Hoi
Wie kan mij vertellen hoe het eigen risico word verrekend
ik hoor nl verschillende verhalen en hier gaat het om agis
ik heb nl al 3 rekeningen gehad voor mijn man en nu tellen ze die eigen risico's op bij het gewone maandelijkse termijn
is dit normaal??
op de site is het niet terug te vinden wle een klein stukje bij vraag en antwoord maar dat antwoord kon ik ook zelf wel bedenken
ik hoorde nl van iemand dat Agis en aprte acceptgiro stuurt
en daar heeft diegene ook een aparte brief over gehad dat Agis niet de kosten bij de maandelijkse termijn zou doen,
iemand ervaringen mee?
of zijn er duidelijke afspraken gemaakt over hoe te innen?
graag een antwoord
groet
lind@
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] het innen van eigen risico?
Re: het innen van eigen risico?
IK ben bij de CZ verzekerd en daar is het volgens mij zo, dat de voorwaarden van de incasso zijn, dat zij de kosten, die voortvloeien uit de verzekering via een incasso mogen innen. En dat betekent dat naast de maandelijkse premies ook zaken als eigen risico enz enz geïnd mogen worden.
Dit lijkt me ook niet meer dan logisch. Je verzekering betaalt de rekening namens jouw. Als er dus iets niet onder de vergoeding valt, zul je dit zelf moeten betalen.
Je kunt dit ook voorkomen door eerst de rekening zelf te betalen en dan vervolgens in te dienen. Vervolgens krijg je dus het vergoede deel terug.
Het is maar waar je voor kiest.
Dit lijkt me ook niet meer dan logisch. Je verzekering betaalt de rekening namens jouw. Als er dus iets niet onder de vergoeding valt, zul je dit zelf moeten betalen.
Je kunt dit ook voorkomen door eerst de rekening zelf te betalen en dan vervolgens in te dienen. Vervolgens krijg je dus het vergoede deel terug.
Het is maar waar je voor kiest.
Agis geeft u een bericht als de 150 euro bereikt is, ik kreeg een brief van ze waarin stond dat ze 150 voor mij uitgekeerd hadden en dat ze dat bedrag binnen nu en zes weken zullen afschrijven. Ik vermoed dat als u per acceptgiro betaalt, u die ook gaat krijgen als u aan de 150 euro zit...
-
Lees ook het onderwerp "Eigen bijdragen" van Ayla van 11 maart 2008. Daarin wordt driftig gediscussieerd over de manier waarop diverse verzekeraars het Eigen Risico innen. (34 reacties)
oke bedankt voor de tip!!!
en voor jullie antwoorden
en voor jullie antwoorden