LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] academica (national academic)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pietjebel2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:56

academica (national academic)

Ongelezen bericht door pietjebel2 »

Hallo Allemaal,

Medio oktober 2007 hebben wij onze verzekeringen bij Proteq opgezegd en de hele boel (inboedel/opstal/glas/wa/auto/doorl. reis en pechhulp) overgezet naar National Academic. Dit is gebeurt via het bedrijf Academica. De aanvraag e.d. liep allemaal prima echter tot op de dag van vandaag hebben wij nog steeds geen polissen opgestuurd gekregen.

Inmiddels hebben we drie keer gebeld en altijd keurig te woord gestaan en men verzekerde (leuke woordspeling) ons dat alles in orde was en dat men door de drukte nog niet in de gelegenheid geweest was om de papieren toe te sturen. Inmiddels op ons verzoek hebben wij wel een e-mail ter bevestiging gekregen met daarin de verzekeringen en de ingangsdata maar dus nog steeds geen polissen.

Zijn er mensen die met deze bedrijven ervaringen hebben?
Ik ben heel benieuwd.

gr. Nathan

beaware
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008 21:45

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door beaware »

Heel herkenbaar. Ik wilde een autoverzekering met pechhulp afsluiten en heb ook na vele emails (die standaard pas na drie reminders beantwoord werden) en telefoontjes een offerte ontvangen. Ook de vragen hierover (bijvoorbeeld over de hoogte van de daarop vermelde kosten) bleven onbeantwoord en toen ik er ook nog via via achterkwam dat de polis voor 5 jaar afgesloten wordt (in tegenstelling tot u wist ik evenmin dat zij standaard met NA zaken doen, wat ook vreemd is omdat zij aangeven onafhankelijk te zijn en alle maatschappijen te vergelijken) heb ik de hele boel geannuleerd (stel je voor je hebt ze met een schade of ongeluk echt snel nodig...). Uiteraard ben ik nog steeds aan het wachten op een bevestiging daarvan.

merlot
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2008 19:04

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door merlot »

Academica - destijds National Academic - heeft het in mijn geval heel bont gemaakt ;
toen ik februari 2006 ( het was toen mogelijk tot 1 maart )mijn ziektekostenverzekering elders wilde afsluiten en National Academic - keurig op tijd -schriftelijk meedeelde dat ik mijn verzekering bij hen wilde beeindigen werd er aanvankelijk niet gereageerd . Komt door de hectiek , dacht ik nog ,omdat zoveel mensen de overstap naar een andere ziektekostenverzekeraar maakten .
Op een gegeven moment ontving ik van hen de mededeling dat mijn opzeggingsbrief na 1 maart was binnengekomen en ik derhalve tot 1 januari 2007 bij hen verzekerd bleef . Onmogelijk , want ik was inmiddels ergens anders verzekerd en bovendien zou ik door de vele negatieve ervaringen niet eens meer bij hen willen blijven .
Teruggemaild en benadrukt dat mijn brief op tijd was binnengekomen maar zij hem pas na 1 maart hebben behandeld . Natuurlijk geen reactie . Inmiddels had ik wel twee maanden premie betaald en dat wilde ik uiteraard terug hebben ; ik had immers geheel volgens de regels gehandeld !
Om kort tegaan , mails herhaald , brieven geschreven , aangetekend ook . Men heeft niet eens de wellevendheid een fatsoenlijke reactie te geven ! Wel op de aangetekende brief ongeveer 30 euro teruggekregen , maar daar had nog zo'n 250 euro bij gemoeten .
Volgens mij heet dit diefstal !!! Heeft iemand een bruikbaar advies voor mij ??
Mijn advies aan iedereen : Mijd deze club , Academica dus !

pietjebel2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:56

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door pietjebel2 »

Oke jullie ervaringen bieden niet al teveel perspectief vrees ik. Tot op heden hebben wij nog niets binnen gekregen en ik krijg het ernstige vermoeden dat we daar dan ook erg lang op kunnen wachten... Ik denk dat ik de hele boel maar eens op ga zeggen... Eens kijken of ze dan wel snel met reageren zijn... Bedankt voor jullie toelichting!

beaware
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008 21:45

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door beaware »

Overigens was bij mij ook ongeveer hetzelfde het geval maar dan omgedraaid. Voor de pechhulp zou Academica mijn lidmaatschap bij de ANWB voor 15 november opzeggen. Zij gaven aan dat zij dit ook hebben gedaan, maar ANWB geeft aan niets te hebben ontvangen. Wie heeft er gelijk? Academica krijgt gelet op alles van mij in ieder geval niet het voordeel van de twijfel.

robbydw

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door robbydw »

Ik herken het helaas maar al te goed. Eind vorig jaar zijn we, vanwege het aantrekkelijke aanbod van verzekering en pechhulp, overgestapt naar Academica.

Ook ik heb tot op heden nog steeds geen polis ontvangen ondanks herhaaldelijk (lees WEKELIJKS) telefonisch contact. Dat verloopt vriendelijk maar telkens krijg ik te horen: begin volgende week. (ook hier de zorgpolis als reden). Twee weken geleden zouden ze er spoed achter zetten maar nog steeds niks binnen. Het zou nu begin van afgelopen week worden. Inderdaad nog niks.

Vorige week heb ik gevraagd of ik wel alvast mijn polisnummer kon krijgen maar dat blijkt pas te worden gegenereerd bij het opmaken van de polis. Ik heb vervolgens gevraagd of ik geen problemen krijg in geval van schade of pech. Dat was volgens hen niet het geval want ik sta geregistreerd als zijnde verzekerd en aangemeld voor pechhulp.

Vervolgens heb ik aangegeven dat ik binnenkort naar het buitenland ga en dan dus een groene kaart nodig heb. De telefoniste verzekerde me echter dat dit helemaal niet verplicht is tenzij ik in Polen rijd. Ik vraag me sterk af of dit zo is.

Dit alles tot daaraantoe. Maar nu voer ik zojuist mijn kenteken gegevens in op de site van het RDW en zie ik tot mijn schrik het volgende:

WAM verzekerd geregistreerd: NEE

In de uitleg staat het volgende:
Wat betekent ‘Nee’
Er staat geen verzekering geregistreerd in het CRWAM bij het betreffende kenteken.
De mogelijkheid bestaat echter dat de registratie van de verzekering nog niet is aangemeld door de verzekeraar. Alléén deze kan zorgen voor een juiste registratie van de verzekering in het CRWAM.

Wat moet ik hier nu mee. Wat als ik nu een ongeluk krijg met mijn voertuig? Het maakt me allemaal niet echt vrolijk.

Graag hoor ik of anderen ook dezelfde melding hebben staan bij het RDW. het gaat hier dus om mensen die ook wachten op een polis van Academica.

bartvt
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2005 20:56

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door bartvt »

Zelfde verhaal bij mijn autoverzekering:
Begin december aangevraagd, en toen ik eind december de polis nog niet had maar eens met Academica gebeld. De dame van academica verzekerde me dat ik voorlopige dekking had, en dat de polis snel zou volgen.
Half december de site van RDW gecheckt, en daar bleek dat de uuto als onverzekerd geregistreerd stond. Kort daarop hebben we de auto
verkocht, en de verzekering voor de nieuwe auto bij een andere
verzekeraar ondergebracht.
Nooit meer wat van Academica vernomen, tot aan vorige week( begin maart): een brief met de mededeling dat mijn aanvraag goed was ontvangen, en dat de verzekering per 1/1/2009 in gaat, en dat de polis tzt zal worden toegezonden. Hieruit blijkt dus dat er dus helemaal geen voorlopige dekking was, zoals Academica eerder wel had toegezegd! Ik heb 3 weken onverzekerd rondgereden zonder het zelf te weten, met alle risico's van dien. Academica is verder telefonisch slecht bereikbaar, en op e-mail wordt niet gereageerd.
Onbetrouwbare club dat Academica!

henkvanderwijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2008 11:23

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door henkvanderwijk »

Ik ben sinds 01-01-2007 bij N.A. verzekerd voor ziektekosten en sinds 2005 voor andere verzekeringen. Bij de eerste premiebetaling in 2007 viel mij op, dat het automatrisch afgeschreven bedrag anders was dan het in de offerte genoemde bedrag. Bij navraag werd mij verteld dat het verschil van € 1,95 werd veroorzaakt door "incassokosten". Hoezo incassokosten, terwijl ik op tijd m'n premie betaal? Het gaat hier niet om kosten, maar simpelweg om diefstal, die de winst van de maatschappij ten goede komt. Het berekenen van incassokosten bij automatische betaling komt in dit land verder niet voor, voor zover ik weet. Ik heb de zaak voorgelegd aan de Ombudsman en ook het tv-programma Kassa heeft er aandacht aan besteed. Naar de Ombudsman reageerde de maatschappij met smoezen. De maatschappij wilde in het tv-programma niet verschijnen en gaat gewoon door met deze maffia-praktijk, Ik roep andere verzekerden, die ongetwijfeld ook ieder maand € 1.95 moeten betalen, op tot gezamenlijke actie. Mijn telefoonnummer is 0255.537663.

berg288
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2009 11:40

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door berg288 »

Tel uit je winst!

1. Academica-verzekeringen adverteert met een 20% voordeliger verzekering dan bij je huidige verzekeraar en wel 5 jaar lang.
Wie schetst mijn verbazing toen alle polissen juist duurder waren!
Kat in de zak gekocht? Knullige tel. reactie op mijn brief: tja, de korting wordt verrekend met uw later te ontvangen autopolis.

2. Zorgpolis via internet: zij adverteren met een prijs van € 99,90, maar bij afsluiting wordt deze plotseling verhoogd met € 1,95 per maand, zgn. prolongatiekosten per betalingstermijn. Daar werd nergens eerder melding van gemaakt.

Al met al: weinig transparant, mijn vertrouwen beschaamd; ik doe liever geen zaken meer met Academica!

motorauto
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2009 01:05

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door motorauto »

Uit eigen ervaring weet ik dat National Academic/Academica (haar eigen tussenpersoon) de klant misleid. De offertes komen niet overeen met het aangevraagde, de voorwaarden worden niet in de offertes vermeld. De brochures waar in offertes naar wordt vewezen worden niet bijgevoegd en ook niet nagestuurd als men daar om vraagt. Pas na ontvangst van de polis, doorgaans ook NA de ingang van de verzekering, blijkt wat men werkelijk verkocht heeft aan de klant. Dan pas begint de ellende want Academica en in het latere traject ook National Academic, verschuilt zich dan achter de wettelijke inzendtermijn voor de polis. Daarbij gaant men voorbij aan het feit dat er al telefonisch contact geweest is en dat de verkoper toezegt dat alles aangepast wordt zoals de klant dat aangeeft, van een eventuele verhoging wordt dan niet gesproken.

Pas als alles zo moet gaan als de klant het wil komt men met een premieverhoging. Weg aanbieding van bijvoorbeeld 20% goedkopere verzekering want de verhoging is 10%. En wat blijkt als men opeens schade in het buitenland heeft? Dan durft National Academic glashard de kosten die men maakt voor een buitenlandse tuseenpersoon te verhalen op de klant. Dan wordt zo'n verzekering wel helemaal duur. In dat geval gewoon contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekeraar, de mijne vond het een hele vreemde gang van zaken en was direct bereid om de behandeling zonder verder kosten over te nemen.

National Academic durft zelfs nog een herinneringsbrief, een sommatie en een dreigbrief met de gerechtsdeurwaarder te zenden voor een verzekering die per ingangsdatum, Academica verkocht een verzekering waarvan men zei dat die vergelijkbaar was met een andere verzekering SOS-pechhulp vs ANWB, die dus absoluut niet vergelijkbaar was, opgezegd was. Daarvan had Academica mij zelfs een brief gestuurd. En doodleuk ook nog even de premie voor het volgende jaar proberen te innen. Al wat rest na een behoorlijke briefwisseling was een miezerig briefje waarin meegedeeld werd dat de brieven als niet verzonden moesten worden beschouwd.

Als de klant Academica op de hoogte brengt dat hij niet akkoord is met de polis verzuimt Academica de verzekeraar daarvan op de hoogte te stellen. In mijn geval kwam de verzekeraar pas op de hoogte toen ik hem aanschreef omtrent het onbehoorlijk gedrag en de halsstarrige houding van Academica/National Academic. Alleen door adequaat handelen van de verzekeraar kon mijn verzekering voortijdig gestopt worden. Daar had Academica/National Academic niets aangedaan.

Het eerdere bericht over onverzekerd rondrijden is helemaal waar. Ik kreeg het zelfde antwoord van Academica terwijl ik van de politie die mij aangehouden had met de motor te horen kreeg dat de motor niet verzekerd was. Na enige uitleg mocht ik gelukkig zonder probleem door rijden. Uit de gegevens van de RDW bleek toch heel duidelijk dat ik niet verzekerd was. Academica legde de bal bij de RDW neer dat die niet tijdig alles verwerkte, volgens mij komt de RDW er helemaal niet meer aan te pas bij het invoeren van de gegevens. Toch in het hele latere traject stug volhouden dat de motor vanaf datum ingang verzekering ook echt verzekerd was geweest.

Gelukkig heb ik een goede rechtsbijstandsverzekering, niet bij Academica/National Academic want die zijn gewoon te duur voor wat ze bieden. Helaas speelt daar ook de kosten/baten afweging waardoor de rechtsbijstandsverzekeraar het financiële verschil voor haar rekening neemt.

Een ieder moet natuurlijk zelf weten met wie ze in zee gaan maar laat het een waarschuwing zijn dat men bij de producten van Academica/National Academic goed moet doorvragen over het product, zeker moet weten dat men ook krijgt waar men om vraagt, er geen vreemde afwijkende uitzonderingen in de voorwaarden voorkomen en dat alles schriftelijk bevestigd moet worden door Academica/National Academic.

Nog wat laatste raad: ga niet met ze in discussie maar stel alleen maar vragen, stel ze aansprakelijk voor vervolgkosten als men niet tijdig of helemaal niet reageert. Discussies met Academica/National Academic halen niets uit want men dreigt gewoon met een premieincasso of zend een brief die je binnen een bepaalde tijd moet beantwoorden en als je dat niet doet dan gaat men er van uit dat je akkoord bent met hun standpunt. Lekker als je op vakantie bent.

Bestrijd ze met hun eigen wapens, stel ze gewoon aansprakelijk en in gebreke bij het uitblijven van antwoorden. Vrijwel alle e-mailadressen bestaan uit de volgende combinatie voorletters.achternaam at academica punt nl of national academic punt nl, en altijd een mail richten aan de info afdeling en om een bevestiging van ontvangst vragen (als je browser dat niet ondersteut dit gewoon onder het bericht vermelden)

Voor mij nooit deze aanbieder/verzekeraar meer zelfs niet als de premie maar de helft van de andere premies is want het verschil wordt waarschijnlijk wel op een andere manier terug verdient.

verdronken
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2009 11:32

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door verdronken »

ik zie dat er al meerdere klachten zijn over academica. ook ik heb momenteel een vervelende zaak. ik heb eind december telefonisch nagevraagd of ik werkelijk 500€ vergoed kreeg btreffende haptonomie. Dat was inderdaad correct. Ik moest per consult 15€ zelf betalen, de rest werd door hen betaald tot aan een bedrag van 500€. Daardoor ben ik gestart met haptonomie, Het eerste consult was eind december. dat werd netjes vergoed. tweede consult was januari. Ineens kreeg ik het niet vergoed want de haptonoom zou niet geregistreerd zijn. Dat was wel het geval (anders zou ik eerst consult ook niet terug gekregen hebben!!!) . Inmiddels ben ik al drie keer weer geweest want de teruggave via academica duurt even. dat wil dus zeggen dat ik al twee consulten nu zelf helemaal zou moeten betalen.
Ik bel ze op. Hierop krijg ik te horen dat het helemáál niet meer vergoed wordt. Maar in de nieuwe polis 2009 die ik in januari toegezonden kreeg stond daar niets van dit alles over in. de veranderingen waren aangegeven maar niet dat dit niet meer geldig was. Aan de telefoon wordt geschermd met; wij kregen de lijst ook pas te laat. maar ik heb via een goede vriendin, die jaren bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt heeft, vernomen dat ze dit helemaal niet kunnen maken. Ik heb een mail gestuurd maar als ik het hierboven allemaal lees vermoed ik dat ik daar wel niets op zal horen. volgende week stuur ik nog een brief. Als ik daar geen reacties op krijg ga ik rechtshulp inschakelen en zal in ieder geval stappen ondernemen om een andere verzekeraar te nemen. Moet even nagaan hoe dat zit want ik heb een collectieve verzekring via het werk.
HEEFT IEMAND ANDERS HIER OOK ERVARING MEE? DAN HOOR IK DAT GRAAG!

PatrickLusse
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2010 15:41

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door PatrickLusse »

Ik ben door Academica opgelicht !
Ze hanteren een betalingstermijn van 7 dagen. Dat dit afwijkend is van de normale gang van zaken moge duidelijk zijn. Dus indien je op vakantie gaat in de tussentijd krijg je bij thuiskomst een verdubbeling van de kosten voor je kiezen. Zowel de betalingstermijn als de boete (bijne 100 %) zijn dus buiten proporties. Ik ben met 5 verzekeringen en nooit betalingsproblemen een goede klant te noemen. Ik heb dan ook na een bijzonder onplezierig gesprek met Academica besloten mijn verzekeringen elders onder te brengen.

Zo klantonvriendelijk ben ik nog nooit behandeld. Zelfs niet bij de KPN !

ApexI
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2010 11:33

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door ApexI »

Jullie zijn Allemaal stuk voor stuk van zon typische figuren wat voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten :? Figuren wat de verzekeraar niet eens als klant zou Willen hebben!
he bje ooit een schade geclaimt via National Academic? Hoe verliep dat? Perfect toch of niet dan ?
Maar het zal wel allemaal aan Academica liggen volgens jullie ?
Nou ik ben er al mijn hele leven klant en ben altijd goed geholpen !

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door jor »

ApexI schreef:Jullie zijn Allemaal stuk voor stuk van zon typische figuren wat voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten :? Figuren wat de verzekeraar niet eens als klant zou Willen hebben!
he bje ooit een schade geclaimt via National Academic? Hoe verliep dat? Perfect toch of niet dan ?
Maar het zal wel allemaal aan Academica liggen volgens jullie ?
Nou ik ben er al mijn hele leven klant en ben altijd goed geholpen !
Het feit dat u een geweldige ervaring heeft sluit toch helemaal niet uit dat anderen wel slechte ervaringen hebben.Een vreemde benadering waar niemand ( ook u niet ) iets aan heeft.

tamim22
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2011 14:33

Re: academica (national academic)

Ongelezen bericht door tamim22 »

Anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt naar National Academic, een van mijn grootste fouten in mijn leven. Tot op heden geen rooie cent vergoed gekregen. Altijd hebben ze een excuus klaar liggen om je kosten niet te gaan vergoeden.

Ik ben bij hen binnengehaald met de belofte dat ik tot mijn 21ste vrijwel al mijn tandartskosten vergoed zal krijgen, maar na paar maanden kwamen ze met een wijziging in de polis en sindsdien is de leeftijd veranderd van 21 naar 18. Ik heb gebeld om mijn verzekering op te zeggen maar was niet mogelijk omdat ik een twee jarige contract had getekend. Tot op heden 600 euro uit eigen portemonnee betaald terwijl ik bij mijn vorige verzekeraar geen cent uit eigen zak hoefde te betalen als ik niet was overgestapt.

Ik waarschuw iedereen om niet over te stappen naar NA!!! DIEVEN ZIJN HET! Maak geen zelfde fout als ik.

Gesloten