LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat vs Rational Raster en Atag vs Bauknegt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ypster

Systemat vs Rational Raster en Atag vs Bauknegt

Ongelezen bericht door ypster »

Nieuw in keukenland zijn we op zoek naar een goede, mooie en betaalbare keuken. We zijn bij grando, oudman (assen) en hummel (haulerwijk) geweest. Grando valt af aangezien we daar geen gespecificeerde offerte kunnen krijgen en er alleen over whirlpool gepraat kon worden omdat dat beter was voor de bonus van de verkoper . Oudman en Hummel hebben ons prima op weggeholpen, advies gegeven over de indeling en ze namen alle tijd; die krijgen beiden qua advies een zeer goed en voor de kwaliteit mag natuurlijk best betaald worden.
Nu hebben we 2 offertes, en zou ik graag jullie mening over het voorliggende willen hebben, met name op kwaliteit en ook op de prijs.
De case: Keuken in een U opstelling.
-meubelen: hoogglans lak. va rechts 3 hoge (200cm) kasten, carousel, dan de bocht om en een ladenkast van 100cm (3 gelijke laden) bovenop kookplaat 90cm, dan vaatwasser, weer hoek om en dan nog kast van ca 100cm met daarin spoelbak, dit is ook bar, dus ca 100cm diep.
We hebben de merken systemat en rational raster geoffreerd gekregen. Prijzen resp 4300/5700. Is kwaliteit te vergelijken en wat vinden jullie van de prijs? Zijn er betere merken in deze prijsklasse?
-blad composiet Kemie silestone. 3 delen, 1m*60cm, 1,85m*1m en 1,95m*70cm. Kost 3000 en 3600 bij de ander.
-apparaten: 2*combi, koelvries, vaatwasser, Atag solo inductie met wokbrander (90cm), quooker, airo design afzuigkap monarch.
De ene offreert alles bauknegt, de ander alles ATAG (beide wel Airo afzuigkap). Kost bij beiden ca 8000. Wat is kwalitatief beter, atag of bauknegt? Is er een ander beter merk voor zelfde geld?

Inclusief montage en wat andere zaken als kraan ed komen we uit op ca 17000 tot 19000 en dat is eigenlijk boven budget. Willen we te veel voor weinig of moeten we ons budget bijstellen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

peter.t

Re: Systemat vs Rational Raster en Atag vs Bauknegt

Ongelezen bericht door peter.t »

Zou zeker voor Atag kiezen. Bauknegt is rommel.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Bauknegt is rommel.
Wat een onzin......geef mij maar Peter. R

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Atag ! Als Bauknecht net zo duur uit komt als Atag weet je dat je teveel betaald,Siemens zit in dezelfde prijsgroep als Atag.

Je blad zou,indien indentiek, ook ongeveer hetzelfde moeten kosten en niet 20% moeten afwijken,misschien is dit een zaak die wat steviger onderhandelen verlangt,of...leveren zij een ander produkt (let op een ander model spoelbak kan al dat verschil verklaren !)

Succes !

GWTE

Atag ! Als Bauknecht net zo duur uit komt als Atag weet je dat je teveel betaald
Wat een totale, complete onzin.......Atag heeft zoiets van twaalf modellen ovens en Bauknecht ook aardig wat. Je kunt dus een zeer luxe en prijzig apparaat van Bauknecht hebben of een instap model van Atag met zeer weinig functies. Geef mij dan maar de luxe Bauknecht met alles er op en aan………….stelletje amateurs.

GWTE

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

2*combi, koelvries, vaatwasser, Atag solo inductie met wokbrander (90cm),
Hoho wat een flauwe reacties

2x combi, welke combi? bauknecht heeft goede combi's o.a. met stoomfunctie Atag heeft een heel goede met hetelucht en onderwarmte.

koel/vries, Bauknecht goed, Atag met de nieuwe liebherr aankopen beter.......

Vaatwasser verschillen veel meningen over, laten we zeggen vergelijkbaar.

Inductie 90cm met wok, heeft bauknecht enkel 4- pits Atag heeft de 5 pits; dan atag......

wel een juist vergelijk maken!

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

Jammer hoor, om te lezen, GWTE is ook een prijsvechtertje die een beroerd merk Bauknecht liever verkoopt dan een Atag.
Lekker he, in de kantlijn bezig zijn ?

zelfstandigste

@ keukenklepper,

Een stoombox werkt als "de kooi van farraday" en kan ook in andere magnetrons gebruikt worden.

keukenklepper

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE

Beste Pfffff,

1 Sorry, pufje concurrent er bij? :wink:

2 Ik heb in het huis dat ik heb overgenomen nu sinds een jaar of tien een Siemens oven, een Atag kookplaat en een combi oven van Whirlpool de AMV 689/WP/IX niet zelf gekozen dus maar ik moet zeggen, niet kapot te krijgen dat ding en supersnel warm tot 200°C met de functie Quick Heat om in de morgen bijvoorbeeld broodjes af te bakken. Dat ding werk zeer eenvoudig en bevalt eigenlijk prima vandaar dus. :)

3 Wij verkopen meerdere merken uiteraard maar ik zou de omzet die we met Whirlpool/Bauknecht halen niet kunnen missen en daar schaam ik me absoluut niet voor, sterker nog, ik sta ook volledig achter deze merken gezien de prijs/kwaliteit verhouding maar ben dan ook niet zo’n snob als jij. 8)

4 Bovendien denk ik dat je de product ontwikkelingen bij dit concern de laatste tijd heb gemist. Hebben namelijk nogal aan de weg getimmerd de laatste tijd. Vooral Bauknecht heeft zeer mooie apparaten en technieken in het assortiment.

GWTE

GWTE

Oh en keukenklepper ik denk niet dat die stoombox zomaar in een andere magnetron kan worden gezet daar er een speciale techniek in de oven behoort te zitten die het stomen van het water reguleert en op een geleidelijke manier laat verlopen. Zelfs in de laagste staand op jou magnetron gaat het waarschijnlijk nog steeds te snel. Wel leuk om eens te proberen natuurlijk.

GWTE

ypster

Ongelezen bericht door ypster »

Dank voor jullie reacties. Wat zeggen jullie van de 2 merken meubels? systemat of rational raster? Zit daar nog verschil tussen? en de prijsstelling?
Bedankt alvast

zelfstandigste

ik denk niet dat die stoombox zomaar in een andere magnetron kan worden gezet daar er een speciale techniek in de oven behoort te zitten die het stomen van het water reguleert en op een geleidelijke manier laat verlopen. Zelfs in de laagste staand op jou magnetron gaat het waarschijnlijk nog steeds te snel. Wel leuk om eens te proberen natuurlijk.
Even nagevraagd; het is natuurlijk wel een opmerking van GWTE :wink:

In een Combi van Whirlpool of Bauknecht met stoomfunctie zit het DES systeem (double emission system; meervoudige magnetrongolven) en een vochtsensor.

Het water in de stoombox wordt aan de kook gebracht en zodra dit geschied daalt de magnetron-intensiteit om de groenten of vis niet te beïnvloeden. Dit heeft een andere combi niet met als gevolg dat de magnetrongolven de groenten of vis meer beïnvloed worden door de magnetrongolven dan door de stoom...... (of opletten en handmatig het wattage terugzetten).

Kortom het kan wel maar is niet efficiënt genoeg om evenzo goed te werken!

Goh heb ik een keer wat bijgeleerd dankzij (niet van-) GWTE

keukenklepper

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE

Goh heb ik een keer wat bijgeleerd dankzij (niet van-) GWTE
Graag gedaan.....het jouw niks bijleren... :wink: mijn jongen. Je bent nu als een zoon voor me besef je dat wel?

GWTE

D Anton

Ongelezen bericht door D Anton »

Dag Ypster,

Bauknecht of Atag zegt mij niet zoveel, zou voor mijn gevoel Atag kiezen. Heb zelf alles van Bosch, (4 app. 5 jr garantie)
Heb daarbij zelf een afzuigkap bij Airo design gekocht en ben daar ook wezen kijken naar een aantal modellen in Roden. Daar gekeken naar modellen Monarch, Millenium, Quatro Black, SA en Luna wandmodel bekeken.
Allen zeer mooi in design en goed te bedienen en geruisloos. Monarch sprak mij wel aan vanwege design. Uiteindelijk voor model Luna gekozen om de dimbare ledverlichting en glasplaat. Je kijkt dan niet naar het filter. Mijn ervaring tot nu toe zeer goed.

Voor keuken heb ik gekozen voor hoogglans wit van Befas Crexxo-G, zeer mooi met aluminium inleg greep. Handelaar melde mij veel service te hebben bij stoermer o.i.d. dus voor Befas gekozen en dit is super en betaaldbaar.

Succes met je keuze, Robert

xgerriex

Ongelezen bericht door xgerriex »

Geachte allemaal,

Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van een keuken.
Nu hebben we al verschillende keukenzaken bezocht en zijn we nog niet helemaal uit het merk van de apparatuur...
We twijfelen nog tussen Siemens of ATAG...
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Wie heeft ervaring met een van deze merken/of allebei? En wat zijn jullie ervaringen er mee??

Alvast bedankt voor jullie reactie...

:mrgreen: Groeten :mrgreen:

ice1982

Ongelezen bericht door ice1982 »

Mijn ervaring is dat de zoekfunctie van dit forum prima werkt....

Gesloten