LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gespecificeerde offerte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Emgee
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:57

Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door Emgee »

Ben me sinds een weekje of drie aan het orienteren op een nieuwe keuken en raadpleeg veelvuldig het forum hier om wat meer voorbereid op pad te gaan.

Ik had alleen nog even twee algemene vragen. Als advies wordt eigenlijk altijd gegeven dat je om een gespecificeerde offerte moet vragen. Maar hoe gespecificeerd wordt nu eigenlijk bedoeld.

Is dit nu:
a. een totale prijs voor de apparatuur en een totale prijs voor de keukenmeubelen en dan de prijs voor gebruiksklaar maken (met uiteraard een gespecificeerd overzicht van alle kastjes en apparatuur, maar hier geen aparte prijzen bij)

of toch

b. echt per onderdeel en per apparaat een prijs en moet dit dan de netto of de bruto prijs zijn?

of toch iets anders....

Er wordt op het forum regelmatig over kortingen gesproken en dat dit 40 tot 50% is bij winkels aangesloten bij de DMG groep. Is dit nu van de bruto prijs of van de prijs die je er meteen achteraan hoort.
Bijvoorbeeld keuken met apparatuur uitgezocht verkoper gaat rekenen en komt op € 18.000, maar zegt daar in 1 ademteug achteraan dat het dan € 12.000 wordt. moet de 40 tot 50 van de eerste prijs of van de tweede prijs af?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:idea:
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 22 mar 2008 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:idea:
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 22 mar 2008 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door rayke »

gewoon kijken of je tevreden bent met het eindbedrag en dit vergelijken met een EXACT gelijke offerte. Zit er een paar honderd euroos verschil in dan is het een kwestie van gunnen.
Is het verschil erg groot dan is het kiezen.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Je moet gewoon uitgeven wat je wilt. meer niet. Al krijg je 90% korting.. het gaat toch om wat je moet betalen?
Helaas is mijn ervaring dat de offertes of op dit bedrag uitkomen, of er boven, helemaal als de offerte echt gespecificeerd wordt. Niet dat dit dan de schuld van de adviseur is, soms wel, maar soms zijn de ogen ook gewoon groter dan de bankrekening.....

Hangt er ook vanaf hoe veel winkels je bezoekt, ik had het moeilijk met het ontwerp en het merk, daarom heb ik er meerdere (4) bezocht, hier krijg je ook gelijk een goed prijsidee van, maar hier heb ik apparatuur, blad, kast en een montageprijs gekregen, de complete, specifieke offerte heb ik alleen gekregen van de winkel waar de keuken gekocht is.

Mookroo
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mar 2008 11:28

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door Mookroo »

Quote:
Je moet gewoon uitgeven wat je wilt. meer niet. Al krijg je 90% korting.. het gaat toch om wat je moet betalen?

Klopt,

Wij hebben eens een klant gehad voor een auto waar wij 20.000 gulden voor vroegen, wij boden als inruil 10.000 gulden voor zijn huidige auto. Een ander garagebedrijf had exact dezelfde auto als wij staan, hij vroeg echter 25.000 voor die auto en bood als inruil 13.000 gulden op de autovan die klant.

De klant snapte niet dat hij bij ons beter uit was, hij wilde bij ons ook 13.000 inruil hebben, "want dat kreeg hij bij die ander ook".

Ik heb het hem nog duidelijk preberen te maken, maar ben daar na 3 pogingen mee gestopt en heb hem veel succes gewenst met ze aankoop bij die andere garage.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb mijn keuken bij een Alno-dealer uit Haarlem met een gespecificeerde rekening. Afdingen was bij deze zaak niet aan de orde.
Alles wordt echt gespecifeerd, dus van passtuk tot kast. Ze geven wel op de adviesprijzen korting, bijvoorbeeld op de keukenmeubelen 12%, maar op apparatuur verschilt het per merk van 25 tot 45%. Dit staat ook allemaal in de offerte gespecificeerd.
Aanbetaling was niet nodig. Betaling geschiedt na plaatsing keuken.
En de keuken is op tijd geleverd en geplaatst zonder problemen.
Misschien wat duurder uit dan bij een keukenstunter, maar ik heb nu waar voor mijn geld gekregen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Misschien wat duurder uit dan bij een keukenstunter, maar ik heb nu waar voor mijn geld gekregen
DIT zijn nou goede berichten! :)


Duur is: "als je teveel betaald voor wat je krijgt"

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door rvkeuken »

als je mij citeert, doe het dan ajb goed
Helaas is mijn ervaring dat de offertes of op dit bedrag uitkomen, of er boven, helemaal als de offerte echt gespecificeerd wordt.
Kortom: niet ik wil voor 15k een keuken, ik krijg een offerte tussen 13 en 17, maar ik wil een keuken voor 15k en krijg een offerte tussen 15 en 20.

daaronder
Niet dat dit dan de schuld van de adviseur is, soms wel, maar soms zijn de ogen ook gewoon groter dan de bankrekening.....
Ik geef dus hierbij ook aan dat het niet altijd de schuld is van de adviseur, maar feit blijft dat wat de klant als bedrag in zijn hoofd heeft vaak het minimum is ipv het gemiddelde....

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door marpet »

Bij ons is nooit gevraagd wat ons budget was. Er stonden wat keukens opgesteld in de showroom met (gespecificeerde) prijzen erbij. Ook werd verteld wat een keuken ongeveer per strekkende meter deed. Dus je wist ongeveer wat een keuken ging kosten.
En als je een tekening/offerte wilde, dan moest je daarvoor een afspraak maken.
Als keukenzaken nu allemaal (juiste) prijzen zetten bij keukens, weet iedereen waar hij aan toe is. Dan kunnen mensen tekeningen/offertes laten maken die bij hun portemonnee passen.

Emgee
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:57

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door Emgee »

Even voor de duidelijkheid, het maakt mij geen bal uit hoeveel ik aan korting krijg het gaat mij om de uiteindelijke prijs die ik voor een keuken moet betalen en "het gevoel" dat ik bij de zaak heb waar ik hem koop.

We zijn echter nog maar pas begonnen met kijken en proberen een beeld te krijgen van wat een redelijke prijs is voor de keuken die we gaan kopen. Vandaar mijn vraag of die 40% tot 50% nu van die eerder genoemde € 18.000 moet of van de € 12.000.
In mijn ogen is het eerste bedrag veel te hoog en ik denk ook dat die € 12.000 aan de hoge kant is. Vandaar mijn vraag.

weet er iemand trouwens nog een goede keukenzaak in Rotterdam en omgeving?

En is er misschien iemand die ervaring heeft met de Keukenmaat in Papendrecht?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door sarpmg »

a,b of c ik heb ze allemaal gezien, bij sommige keukenzaken krijg je alleen een totaal prijs die dan alleen nu geld en weer bij andere krijg je voor elk schroefje de prijs.

Bij de zaken met uitgebreide offerte zijn de prijzen altijd een stukje hoger dan bij zaken waar je helemaal geen prijs opgave mee krijgt (bijvoorbeeld bij DMG)
Bijvoorbeeld keuken met apparatuur uitgezocht verkoper gaat rekenen en komt op € 18.000, maar zegt daar in 1 ademteug achteraan dat het dan € 12.000 wordt. moet de 40 tot 50 van de eerste prijs of van de tweede prijs af?
Kortingen zeggen niks ga gewoon voor de laagste prijs, die vindt je waarschijnlijk alleen bij DMG want daar hebben ze de meeste marge om weg te geven.

Voorbeeld: je gaat naar een "normale" keuken zaak waar je een keuken uitzoekt die b.v. 23000 euro kost.

Kans is groot dat je dezelfde keuken bij DMG kan krijgen voor 10000, zolang je je maar aan die 10000 euro houdt kan er niks fout gaan.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:idea:
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 22 mar 2008 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:idea:
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 22 mar 2008 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten