LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mahan Air:Iran

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Q82

Re: Mahan Air:Iran

Ongelezen bericht door Q82 »

Hoi Allemaal,

Het doet me goed om te zien dat ik niet de enige ben die nog op mn centen wacht van Mahan Air.
Hoewel ik natuurlijk voor ons allemaal hoop dat we die nog een keer terug zien.

Wij zijn in november naar Thailand geweest, hebben inderdaad het hele bedrag opnieuw betaald om toch te kunnen gaan en zijn nu al ruim 3 maanden terug.
We hadden volgends de 9 weken norm begin januari ons geld moeten hebben. Je raad het al tot op heden nog niks ontvangen.
Telefoontjes worden gewoonweg niet opgenomen en mailtjes niet beantwoord totdat je dreigende taal uitspreekt.
Inmiddels ben ik niet verder dan dat de refund vertraging heeft opgelopen wegen het niet meewerken van de ex Genereal sales Agent.

Ik hoop dat jullie me misschien meer info kunnen geven.
Ik denk er ook over om aanspraak om mn rechtsbijstand te maken, wee iemand of dat zin heeft?
En weet iemand of we met zn alle misschien iets kunnen beginnen?

Hoop op veel reacties, want maak me toch ernstig zorgen dat Nico de Vries er met onze centen vandoor is!

Bedankt!
Q82

Lucia123

Ongelezen bericht door Lucia123 »

Ook ik wacht al een half jaar op terugbetaling.

Vraagje: heeft iemand geprobeerd een incassobureau in te schakelen? Of heeft dat geen zin?

Weten jullie dat mensen die bij een ander reisbureau, Kilroys Travel, wel het Mahan Air ticket hebben vergoed gekregen?

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... &cat=25482

Q82

Hoi Lucia 123,

Is het een vraag of weet je het zeker dat klanten van een andere reisorganistaie hun geld wel al terug hebben?
Als je dit zeker weet betekent dat dus dat Nico de Vries er gewoon met onze centen vandaar is!!

En ik zou inderdaad ook wel willen weten of we een inkasso bureau kunnen inschakelen, of rechtbijstand/ rechtshulp, weet iemand dat?

Ik denk dat we moeten kijken of we met zn allen wat kunnen doen om te zorgen dat we ons geld terug krijgen.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar bij ons gaat het in totaal om bijna € 1200,- , wij vinden dat wel een hoop geld!

Ik hoop maar dat we ons geld nog een keer terugzien.

groetjes!

aenw

Ongelezen bericht door aenw »

hallo allemaal,

ook wij wachten nog steeds op de terug betaling van onze tickets. (dusseldorf -teheran-dubai 1051,49 euro) we zijn het wachten onderhand erg zat aan het worden en willen graag kijken hoe we gezamelijk actie kunnen ondernemen. ruud kan je nog ondersteuning bij je bouwploeg gebruiken om het begin van de lente te vieren bij de vries reizen? we hebben vandaag inmiddels onze rechtbijstandverzekering ingeschakeld, maar gezien het forum hebben we hier ook niet zoveel hoop op.

janhindrik

Ongelezen bericht door janhindrik »

Hoi

Heb ook nog steeds mijn geld niet, heb het ticket gekocht via Killroy. Op 21 september zou ik vliegen met mahan air, een paar dagen van te voren kreeg ik pas te horen van Killroy dat het feest niet doorging. Hier kwam ik achter door zelf de winkel van Killroy in te stappen. Killroy heeft mij dus niet eens geinformeerd, terwijl het al een paar weken bekend was dat de vlucht niet door kon gaan.

Toen ik eind februari weer terug was in Nl merkte ik op dat nog steeds het geld niet bijgeschreven was van het geannuleerde ticket. Veel emailtjes en bezoekjes aan Killroy gebracht, zonder resultaat. Bij de Killroy winkel in Groningen werken alleen maar ondeskundige medewerkers die je niks over de kwestie kunnen vertellen en alleen maar standaard emailtjes terug sturen. nu juist ook de vries reizen gemaild maar daar verwacht ik niet al te veel van nu ik deze berichten zo lees.

Hoop dat ik ooit mijn zuur verdiende geld terug krijg.......

JohnF

Ongelezen bericht door JohnF »

Geachte mededupeerden.

Ook wij hebben dezelfde problemen.
Veel contact met XXX reizen, maar alleen maar wachten.
Heb (ook via een forumlid) contact gehad met de juridische dienst van de ANWB. Daar werd mij verteld dat als je lid bent van de ANWB, wij als collectief Gratis!! juridische ondersteuning kunnen krijgen.
Niet leden zouden dan een kleine vergoeding moeten betalen.
Let wel dit kan alleen als wij gezamelijk als een (grote)groep zich aanmelden bij de juridische dienst van de ANWB. Wij maken dan gezamelijk een veel grotere kans!
Ik roep dus hierbij op iedereen zich te melden bij de ANWB!!!!
In ieder geval breng ik de juridische dienst op de hoogte van mijn (onze) oproep op het forum van trosradar.nl

JohnF

Lucia123

Hartelijk dank. Ik woon in het buitenland en ben geen lid vande ANWB maar betaal graag een bijdrage en doe mee!

tyco

Ongelezen bericht door tyco »

Beste JohnF.

Ook wij zijn gedupeerde van een reis naar Bankok via de vries.
Mahan air had een vlieg verbod gekregen en dat hoorde we een week
voor ons vertrek.
In ons geval gaat het om een reis, geboekt voor vijf personen
voor een bedrag van 3550 euro dit is geen katte...... maar geld.
Nu weet je waar wij op zitten te wachten wachten en wachten.
Ik ben ook lid van de anwb dus ik ga je voorbeeld volgen en die
instantie informeren over onze situatie.
Ik hoop dan dat er meer ons voorbeeld zullen volgen als ze deze
reactie lezen.

XXX ZAL MOETEN BETALEN HET IS ONS GELD!!!!!!.

vasudev

Ongelezen bericht door vasudev »

Beste mensen,

Ook wij wachten tevergeefs op terugbetaling van de reissom ad
1786 euro(2X dusseldorf -delhi).Daar wij nog geen tickets hadden
ontvangen heeft de ANWB twee weken geleden de vries verzocht
om bewijsstukken over te leggen waaruit kan worden afgeleid dat de
tickets waren besteld en betaald. U zult begrijpen dat de Vries tot
nog toe niets van zich laat horen.
Ik ondersteun ook het idee van een gezamenlijke actie.
groet,

vasudev

Lucia123

Is het misschien een idee dat een ANWB lid zich als contact persoon beschikbaar stelt en wij allemaal photokopieen van tickets en bankafschrift naar deze persoon toesturen? Of kunnen wij als niet-leden dit direct aan ANWB sturen?

gerda 1

Ongelezen bericht door gerda 1 »

hallo mede gedupeerde,Ja ook wij zijn een van de vele die ons geld niet terug krijgen van XXX.Zou graag willen dat radar er aandacht aan geeft. Ook zullen wij ons melden bij de anwb. We willen alles doen wat mogelijkis om ons geld terug te krijgen.Groeten allemaal

tyco

Ongelezen bericht door tyco »

Hallo q82.

Wij zitten in het zelfde slachtoffer schuitje van nieco de vries

ik schrijf z,n naam niet meer met een HOOFDLETTER.

Ik boekte een vakantie van een maand naar Thailand

voor vijf personen á 3550 euro je begrijp mijn gevoelens wel aan de

hand van dit bedrag waar de vries mee bezig is.

Ook ik heb al met een incasso gedreigd nog geen tien minuten

later een reactie dus ze werden wel bang.

Neem me niet kwalijk dat ik nu ga stoppen wand ik begin te koken

van binnen anders ga ik nare dingen zeggen dat wil ik niet.

beste Q 82 ff wachten tot incasso gebruikt gaat worden.

Tot horens Jaap.

Q82

Maar weer is even bij de vries reizen posten hoe het er voor staat.
Zojuist dus even een mailtje gedaan, meneer de vries blijkt tm 31 maart niet aanwezig!
Vakantie aan het vieren of misschien even bij Mahan air op bezoek??

Hoe langer het duurt hoe minder ik er het vertrouwen in heb dat we ons geld terug kirjgen.

Zijn er eigenlijk uberhaupt mensen die wel al hun geld hebben gehad???
Of wacht iedereen die na september zou vertrekken nog op hun geld?

Zag het Berichtje van JohnF, begrijp ik hieruit dat het dus ook geen zin meer heeft me bij de ANWB aan t melden?

En hebben zij wel meer info kunnen krijgen dan wij nu krijgen???

Houd me op de hoogte!

Groetjes,
Q82

B0bj3

Ongelezen bericht door B0bj3 »

Beste mensen,

Zoals iedereen,heb ik ook hetzelfde verhaal te vertellen.
2 tickets besteld en betaald,overboeking aangenomen en per ticket nog 300€ bijgelegd en opnieuw 2100€ betaald.Nadien (6 tot 8 weken ) zou ik die 1500€ die ik eerst had betaald zeker terug krijgen.

Enkele mailtjes van devries ontvangen,met het nieuws dat mijn centen nog niet direct op mijn rekening zullen staan.Nu bijna 1 jaar later wordt het wel heel stil rond devries.

wordt het geen tijd om ons een beetje te gaan organiseren ?
Laatst gewijzigd door B0bj3 op 31 mar 2008 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Bewijsbare vorderingen op die de Vries?

Welnu, neem allen eens contact op met [email protected].
Leg daar uw zaak voor met de uitleg dat er ook meerdere gedupeerden zijn.

Standaard voor iedereen; een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u deze "heer"sommeert om binnen 10 werkdagen het geld door u vooruit betaald terug te storten op uw rekening!
(nodig voor de juridische afwikkeling)

Dan uw vordering bij Directincasso neerleggen en in eerste instantie vragen naar hun "laatste aanmaningsservice".

Geeft die de Vries daar geen gehoor aan dan Directincasso vragen om het incassotraject te starten.

Dit bureau dat werkt op basis van No cure-No pay heeft alle expertise in huis. Dus ook advocaten en gerechtsdeurwaarders (die dus ook gerechtigd zijn om toegang te krijgen tot gemeentelijke basisadministraties en tot het gaan voeren van een rechtzaak.

Succes!
En laat nog wat horen over het verdere verloop!

Grootvader
die (voor alle duidelijkheid) ook slechts klant is geweest bij dat bureau!

B0bj3

wel ik ben momenteel bezig met een informatie ronde bij volgende incasso's :

www.intrum.be
www.fiducre.be

Ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen...

B0bj3

Quote uit de mail van directincasso :

Ik adviseer u om met onderstaande contact op te nemen, zij zijn verantwoordelijk voor de afhandelingen van tickets van Mahan Air.

Als u per creditcard betaald heeft kunt u het ook nog terugvorderen via uw creditcard maatschappij.

AIC Airline Industry Consultants GmbH Ottoplatz 6 50739 Köln

wordt vervolgd......

B0bj3

Een telefoontje naar de creditcard company leverde volgend resultaat op :

Een Refund via de verzekering van de credietcard company,kan enkel tot en met 3 maand na de aankoop van de tickets.

Ik probeer met een aangetekend schrijven naar de general sales agent A.I.C,waarin ik hun in gebreke zal stellen.

To be continued....

B0bj3

Update :

na een telefoontje naar het Secretariaat van de cel verzoening en naar het Secretariaat van de cel arbitrage kwam ik uit bij de juridische dienst van de commisie reisgeschillen,die me op zijn beurt doorstuurde naar het EUROPEAN CONSUMER CENTER ( http://www.eccbelgium.be/default_NL.asp ).
Aangezien het een europese instelling is,zal men in Nederland ook wel een vestiging hebben

Daar kreeg ik een vriendelijk mevrouw aan de lijn,ze was reeds op de hoogte van de problematiek en momenteel waren ze alle klachten aan het bundelen.

Ik roep bij deze iedere gedupeerde dan ook op,om klacht in te dienen bij dit centrum en alle correspontie met DEVRIES door te mailen naar deze mensen,zodat zij alsnog gerechtelijke stappen kunnen ondernemen.

http://www.eccbelgium.be/NL/infocenter/ ... 17&nID=558

Terloops kunnen jullie ook deze petitie ondertekenen

http://quask.euroconsumers.org/FormServ ... _vordering

dekkermans

Ongelezen bericht door dekkermans »

Bedankt allemaal voor de bijdrage!
Ik ben ook een gedupeerde.
Ik denk op zijn minst honderden mensen.
Dit betekent miljoenen schade!
:shock: Ik hoop dat daar wat aandacht aan besteed kan worden landelijk.
Bijvoorbeeld / hopelijk tros radar.

Ik heb me ook aangemeld bij ecc.

Succes!

ronald.

Gesloten