LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslaglegging goederen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
egslim
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:46

beslaglegging goederen

Ongelezen bericht door egslim »

bij mijn ouders inwonende broer heeft diverse incassobureau's achter hem aan. Heeft geen werk maar ook géén uitkering. Omdat mijn broer niets betaald is het dus wachten op een dwangbevel denk ik ?
Nu is mijn vraag is het nu mogelijk dat er beslag gelegd wordt op mijn ouders goederen door het incassobureau ? Ouders lopen naar de 80 jaar en zijn vreselijk bang hiervoor. Wat kunnen of moeten zij doen ?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: beslaglegging goederen

Ongelezen bericht door Mendoza »

Misschien kun je beter je broer weer op gang proberen te helpen. Als hij schulden heeft neem dan contact op met de GKB, en zorg dat hij in ieder geval een uitkering aanvraagt of gaat werken.

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: beslaglegging goederen

Ongelezen bericht door Kabee- »

Indien jouw broer een exploot ontvangt van de deurwaarder en jouw broer gaat alsnog niet over tot betaling van de schulden, dan kan er eventueel executoriaal beslag gelegd worden op zijn rekening. Indien jouw broer bijvoorbeeld een gezamenlijke rekening heeft, bijvoorbeeld die ook op naam staat van zijn vriendin, dan kan hier gewoon beslag opgelegd worden. Vriendin kan hierdoor dupe van worden.

Ook beslag op goederen is mogelijk. Indien jouw ouders echter rechtsgeldig kunnen aantonen dat die goederen hun eigendom is, dan is dit niet mogelijk! Indien uw ouders dit niet kunnen aantonen, is beslaglegging op de goederen mogelijk.

Gesloten