LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerst leveren dan betalen.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Alean
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:41

Re: Eerst leveren dan betalen.

Ongelezen bericht door Alean »

Toch even die Olle Griesse op de vingertjes tikken
we doen echt ons best om van strangeway.nl een superwebwinkel te maken met alle problemen van dien (das een ander verhaal|)
maar bestellingen onder rembours hebben we afgeschaft, na 122 retouren in 1 jaar, die overigens vaak pas na 3 weken terug komen, zijn wij het meer dan zat.
ben een zgn starter en kan het mij niet veroorloven om nog meer schade op te lopen door remboursretouren e.d.
ook het eerst verzenden en dan pas betalen werkt helaas niet erg goed, de kans dat er trammelant van komt is heel groot zogenaamd geen pakketje ontvangen of gewoonweg niet betalen.
je kan niet alle producten op voorraad hebben, zeker niet omdat deze nogal snel veranderen in onze branche, verouderde apparatuur raak je echt niet meer kwijt, zelfs niet tegen spotprijzen, en opslag/voorraad kost enorm veel geld.
bij ons is de regel eerst betalen dan pas verzenden werkt uitstekend en de meeste klanten hebben er geen bezwaar tegen. en als er iets niet direct leverbaar is, direct een berichtje of telefoontje en vragen om een beetje geduld, werkt gelukkig heel goed.
ook via Paypal en al helemaal via i-Deal kan er nogal eens wat fout gaan of worden bedrag ineens teruggeboekt, dat geeft alleen maar rompslomp en hoge kosten. afgezien dat deze betaalsystemen voor de kopen wel gratis zijn, voor de verkoper helaas niet.

echter hoe de waard is.... geld ook voor de koper

ook voor grootvader

olle griese
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:01

Re: Eerst leveren dan betalen.

Ongelezen bericht door olle griese »

Mijn allereerste zending die ze achteraf mochten betalen ging al niet goed omdat ze "niks hadden ontvangen" dit heb ik gelijk opgelost door 30 cent meer voor een zending te betalen en een handtekening voor ontvangst er bij in te doen, nooit geen problemen weer gehad.
Maar wat wil je me nu op de vingertjes tikken dan, of wou je je website even noemen :lol: , wou ik eigenlijk ook wel maar doe het toch maar niet :wink:

Alean
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:41

Re: Eerst leveren dan betalen.

Ongelezen bericht door Alean »

Nee ollie griesse
ik ergerde me aan de wijze waarop u reactie geeft op de gestelde voorbeelde en problemen.

standaarverzending tot 10 kg = 6,35 met handtekening bij aflevering 11,35 das iets meer dan 3 duppies en dan nog worden pakketjes aan de deur geweigerd, dat zijn ook extra kosten

mail mij gerust uw website, ik ga ervanuit dat dat iets goeds moet zijn gezien de gepeperde reacties die u levert, maar heb toch de indruk dat uw info niet altijd helemaal juist is.. ik kom overigens in meer fora uw naam tegen en met dezelfde stijl aan antwoorden of reacties, en daar zijn de verwensingen aan uw adres zeker zo goed gepepert, maar daarvan distancieer ik mij nadrukkelijk, ik houdt het gezellie dus.

en die webshopnaam is meer een slippertje dan echt de bedoeling geweest zal me leven beteren

olle griese
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:01

Re: Eerst leveren dan betalen.

Ongelezen bericht door olle griese »

Dit is niet het enigste forum waar ik kom, wel het enigste consumentenforum.
Als je in google mijn naam in tikt zie je wat mijn hobby,s zijn en waar ik kom, ik ben namelijk de enigste met deze naam.
Dat mijn antwoorden gepepert zijn moet ik wel om lachen trouwens.

Ik betaal toch echt 30 cent meer voor "handtekening voor ontvangst" maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een contrakt heb bij TNT.
Voor een normale zending zonder kontrakt tot 10 kilo betaal je 6,20 btw vrij.
Voor een pakket "verhoogde aansprakelijkheid"dus met handtekening + tot 500 euro verzekerd betaal je 7,95 maar dit bedrag is incl. btw dus met terugvordering van btw betaal je maar iets meer dan een basispakket.

Alean
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:41

Re: Eerst leveren dan betalen.

Ongelezen bericht door Alean »

correctie
olle griese had eigenlijk grootvader moeten zijn, dus grootvader moest ff op de vingertjes worden getikt, niet de olle griese.

olle griese
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:01

Re: Eerst leveren dan betalen.

Ongelezen bericht door olle griese »

Dank je Alean voor de correctie :wink:

Gesloten