LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AK bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
karin570
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:02

AK bank

Ongelezen bericht door karin570 »

Ik overweeg een spaarrekening te openen bij de AK bank.
Op de website van deze bank staat, dat de eerste overschijving dient plaats te vinden vanaf een rekening bij een in Nederland gevestigde bank met dezelfde tenaamstelling als de AK spaarrekening.
De daaropvolgende boekingen kunnen vanaf iedere Nederlandse bankinstelling plaatsvinden.

Wil dit nu zeggen, dat als ik een bedrag voor de eerste keer wil storten op de spaarrekening ik naar Rotterdam moet?
Daar is de AK bank namelijk gevestigd. Is dat niet een beetje vreemd?

Wie heeft daar ervaringen mee?
Alvast bedankt voor de reacties.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: AK bank

Ongelezen bericht door pbarendse »

Wat er staat is op zich niet zo heel moeilijk: Als je nu een rekening hebt bij bijvoorbeeld de Rabobank of ING-bank (een in Nederland gevestigde bank dus), die op naam staat van J.J. Janssen, en je stort geld naar een rekening bij de A.K. Bank die staat op naam van J.J. Janssen, dan ben je klaar. Daar hoef je volgens mij niet voor naar Rotterdam... Dat kan als het een beetje meezit van achter je eigen PC.

Na die eerste storting maakt het niets meer uit van welke rekening het geld komt blijkbaar.

karin570
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:02

Re: AK bank

Ongelezen bericht door karin570 »

Oke dus het gaat alleen om de tenaamstelling.
Dan is het mij duidelijk.
Bedankt voor uw reactie

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: AK bank

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Dit betekent dat AKbank afgeleide indentificatie toepast. Akbank gaat er vanuit dat de bank van waaruit jij een overboeking doet, jou heeft geïdentificeerd. Mooie service waar kleine (internet) bankjes gebruik van maken van de diensten van de algemene grote banken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: AK bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat doen niet alleen kleine bankjes, hoor. Ook grotere instellingen (zoals delta lloyd) doen dat.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: AK bank

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Sorry, kleine en middelgrote banken met geen lokale kantorenorganisatie zoals Delta Lloyd ..... maken gebruik van de lokale kantoren organisatie van de grote en middelgrote algemene banken (ABN AMRO/Fortis, Rabobank, ING/Postbank, SNS, Van Lanschot Bankiers en Friesland Bank)

Gesloten