje door mijn vader laten schrijven dat ik al 3,5 jaar verhuisd was en dat hij ze verder veel succes wenste.

Niet erg netjes, maar ook niet netjes om pas na 4 jaar een keer te gaan aanschrijven. Nooit meer iets van gehoord.

roadrunnerwehl

Ik was volgens de eerste brief die ik ooit kreeg 1 dag te laat met betalen en er is al een incassobureau ingeschakeld.
Ze zijn volslagen gek geworden volgens mij.
Nog niet eens een herinnering of iets dergelijks terwijl ik nog zat te wachten op een antwoord van Videoland Nederland die contact op zou nemen met de bedrijfsleider, en dan na 1 dag al een incasso.
Dat is dus verre van netjes, ronduit schofterig kun je beter zeggen.

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

Als jij niet schriftelijk hebt aangegeven dat het waar zou kunnen zijn wat ze beweren, dan zie ik niet hoe ze deze zaak kunnen winnen.

Aan de andere kant, het ging toch over 27 euro? Als je dat betaalt, ben je er vanaf. Jij krijgt er hoofdpijn van, zij niet, zij hebben de tijd en zijn wel wat gewend. Jij wilt er zo snel mogelijk vanaf, zij hebben geen haast.

Je kunt natuurlijk doen wat anderen doen en het incassobureau vragen om je een kopie van de opdracht van Videoland toe te sturen en duidelijk te stellen dat er volgens jou geen vordering bestaat.

roadrunnerwehl

Ik heb deze week de 27 euro al wel betaald en ook gebeld met de manager van videoland maar die is niet op andere gedachten te brengen. Maar ze kunnen toch geen incasso inschakelen als ik hem aangeschreven heb om dit op te lossen en om te reageren hierop wat hij dus niet wil ook al had hij de mail wel gezien maar gewoon genegeerd omdat ik in de 1 ste mail aan had gegeven dat ik absoluut niet wilde betalen omdat ik er op dat moment gewoon nog vanuit ging dat ze dit niet konden maken en allang verjaard was. Dat was dus niet zo en dit ook aangegeven in de 2de mail maar die heeft hij dus genegeerd. Ook een mail van videoland nederland deed hem niet van mening veranderen, bedrijfsadviseur zou hem benaderen hierover en ik was dus in afwachting van dit resultaat en dus op een reactie van of de adviseur, of de manager. in de tussentijd schakeld hij dus meteen een incasso in.
Wou en wil hier ook gewoon van af zijn en inderdaad krijg je er zelf koppijn van en hun natuurlijk niet. Maar ondertussen ligt het wel bij een incasso bureau.
Die manager gooide na een paar minuten ook gewoon de haak er op zonder fatsoenlijk af te sluiten want hij had hier geen zin in en wou er geen tijd aan spenderen terwijl ik wel correct aan de telefoon ondanks dat ik bijna overkookte van woede. Nog een paar uur tijd om een mail door te lezen wilde hij niet, nee maar wel meteen een incasso inschakelen.
De incasso geeft ook aan in de brief dat " cliente is echter bereid om de kwestie in der minne te schikken". nou daar was niets van te merken aan de telefoon!!
Is het slim om het incassobureau ook aan te schrijven om jouw verhaal te vertellen hoe het gegaan is????

Gesloten