LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Loze beloftes en slechte service UPC
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 mar 2008 21:52
Loze beloftes en slechte service UPC
Enige weken geleden heb ik mijn UPC abonnement gewijzigd van digitaal start naar het Familie-pakket met DVR.
Na enkele dagen kreeg ik de DVR thuisbezorgd en alles scheen goed te gaan.
Tot dat ik merkte dat ik niet van alle extra's die het Familie-pakket levert gebruik kon maken.
Ik heb toen de Klantenservice van UPC gebeld en mijn verhaal gedaan. De medewerker beweerde dat hij na 2 uur mijn klachten verholpen zou hebben. Echter na 3 uur nog niets, dus maar weer gebeld. De medewerker die ik toen kreeg zei dat zijn collega nooit de toezegging had mogen doen van 2 uur maar dat het minimaal 2 x 24 uur moest zijn voordat mijn klacht verholpen zou kunnen zijn.
Echter na 3 dagen nog steeds niets en ja hoor ..... weer bellen a € 0,10 per minuut en weer hetzelfde verhaal afsteken. De medewerker die ik nu had kwam zeer deskundig over en na het stellen van enige vragen was het volgens deze zo dat de nummers van mijn kaart en van de mediabox niet met elkaar overeenstemden. Hij stelde mij gerust en beloofde dat binnen een week alles voor elkaar zou zijn.
Nou er gebeurde erg weinig behalve dan dat de postbode voor de deur stond met een nieuwe mediabox. Nou daar had ik natuurlijk helemaal geen behoefte aan en heb deze dus geweigerd en is dan ook terstond met de postbode weer mee terug gegaan.
Maar weer eens gebeld met de klantendienst en verteld dat ik nog steeds geen pakket had dat overeenstemde met het te leveren in het Familie-pakket.
En ja hoor na het wederom uitwisselen van de diverse kaart en boxnummers bleek wederom dat de nummers niet correspondeerden met die in het scherm van de klantendienst.
Er werd weer beloofd dat na een aantal dagen alles zou werken en na op een dag diverse redenen aangehoord te hebben waar de oorzaak lag, op een dag wel 3 verschillende oorzaken heb ik het nu eigenlijk wel gehad met UPC.
Op het ogenblik, en na nog talloze telefoontjes, heb ik helemaal geen digitale TV meer en ik zit in de volgende, uitstel bij lastige klanten-termijn door UPC van minimaal 5 dagen.
Ik ga vanaf nu een dagelijks verslag leveren aan dit forum zodat u zelf een oordeel kunt vormen over UPC.
Ik had eerst ook nog mijn internet tegelijk over willen laten zetten naar UPC. Ben ik even blij dat ik dat nog niet gedaan heb!!!!
Enfin vanaf maandag kunt u meegenieten van mijn ervaringen met de service die UPC levert en daarbij alle smoezen die ze gebruiken om u maar rustig te houden.
Na enkele dagen kreeg ik de DVR thuisbezorgd en alles scheen goed te gaan.
Tot dat ik merkte dat ik niet van alle extra's die het Familie-pakket levert gebruik kon maken.
Ik heb toen de Klantenservice van UPC gebeld en mijn verhaal gedaan. De medewerker beweerde dat hij na 2 uur mijn klachten verholpen zou hebben. Echter na 3 uur nog niets, dus maar weer gebeld. De medewerker die ik toen kreeg zei dat zijn collega nooit de toezegging had mogen doen van 2 uur maar dat het minimaal 2 x 24 uur moest zijn voordat mijn klacht verholpen zou kunnen zijn.
Echter na 3 dagen nog steeds niets en ja hoor ..... weer bellen a € 0,10 per minuut en weer hetzelfde verhaal afsteken. De medewerker die ik nu had kwam zeer deskundig over en na het stellen van enige vragen was het volgens deze zo dat de nummers van mijn kaart en van de mediabox niet met elkaar overeenstemden. Hij stelde mij gerust en beloofde dat binnen een week alles voor elkaar zou zijn.
Nou er gebeurde erg weinig behalve dan dat de postbode voor de deur stond met een nieuwe mediabox. Nou daar had ik natuurlijk helemaal geen behoefte aan en heb deze dus geweigerd en is dan ook terstond met de postbode weer mee terug gegaan.
Maar weer eens gebeld met de klantendienst en verteld dat ik nog steeds geen pakket had dat overeenstemde met het te leveren in het Familie-pakket.
En ja hoor na het wederom uitwisselen van de diverse kaart en boxnummers bleek wederom dat de nummers niet correspondeerden met die in het scherm van de klantendienst.
Er werd weer beloofd dat na een aantal dagen alles zou werken en na op een dag diverse redenen aangehoord te hebben waar de oorzaak lag, op een dag wel 3 verschillende oorzaken heb ik het nu eigenlijk wel gehad met UPC.
Op het ogenblik, en na nog talloze telefoontjes, heb ik helemaal geen digitale TV meer en ik zit in de volgende, uitstel bij lastige klanten-termijn door UPC van minimaal 5 dagen.
Ik ga vanaf nu een dagelijks verslag leveren aan dit forum zodat u zelf een oordeel kunt vormen over UPC.
Ik had eerst ook nog mijn internet tegelijk over willen laten zetten naar UPC. Ben ik even blij dat ik dat nog niet gedaan heb!!!!
Enfin vanaf maandag kunt u meegenieten van mijn ervaringen met de service die UPC levert en daarbij alle smoezen die ze gebruiken om u maar rustig te houden.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21 jan 2008 16:27
Re: Loze beloftes en slechte service UPC
Beste Joop,
Het is erg spijtig dat de problemen na de vele telefoontjes nog niet opgelost zijn.
Zou je je klantnummer of postcode en huisnummer willen sturen naar [email protected]? Dan zal ik voor je kijken wat ik hieraan kan doen.
Met vriendelijke groet,
Forrestma
UPC Webcareteam
Het is erg spijtig dat de problemen na de vele telefoontjes nog niet opgelost zijn.
Zou je je klantnummer of postcode en huisnummer willen sturen naar [email protected]? Dan zal ik voor je kijken wat ik hieraan kan doen.
Met vriendelijke groet,
Forrestma
UPC Webcareteam
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21 jan 2008 16:27
Re: Loze beloftes en slechte service UPC
Beste Joop,
Na telefonisch contact te hebben gehad, is het probleem verholpen.
Ik verwacht dat in de toekomst je problemen adequater opgepakt zullen worden.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Groeten,
Forrestma
Na telefonisch contact te hebben gehad, is het probleem verholpen.
Ik verwacht dat in de toekomst je problemen adequater opgepakt zullen worden.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Groeten,
Forrestma
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 mar 2008 21:52
Re: Loze beloftes en slechte service UPC
Na tussenkomst van Forrestma is de oplossing van mijn probleem in een stroomversnelling geraakt.
Hedenmiddag even na 12.00 uur was alles in orde.
Het is jammer dat het zo moest gaan maar ik bedank Forrestma voor zijn adequate reactie.
Het zou UPC een hoop tijd en onvrede uitsparen als een ieder op deze wijze zou reageren.
Hartelijk dank aan Forrestma en de medewerkers die het op een snelle wijze hebben opgelost.
Hedenmiddag even na 12.00 uur was alles in orde.
Het is jammer dat het zo moest gaan maar ik bedank Forrestma voor zijn adequate reactie.
Het zou UPC een hoop tijd en onvrede uitsparen als een ieder op deze wijze zou reageren.
Hartelijk dank aan Forrestma en de medewerkers die het op een snelle wijze hebben opgelost.
Re: Loze beloftes en slechte service UPC
Het is niet te geloven,
Dhr. Hameetman heeft zijn klacht binnen een aantal weken verholpen door tussenkomst van dhr. Forrestma en UPC Webcare.
Als UPC nou zo voortvarend zou optreden met alle klachten over UPC, dan wel alle geschillen met UPC dan zou de rechtzaak welke mijn partner volgende week heeft volledig overbodig zijn.
Zij heeft al meer dan een jaar een geschil met UPC waarbij zij diverse aangetekende brieven heeft gestuurd, contactformulieren op de website van UPC heeft ingevuld en telefonisch contact heeft gehad met UPC.
Al die tijd is UPC niet in staat gebleken (of heeft er bewust voor gekozen) om inhoudelijk te reageren en om een dialoog aan te gaan.
UPC is al die tijd domweg facturen blijven sturen zonder een enkele keer inhoudelijk contact met mijn partner op te nemen hetgeen uiteindelijk resulteert in een rechtzaak.
Juridisch staat mijn partner ijzersterk en indien zij in haar gelijk wordt gesteld zal ik dit hier posten om andere gedupeerden te helpen.
Dhr. Hameetman heeft zijn klacht binnen een aantal weken verholpen door tussenkomst van dhr. Forrestma en UPC Webcare.
Als UPC nou zo voortvarend zou optreden met alle klachten over UPC, dan wel alle geschillen met UPC dan zou de rechtzaak welke mijn partner volgende week heeft volledig overbodig zijn.
Zij heeft al meer dan een jaar een geschil met UPC waarbij zij diverse aangetekende brieven heeft gestuurd, contactformulieren op de website van UPC heeft ingevuld en telefonisch contact heeft gehad met UPC.
Al die tijd is UPC niet in staat gebleken (of heeft er bewust voor gekozen) om inhoudelijk te reageren en om een dialoog aan te gaan.
UPC is al die tijd domweg facturen blijven sturen zonder een enkele keer inhoudelijk contact met mijn partner op te nemen hetgeen uiteindelijk resulteert in een rechtzaak.
Juridisch staat mijn partner ijzersterk en indien zij in haar gelijk wordt gesteld zal ik dit hier posten om andere gedupeerden te helpen.
Re: Loze beloftes en slechte service UPC
Geweldige service van UPC! ze belden ons op dat er iets mis was met onze kabelaansluiting voor digitale tv, ze boden ons aan om de volgende dag al te komen en het gratis te repareren. Ben erg blij met UPC
Re: Loze beloftes en slechte service UPC
Ik ben ook erg blij met UPC we hebben een DVR erbij besteld en ik had toen aangegeven dat op die het film kanaal moest komen helaas bleek na installatie dat film1 niet op die DVR zat maar nog op de oude mediabox die naar de slaapkamer verplaatst is. Ik heb maar 1 telefoontje hoeven te doen en het was geregeld en het duurde alles bijelkaar 5 minuten. Ik werd wel 4 keer doorverbonden maar er was dus wel iemand die iets kon doen en er voor kon zorgen dat het met een goed uur op de juiste media box stond. Helemaal toppie.
Voor een week of twee terug had de mediabox een storing en de helpdeskmedewerker had een paar nuttigge tips en die bleken goed te werken waardoor het weer goed werkt ook daarvoor bedankt. Het negatieve beeld wat ik had van UPC na de overname van Gelrevision is nu helemaal weg en van mij mogen ze wel eens een warme douche krijgen voor de goede service die er verleend wordt tegenwoordig
Voor een week of twee terug had de mediabox een storing en de helpdeskmedewerker had een paar nuttigge tips en die bleken goed te werken waardoor het weer goed werkt ook daarvoor bedankt. Het negatieve beeld wat ik had van UPC na de overname van Gelrevision is nu helemaal weg en van mij mogen ze wel eens een warme douche krijgen voor de goede service die er verleend wordt tegenwoordig
Re: Loze beloftes en slechte service UPC
Roodkapje en Sneeuwitje zijn ook mooie sprookjes.
Re: Loze beloftes en slechte service UPC
Een half jaar geleden heeft upc het menu 'programma gemist' toegevoegd aan de HD mediabox.
Het heeft nog nooit gewerkt. Nu ben ik 6 mediaboxen en 10 monteurs verder en nog steeds werkt het niet.
De monteur(s) zouden mij op de hoogte brengen van het oplossen ervan.
Niemand belt terug.
Voor de zoveelste keer maar weer gebeld met upc (babbelbox 0900-1580).
Zie onderstaande reactie van ze.
Alle acties ik thuis heb moeten uitvoeren blijken na 40 pogingen niet te werken.
Het is een netwerkprobleem buiten de woning aldus de diverse monteurs.
Vandaag maar weer teruggebeld met de babbelbox.
Reactie: "mijn supervisor belt u morgen (zaterdag) terug'.
Supervisors werken niet op zaterdag dus dat is het zoveelste zoethoudertje van upc.
Ben ik eindelijk van KPN verlost, krijg ik dezelfde rotzooi via upc er voor in de plaats.
Op mijn vraag: wat is het emailadres van upc waar ik de klacht naar toe kan sturen, krijg ik dat niet.
Het adres van het hoofdkantoor mag men ook niet vertellen.
Ze willen kennelijk niet persoonlijk de klant te woord staan.
Inmiddels al tientallen malen excuses gekregen van de babbelbox maar dat lezen ze af van hun beeldscherm.
Je krijgt steeds dezelfde standaard antwoorden van die mensen.
Bij kritische vragen stellen, reageert de babbelbox niet meer en blijft het stil aan de telefoon.
Het kringetje is weer rond en kan ik weer opnieuw beginnen!
Hier volgt de reactie van upc:
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Allereerst onze welgmeende excuses namens UPC voor de onduidelijkheid hierover.
Naar aanleiding van uw bericht hebben wij onze systemen gecontroleerd. Hierbij zijn wij geen problemen tegengekomen. Ondemand is in uw regio wel degelijk beschikbaar. Wij raden u aan de onderstaande instructies excact zo uit te voeren zoals deze genoemd zijn:
Eerst gaat u een software upgrade uitvoeren:
- Haal de Mediabox voor 30 seconden van de stroom.
- Bij een zilveren Mediabox houdt u de knop met het pijltje naar links ingedrukt. Bij een zwarte Mediabox houdt u de CH+ knop ingedrukt.
- Terwijl u de knop ingedrukt blijft houden, sluit u de stroom weer aan op de Mediabox.
- Na een aantal seconden krijgt u een scherm met "software update in progres". U kunt nu de knop loslaten.
Nadat de UPC Mediabox dit alles heeft gedaan komt deze terug in standby. Dit kunt u zien aan het rode lampje op de voorzijde van de UPC Mediabox welke rood blijft branden.
- Wanneer het rode standby lampje meer dan 5 seconden continu brandt drukt u op de Menu knop van de UPC afstandsbediening. Het Hoofdmenu verschijnt op het beeld.
- U kiest voor Instellingen en drukt op OK.
- In het Instellingen menu kiest u fabrieksinstellingen en u drukt op OK.
- Het systeem vraagt nu om een PIN Code. Deze is standaard 0000. Indien u uw pincode heeft gewijzigd, gebruikt u uw gekozen PIN Code.
- Vervolgens drukt u op OK.
- U krijgt nu een waarschuwing met de vraag of u het zeker weet. U dukt nu nogmaals op OK.
- De Mediabox zal opnieuw opstarten en vervolgens het Landkeuzescherm tonen.
- In het landkeuze menu kiest u Nederlands en drukt u op OK.
- Uw tijdelijke activerings code is <105> en u drukt op OK. Dit is een foutieve code maar u dient deze alsnog te bevestigen.
- Nadat u nogmaals op OK heeft gedrukt gaat de box zenders zoeken. Wanneer dit alles klaar is en u de instructies na het zenderzoeken heeft gevolgd
- U doorloopt de installatie en volgt de gegeven instructies op.
- Vervolgens besteld u een programma middels Uitzending gemist. Dit zal niet lukken of een foutmelding geven.
- U drukt nu nogmaals op de UPC Knop en vervolgens op de Menu knop.
- U kiest voor Instellingen en drukt op OK.
- In het Instellingen menu kiest u fabrieksinstellingen en u drukt op OK.
- Het systeem vraagt nu om een PIN Code. Deze is standaard 0000. Indien u uw pincode heeft gewijzigd, gebruikt u uw gekozen PIN Code.
- Vervolgens drukt u op OK.
- U krijgt nu een waarschuwing met de vraag of u het zeker weet. U dukt nu nogmaals op OK.
- De Mediabox zal opnieuw opstarten en vervolgens het Landkeuzescherm tonen.
- In het landkeuze menu kiest u Nederlands en drukt u op OK.
- Uw tijdelijke activerings code is <104> en u drukt op OK. Dit is een foutieve code maar u dient deze alsnog te bevestigen.
- Nadat u nogmaals op OK heeft gedrukt gaat de box zenders zoeken. Wanneer dit alles klaar is en u de instructies na het zenderzoeken heeft gevolgd
- U doorloopt de installatie en volgt de gegeven instructies op.
Wanneer de installatie gereed is dient u nu wel correct gebruik te kunnen maken van UPC OnDemand.
Mocht u onverhoopt toch nog vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om dit telefonisch kenbaar te maken bij onze helpdesk.
Wij zijn bereikbaar op maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur op telefoonnummer 0900-1580 (? 0,10 per minuut). Onze bereikbaarheid is het beste tussen 10:00 en 12:00 uur 's ochtends en 13:30 en 16:30 uur 's middags. Voor meer informatie kunt u ook terecht op http://www.upc.nl.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op http://www.upc.nl
Het heeft nog nooit gewerkt. Nu ben ik 6 mediaboxen en 10 monteurs verder en nog steeds werkt het niet.
De monteur(s) zouden mij op de hoogte brengen van het oplossen ervan.
Niemand belt terug.
Voor de zoveelste keer maar weer gebeld met upc (babbelbox 0900-1580).
Zie onderstaande reactie van ze.
Alle acties ik thuis heb moeten uitvoeren blijken na 40 pogingen niet te werken.
Het is een netwerkprobleem buiten de woning aldus de diverse monteurs.
Vandaag maar weer teruggebeld met de babbelbox.
Reactie: "mijn supervisor belt u morgen (zaterdag) terug'.
Supervisors werken niet op zaterdag dus dat is het zoveelste zoethoudertje van upc.
Ben ik eindelijk van KPN verlost, krijg ik dezelfde rotzooi via upc er voor in de plaats.
Op mijn vraag: wat is het emailadres van upc waar ik de klacht naar toe kan sturen, krijg ik dat niet.
Het adres van het hoofdkantoor mag men ook niet vertellen.
Ze willen kennelijk niet persoonlijk de klant te woord staan.
Inmiddels al tientallen malen excuses gekregen van de babbelbox maar dat lezen ze af van hun beeldscherm.
Je krijgt steeds dezelfde standaard antwoorden van die mensen.
Bij kritische vragen stellen, reageert de babbelbox niet meer en blijft het stil aan de telefoon.
Het kringetje is weer rond en kan ik weer opnieuw beginnen!
Hier volgt de reactie van upc:
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Allereerst onze welgmeende excuses namens UPC voor de onduidelijkheid hierover.
Naar aanleiding van uw bericht hebben wij onze systemen gecontroleerd. Hierbij zijn wij geen problemen tegengekomen. Ondemand is in uw regio wel degelijk beschikbaar. Wij raden u aan de onderstaande instructies excact zo uit te voeren zoals deze genoemd zijn:
Eerst gaat u een software upgrade uitvoeren:
- Haal de Mediabox voor 30 seconden van de stroom.
- Bij een zilveren Mediabox houdt u de knop met het pijltje naar links ingedrukt. Bij een zwarte Mediabox houdt u de CH+ knop ingedrukt.
- Terwijl u de knop ingedrukt blijft houden, sluit u de stroom weer aan op de Mediabox.
- Na een aantal seconden krijgt u een scherm met "software update in progres". U kunt nu de knop loslaten.
Nadat de UPC Mediabox dit alles heeft gedaan komt deze terug in standby. Dit kunt u zien aan het rode lampje op de voorzijde van de UPC Mediabox welke rood blijft branden.
- Wanneer het rode standby lampje meer dan 5 seconden continu brandt drukt u op de Menu knop van de UPC afstandsbediening. Het Hoofdmenu verschijnt op het beeld.
- U kiest voor Instellingen en drukt op OK.
- In het Instellingen menu kiest u fabrieksinstellingen en u drukt op OK.
- Het systeem vraagt nu om een PIN Code. Deze is standaard 0000. Indien u uw pincode heeft gewijzigd, gebruikt u uw gekozen PIN Code.
- Vervolgens drukt u op OK.
- U krijgt nu een waarschuwing met de vraag of u het zeker weet. U dukt nu nogmaals op OK.
- De Mediabox zal opnieuw opstarten en vervolgens het Landkeuzescherm tonen.
- In het landkeuze menu kiest u Nederlands en drukt u op OK.
- Uw tijdelijke activerings code is <105> en u drukt op OK. Dit is een foutieve code maar u dient deze alsnog te bevestigen.
- Nadat u nogmaals op OK heeft gedrukt gaat de box zenders zoeken. Wanneer dit alles klaar is en u de instructies na het zenderzoeken heeft gevolgd
- U doorloopt de installatie en volgt de gegeven instructies op.
- Vervolgens besteld u een programma middels Uitzending gemist. Dit zal niet lukken of een foutmelding geven.
- U drukt nu nogmaals op de UPC Knop en vervolgens op de Menu knop.
- U kiest voor Instellingen en drukt op OK.
- In het Instellingen menu kiest u fabrieksinstellingen en u drukt op OK.
- Het systeem vraagt nu om een PIN Code. Deze is standaard 0000. Indien u uw pincode heeft gewijzigd, gebruikt u uw gekozen PIN Code.
- Vervolgens drukt u op OK.
- U krijgt nu een waarschuwing met de vraag of u het zeker weet. U dukt nu nogmaals op OK.
- De Mediabox zal opnieuw opstarten en vervolgens het Landkeuzescherm tonen.
- In het landkeuze menu kiest u Nederlands en drukt u op OK.
- Uw tijdelijke activerings code is <104> en u drukt op OK. Dit is een foutieve code maar u dient deze alsnog te bevestigen.
- Nadat u nogmaals op OK heeft gedrukt gaat de box zenders zoeken. Wanneer dit alles klaar is en u de instructies na het zenderzoeken heeft gevolgd
- U doorloopt de installatie en volgt de gegeven instructies op.
Wanneer de installatie gereed is dient u nu wel correct gebruik te kunnen maken van UPC OnDemand.
Mocht u onverhoopt toch nog vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om dit telefonisch kenbaar te maken bij onze helpdesk.
Wij zijn bereikbaar op maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur op telefoonnummer 0900-1580 (? 0,10 per minuut). Onze bereikbaarheid is het beste tussen 10:00 en 12:00 uur 's ochtends en 13:30 en 16:30 uur 's middags. Voor meer informatie kunt u ook terecht op http://www.upc.nl.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op http://www.upc.nl
Re: Loze beloftes en slechte service UPC
Hier een emailadres van de helpdesk klantenservice van UPC waar je wel gewoon heen kunt mailen:
[Verkeerd e-mailadres. Verwijderd door de Moderator.]
[Verkeerd e-mailadres. Verwijderd door de Moderator.]