LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen abonnement bij KPN toch fakturen en incasseren.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kato
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 14:50

Geen abonnement bij KPN toch fakturen en incasseren.

Ongelezen bericht door kato »

Sinds augustus 2007 met abonnement overgestapt naar TELE2. Van KPN netjes een brief ontvangen met bevestiging van deze overstap. Ook een afrekening ontvangen voor de reeds betaalde kosten van september.
Per 1 oktober zijn we verhuisd; sinds die datum faktureert KPN ons plotsklaps weer een abonnenment. ik heb die verhuizing via de internetsite doorgegeven bij KPN. Is dit dan gelijk ook een bevestiging tot afsluiting van een abonnement???
In de maand september hebben we gewoon kunnen bellen en geen nota gehad van KPN maar is alles via TELE2 verlopen.

Op advies van TELE2 gebeld met PreCarrier Select van KPN: daarvan kan ik dus geen gebruik maken omdat mijn telefoonnmmer daar niet ''bekend'' is.

Dus KPN bevestigd mijn overstap per brief, per afrekening en via PreCarrier Select maar toch blijf ik een abonnement hebben.
Hoe kom ik hieraf? Kan ik de incasso stopzetten? Heb ikdan nog wel telefoon? KPN blijft wijzen naar TELE 2 en andersom!
KPN gelooft in hun systeem: ons systeem zegt, in ons systeem staat .... Dat systeem wordt nog steeds gevuld door mensen .... die fouten kunnen maken.
Bij opzegging van het abonnement, geef ik toch aan dat ik een abonnement heb?

Graag tips/reacties enz.

NielsM
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2008 01:30

Re: Geen abonnement bij KPN toch fakturen en incasseren.

Ongelezen bericht door NielsM »

Hallo Kato,

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Heb begin augustus 2007 een adreswijziging doorgegeven aan KPN en Tele2 (omdat ik niet wist wanneer ik overgezet zou worden naar Tele2)

- 10 Augustus 2007 is mijn abonnement overgezet naar Tele2. (Heb hiervan ook bevestiging gekregen van KPN)
- Eind augustus 2007 heeft KPN mijn verhuizing pas behandeld (zonder te controleren of ik uberhaupt nog klant van KPN was)
- Per begin september 2007 weer klant bij KPN.

Nu betaal ik dus vanaf begin september 2007 dubbele abonnementskosten. Zowel bij Tele2 als bij KPN.

Ben hier begin januari pas achter gekomen en heb toen gebeld met KPN. Zij wisten nergens van en het was uberhaupt niet mogelijk om over te stappen naar Tele2. Heb hun verteld dat ik niet meer zou betalen, omdat ik geen klant meer van hun was.

Kort daarna werd toch abonnementsgeld van mijn rekening afgeschreven. Dit heb ik terug laten halen door mijn bank en direct de incasso machtiging laten blokkeren.

Werd toen gebeld door KPN. Of ik DIRECT het geld over wilde maken. Dit heb ik geweigerd. Enkele dagen daarna werd de telefoon afgesloten.

Weer gebeld met KPN (via GSM €0,10 pm + gsm kosten). Na ruim een uur aan de telefoon gezeten te hebben en bijna half KPN aan de lijn gehad te hebben, zou binnen 1 uur de telefoon weer werken.
Dat was ook de enige belofte die ze zijn nagekomen.

Enkele weken geleden kregen ik weer een rekening voor de periode Februari en Maart. Heb toen weer gebeld. De rekening hoefde ik niet te betalen. Echter de her-aansluitkosten en de abonnementskosten voor de periode februari en maart waren verrekend met het geld dat ik zou terug krijgen. KPN verzekerde mij echter dat dit met de eindafrekening (die ik 11-02 zou krijgen) verrekend zou worden.


Vorige week zaterdag kreeg ik een brief van KPN dat mijn telefoon wéér was afgesloten. Ik moest iets van €18 betalen en dan zou de telefoon het weer doen. De her-aansluitkosten zouden op de volgende factuur staan.

Heb toen weer gebeld met KPN. Omdat het zaterdag was konden zij mijn klacht niet direct behandelen. Ze zouden binnen 48 uur contact met mij opnemen. I.v.m het weekend zouden ze maandag de klacht behandelen.

Afgelopen Vrijdag nog steeds niets gehoord van KPN. Dus zelf maar weer gebeld. Na bijna 45 minuten gebeld te hebben. Vertelde ze me dat de telefoon het binnen 4 uur zou moeten doen. I.v.m een computerstoring kon ze verder niet veel doen, behalve weer een klacht te noteren.

Het is nu zaterdag(nacht) en de telefoon werkt nog steeds niet.
Het is voor mijn nu afgelopen. Geen opzegbrieven meer, geen telefoontjes meer. Ik heb KPN kansen genoeg gegevens het op te lossen. Ben nu bezig met een brief. Wordt daar niet op gereageerd, dan gaat er een brief naar mijn advocaat en naar de media.

Ik krijg bijna €100 terug van KPN. Heb nu voor ruim €20 gebeld en heb ong. 3,5 uur van mijn tijd in een probleem gestoken, dat KPN veroorzaakt heeft. Ik betaal abonnementskosten aan Tele2 terwijl ik geen gebruik kan maken van de telefoon.
Al deze kosten zullen verhaald worden op KPN.

Enkele Tips/Handigheidjes (voor in brieven?):

- KPN heeft (in mijn geval) de fout gemaakt. Zij moeten dus ook maar zorgen dat ik weer bij Tele2 terrecht kom.
- Tele2 kan/wil niets doen (zeggen ze). Ik ben al klant bij Tele2 en ze kunnen niet nog een aanvraag doen bij KPN. (Bellen met Tele2 heeft dus niet zoveel zin. Scheelt weer 1 uur aan belkosten)
- Als U belt met KPN, probeer dan contact te krijgen met de afdeling Debiteuren. Zij konden (naar mijn mening) het meeste voor elkaar krijgen.
- Mocht U besluiten alles (per direct) te beëindigen. Wacht daar dan even mee. Totdat het probleem opgelost is. U zit nu, net als ik, tussen wal en schip. Als U nu alles zou beëindigen zou U 'in het water vallen'.
U bent dan nergens meer klant en het zou dan nog wel eens moeilijk kunnen worden om geld terug te krijgen.

- Last but not least....Het adres....

KPN Telecom
t.a.v. Klantenreacties IMK
postbus 90052
5200 KD 'sHertogenbosch




Succes!

Niels

kato
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 14:50

Re: Geen abonnement bij KPN toch fakturen en incasseren.

Ongelezen bericht door kato »

Hallo Niels,
ik zie enig licht aan het einde van de tunnel.
Ik heb via telefoon, mail en post mijn klacht ingediend. Via mail wordt er beweerd dat er binnen 7 dagen contact wordt opgenomen met mij. Dit gebeurde dus niet, dus ik heb 2 keer gemeld dat Klantenservice/Klantencontact nog steeds geen contact had opgenomen Ben inderdaad ook bezig de automatische incasso stop te zetten.
Tot mijn stomme verbazing belde afgelopen maandagmiddag om 16.45 uur KPN. Het kwam inderdaad door onze verhuizing die ik via internet had doorgegeven. Alles zou worden teruggedraaid, geld krijg ik terug.
Dus even afwachten nog ....

NielsM
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2008 01:30

Re: Geen abonnement bij KPN toch fakturen en incasseren.

Ongelezen bericht door NielsM »

Ik hoop voor U dat alles zo snel gaat als dat men beweerd bij KPN.

Ik zelf heb er weinig vertrouwen. Na al die valse beloftes van KPN...(M'n telefoon werkt nog steeds niet )

Zodra ik meer hoor/weet zal ik het op deze site posten.


Nogmaals Succes,

Niels

kato
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 14:50

Re: Geen abonnement bij KPN toch fakturen en incasseren.

Ongelezen bericht door kato »

Gepruts?
Vandaag een brief gekregen van KPN met de mededeling dat we per 18/03 as afgesloten zouden worden en het contract komt te vervallen.
Toen zakte mn broek wel eff af ....
Toch maar weer wat kostbare tijd tegenaan gegooid: ik heb dit gebeuren op de afdeling Retentie nu kunnen annuleren.
Maar ''volgens'' het systeem ben ik nog steeds klant. Het is zo enorm irritant dat je van de een naar de ander wordt doorverbonden, tig keer je verhaal moet doen. Afdeling klantservice/contact heeft blijkbaar geen telefoon: die zijn niet te bereiken of men kan je daarmee niet doorverbinden. Het systeem zegt, ons systeem zegt, blablabla.

Tja door wie wordt nou het KPN systeem gevuld?
Ik heb inmiddels eea ook gemeld bij Consuwijzer (www.consuwijzer.nl).
De hamvraag is eigenlijk: hoe kan het zo zijn dat KPN op basis van een adreswijziging vindt dat er een abonnement afgesloten is en weer automatisch mag incasseren? Ik heb niks getekend of telefonisch goedgekeurd!

wordt wederom, nog steeds, vervolgd!

Gesloten