LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
oeverink
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:53

Tele 2

Ongelezen bericht door oeverink »

Ook wij hebben grote problemen gehad met Tele 2.
Mijn vraag is eigenlijk of er al collectief actie is ondernomen tegen het wanbeleid bij deze firma?
Behalve dan de onderwerpen in de div. consumenten programma's.
Wij hebben maanden zonder telefoonlijnen gezeten.
Privé en zakelijk was het een drama. Geen pinbetalingen mogelijk, geen telefoon, fax en telebankieren.
En eigenlijk alleen omdat Tele2 weigerde om een aanbod wat ze 's avonds doen de volgende ochtend terug te draaien.
Daar stond volgens hun voorwaarden 10 dagen voor!

Ruim 3,5 maand hadden wij op 3 lijnen geen signaal (op 2 verschillende lokaties)
en van de 3 nieuwe lijnen van de kpn die we moesten nemen kon er maar 1 (de pin lijn) gebruik gemaakt worden omdat het om een centrale ging.

Uren mobiel telefoneren en van alles beloven.
Van alle beloftes komt nooit een schriftelijke bevestiging.
Tele2 heeft een brief gestuurd met de vraag om hun terug te bellen omdat ze ons niet konden bereiken.
Geen enkele klant, leverancier etc. kon ons maanden niet bereiken.
In hun brief moeten we terug bellen en vragen naar de afdeling waar de brief vandaan komt.
De medewerker verteld dat hij niet kan door verbinden..................!
Wij mogen 1 nieuwe aansluiting declareren bij Tele2.
Dit hebben we nog niet gedaan want de werkelijke schade ligt ver boven de € 500.00.

In januari komt er na lange tijd op een fout adres met verkeerde naam en een totaal onlogische postcode een rekening.
Wij moesten de abonnements kosten betalen.
Bijna niet bellen of helemaal niet gebeld kunnen worden is volgens onze definitie geen abonnement,
dus wij waren bereid de gesprekskosten die er sumier waren te betalen.
Tele 2 ging hier mee akkoord.
En ja wel hoor na 2 maanden hierna valt er een brief van een incasso bedrijf in de bus voor dat niet hoeven te betalen abonnement!
Wij zijn nog zo belazerd door een bedrijf wat zoveel fouten maakt en afspraken nooit na komt.

Door dit hele gebeuren hebben wij daarna enstige problemen met de adsl verbinding gekregen.
Tele2 zegt dat het overzetten van een abonnement niets uit maakt voor het adsl abonnement bij kpn. Dit is pertinent onjuist!

Volgens de kpn medewerker was het probleem simpel op te lossen maar omdat Tele2 dit moet uitbesteden
aan de netwerkbeheerder (kpn dus) en ook de kosten hiervoor moet betalen doen ze dit niet.

Wij zijn het zo zat hier tijd en energie in te steken dat we het eigenlijk door een advocaat willen laten afhandelen.

Maar hoe pak je dit aan?


Wilma

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte heer, mevr Oeverink.

Ik ben een medewerker van de Tele2 klantenservice. Ik betreur, na het lezen van uw bericht, de situatie.

Ik zou u heel graag een passende oplossing willen bieden.
Hiervoor dien ik echter uw klantgegevens in onze systemen op te kunnen zoeken.

Wilt uw klantgegevens doorgeven via http://forum.tele2.nl doormiddel van een persoonlijk bericht te sturen aan WebServiceTele2.

ik hoop zo spoedig mogelijk contact met u op te kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,
Web Service team Tele2

oeverink
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:53

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door oeverink »

Dit is toch wel het toppunt!
Maanden zit je in de problemen.
Fout op fout wordt er gemaakt.
Niemand belt terug, ook niet mobiel want gewoon bellen kon niet
en je plaatst 1 reactie op het forum van radar en er komt gelijk een reactie.

tele2 medewerker bedankt voor de snelle reactie!
maar het is toch eigenlijk triest dat je via deze weg 'oude' klanten moet helpen. Het korte stukje wat u gelezen heeft is nog maar een fractie van alle ellende die er geweest is vorig jaar.

We hopen dat vandaag het laatste telefonische kontakt is geweest met Tele 2 en dat het is opgelost. Maar voor de zekerheid zal ik u de gegevens bij deze geven. kl.nr. 112922087
Het enige wat wij nu nog moeten ontvangen is een bevestiging van het gesprek van vanmorgen met de mededeling dat wij geen openstaande fakturen meer hebben.

Als deze binnen is kunnen wij beginnen met het terug vorderen van de onnodig gemaakte kosten.

Bvd!

(helaas geef ik een reactie op deze site want na alle ellende log ik niet in bij Tele2)

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte mevr Oeverink,

Ik heb uw gegevens bekeken.
De openstaande facturen zijn gesloten en de vordering bij intrum justitia is ingetrokken.

Een schriftelijke bevestiging hiervan is naar u onderweg.

Graag zou ik nog even telefonisch contact met u willen hebben.

Ik heb u gebeld op het vaste telefoonnummer, helaas heb ik u niet kunnen bereiken.
Ik zal nogmaals een poging doen om u te bereiken.
Kunt u aangeven wanneer u het best bereikbaar bent?

met vriendelijke groet,
Tele2 Webservice Team.

oeverink
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:53

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door oeverink »

Beste Tele2 medewerker,

Wij zijn werkelijk verbaasd dat er ineens gereageerd word uit de hoek van Tele 2. In eens komt er zo maar een reactie en vorig jaar was het een drama want iedereen beloofde alles maar er was niemand die iets deed. Ja uiteindelijk na heel lang aandringen van onze kant werd alles afgesloten.

Alle lof voor u.
U kunt kontakt met ons zoeken via [email protected] en dan kunt u van ons het nieuwe telefoonnummer krijgen.
Helaas zijn wij op dit moment erg druk ivm de pasen en daarna op vakantie.
We laten u weten in de email wanneer wij het best bereikbaar zijn.

Bedankt voor uw reactie.

Mr. Sky
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2007 00:58

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door Mr. Sky »

Helaas zijn wij ook de gelukkige van een aanmaning van Intrum Justitia via Tele2 met enorme hoge extra kosten (meer dan 125%)
Door te weinig saldo kon het bedrag van € 41,- niet automatisch betaald worden.
Stom Stom Stom, kan gebeuren. Alléén van Tele2 ontvangen we geen herinnering maar via Intrum Justitia een aanmaning met behoorlijke extra kosten. Belachelijk hoog. Ik weet niet wat ik hiermee moet doen gezien alle reacties, bellen met beide partijen, etc heeft toch geen zin.

Dus wordt betalen!!!!
Alléén ik doe het in 500 termijn (overschrijvingen)
Hierdoor krijg Intrum Justitia extra kosten,
500 x € 0,25 = € 125,- (postbanktarieven zakelijk)

Dit is het dubbel van de kosten die ze mij in rekening brengen. :lol:

Het is even knippen en plakken maar ik heb het er voor over.

GEWOON DOEN!!

Moraal van het verhaal:
Je moet vuur met vuur bestrijden!!!

Richard

oeverink
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:53

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door oeverink »

Dat Tele2 gelijk aanmaningen stuurd ipv herinneringen heeft waarschijnlijk te maken met te veel achterstallige betalingen van (ontevreden)klanten?
Ons was toegezegd dat de rekening zou vervallen maar er werd als nog geincasseerd. Onze bank heeft daarna de machtiging voorgoed ingetrokken en toen viel na 2 maanden de brief van Intrum Justitia in onze brievenbus van de winkel. Dit adres is nog nooit gebruikt bij de correspondentie bij Tele 2.

Wij hebben in de periode dat de pin in onze zaak buiten gebruik lag veel negatieve reacties gehad van klanten over Tele2.

In de email die wij ontvingen stond dat de fakturen gesloten waren . In de reactie op dit forum las ik dat de opdracht bij het incasso bureau was ingetrokken. De email vermeld dit er niet bij.

succes met de overschrijvingen! :wink:

wiesK
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:02

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door wiesK »

ik ben reeds vanaf november bezig mijn vaste telefoonaansluiting op te zeggen van tele2.
tele2 beweerde nl dat ik een jaarcontract had afgesloten toen ik ermee akkord ging dat mijn kpn nota in het vervolg door tele2 zou worden overgenomen. let wel: het ging volgens mij alleen om het overnemen van de nota en niet het afsluiten van een jaarcontract!
na talloze telefoontjes van tele2 waren we eindelijk zover dat een medewerker van de helpdesk (Dancun Dumond) mij verzekerde dat per 1 maart 2008 mijn abonnement zou worden stopgezet en de kosten over februari 2008 gerestitueerd zouden worden!
Per 1 maart heb ik dus een mobiel abonn. afgesloten bij een andere provider. Wat schetst mijn verbazing toen mijn telefoon nog steeds aangesloten was op 2 maart. Na weer een paar telefoontjes met tele2 en een aangetekende klachtenbrief aan hun adres kreeg ik dus eindelijk een schriftelijke reactie dat ik zonder een afkoopsom mijn vaste tel.aansluiting kon opzeggen. Dit moest uiteraard wel schriftelijk gebeuren!!!!!!! Dus weer een aangetekende brief verzonden op 15 maart. nu is het afwachten.
Het is schandalig dat helpdeskmederkers je zomaar kunnen beliegen en bedriegen. Dat is ook het nadeel van de callcenters: het is volstrekt anoniem en je kunt niemand ter verantwoording roepen.

oeverink
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:53

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door oeverink »

Dat is helemaal correct!
Bij Tele2 krijg je steeds iemand anders aan de lijn.
Het noteren van namen heeft geen zin want je kunt nooit iemand aan de lijn krijgen die je al eerder gesproken hebt.
Doorverbinden is al helemaal niet mogelijk bij een telecom bedrijf.

Wij hebben indertijd ons verhaal gedaan via de email en in een reactie daar op (na een lange tijd) werd ons verhaal in twijfel getrokken want de beloftes die wij kregen zouden de medewerkers noooooooooit doen.
Toen ik daarop direct een re. gaf moesten we eerst een mail sturen met onze gegevens er in anders konden ze geen antwoord geven.

Waar ze daar mee bezig zijn weet ik niet maar wij hebben ons lesje gehad!

Overstappen met: gas, electra, internet, telefoon etc. No never no more!
Als het werkt is het goed en iedere verandering is risico op problemen!

Succes er mee en blijven bellen/
desnoods iedere dag!


Wilma

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hallo wiesk

Ik ben een medewerker van de Tele2 klantenservice.

Wilt u uw klantgegevens doorgeven via http://forum.tele2.nl doormiddel van een persoonlijk bericht te sturen aan WebServiceTele2.

Zodat ik kan kijken wat ik voor u kan doen omtrend uw afmelding.

Met vriendelijke groet,

Patrick
Web Service team Tele2

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Tele 2

Ongelezen bericht door rawbear »

Mr Sky schreef op 19 Mrt 2008:

Helaas zijn wij ook de gelukkige van een aanmaning van Intrum Justitia via Tele2 met enorme hoge extra kosten (meer dan 125%)
Door te weinig saldo kon het bedrag van € 41,- niet automatisch betaald worden.
Stom Stom Stom, kan gebeuren. Alléén van Tele2 ontvangen we geen herinnering maar via Intrum Justitia een aanmaning met behoorlijke extra kosten. Belachelijk hoog. Ik weet niet wat ik hiermee moet doen gezien alle reacties, bellen met beide partijen, etc heeft toch geen zin.


Hier precies hetzelfde. met als verschil dat wij (en anderen) van de Directeur Customer Operations van Tele2 op 23 april 2008 per email een excuusbrief ontvingen. Daarin stond dat Tele2 haar excuses aanbiedt voor het feit dat vanwege een fout in het systeem Tele2 in de periode januari t/m maart 2008 geen betalingsherinneringen heeft kunnen versturen.

Heeft u zo'n brief niet gehad (in uw Tele2 mailbox)?

Niettemin schakelde tele2 kort daarna haar incassobureau in.
U moet de vordering van dat bureau eens goed bekijken.

Staat daar dat u "ondanks herhaalde verzoeken" van Tele2 niet hebt betaald? En heeft u nooit een betalingsherinnering ontvangen?

Dat hadden wij dus ook en inmiddels is de zaak teruggedraaid en kan ik mijn kosten en schade gaan declareren.

En staan op die vordering van het incassobureau behave incassokosten ook "registratiekosten" vermeld? Zo ja, dan moet u die "registratiekosten" zeker niet betalen, want ze zijn wettelijk niet toegestaan,

Als u hierover mer wilt weten en hoe u de kwestie met Tele2 aan moet pakken, dan hier even reageren svp.

Grtz,

rawbear

Nog geen vnaar klanten met een betalingsachte3rstand stuurdewij in april een excuusbrief van tele2

Gesloten