LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eerst een slechte en daarna een goede ervaring
Eerst een slechte en daarna een goede ervaring
Zie hier het 'leed' dat keuken kopen heet
Eerst een orienterend bezoekje gebracht aan een zaak waar we een prachtige moderne eiken keuken vonden. Direct aangegeven dat we nog geen keuken gingen kopen maar ons alleen aan het orienteren waren over wat er zoal te koop is tegenwoordig. Jonge keukenverkoper die toch voor ons een paar tekeningen maakte en ons tot dat moment wel een goed gevoel gaf...tot....z'n prijsopgave. Toen begon het gezeur en gepush en gezanik: 'alleen dit weekend nog 50% korting op de apparatuur", 90% korting op dit showroommodel afwasmachine", blah blah blah... Ik begon inmiddels lichtelijk aangebrand te raken maar omdat we dringend naar huis moesten (wat we al 3x gezegd hadden) zijn we toch weggegaan met de bedoeling de volgende dag weer terug te komen. (hij vond het trouwens onbegrijpelijk dat we niet direct hadden beslist om deze keuken te kopen voor 17.000 euries). Eenmaal thuis had ik er een erg naar gevoel bij en aangezien vriendlief en ikzelf erg principieel zijn hadden we al snel besloten het hele feest niet door te laten gaan omdat we er een naar gevoel bij hadden en bovendien niet gediend waren van het gepush en het kortingsverhaal. Dus de volgende dag afspraak afgezegd, verkoper gepikeerd, voelde zich blijkbaar aangevallen toen ik hem probeerde uit te leggen dat zijn 'verkooptechniek' precies het verkeerde effect had gehad. Toen werd hij echt onfatsoenlijk en wou zelfs gaan beweren dat wij zijn 'dossier' van zn bureau hadden gejat. Ik wist niet wat hij met dossier bedoelde maar het bleek te gaan om de prijsopgave. Waarop ik hem er even aan herinnerd heb dat hij die aan ons had meegegeven. Heb het gesprek maar beeindigd met de opmerking dat ik die dan wel per post zou retourneren. Hierna wisten we helemaal zeker dat we de juiste beslissing hadden genomen
Die middag zijn we bij een kleine keukenzaak geweest die handgemaakte houten keukens verkoopt. Pfieuwww wat een opluchting, geen gedram, veel info gekregen, lekker rustig een praatje gemaakt en uitleg gehad over hoe hij werkte, hij maakt meerdere ontwerpen, koop je de keuken bij hem dan is dat gratis, koop je de keuken ergens anders, dan betaal je de ontwerpkosten en even goede vrienden.
Kortom, gisteren hebben we een schitterende eiken genoeste keuken gekocht en we verheugen ons op het moment dat onze verbouwing klaar is en de keuken geplaatst wordt.
Echte vakmensen bestaan gelukkig toch nog!
Eerst een orienterend bezoekje gebracht aan een zaak waar we een prachtige moderne eiken keuken vonden. Direct aangegeven dat we nog geen keuken gingen kopen maar ons alleen aan het orienteren waren over wat er zoal te koop is tegenwoordig. Jonge keukenverkoper die toch voor ons een paar tekeningen maakte en ons tot dat moment wel een goed gevoel gaf...tot....z'n prijsopgave. Toen begon het gezeur en gepush en gezanik: 'alleen dit weekend nog 50% korting op de apparatuur", 90% korting op dit showroommodel afwasmachine", blah blah blah... Ik begon inmiddels lichtelijk aangebrand te raken maar omdat we dringend naar huis moesten (wat we al 3x gezegd hadden) zijn we toch weggegaan met de bedoeling de volgende dag weer terug te komen. (hij vond het trouwens onbegrijpelijk dat we niet direct hadden beslist om deze keuken te kopen voor 17.000 euries). Eenmaal thuis had ik er een erg naar gevoel bij en aangezien vriendlief en ikzelf erg principieel zijn hadden we al snel besloten het hele feest niet door te laten gaan omdat we er een naar gevoel bij hadden en bovendien niet gediend waren van het gepush en het kortingsverhaal. Dus de volgende dag afspraak afgezegd, verkoper gepikeerd, voelde zich blijkbaar aangevallen toen ik hem probeerde uit te leggen dat zijn 'verkooptechniek' precies het verkeerde effect had gehad. Toen werd hij echt onfatsoenlijk en wou zelfs gaan beweren dat wij zijn 'dossier' van zn bureau hadden gejat. Ik wist niet wat hij met dossier bedoelde maar het bleek te gaan om de prijsopgave. Waarop ik hem er even aan herinnerd heb dat hij die aan ons had meegegeven. Heb het gesprek maar beeindigd met de opmerking dat ik die dan wel per post zou retourneren. Hierna wisten we helemaal zeker dat we de juiste beslissing hadden genomen
Die middag zijn we bij een kleine keukenzaak geweest die handgemaakte houten keukens verkoopt. Pfieuwww wat een opluchting, geen gedram, veel info gekregen, lekker rustig een praatje gemaakt en uitleg gehad over hoe hij werkte, hij maakt meerdere ontwerpen, koop je de keuken bij hem dan is dat gratis, koop je de keuken ergens anders, dan betaal je de ontwerpkosten en even goede vrienden.
Kortom, gisteren hebben we een schitterende eiken genoeste keuken gekocht en we verheugen ons op het moment dat onze verbouwing klaar is en de keuken geplaatst wordt.
Echte vakmensen bestaan gelukkig toch nog!
-
Re: Eerst een slechte en daarna een goede ervaring
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Klepper:
op zich een punt : echter, als ik als klant bij een laat ons zeggen DMG-winkel binnenstap krijg ik ofwel geen tekeningen mee (en hoef ik mij dus ook niet bezwaard te voelen), of als ik bij binnenkomst vraag om tegen een kleine vergoeding een tekening te laten maken, zodat ik hiermee naar tich zaken kan, wat denk je zelf dat het jonge verkopertje zal zeggen.
Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet.
verder heb je wel een punt, alleen zit de markt niet zo idealistisch in elkaar, het is ook logisch dat een kleinere zelfstandige op een andere manier op de markt staat dan de grotere ketens.
op zich een punt : echter, als ik als klant bij een laat ons zeggen DMG-winkel binnenstap krijg ik ofwel geen tekeningen mee (en hoef ik mij dus ook niet bezwaard te voelen), of als ik bij binnenkomst vraag om tegen een kleine vergoeding een tekening te laten maken, zodat ik hiermee naar tich zaken kan, wat denk je zelf dat het jonge verkopertje zal zeggen.
Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet.
verder heb je wel een punt, alleen zit de markt niet zo idealistisch in elkaar, het is ook logisch dat een kleinere zelfstandige op een andere manier op de markt staat dan de grotere ketens.
-
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar eindigt het doorgeven van prijzen, en waar begint het maken van van een ontwerp?
Als je als klant al weet wat je wilt hebben, dan hoef je m.i. niet te betalen voor louter een prijsopgave.
Als je als klant al weet wat je wilt hebben, dan hoef je m.i. niet te betalen voor louter een prijsopgave.
Keukenklepper, als die jonge verkoper (uit de keuken van ome Ben, daar kwam ik later pas achter) had gezegd dat hij kosten zou berekenen voor ontwerpen had ik dat normaal gevonden. Hij steekt er tenslotte tijd in. De clou in dit verhaal was echter dat hij zich echt onfatsoenlijk begon te gedragen en daar waren wij niet van gedient. Hij vond trouwens dat hij zich netjes had gedragen, want hij 'had ons tenslotte laten gaan, hij had ons ook vast kunnen houden" (dit waren zijn eigen woorden). Had hij ons niet zo behandelt, dan hadden we onze keuken zeer waarschijnlijk daar gewoon gekocht. 't is misschien moeilijk voor te stellen, maar wij zijn dus zo principieel dat we zijn schetsen en prijsopgave niet hebben gebruikt bij die andere keukenzaak en gewoon met een schone lei zijn begonnen.
Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn die afknappen op zulk gedrag. Bovendien, als je je potentiële klanten met respect behandelt, weet waar je over praat, eerlijke informatie geeft en kwaliteit levert, dat ze dan bij je terug komen. Een gevoel van vertrouwen is bij veel mensen belangrijker dan een eventueel prijsverschil.
Maar goed, misschien ben ik te naief of te idealistisch.
Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn die afknappen op zulk gedrag. Bovendien, als je je potentiële klanten met respect behandelt, weet waar je over praat, eerlijke informatie geeft en kwaliteit levert, dat ze dan bij je terug komen. Een gevoel van vertrouwen is bij veel mensen belangrijker dan een eventueel prijsverschil.
Maar goed, misschien ben ik te naief of te idealistisch.
als ik bij binnenkomst vraag om tegen een kleine vergoeding een tekening te laten maken
Beste consument,Als je als klant al weet wat je wilt hebben, dan hoef je m.i. niet te betalen voor louter een prijsopgave.
Ik blijf me verzetten tegen de denkwijze dat iedereen zomaar een esthetisch en tegelijkertijd praktisch ontwerp uit de hoge hoed kan toveren. Een ontwerp wat veilig is en wat technisch goed in elkaar steekt. Vaak worden diverse problemen tijdens het ontwerpen al opgelost en tot in detail uitgedacht. Welk afvoer systeem moet bijvoorbeeld worden toegepast als het gaat om afvoer voor de afzuigkap, warm water voorziening, verlichting of/en vele vele andere zaken meer.
Als wij dus een dergelijk persoonlijk en bijzonder ontwerp hebben uitgedacht (iets waar we soms enkele uren tot dagen soms met meerdere personen mee bezig zijn) dan geven wij dit dus niet mee voordat de order is getekend. De offerte krijgt men wel altijd mee. Ik kan er kort over zijn, voor € 250, - ga ik (of één van onze verkopers) echt niet zitten ontwerpen. Daar wil ik toch echt wat meer voor vangen, middels de marge uit de verkoop van de complete keuken.
Dit is de strekking van veel van mijn eerdere opmerkingen. Je betaalt bij een echte goede keukenzaak met de prijs van je keuken niet alleen het hout (spaanplaat) en de apparaten van je keuken maar ook de kosten van het ontwerpen, problemen oplossen, expertise, combineren van kleuren en materialen, uitwerken en juist bestellen van al deze materialen en uiteindelijk de plaatsing en jaren lange service die worden verstrekt op de meeste kwaliteitskeukens. Bij bedrijven die dit alles niet bieden of kunnen bieden…….niet kopen!
GWTE
-
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als je bij een zaak een goed gevoel hebt, zit je eigenlijk al goed. Wij hebben net als Marien goede en slechte ervaringen bij keukenzaken. Behandel mensen zoals jezelf behandelt wilt worden. Tsja, misschien inderdaad idealistisch, maar we hebben er een pracht keuken voor een goede prijs aan overgehouden.