LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lamp nu

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wicked
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:55

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door wicked »

ook ik ben opgelicht door jack swinkels van lamp.nu mei 2007 een lamp besteld en betaald en tot op heden geen lamp en en na aangetekende brieven en deurwaarder geen geld terug. die belofte heeft hij overigens per mail wel gedaan.....
heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie in Helmond en mailtjes achtergelaten op sites van leveranciers die zaken met deze oplichrter doen.
voor de liefhebbers Hij woont boven de zaak en heeft gewoon een gezin met 2 jonge kinderen, iemand die dus z'n verantwoordelijkheden zou moeten kennen.
ik mail hem elke dag en ga door tot ik mijn geld terug heb.

lamp.nu
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2008 10:00

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door lamp.nu »

Geachte klanten en of klachtengevers,

naar aanleiding van onderstaande berichten wil ik er op wijzen dat het nooit de bedoeling is van www.lamp.NU om mensen te benadelen.

Als u wacht op een lamp of zit met een klacht kunt u ons mailen ovv uw naam en bestelnummer, naar [email protected].
Wij zullen onze uiterste best doen om eea zsm op te lossen.

De reden waarom een van onze klanten hier op deze site klaagt is de volgende reden,

deze klant heeft een bestelling gedaan die niet geheel kon worden uitgevoerd.
Helaas kan het zijn dat een artikel op is of ( tijdelijk ) niet meer leverbaar is.

De fout van deze klant is echter dat deze onder een andere naam en op iemand anders zijn adres een bestelling heeft gedaan. De persoon op het vermelde adres wist dus van niets en was hier niet erg blij mee.
Wij ook niet.
Wij hebben de klant voorgesteld zijn bestelling retour te betalen minus de kosten die we hebben gemaakt in verband met deze valse bestelling.
Hierop wil de klant niet ingaan, de naam noem ik niet want deze klant weet zelf wie ik bedoel.
Naast deze valse bestelling heeft hij diverse malen via de email gedreigd en bedreigd.
Dit lost niets op, voor de klant niet maar ook niet voor mij.
Van deze praktijken is inmiddels een aangifte bezig bij de politie.
- valsheid in geschrifte
- smaad
- bedreiging.

Het is verboden om een andere naam aan te nemen op internet en daarmee een bestelling te doen, dat is oplichting.
Eea is te achterhalen van welke persoon deze nep bestellingen te achterhalen zijn.

Als u wilt bestellen op onze site en U twijfelt over onze goede bedoelingen, bestel dan vooral onder rembours.

U betaald dan pas bij aflevering aan de postbode of chauffeur, u loopt dus geen risico.
U weet dan wel dat u in ieder geval uw aankoop heeft gedaan tegen de laagst mogelijk prijs van Nederland.

We betreuren de klachten die vermeld staan en gaan deze waar mogelijk ook zsm oplossen.

Op dit moment heeft bovengenoemde klant ervoor gezorgd dat we geen advertenties kunnen plaatsen, maar de aangifte bij de politie tegen deze klant brengt marktplaats hopelijk op andere gedachten.

Heeft u klachten, of bent u wel tevreden met uw aankoop, meld dit dan svp ook, want een ruime meerderheid ( gelukkig ) is wel tevreden.

Heeft u vragen of een klacht mail dan naar [email protected], en we zullen onze uiterste best doen om eea zsm op te lossen.

jack
www.lamp.NU

Naar boven

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door ondernemer- »

En de andere klanten??????????
Op dit moment heeft bovengenoemde klant ervoor gezorgd dat we geen advertenties kunnen plaatsen.
En terecht.

never.ever.lamp.nu
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2008 20:50

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door never.ever.lamp.nu »

Voor een uitgebreide update van de laatste ontwikkelingen m.b.t. de praktijken van deze oplichter, zie:

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bi ... 3124/85#85

gabrielle1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008 13:02

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door gabrielle1967 »

mensen wees gewaarschuwd !!! jack is een oplichter en groot leugenaar
hij zeg alles zo spoedig mogelijk en waar mogelijk (gewoon geld terugstorten kan toch geen probleem zijn ??) op te lossen

Jack Swinkels = lamp.nu = ligthy helmond = verlichting.nu = licht.helmond

meerdere bv-tjes : dat ruikt naar oplichting ! das geen zuivere koek

sabinek
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2008 21:28

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door sabinek »

Hallo,

In februari 2007 2 lampen besteld bij Lamp.nu. In sept. 2007 1 lamp gekregen en nu nog steeds in afwachting van mijn geld wat ik terug wil hebben. Al vanalles ondernomen, ook aangifte gedaan, om geld terug te krijgen maar nog steeds zonder resultaat.
Nu ging ik net naar de website om een mail naar Jack te sturen en kon ik niet meer in mijn account. Mijn mail-adres is in ene onbekend bij Lamp.nu
Dat is toch wel heel maf. Waar is hij mee bezig, ik vertrouw het voor geen meter!! Weet iemand wat ik hier mee moet???

Sabine

Nico Rints
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2008 11:39

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door Nico Rints »

Helaas heb ik te laat blijkbaar ,de reactie betreffende de betrouwbaarhheid van LAMPE.NU te Helmond onder ogen gekregen.
OP 25 JAN.2008 BESTELDE IK EEN LICHTARMATUUR en betaalde per direct 88.44 euro electronisch. tot de dag van vandaag heb ik ondanks vele emails vruchteloze tefoontjes en klachtenbrief niets meer vernomen/
Ik had voordien bij meerdere aankopen bij webwinkels nooit problemen ondervonden en altijd tevreden over correcte en prompte afhandeling.
Helaas moet ik nu constateren dat dit vertrouwen schaamteloos wordt verkracht door dit bedrijf,die door deze opstelling ook te goedertrouwzijnde collega's een slechte dienst bewijst,omdat juist het vertouwen de basis is van zakendoen op het internet.
nico.r :arrow: :!: :!: :!: :!:

audiofreak
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:23

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door audiofreak »

betreft bestelling nummer 2274 bedrag : 303,46 euro voor 1 lamp. Besteld op 6 december 2007 en betaald via internetbankieren.
Na diversen emails waar de bestelling blijft, heb ik na wat zoekwerk over deze oplichter op internet, kwam ik op deze site

Afgelopen week dhr swinkels opnieuw een email gestuurd met een sommering dat ik mijn bestelling annuleer en dat hij 5 werkdagen de tijd had om mijn gestorte bedrag van de bestelling terug te storten. Na de email van mij kreeg ik dezelfde dag een email terug van hem met erin dat hij contact zou zoeken met de leverancier over wanneer te leveren en dat als het niet voor het einde van de afgelopen week niet geleverd zou worden dat dhr swinkels mijn bestelling annuleert. Ik heb direct een mail teruggestuurd met opnieuw het verzoek/somering van annulering en 5 werkdagen de tijd heeft om het bedrag terug te storten. Inmiddels is de periode van 5 werkdagen voorbij en er is (nog) geen geld teruggestort. Ik wacht a.s. maandag nog af en anders zal ik op dinsdag aangifte gaan doen en het PV nummer hier melden.

Kan Tros Radar hier niet eens een uitzending aan besteden over internetoplichting? Het is toch van de zotte dat zulke oplichters er zo mee wegkomen en de goede burger hiervan de dupe wordt.

audiofreak
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:23

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door audiofreak »

Inmiddels heb ik paar maal contact gehad met Hr Swinkels via email en waarin werd gezegd dat de lamp in bestelling staat, dat hij contact zoekt met de leverancier en mij zou laten weten afgelopen week of deze week wordt geleverd en anders wordt geannuleerd. Vorige week heb ik meerdere keren gemaild dat ik geen lamp meer wil en hem gesommeerd om mijn geld terug te storten. Afgelopen maandag wederom email contact gehad met een soort zelfde toezegging, maar hier ga ik ook niet mee accoord en opnieuw gesommeerd om binnen 2 werkdagen mijn geld te storten en anders er aangifte gedaan gaat worden bij politie en meldingen op diversen forums in de topics over Lamp.nu.
Ook had ik aangegeven in mijn emails dat als hij het opgelost zou hebben binnen mijn gestelde termijn van 2 werkdagen ik ook een bericht zou plaatsen dat het opgelost was en dat deze man echt bezig is om het allemaal op te lossen.
Helaas kan ik dat nu niet, want Hr Swinkels heeft niet mijn geld terug gestort en is mijn inziens in gebreke gebleven en dus zal ik aangifte ga doen bij de politie en mijn advocaat in kennis stellen..

Overigens lees ik hier in het lange topic ook zijn antwoorden en waarin Hr Swinkels zegt dat hij wilt oplossen en waarom geeft hij dan niet gewoon opening van zaken en stuurt ALLE klanten een bericht waarin Hr Swinkels zegt hoe het zit en uitlegt en vraagt om wat geduld. Hiermee creeer je toch een begrip bij je klanten en hierdoor komt er meer rust voor hem om zaken op te lossen.
Nu lijkt het dat Hr Swinkels niets wilt oplossen en gewoon nog meer mensen dupeert.

Ook ik ben een zelfstandig ondernemer en heb in mijn bedrijf ook weleens een klacht gehad, maar door opening van zaken te geven aan je klanten in het waarom of hoe het is gekomen enz, heb ik wel veel begrip gekregen en kon ik de klacht keurig en naar tevredenheid van de klant oplossen op dezelfde dag. Deze klant is dan ook nog steeds een tevreden klant gebleven en deze klant heeft mij ook nieuwe klanten aangeleverd. Ik wil alleen maar laten zien, door op een andere manier om te gaan met je klanten er wel begrip is en geduld, maar als er valse toezeggingen worden gedaan en niet worden nagekomen, dan heb je mijn inziens als ondernemer een groot probleem. Een probleem wat alleen maar groter wordt, als je dezelfde pr5aktijken erop blijft nahouden. Het ene gat vullen met het andere is dus geen oplossing en ook geen valse beloftes enz.

m@rjolijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2008 21:29

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door m@rjolijn »

Ook ik ben er ingetuind, ik raad iedereen af om zaken te doen met lamp.nu
Mijn bestelling is nog van 22-11-2006!!!

Ik heb de hoop al opgegeven dat ik mijn geld nog terug zie. Er wordt helemaal niet meer op mijn e-mail gereageerd, de laatste reaktie was van mei 2007,.. dat als de lamp die week nog niet binnen zou komen ik mijn geld (173 euro) terug zou krijgen.
Niet dus. :roll:

Ik wil er nog aangifte voor gaan doen. Maar of dat uiteindelijk zin heeft?

audiofreak
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:23

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door audiofreak »

Beste M@rjolijn,

Aangifte doen heeft altijd zin. Dan is het nu niet voor nu, maar dan wel voor later. Als er niemand aangifte doet in dit soort gevallen, dan kan er ook niets tegen gedaan worden. Daarbij geef je dan ook zo'n oplichter vrij spel en kan hij gewoon doorgaan met dat soort praktijken. Hoe meer mensen aangiften doen , hoe meer aandacht het krijgt en niet allen hier op een forum, maar ook bij de politie en bij de politiek enz.

m@rjolijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2008 21:29

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door m@rjolijn »

Je hebt gelijk, ik heb er al werk van gemaakt.
De aangifte is in behandeling genomen.

Er wordt wel door het juridisch loket aangegeven dat omdat de klachten uit verschillende regios komen dit niet makkelijk aangepakt kan worden. Maarja, geen aangifte doen is inderdaad ook geen optie.

erik356
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2008 13:01

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door erik356 »

Wij hebben 20 januari een kinderlamp besteld.
Ruim €83 betaald maar er wordt ondanks beloften niets bezorgd.
Telefonisch is de eigenaar xxx niet te bereiken.
Zijn partner xxx is mede eigenaar volgens de KvK.
Wij gaan aangifte doen van oplichting als wij binnen 1 week ons geld niet terugkrijgen.

Nico Rints
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2008 11:39

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door Nico Rints »

Na mijn melding over oplichting door de firma Lampe te Helmond zijn er inmiddels 5 nieuwe reactie bijgekomen met dezelfde slechte ervaring.Onbegrijpelijk is,dat deze firma ruecksichtloos kan blijven doorgaan mensen te benadelen en als ik dan zie dat ook het afgelopen jaar 4 pagina's met klachten worden vermeld over de zelfde firma,dan vraag ik me af of het geen tijd wordt dat de TROS.die speciaal deze rubriek beheert met als doelstelling fraude en oplichting aan de kaak te stellen geen maatregelen kan nemen om de gedupeerden te helpen als de TROS dat niet kan of wil is deze goedbedoelde site waardeloos en wordt mijn frustratie alleen maar versterkt Ik vindt dat de redaktie van de TROS haar eigen verantwoordelijk moet nemen om te helpen deze problemen op te lossen!

audiofreak
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:23

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door audiofreak »

Ik adviseer een ieder die te maken heeft met "lamp.nu" ook eens te kijken op deze webites en die topics eens door te lezen.

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bi ... 28023124/0

of deze :

http://www.winkeloverzicht.com/thread/1584/

audiofreak
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:23

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door audiofreak »

vandaag maar aangifte gedaan bij de politie en politie in Helmond gebeld over bekendheid van deze heer swinkels.
Dhr xxx is bekend bij de politie en ze zijn bezig met het te onderzoeken.
Ik raad dus echt iedereen aan die met deze man te maken heeft en wacht op zijn bestelling , om aangiften te gaan doen. Hoe meer mensen dit doen hoe sterker we met z'n allen staan en hoe eerder de politie Helmond er ook bovenop gaat zitten en deze man gaat stoppen met zijn oplichtingspraktijken.

erik356
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2008 13:01

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door erik356 »

Nadat we aangekondigd hadden om aangifte te doen en een incassobureau hadden ingeschakeld is onze lamp bezorgd!
Het is jammer dat dit nodig was om aflevering te bewerkstelligen.
Ik heb LampNu laten weten dat ze op deze manier geen vertrouwen wekken bij hun klanten.
Maar dat is inmiddels wel duidelijk.
Ik wens iedereen die nog wacht op levering veel succes...

marlennesterk
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2008 15:57

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door marlennesterk »

Ook wij wachten op onze bestelling. De levertijd zou een week zijn, maar we wachten nu 4 weken. We hebben xxx nog een week de tijd gegeven. Daarna zullen we niet rusten voordat we ons geld of onze lampen hebben.
Na alle reacties gelezen te hebben laten we ons niet meer met een kluitje in het riet sturen. We doen aangifte bij de politie, schakelen consumentenbond en rechtsbijstanverzekering in. De krachten willen we ook best bundelen. Kortom, als er een gezamenlijke actie komt, zullen wij zeker van de partij zijn! Ongelofelijk om te lezen dat er mensen zijn die al jaren wachten op hun lamp...

gabrielle1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008 13:02

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door gabrielle1967 »

Best gedupeerden,

Hij vergeet het te vermelden op zijn site, maar hij is per 03/04 verhuisd naar:
Duvelkenshoeve 8
5708 VS Helmond

Succes.

Ex-gedupeerde.

johan493
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2008 21:20

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door johan493 »

Beste mensen,
Ik lees een en al negativiteit over lamp.nu. Ik wil daarop reageren met het feit dat ik nu 2 keer een bestelling heb geplaatst, en die keurig netjes heb thuis bezorgt gekregen. Geen vooruitbetalingen maar gewoon betalen bij levering. Levering van bepaalde artikelen waren inderdaad wel eens lang onderweg, maar dat was dik de moeite waard.Ook wil ik opmerken dat de bestelde kroonluchters en led lampen nergens goedkoper te verkrijgen waren,
dus er zijn ook "happy buyers".
gr johan

Gesloten