LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Krissie1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2007 16:19

ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door Krissie1972 »

Ook wij hebben grote problemen met de belastingdienst.

Al sinds juli 2006 speelt het. Toen netjes doorgegeven aan belasting dat ik zou gaan trouwen en per 1 oktober 2006 mijn partner op mijn adres zou komen wonen en zijn huurtoeslag zou komen te vervallen, omdat hij bij mij zou komen wonen. Dit ruim op tijd doorgegeven.

Nog altijd wordt zijn huurtoeslag doorbetaald, al vanaf 1 oktober jl. terwijl hij daar dus niet woont. In die maand ook al direct aan de beld getrokken, helaas nog altijd zonder resultaat.

Sterker nog, in december 2006 kreeg hij op ons huidige adres een voorlopige beschikking voor 2007. Op ons huidige adres , maar voor de woning waar hij allang niet meer woont. Hoezo liggen ze bij de belasting te slapen??

Inmiddels hebben we al een aantal brieven liggen waarin staat vermeld, dat zijn subsidie op zijn adres is stopgezet. Maar kennelijk is het te moeilijk om ook de uitbetaling daarvan stop te zetten.

Dit is echter nog niet alles.

Ik woonde al in dit huurhuis en kreeg altijd netjes mijn subsidie. In december 2006 kreeg ik een brief dat ik in 2006 geen subsidie had ontvangen en als ik dit wel zou willen voor 2007 ik dit moest aanvragen. Ik direct belastingdienst gebeld, dat ik gewoon huursubs. kreeg in 2006 dus dit gewoon door zou moeten lopen in 2007.
Belastingdienst zei: sorry, alweer foutje van ons, maar u moet het nu zelf aanvragen, wij kunne het niet meer terugdraaien in het systeem.

EN nu het ergste:

Omdat mijn man dus nog steeds ten onrechte huursubsidie krijgt voor zijn oude woning, kan ik op ons huidige adres geen subsidie aanvragen !!!!!!!!!!!!!!!!!

Belastingdienst geeft steeds aan, dat wij alles netjes hebben doorgegeven en bij hen de fout zit, echter oplossen doen ze het niet. Waarom ook, wij zijn degenen met de financiele problemen, niet zij.

Want ook de voorlopige maandelijkse teruggave si zonder redenen zomaar stopgezet met de overgang van 2006 naar 2007.

Rare is dat zorgtoeslag wel is goedgegaan en ook wijziging rekeningnummer (dit alles met hetzelfde digitale document verstuurd, dus hun smoesje van eerst: u zult het wel niet opgestuurd hebben, werkte niet, daar ze wel het rekeningnummer hadden gewijzigd)

Inmiddels heb ik alles doorgespeeld aan de nationale ombudsman, omdat we in de financiele problemen zijn gekomen hierdoor. Dit heb ik ook gemeld aan de belastingdienst en zij zouden een onderzoek opstarten en binnen een week iets laten weten. Ben benieuwd, heb er geen vertrouwen meer in.

Hopelijk horen we er binnenkort meer van, want we zijn ten einde raad. We hebben een inkomen iets boven een bijstandsniveau en 4 kindjes te onderhouden en dan word je niet vrolijk van een maandelijkse huur van 470 euro (zonder subsidie) en geen voorlpige teruggave etc.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ja ambtenaren en zelfs die bij de belasting zijn net mensen. Foutje maken moet kunnen maar herstellen? hoooooooooooooo maar. Dit gaat boven hun petje.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Persoonlijk langs gaan op het belastingkantoor. Ervaring dat veel ter plekke kan worden geregeld.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door mylo1 »

belasting bellen..en aantekening laten maken!!..heeft bij mij uiteindelijk ook geholpen..werd 2 dagen later teruggebeld..alleen ging het hier over onterechte huurtoeslag..die ik al vanaf augustus 2006 stop had gezet en nog steeds kreeg ,plus de aanpassing van de zorgtoeslag
Dus AANTEKENING laten maken ..anders werkt het niet

gr. mylo1

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door lucrecia »

Ik zit ook al maanden te zeuren tegen hun om de huurtoeslag stop te zetten, elke maand met hun gebeld en namen genoteerd. In mei nog een brief ontvangen dat het allemaal per eind mei word stopgezet maar je raad het al, rond eind juni weer huurtoeslag gekregen.

Het is een hele klus om huurtoeslag te krijgen, nooit gedacht dat het ook zo was om er van af te komen. Tja de Rijkskas is in ieder geval nog niet leeg.....

Eind deze maand nog kijken of ik weer geld van ze zal ontvangen.

vlinder52
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2008 02:09

Re: ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door vlinder52 »

Zo te lezen ben ik niet de enige die problemen heeft omtrend de Belastingdienst!

In november 2006 ben ik verhuisd,van een huurhuis naar een koophuis.
Heb dit dat ook keurig aan de Belasting door gegeven.Per brief aan de Inspecteur van de Belastingdienst.Ook de Woningbouw heeft hieraan alle medewerking aan verleend.
Sinds medio 2007 krijg ik post van diverse belastingkatoren.
Van Heerlen,Flevoland,Hengelo(ov),Apeldoorn,Arnhem,Doetinchem,Enschede, enz.....
Tot mijn verbazing zat er een schrijven bij dat er gewoon aan de verhuurder,Huurtoeslag is uitgekeerd!!
Heb hier direct op gereageerd met zowel met de voormalige Woningbouw als met de Belastingdienst,op het 0800 nummer.
Daar wordt je op diverse manieren te woord gestaan.Want zij weten het ook niet.Ik moet het dus allemaal terug betalen!!Dat bedrag van bijna 2500,00 Euro is ingehouden van de Kindertoeslag.
Nu komt het!!!
Er staan nog een bedrag open van een kleine 200,00 Euro.
Belastingdioenst heeft mij daarover een brief gestuurd met de mededeling dat mijn W.A.O.Uitkering wordt gestopt!!! Dat ik geen vetpot kan ik melden!Omdat ik niet mee zou werken an een goede oplossing!!!!!!Ik zou volgens hen nooit en te nimmer gereageerd hebben en de wijziging niet volgens de daartoe Belastingspapier hebben doorgegeven!!!!
Toe ik dat las ,viel ik van mijn stoel!!Woest,ik kook van binnen!!!
Inmiddels heb ik van het UWV Uitkering instantie te horen gekregen,
dat ze van de Belasting de opdracht hebben gekregen mijn Uitkering te stoppen,of dat ik mijn opgebouwde Vakantiegeld niet uitgekeerd krijg!!
Daar sta je dan,denk je het als een eerlijk en zoals een goed Burger volgens de regels van de Wet te hebben gehandeld!
Vraag aan jullie op het Forum om mij ermee te helpen,want niemand weet het meer! Ik al helemaal niet!!

Bedankt voor het lezen en hoop op spoedig bericht van jullie te mogen ontvangen.

Vriendelijke groet Vlinder 52

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je dan wel formeel bezwaar aangetekend, met een briefje naar de belastingdienst? Als je het niet mee eens bent met een beschikking, dan moet je daar natuurlijk wel binnen de gestelde termijn schriftelijk op reageren. Reageer je niet, dan ga je impliciet akkoord met de aanslag. En dan zul je dus ook binnen de termijn die in de beschikking staat moeten betalen.

Trouwens, welk nummer van de belastingdienst bedoel je? Dat van het belastingkantoor of bedoel je de belastingtelefoon? Dat zijn namelijk twee heel verschillende instanties die nog wel eens door elkaar worden gehaald.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Eerste stap is contact opnemen met de ex-verhuurder, vraag of die het hebben teruggestort en eventueel bewijsstukken daarvan.

2e stap is schriftelijk bezwaar maken bij belastingdienst toeslagen, met eventueel bewijs. Mocht het na 6 weken nog niet zijn opgelost, schakel dan de nationale ombudsman in. Heb je al eens een brief geschreven neem dan meteen contact op met de nationale ombudsman.

http://www.ombudsman.nl/

Beslaglegging gebeurt overigens niet zo maar, hoe heeft het zover kunnen komen?

Belastingraadsman
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2007 17:02

Re: ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door Belastingraadsman »

Beste Vlinder,

Helaas heb ik geen inzage in de stukken. Wat ik wel weet dat u een van de duizenden bent die problemen hebben met deze instelling. want anders kan ik het niet meer noemen. Mogelijk geeft dat enige verlichting. De grootste fout die de mensen maken is bellen met de belastingtelefoon. als het dan wordt opgelost is het een wonder, Maar wonder kunnen soms ook bestaan, maar reken er niet op. Het moet nu toch wel iedereen doorgedrongen zijn dat de zorg en huurtoeslag ergenis nummer 1 is. Niet alleen om het te krijgen, maar ook om het stop te zetten. Veelal ligt de oorzaak bij de mensen zelf, als u niet de juiste weg volgt kan het fout gaan. Nu wat is de juiste weg, dat kan ik van hieruit niet zien omdat ik (zie boven) geen inzage heb in de stukken. Veelal begint het met de aangifte. deze is bepalend voor de toeslagen. Als die niet juist is dan komen er problemen. Er zijn tegenwoordig vele die aangifteformulieren in vullen, maar de meeste handelen het niet correct af, en de grote meerderheid kijk niet verder dan de eind bedragen. En dan mogen wij het weer oplossen. Dubbele kosten, dubbele ellende. dubbel werk, bij de belastingdienst, en ga zo maar verder. Oplossen is niet zo erg moeilijk, maar dan moet ik wel de stukken kennen. U kunt ons bereiken op www.belastingraadsman.nl

Groeten
BRM Belastingraadsman

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: ten onrechte huurtoeslag en GEEN huurtoeslag

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

De belastingraadsman heeft wel inzage in de forumregels.
# Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten.

Gesloten