LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV nog in bestelling: Annuleren kost geld.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
LadyXochi

TV nog in bestelling: Annuleren kost geld.

Ongelezen bericht door LadyXochi »

Ik heb bij een webwinkel een televisie besteld. Nu blijkt de levertijd steeds vooruit te worden geschoven en ik wil daarom de bestelling annuleren. De status is op dit moment nog steeds "Niet op voorraad".

Nu staat er op hun website het volgende:
Wilt u een bestelling annuleren binnen 30 dagen dan is dat mogelijk.
Helaas zijn wij dan genoodzaakt de door ons gemaakte en te maken kosten, aan u door te belasten.
De kosten bedragen 10,- EUR plus ca. 10% van het bedrag van de bestelde producten.
Dit zou bij mij neerkomen op een bedrag van € 83,90. Ik krijg er dan ook helemaal niets voor.

Moet ik dit betalen?

Wat ik vreemd vind is dat als ik de televisie uiteindelijk toch laat komen en ik breng hem weer terug binnen 7 dagen, dan kost het me niets. Dat klopt toch niet?

BBCS
Contacteer:

Re: TV nog in bestelling: Annuleren kost geld.

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat ik vreemd vind is dat als ik de televisie uiteindelijk toch laat komen en ik breng hem weer terug binnen 7 dagen, dan kost het me niets. Dat klopt toch niet?
Toch klopt dat wel, hoe vreemd dat ook klinkt.

Van die 7 dagen is de wet koop op afstand van toepassing en dan mogen er geen kosten berekend worden, anders wel.

jaap2312

Ongelezen bericht door jaap2312 »

Hoe lang loopt deze bestelling nu al? Volgens de wet kopen op afstand dient de bestelling (indien nog niet geleverd) na 30 dagen ontbonden te worden. Zonder kosten.

LadyXochi

Ongelezen bericht door LadyXochi »

Ja, een beetje onoplettend van mij. De bestelling liep drie weken, dus eigenlijk net geen 30 dagen. Maar er schijnen problemen bij de leverancier te zijn (dit product is nergens in Nederland leverbaar, waarschijnlijk pas eind maart). Ik wilde het voor de verjaardag van mijn man kopen en was bang dat ie dan niet op tijd zou zijn. Dus ga ik nu voor een andere tv. Ik ben er ook haast zeker van dat de tv niet binnen 30 dagen geleverd zou kunnen worden.

Pas na annullering las ik de voorwaarden op de website.

Maar ik kreeg een hele nette mail terug, dat de annulering in behandeling is genomen. Aan de houding van de webwinkel krijg ik het idee dat ze er niet moeilijk over gaan doen. Zij snappen waarschijnlijk ook wel wat er aan de hand is en zien ook in dat ze niet op tijd kunnen leveren. Het ligt ook echt niet aan hen, maar aan de leverancier.

Verder is deze tv heel erg populair, dus ze zullen hem ook meteen weer kwijt kunnen.

Gesloten