LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Daanveiling BV geen product en geen geld
Daanveiling BV geen product en geen geld
Daan BV in Uithoorn is een veiling site waar je op spullen kan bieden. Ben je de hoogste bieder betaal je hun en krijg je je goederen thuis gestuurd.
Zo zou het moeten. Ik had een veiling gewonnen maar hoorde verder niets. Na veel mails (van mijn kant) kreeg ik eindelijk reactie. Ze konden niet leveren want de goederen waren er niet. Is op zich al vreemd, na nog veel meer mails eindelijk een reactie dat ik mijn geld zou terug krijgen.
Nu ruim 3 maand verder nog steeds geen geld en geen product. Geen reactie op mails (stuk of 20) "baas" nooit aanwezig als je belt.
Wat kan ik doen, het gaat om 50 euro.
Zo zou het moeten. Ik had een veiling gewonnen maar hoorde verder niets. Na veel mails (van mijn kant) kreeg ik eindelijk reactie. Ze konden niet leveren want de goederen waren er niet. Is op zich al vreemd, na nog veel meer mails eindelijk een reactie dat ik mijn geld zou terug krijgen.
Nu ruim 3 maand verder nog steeds geen geld en geen product. Geen reactie op mails (stuk of 20) "baas" nooit aanwezig als je belt.
Wat kan ik doen, het gaat om 50 euro.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
zijn de incasso kosten niet hoger dan het totaal te innen bedrag?
Lijkt me niet echt zinvol.
Lijkt me niet echt zinvol.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 mar 2008 00:28
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Ga eens koffie drinken werkt in Rijssen ook heel erg goed.
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
koffie drinken.... ja oke goed hoor
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 mar 2008 00:28
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Dan betalen ze je het geld terug...
Werkt... echt...
Werkt... echt...
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Incasso
Directincasso werkt op basis van No Cure-No pay hetgeen betekend dat de debiteur alle incassokosten zal moeten betalen en niet diegene die van een bedrijf geld tegoed heeft wegens niet levering,te late levering en/of oplichting.
Alleen in geval van faillissement betaal je als krediteur de kosten voor het aanmaken van een dossier en dat is rond de 30 euro omdat uit een faillissement meestel niets meer is te halen, Fiscus en loon gaat voor.
Bovendien heeft dit bureau ook een zg "laatste aanmaningsservice".
Kortom, waard om op te slaan in geval dat.......
Zoals bij Huro en die boys van de ROMAgroep het geval is.
Kortom, alleen al uit principe zou men niet moeten afhaken maar proberen je geld te krijgen.
Zelfs al is het maar die 50 euro!!
Grootvader
Directincasso werkt op basis van No Cure-No pay hetgeen betekend dat de debiteur alle incassokosten zal moeten betalen en niet diegene die van een bedrijf geld tegoed heeft wegens niet levering,te late levering en/of oplichting.
Alleen in geval van faillissement betaal je als krediteur de kosten voor het aanmaken van een dossier en dat is rond de 30 euro omdat uit een faillissement meestel niets meer is te halen, Fiscus en loon gaat voor.
Bovendien heeft dit bureau ook een zg "laatste aanmaningsservice".
Kortom, waard om op te slaan in geval dat.......
Zoals bij Huro en die boys van de ROMAgroep het geval is.
Kortom, alleen al uit principe zou men niet moeten afhaken maar proberen je geld te krijgen.
Zelfs al is het maar die 50 euro!!
Grootvader
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Hier mijn verhaal. ik woon sinds kort in amsterdam en zie een fiets op de site staan bij daanveiling, dus ik denk mooi die heb ik nodig, ik bieden en helemaal niet op gelet dat er bij het zogemaande project zoals zij dat noemen in opdracht van belanghebbende stond. met andere woorden een handelaar biedt zijn zaken aan, terwijl bij een veiling de klant de prijs bepaald doormiddel van biedingen "dus ik als hoogste bieder" mijn fiets ophalen terwijl ik eerder door ze werd geatendeerd mijn factuur van tevoren over te maken want anders wordt de fiets aan iemand anders gegund. zo gezegd zo gedaan. op de ophaaldag ga ik braaf mijn fiets ophalen, zo blijkt bij een fietsenhandelaar. ( als ik bij een handelaar een fiets wil kopen dan heb ik daanveiling niet voor nodig) maar goed, aangekomen daar zegt een medewerker dat de fiets niet aan mij is gegund 'de handelaar vond blijkbaar mijn bod te laag' vervolgens zegt de handelaar tegen me dat hij wel een andere (soorgelijke fiets voor me heeft voor htezelfde bedrag). dus ik woedend tegen een van de amateurs aldaar van daanveilingen hoe dit kan zegt hij doodleuk dat hij er niets tegen kan doen en dat ik mijn geld wel teruggestort zou krijgen. ik boos weg en raad eens drie weken later nog steeds geen geld teruggestort gekregen. ik met daanveiling bellen en gezegd dat ik vandaag nog mijn geld zou krijgen en anders de zaak openbaar zou maken en aangifte zou gaan doen. dezelfde dag nog stond mijn geld op mijn rekening, begrijpelijk als ik al die reacties hier op internet lees, ze willen niet nog meer negatieve reclame. dus mensen als je iets ziet bij daanveiling en er staat in opdracht van belanghebbende bied hier niet op, dit zijn namelijk handelaren en of winkeliers die hun voorraad op deze manier proberen te slijten. ( dus je betaald nu meer bij daanveiling want er komt namelijk BTW, veilingkosten en waarschijnlijk krijgen ze ook nog een percentage van de opbrengst) al met al je betaald meer dan wanneer je rechtstreeks naar de handelaar gaat! TIP: betaal absoluut niet vooraf maar pas bij de controlle van product en het ophalen hiervan.
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
na dreigen met incasso op advies van de mensen hier kwam ook mijn geld over de brug. ik weet wel dat je bij daan geen zaken moet doen.
[ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd]
[ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd]
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
klopt. het zijn een stelletje amateurs bij elkaar geraapt. er zijn meerdere veilinghuizen in nederland waar je normaal aan een veiling mee kunt doen en zelf de prijs kunt bepalen en niet een handelaar of een zogenaamde belanghebbende( iedereen weet wat zijn belangen zijn, toch) dat zijn toch geeen veilingen meer. wat dat betreft kun je beter bij webveilingen, deze werken op dezelfde manier als daan jammer genoeg maar wel een stuk beter. of bij inventarisveiling.nl, start-end.nl. ik heb nu al 4 keer bij aan een veiling meegedaan en ieder keer gaat het goed en komen ze hun afspraken na, en het mooiste is ze hebben geen veilingkosten. dus ik zou zeggen laat die [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd] voor wat ze zijn en kijk even verder bij normale veilinghuizen.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jun 2016 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd
Reden: ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 jul 2008 11:20
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Onderstaand het verhaal wat mij (nu) overkomt:
"Geachte heer/mevrouw,
Aansluitend aan de telefoongesprekken met [persoonsgegevens door Moderatie verwijderd] op 10 en 11 juli jl., wil ik u bijgaand mijn situatie uitleggen aangaande onderstaand ontstane misverstand.
Ik heb mij op 9 juli 2008 aangemeld op uw site omdat ik wellicht in de toekomst gebruik wil maken van de door uw aangeboden diensten.
Ik ben direct na aanmelden op onderzoek uit gegaan op uw site.
Tijdens verkennen van de site ben ik via de diverse locaties terecht gekomen op de (willekeurige) pagina met beschreven artikel "kavelnummer HollandTran 13” Ik heb de diverse mogelijkheden op deze pagina bekeken, zoals “mijn gegevens, mijn alerts, mijn kavels, enz.”, ook heb de “handige links” geopend en vervolgens
ook een aantal van de door u vermeldde andere links waaronder stuur naar een kennis, print dit kavel enz., enz.
Uiteindelijk kwam ik ook bij het hoofdstuk “bieden” en aangezien alle eerdere bediende linkjes gewoon hersteld konden worden door ze weg te vinken, of “ga naar voorgaande pagina” in te drukken bleek het pijltje „ naast autobod niet zomaar hersteld te kunnen worden. Ik had er geen flauw benul van dat ik AL een bod aan het uitbrengen was nadat ik het pijltje had aangeklikt! Op dat moment brak er bij mij paniek uit en zag op de in beeld verschijnende pop-up de woorden “OK of ANNULEREN”, en ja echt gelezen heb ik de pop-up niet omdat mij altijd gezegd is,: “Als je iets niet wilt, dan altijd annuleren aanklikken!” en heb ik deze snel aangevinkt! Te snel, naar nu blijkt.
ANNULEREN blijkt ineens niet “STOP DE ACTIE!” te zijn, maar was nu ineens de "BEVESTIGING VAN KOOP!"
Ik zag op de pagina ineens de tekst staan dat ik de hoogste bieder was! Het zweet brak me nu helemaal uit!
Ik heb op uw site gezocht naar een mogelijkheid om deze fout te herstellen, maar een bod annuleren knop heb ik niet kunnen vinden. Misschien is die er wel, maar de paniek overheerste op dat moment de situatie. Ten einde raad heb ik een kopie gemaakt van het ontvangen mailbericht met daarin uw bevestiging dat ik een bieding zou hebben gedaan op eerdergenoemd kavelnummer!
Deze mail heb ik zeker binnen 5 minuten na mijn fout verstuurd, met de hoop en vertrouwen dat deze situatie snel, klantvriendelijk en begripvol kon worden opgelost!
Graag zou ik dit dilemma met u op een goede manier willen oplossen, ik heb echter geen idee hoe! Er werd aan mij gevraagd om een voorstel te doen! Ik kan er echt geen bedenken. De aanhangwagen staat gelukkig al wel weer in uw veilinglijst, dat is maar goed ook, want ik kan de aanhangwagen onmogelijk van u kopen en een boete zo hoog
als geschetst in een eerder mailbericht is wat mij betreft ook geen optie. Wel wil ik kwijt dat een opmerking van een van uw mensen luidde: "Als we iedereen maar laten annuleren, kunnen we het bedrijf wel sluiten!" Daardoor overheerst bij toch het idee dat u aan de eerder genoemde functietoets (pijltje „) wellicht een extra beveiliging zou mogen koppelen, zodat andere nieuwsgierige mensen als ikzelf niet diezelfde stomme fout maken. Oké, ik heb een fout gemaakt door te
ontdekken dat je niet overal ongestraft op moet klikken, maar om een onevenredig hoog schadebedrag te vragen voor mijn gemaakte fout! Ik heb er slapenloze nachten van!
Graag zie ik uw reactie omgaand.
Ondanks dit alles, met vriendelijke groeten,
("Witte De Wit")
Het antwoord wil ik u niet schuldig blijven:
"Geachte heer,
Bedankt voor uw e-mail. Zoals u reeds is medegedeeld zullen wij u een opgeldfaktuur (boete) sturen indien u de kavel niet afneemt.
De opgeldfaktuur die wij u sturen is 16% veilingkosten, 19% BTW en € 12,50 administratiekosten.
Indien u deze faktuur niet betaald zien wij ons genoodzaakt een incassobureau in te schakelen.
Vertrouwende erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag van u.
Met vriendelijke groet,
XXXX | DAAN Customer Services | XXXX
T: XXXX | F: XXXX"
WAT KAN IK NU NOG!
[/u][/i][/b]
"Geachte heer/mevrouw,
Aansluitend aan de telefoongesprekken met [persoonsgegevens door Moderatie verwijderd] op 10 en 11 juli jl., wil ik u bijgaand mijn situatie uitleggen aangaande onderstaand ontstane misverstand.
Ik heb mij op 9 juli 2008 aangemeld op uw site omdat ik wellicht in de toekomst gebruik wil maken van de door uw aangeboden diensten.
Ik ben direct na aanmelden op onderzoek uit gegaan op uw site.
Tijdens verkennen van de site ben ik via de diverse locaties terecht gekomen op de (willekeurige) pagina met beschreven artikel "kavelnummer HollandTran 13” Ik heb de diverse mogelijkheden op deze pagina bekeken, zoals “mijn gegevens, mijn alerts, mijn kavels, enz.”, ook heb de “handige links” geopend en vervolgens
ook een aantal van de door u vermeldde andere links waaronder stuur naar een kennis, print dit kavel enz., enz.
Uiteindelijk kwam ik ook bij het hoofdstuk “bieden” en aangezien alle eerdere bediende linkjes gewoon hersteld konden worden door ze weg te vinken, of “ga naar voorgaande pagina” in te drukken bleek het pijltje „ naast autobod niet zomaar hersteld te kunnen worden. Ik had er geen flauw benul van dat ik AL een bod aan het uitbrengen was nadat ik het pijltje had aangeklikt! Op dat moment brak er bij mij paniek uit en zag op de in beeld verschijnende pop-up de woorden “OK of ANNULEREN”, en ja echt gelezen heb ik de pop-up niet omdat mij altijd gezegd is,: “Als je iets niet wilt, dan altijd annuleren aanklikken!” en heb ik deze snel aangevinkt! Te snel, naar nu blijkt.
ANNULEREN blijkt ineens niet “STOP DE ACTIE!” te zijn, maar was nu ineens de "BEVESTIGING VAN KOOP!"
Ik zag op de pagina ineens de tekst staan dat ik de hoogste bieder was! Het zweet brak me nu helemaal uit!
Ik heb op uw site gezocht naar een mogelijkheid om deze fout te herstellen, maar een bod annuleren knop heb ik niet kunnen vinden. Misschien is die er wel, maar de paniek overheerste op dat moment de situatie. Ten einde raad heb ik een kopie gemaakt van het ontvangen mailbericht met daarin uw bevestiging dat ik een bieding zou hebben gedaan op eerdergenoemd kavelnummer!
Deze mail heb ik zeker binnen 5 minuten na mijn fout verstuurd, met de hoop en vertrouwen dat deze situatie snel, klantvriendelijk en begripvol kon worden opgelost!
Graag zou ik dit dilemma met u op een goede manier willen oplossen, ik heb echter geen idee hoe! Er werd aan mij gevraagd om een voorstel te doen! Ik kan er echt geen bedenken. De aanhangwagen staat gelukkig al wel weer in uw veilinglijst, dat is maar goed ook, want ik kan de aanhangwagen onmogelijk van u kopen en een boete zo hoog
als geschetst in een eerder mailbericht is wat mij betreft ook geen optie. Wel wil ik kwijt dat een opmerking van een van uw mensen luidde: "Als we iedereen maar laten annuleren, kunnen we het bedrijf wel sluiten!" Daardoor overheerst bij toch het idee dat u aan de eerder genoemde functietoets (pijltje „) wellicht een extra beveiliging zou mogen koppelen, zodat andere nieuwsgierige mensen als ikzelf niet diezelfde stomme fout maken. Oké, ik heb een fout gemaakt door te
ontdekken dat je niet overal ongestraft op moet klikken, maar om een onevenredig hoog schadebedrag te vragen voor mijn gemaakte fout! Ik heb er slapenloze nachten van!
Graag zie ik uw reactie omgaand.
Ondanks dit alles, met vriendelijke groeten,
("Witte De Wit")
Het antwoord wil ik u niet schuldig blijven:
"Geachte heer,
Bedankt voor uw e-mail. Zoals u reeds is medegedeeld zullen wij u een opgeldfaktuur (boete) sturen indien u de kavel niet afneemt.
De opgeldfaktuur die wij u sturen is 16% veilingkosten, 19% BTW en € 12,50 administratiekosten.
Indien u deze faktuur niet betaald zien wij ons genoodzaakt een incassobureau in te schakelen.
Vertrouwende erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag van u.
Met vriendelijke groet,
XXXX | DAAN Customer Services | XXXX
T: XXXX | F: XXXX"
WAT KAN IK NU NOG!
[/u][/i][/b]
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Helaas kan je alleen nog maar betalen. Je bent tenslotte akkoord gegaan met alle voorwaarden! Wees blij dat je de aanhangwagen er niet op de koop toe bij moet nemen.
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Ik zou contact zoeken met de rechtsbijstand.
Ik heb nl het volgende ondervonden bij Daan. Je krijgt a. niet waar je voor betaald en b. is 't niet eens compleet. Die tip van incassobureau vind ik ook wel een aardige. Eerst strakjes maar weer even rechtsbijstand bellen kijken wat ze zeggen. Zit nu bijna zo'n 10 dagen te wachten op een reactie die natuurlijk niet gaat komen. Ow even nog een quote van een van hun medewerkers.
2. Welke dienst 't niet goed leveren van goederen?
3. Volgens mij zijn wij door 't consumentenrecht beschermd en moeten zij gewoon leveren waar voor betaald is of je krijgt je geld terug en zij de goederen die niet goed/defect/incompleet zijn.
Toen ik dus over de telefoon vroeg wat er was gebeurt als ik het had laten verzenden á 60 euro Was de opmerking letterlijk "Ja dan was 't ook NIET in orde gekomen".
Wordt vervolgd.
Ik heb nl het volgende ondervonden bij Daan. Je krijgt a. niet waar je voor betaald en b. is 't niet eens compleet. Die tip van incassobureau vind ik ook wel een aardige. Eerst strakjes maar weer even rechtsbijstand bellen kijken wat ze zeggen. Zit nu bijna zo'n 10 dagen te wachten op een reactie die natuurlijk niet gaat komen. Ow even nog een quote van een van hun medewerkers.
1. Hoezo eventueelDaanVeilingen.nl schreef:Indien u terplaatse constateert dat er iets niet klopt kunnen wij dit eventueel nog herstellen. Na afloop van de veiling, zeker als het ‘n faillisementsveiling betreft zijn er geen kavels meer aanwezig en kunnen u dan ook niet meer van dienst zijn.
2. Welke dienst 't niet goed leveren van goederen?
3. Volgens mij zijn wij door 't consumentenrecht beschermd en moeten zij gewoon leveren waar voor betaald is of je krijgt je geld terug en zij de goederen die niet goed/defect/incompleet zijn.
Toen ik dus over de telefoon vroeg wat er was gebeurt als ik het had laten verzenden á 60 euro Was de opmerking letterlijk "Ja dan was 't ook NIET in orde gekomen".
Wordt vervolgd.
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Beste LEZER.
Wilde jullie even meelaten leven in mijn verhaal.
Ik en mijn maat zijn al jaren lid van Daan veilingen, we hebben al meerderen goederen gekocht bij hun.
Eenmaal dozen vol met Dieet producten echter de verval datum waren verlopen, in de advertentie die ze aanbieden stond er niets van in.
kijkdagen waren er niet.
Mails gestuurd naar daan veilingen echter geen antwoord, als zijn maar van de goederen afwaren dachten wij.
Vervolgens hebben wij een partij luidspiekers gekocht en daar bleek de helft niet van in de dozen te zitten.
Gesproken met de handelaar ( controleur) ter plaatsen van daan veiling.
Hij vertelde dat s,morgens wel alles in de dozen zat, maar doordat hij het druk heeft gehad, kon het zijn dat andere kopers misschien wel goederen uit de doos gestolen hadden.
Uiteindelijk was het dat ik met een lege doos naar huis reed, vervolgens moest ik maar een klacht indienen via mail en ik kan jullie vertellen daar wordt niet op gereageerd.
Op 8 december 2008, werden er radiatoren geveild via Daan veilingen, na een bieding was ik meteen de hoogste bieder en dat bleef ik ook.
Doordat ik in Limburg woon en de goederen in Swifterband, konden afgehaald, Ik kreeg op de factuur te lezen dat toezending ook mogelijk was.
Op 11 december 2008 deed ik via telebankieren Daan veiling betaald en vervolgens de twee radiatoren toe te laten zenden.
Ik had de objecten gewonnen voor 132 euro met btw en opgeld.
Omdat ik gebruik maakte van toezending, moest ik een eindbedrag van 196 euro betalen.
Tot mijn verbazing kreeg ik op 18 december een email dat het geld terug was verzonden, met uitzonderlijk de btw en het opgeld, reden was dat ik de goederen niet was gaan halen en te laat was met betalen.
Op 18 december 2008, belde ik dan ook met daan veiling. Met de vraag waarom de goederen niet geleverd zijn, de medewerkster XXXX die in eerste instantie niet haar naam wilde geven, vertelde dat de goederen er niet meer zijn, ze zijn waarschijnlijk terug gestuurd naar de opdrachtgever.
Wel moest ik omdat ik, volgens haar te laat had betaald, opgeld en BTW op het opgeld betalen.
Ik vertelde dat ik daar niet eens mee was, ik had betaald en de bewijzen liggen hier optafel.
Na een gesprek dat zij heel snel afkapte ( zeer onbeleefd ) van daan veiling. kwam uit de bus, omdat ik in België woonde, maar ze vergeet dat ik Nederlander ben, de voorwaarde moest lezen en dat ik maar pech had, want zij deed er niets aan om mij de BTW en het opgeld van de goederen terug te betalen.
ook wilde zij niet de goederen alsnog toezenden, ook al wist ze dat het geld er was.
Dit alle bovenstaande niet wetende, heeft mijn maat wederom goederen gekocht bij Daan veiling.
Deze goederen werden 1daan6 december uitgeleverd in Maastracht, Nadat wij de goederen en de factuur bekeken hadden met de controleur van daan veilingen bleken dat er wederom gewonnen goederen niet in de doos te zitten. Hij vertelde dat hij geen overzicht heeft bij het uitleveren van goederen. Doordat ik meteen reactie gaf dat mijn gewonnen goederen niet in de doos zaten, en hij mij geen geld kon terug geven, maar hij het wel erg vond dat de goederen er niet bij waren.
Had hij al alternatief, dat ik uit een afval doos die er stond andere goederen mocht uitzoeken, een kan ik zeggen de goederen hadden nooit de waarden die ik gewonnen had, ook waren de goederen gebroken en/of kapot.
Kan mij iemand vertellen hoe ik nu moet handelen.
Alvast prettige kerst en een geldige 2009
Wilde jullie even meelaten leven in mijn verhaal.
Ik en mijn maat zijn al jaren lid van Daan veilingen, we hebben al meerderen goederen gekocht bij hun.
Eenmaal dozen vol met Dieet producten echter de verval datum waren verlopen, in de advertentie die ze aanbieden stond er niets van in.
kijkdagen waren er niet.
Mails gestuurd naar daan veilingen echter geen antwoord, als zijn maar van de goederen afwaren dachten wij.
Vervolgens hebben wij een partij luidspiekers gekocht en daar bleek de helft niet van in de dozen te zitten.
Gesproken met de handelaar ( controleur) ter plaatsen van daan veiling.
Hij vertelde dat s,morgens wel alles in de dozen zat, maar doordat hij het druk heeft gehad, kon het zijn dat andere kopers misschien wel goederen uit de doos gestolen hadden.
Uiteindelijk was het dat ik met een lege doos naar huis reed, vervolgens moest ik maar een klacht indienen via mail en ik kan jullie vertellen daar wordt niet op gereageerd.
Op 8 december 2008, werden er radiatoren geveild via Daan veilingen, na een bieding was ik meteen de hoogste bieder en dat bleef ik ook.
Doordat ik in Limburg woon en de goederen in Swifterband, konden afgehaald, Ik kreeg op de factuur te lezen dat toezending ook mogelijk was.
Op 11 december 2008 deed ik via telebankieren Daan veiling betaald en vervolgens de twee radiatoren toe te laten zenden.
Ik had de objecten gewonnen voor 132 euro met btw en opgeld.
Omdat ik gebruik maakte van toezending, moest ik een eindbedrag van 196 euro betalen.
Tot mijn verbazing kreeg ik op 18 december een email dat het geld terug was verzonden, met uitzonderlijk de btw en het opgeld, reden was dat ik de goederen niet was gaan halen en te laat was met betalen.
Op 18 december 2008, belde ik dan ook met daan veiling. Met de vraag waarom de goederen niet geleverd zijn, de medewerkster XXXX die in eerste instantie niet haar naam wilde geven, vertelde dat de goederen er niet meer zijn, ze zijn waarschijnlijk terug gestuurd naar de opdrachtgever.
Wel moest ik omdat ik, volgens haar te laat had betaald, opgeld en BTW op het opgeld betalen.
Ik vertelde dat ik daar niet eens mee was, ik had betaald en de bewijzen liggen hier optafel.
Na een gesprek dat zij heel snel afkapte ( zeer onbeleefd ) van daan veiling. kwam uit de bus, omdat ik in België woonde, maar ze vergeet dat ik Nederlander ben, de voorwaarde moest lezen en dat ik maar pech had, want zij deed er niets aan om mij de BTW en het opgeld van de goederen terug te betalen.
ook wilde zij niet de goederen alsnog toezenden, ook al wist ze dat het geld er was.
Dit alle bovenstaande niet wetende, heeft mijn maat wederom goederen gekocht bij Daan veiling.
Deze goederen werden 1daan6 december uitgeleverd in Maastracht, Nadat wij de goederen en de factuur bekeken hadden met de controleur van daan veilingen bleken dat er wederom gewonnen goederen niet in de doos te zitten. Hij vertelde dat hij geen overzicht heeft bij het uitleveren van goederen. Doordat ik meteen reactie gaf dat mijn gewonnen goederen niet in de doos zaten, en hij mij geen geld kon terug geven, maar hij het wel erg vond dat de goederen er niet bij waren.
Had hij al alternatief, dat ik uit een afval doos die er stond andere goederen mocht uitzoeken, een kan ik zeggen de goederen hadden nooit de waarden die ik gewonnen had, ook waren de goederen gebroken en/of kapot.
Kan mij iemand vertellen hoe ik nu moet handelen.
Alvast prettige kerst en een geldige 2009
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Daan Veilingen... Arrogant, geen faillisementsveilingen maar rasechte handelaren!
Bij twijfel van een bod vraag je uitleg over een product. Ik had dit met een douche/stoomcabine. Ik wilde alleen een bod doen als de douche in elkaar stond, omdat als er een onderdeel mist je geen poot hebt om op te staan! Ik heb namelijk het IKEA syndroom. Er missen altijd onderdeeltjes in het bouwpakket.
Men verzekerde mij dat dat de grote douche/stoomcabine op een grote pallet in elkaar stond. Ik bood en was de hoogste bieder...
Ik huurde een vrachtwagen met laadklep. Kosten € 300,-! Eenmaal aangekomen, na 150 KM, bleek de douche/stoomcabine verdeeld te zitten over twee grote dozen.
Ik vertelde dat de koop niet doorging en boos vertrok ik met een schade van ruim 300 euro. DAAN wilde niet luisteren en sommeerde mij de cabine te betalen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Meerdere keren proberen uit te leggen aan een DAAN Dame aan de telefoon.
Arrogant, aggresief en niet luisterend gaapte ze meer dan 25 keer het zelfde zinnetje "Dat is zoals u het zien, wij zien het anders", of "Dat kunnen wij helemaal niet gezegd hebben". Om razend van te worden!
De zaak staat op de rand van dagvaarding. Ik laat het voorkomen.
Ik wil annoniem voor Radar bieden en ze ontmaskeren die sluwe handelaren!
Radar laat wat van je horen!!!!!
Bij twijfel van een bod vraag je uitleg over een product. Ik had dit met een douche/stoomcabine. Ik wilde alleen een bod doen als de douche in elkaar stond, omdat als er een onderdeel mist je geen poot hebt om op te staan! Ik heb namelijk het IKEA syndroom. Er missen altijd onderdeeltjes in het bouwpakket.
Men verzekerde mij dat dat de grote douche/stoomcabine op een grote pallet in elkaar stond. Ik bood en was de hoogste bieder...
Ik huurde een vrachtwagen met laadklep. Kosten € 300,-! Eenmaal aangekomen, na 150 KM, bleek de douche/stoomcabine verdeeld te zitten over twee grote dozen.
Ik vertelde dat de koop niet doorging en boos vertrok ik met een schade van ruim 300 euro. DAAN wilde niet luisteren en sommeerde mij de cabine te betalen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Meerdere keren proberen uit te leggen aan een DAAN Dame aan de telefoon.
Arrogant, aggresief en niet luisterend gaapte ze meer dan 25 keer het zelfde zinnetje "Dat is zoals u het zien, wij zien het anders", of "Dat kunnen wij helemaal niet gezegd hebben". Om razend van te worden!
De zaak staat op de rand van dagvaarding. Ik laat het voorkomen.
Ik wil annoniem voor Radar bieden en ze ontmaskeren die sluwe handelaren!
Radar laat wat van je horen!!!!!
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Ik ben ook [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd] door Daan Veilingen, en wil bij deze iedereen waarschuwen die zaken met ze wil doen. Ben voor meer dan 200 euro de boot in gegaan met de aanschaf van een defecte laptop. Twee weken lang ben ik vervolgens genegeerd en aan het lijntje gehouden met mooie praatjes, smoesjes en ordinaire leugens, door afwisselend de klantenservice, verkoper [persoonsnamen door Moderatie verwijderd]
[ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd] die opereren op het randje van de wet, en absoluut lak hebben aan hun klanten. Mijn advies: Ga nooit in zee met deze mensen - en soortgelijke of gerelateerde veilingsites met weinig bieders.
[ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd] die opereren op het randje van de wet, en absoluut lak hebben aan hun klanten. Mijn advies: Ga nooit in zee met deze mensen - en soortgelijke of gerelateerde veilingsites met weinig bieders.
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
ik heb verschillende verhalen gelezen van andere mensen op deze site.heel vervelend allemaal.Ik wil er ook helemaal niet over oordelen of deze mensen wel of geen gelijk hebben.ik neem aan dat ze niet voor niets zitten te klagen.Zelf koop ik regelmatig wat via Daan veilingen.Ik weet dat het een hele klus is om alle voorwaarden van de site door te nemen maar heb dat toch gedaan.Ikheb nog nooit problemen gehad bij deze veiling.Je loopt het risico bij het kopen van aparatuur dat iets het niet doet.Er staat meestal bij werking getest.Staat dit er niet bij dan bied ik niet,want dan zou het stuk kunnen zijn.Ik las ook dat daanveilingen partijen van winkels en handelaren verkopen.Dat klopt dat is algemeen bekend.Een reactie van iemand dat daan er ook wel wat aan verdiend vind ik vreemd.Dat weet je toch vantevoren?Ze zijn toch geen sinterklaas?het is een bedrijf en die moeten ook verdienen.Als je het raar vindt dat je veilingkosten en btw moet betalen dan moet je niet op een veilingsite bieden.
In de voorwaarden staat ook dat je optijd moet betalen en je spullen op moet halen.Anders draai je voor kosten op.Dit zijn regels die ook bij een ander veilinghuis gelden.
Mijn advies:lees het pakket voorwaarden voor je met bieden mee gaat doen.
Naast alle negatieve verhalen die ik lees,en waarschijnlijk ook heus wel terecht zijn wil ik wat positiefs zeggen. Ik ben al jaren klant en heb die problemen niet.En ik hoop ze ook niet te krijgen.Maar lees eerst of je wel met hun voorwaarden akkooord wil gaan voordat je gaat bieden.
In de voorwaarden staat ook dat je optijd moet betalen en je spullen op moet halen.Anders draai je voor kosten op.Dit zijn regels die ook bij een ander veilinghuis gelden.
Mijn advies:lees het pakket voorwaarden voor je met bieden mee gaat doen.
Naast alle negatieve verhalen die ik lees,en waarschijnlijk ook heus wel terecht zijn wil ik wat positiefs zeggen. Ik ben al jaren klant en heb die problemen niet.En ik hoop ze ook niet te krijgen.Maar lees eerst of je wel met hun voorwaarden akkooord wil gaan voordat je gaat bieden.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
we hebben ook nog een wet kopen op afstand in dit land dus je kunt zondermeer binnen 7 dagen de koop kostenloos annuleren.
Re: Daanveiling BV geen product en geen geld
Ik heb iets gekocht en moest het ophalen op de op haal dag heb ik gebeld om hoe laat ik het moest op halen het was toen 13:30 De mevrouw aan de telefoon zij dat het om 12:00 was af gelopen . dus baalde ik ik kon de tijden nergens vinden dus kon het niet na lezen later kreeg ik een e mail dat ik er niet was geweest om mijn spullen op te halen dat kon tot 14:00.
Daar schrok ik van die mevrouw zij me dat het was afgelopen ik had er in 15 : min geweest.
Nu kan ik dus betalen maar ik krijg mijn goederen ook niet meer. Hoe kan dat nou ik belde toch op tijd
Daar schrok ik van die mevrouw zij me dat het was afgelopen ik had er in 15 : min geweest.
Nu kan ik dus betalen maar ik krijg mijn goederen ook niet meer. Hoe kan dat nou ik belde toch op tijd