LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meter kapot?????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lentekind
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2008 00:03

meter kapot?????

Ongelezen bericht door lentekind »

Tijd 22.45 uur. Vanavond heb ik mijn meterstanden opgenomen om door te geven aan Eneco. Bij het opgeven van mijn electra I komt de melding te voorschijn dat mijn meterstand te hoog is, toch maar even opnieuw gaan kontroleren. Komt ik na 23.00 uur bij de meter staat deze geweldig te brommen. Na kontrole over 2006/2007/2008 heb ik in eens alleen bij de laagtariefstand meer dan 10.000 kwh meer gebruikt dan andere jaren, andere standen (hoog tarief en gas) vertonen geen afwijkingen.
Heb Eneco wel direct een mail gestuurd met mijn klacht over het gebrom van de meter en het verzoek kontakt op te nemen.

Heb ik misschien een kapotte meter, heeft iemand dit al eens gehad???


Groet
Hilde

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: meter kapot?????

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Bel maar naar Eneco. Je meter is waarschijnlijk defectt. Wat je kunt doen is na 2300 uur kijken of je meter op nacht staat of dat deze op dag blijft staan. Succes

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: meter kapot?????

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Als er 10.000 meer is verbruikt dan de vorige jaren lijkt het erop alsof de meterstand op laag blijft staan of misschien dubbel telt.

Neem even contact op met uw netbeheerder. Eneco zelf kan hier weinig mee want het ligt wellicht aan de meter. Als eneco u netbeheerder is dan graag met eneco netbeheer contact op nemen :wink:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: meter kapot?????

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Eneco Netbeheer: 0900-1426

Houdt klantnummer Eneco bij de hand. Deze heb je nodig.

Inderdaad is het Netbeheer die je hiervoor moet hebben. Eneco zelf gaat over de levering en is dus leverancier. Eneco Netbeheer gaat over de kabels in de grond en de trafohuizen in woonplaatsen. Dus tot en met de meter is voor en van Eneco Netbeheer. Ook al ga je over naar een ander energieleverancier. Eneco Netbeheer blijft over je hoofdaansluitingen en meters in huis gaan.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: meter kapot?????

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Het oude liedje Hilde, heeft voorgaande jaren toevallig met geschatte standen de jaarafrekening plaats gevonden? Verdeel de 10.000 kWh eens over de voorgaande jaren en kijk dan eens waar je in het laagtarief op uit komt. Als "vuistregel" kun je voor laag- en hoogtarief 50% nemen. Kom je dan in het laagtarief aanzienlijk hoger uit?
Het brommen van de meter hoeft niets te betekenen. Dit komt regelmatig voor. Maar dit is een technisch verhaal.

lentekind
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2008 00:03

Re: meter kapot?????

Ongelezen bericht door lentekind »

Heb kontakt met Eneco gehad,maandag komen ze de meter nakijken.
Even ter info
Mijn dagstroom is niets mis mee, redelijk gelijk aan voorgaande jaren.

H@rm@n schreef:
Het oude liedje Hilde, heeft voorgaande jaren toevallig met geschatte standen de jaarafrekening plaats gevonden?
Altijd mijn meterstanden netjes opgegeven, nooit schattingen gehad. Maar je redenatie klopt niet waarom dan alleen bij het nachttarief 10.000 kWh meer???? :oops:
Ook gek dat de meter alleen staat te brommen bij de nachtstand???

Maar maandag hoor ik meer.

Bedankt voor jullie reacties, wordt vervolgd

bereesjiet
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:11

Re: meter kapot?????

Ongelezen bericht door bereesjiet »

ff je meter laten ijken door een onafhankelijk installateur

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: meter kapot?????

Ongelezen bericht door Henri42 »

Het energiebedrijf laten opdraven om de meter en locatie te laten controleren, de energiebedrijven werken steeds meer vanuit hun ivoren torens,ook gezien hun enorme luxe kantoren gezien :( (*-*)

Gesloten