LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Goede dag
Wij hebbeb in mei 2007 een Toyota Aurus gekocht. Omdat het een vrij nieuw model was konden wij tijdens de aanschaf alleen proefrijden in een 5 deurs uitvoering. Wij wilde echter een 3 deurs uitvoering omdat wij dit een mooiere auto vinden. Tijdens de aankoop van de auto werd ons niet gemeld dat de 3 deurs een totaal ander zitcomfort had als de 5 deurs. Dit heeft geleid tot lichamelijke klachten benen en rug. De vulling in de zijkanten van de 3 deurs zijn extreem hard wat ook door de dealer wordt onderstreept. De auto is tot 2x toe bij een stoffeerder geweest om het op te lossen. Dit heeft echter niet geleid tot een goed resultaat en hebben wij besloten om een nieuwe auto aan te schaffen, de 5 deurs uitvoering. Dit heeft ons in ca. 8 maanden zo'n € 4500.00 gekost. De imprteur geeft niet thuis en volgens rechtshulp kunnen wij verder niets ondernemen.
Hebben meer mensen ervaring met deze klacht
Wij hebbeb in mei 2007 een Toyota Aurus gekocht. Omdat het een vrij nieuw model was konden wij tijdens de aanschaf alleen proefrijden in een 5 deurs uitvoering. Wij wilde echter een 3 deurs uitvoering omdat wij dit een mooiere auto vinden. Tijdens de aankoop van de auto werd ons niet gemeld dat de 3 deurs een totaal ander zitcomfort had als de 5 deurs. Dit heeft geleid tot lichamelijke klachten benen en rug. De vulling in de zijkanten van de 3 deurs zijn extreem hard wat ook door de dealer wordt onderstreept. De auto is tot 2x toe bij een stoffeerder geweest om het op te lossen. Dit heeft echter niet geleid tot een goed resultaat en hebben wij besloten om een nieuwe auto aan te schaffen, de 5 deurs uitvoering. Dit heeft ons in ca. 8 maanden zo'n € 4500.00 gekost. De imprteur geeft niet thuis en volgens rechtshulp kunnen wij verder niets ondernemen.
Hebben meer mensen ervaring met deze klacht
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Sorry? Ik heb veel meegemaakt, maar dit?
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
U heeft de zogenaamde "sport stoelen" gekregen met lendesteunen (een 3-deurs is nou eenmaal gericht op een wat "sportievere" doelgroep.
Soms is het goed de eerste te willen zijn in dit geval is het dus gewoon pech (maar aan allss zit een keerzijde).
4500 Euro afschrijving over 8 maanden lijkt veel maar is voor een nieuwe auto vrij normaal.
Gewoon die 5 deurs bestellen en de volgende keer niet per sé het nieuwste van het nieuwste willen.....(en eerst proef rijden)
Soms is het goed de eerste te willen zijn in dit geval is het dus gewoon pech (maar aan allss zit een keerzijde).
4500 Euro afschrijving over 8 maanden lijkt veel maar is voor een nieuwe auto vrij normaal.
Gewoon die 5 deurs bestellen en de volgende keer niet per sé het nieuwste van het nieuwste willen.....(en eerst proef rijden)
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Dit was eigenlijk ook mijn 1e reactie toe ik dit topic las maar misschien is het interessant om te weten of marrib al vaker problemen heeft gehad met zit comfort in voorgaande auto's. Als dat niet het geval is geweest is het logisch dat ze zo'n verschil in comfort niet hebben verwacht.
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Zou inderdaad interessant zijn. Meeste mensen denken dat elke auto dezelfde stoelen heeft maar stap eens in een bmw 1/3 op een Honda civic en je bent meteen van dat idee genezen.
Een 5 deurs corolla was gericht op een senioren publiek terwijl de 3 deurs versie voor een jonger publiek was. Als dit voor de Auris is doorgetrokken is e.e.a. wel duidelijk (niet dat corolla's ook echt goede stoelen hadden maar er is wel degelijk verschil)
Een 5 deurs corolla was gericht op een senioren publiek terwijl de 3 deurs versie voor een jonger publiek was. Als dit voor de Auris is doorgetrokken is e.e.a. wel duidelijk (niet dat corolla's ook echt goede stoelen hadden maar er is wel degelijk verschil)
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Bedankt voor de reacties.
Voor alle duidelijkheid, toen wij door de reclames werden verleid om een proefrit te gaan maken waren er nog geen 3 deurs beschikbaar. Achteraf erkent in ieder geval de dealer dat de stoel van de 3 deurs ver onder de maat is. Hun reactie op mijn klacht was " meneer u bent niet lastig maar u heeft gelijk". Voor wat betreft een sportstoel, dit is niet de reden van mijn klacht. De besturdersstoel heeft inderdaad een verstevigde lende steun, je zit er boven op waardoor de klachten zijn ontstaan. De auto is tot 2x toe bij een erkende stofferder van de Focwa geweest en daar zij men " van een slechte stoel kunnen wij geen goede stoel maken". Kortom iedereen geeft mij gelijk maar de importeur geeft niet thuis. De dealer heeft overigens erg zijn best gedaan om mij tegemoed te komen, maar staat zonder hulp van de importeur machteloos.
Ik wil via deze weg de mensen waarschuwen voor dit probleem. Ook wil ik graag weten of er meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Voor alle duidelijkheid, toen wij door de reclames werden verleid om een proefrit te gaan maken waren er nog geen 3 deurs beschikbaar. Achteraf erkent in ieder geval de dealer dat de stoel van de 3 deurs ver onder de maat is. Hun reactie op mijn klacht was " meneer u bent niet lastig maar u heeft gelijk". Voor wat betreft een sportstoel, dit is niet de reden van mijn klacht. De besturdersstoel heeft inderdaad een verstevigde lende steun, je zit er boven op waardoor de klachten zijn ontstaan. De auto is tot 2x toe bij een erkende stofferder van de Focwa geweest en daar zij men " van een slechte stoel kunnen wij geen goede stoel maken". Kortom iedereen geeft mij gelijk maar de importeur geeft niet thuis. De dealer heeft overigens erg zijn best gedaan om mij tegemoed te komen, maar staat zonder hulp van de importeur machteloos.
Ik wil via deze weg de mensen waarschuwen voor dit probleem. Ook wil ik graag weten of er meer mensen zijn die dit probleem hebben.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Maar wat ik niet begrijp
Is het feit dat er ook uitstekende stoelen bestaan voor de probleemzitter.
Ja, ik weet het!
Zo'n bestuurdersstoel wijkt wel iets af van de standaardstoel en is aan de zitpositie van de gebruiker aangepast (orginele stoel bewaren voor inruilen later).
Maar zo'n stoel kost wellicht op dit moment 1000,- euro (geen namaak!!) en dat is nog een stuk minder dan het verlies op inruil. (dat ik nogal hoog vind overigens).
Grootvader
(als ex-taxichauffeur met ervaring op dat gebied).
Is het feit dat er ook uitstekende stoelen bestaan voor de probleemzitter.
Ja, ik weet het!
Zo'n bestuurdersstoel wijkt wel iets af van de standaardstoel en is aan de zitpositie van de gebruiker aangepast (orginele stoel bewaren voor inruilen later).
Maar zo'n stoel kost wellicht op dit moment 1000,- euro (geen namaak!!) en dat is nog een stuk minder dan het verlies op inruil. (dat ik nogal hoog vind overigens).
Grootvader
(als ex-taxichauffeur met ervaring op dat gebied).
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Probleem is dan dat je af moet zien van Side bags (aagepaste stoelen met kosten een vermogen) en dat een aangepaste stoel met kantelframe (driedeurs) meestal nog een stukje duurder is. Een handige garage had zo een goede stoel uit een ander model over kunnen zetten (gebeurd overigens wel vaker).
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Beste Marrib,
Ik heb 2 weken geleden een Auris 2.0 Diesel gekocht. Ik woon in Roemenie en heb ook hier de Auris gekocht. Voor de aankoop heb ik geen proefrit gemaakt (beetje dom). Goed het is een 5 deurs en ik begin nu wel aan de stoel te wennen. Ik had in het begin het gevoel dat mijn kont er niet in paste. Ik ben blij met de Auris en de motor is super, maar heb toch ook een aantal klachten (veel). IK hoor continu de diesel in de brandstoftank klotsen HEEL vervelend. Deze klacht gaan ze volgende week onderzoeken. De zonnebrilhouder in de hemel past geen bril in?! De reels van de stoel heeft te veel ruimte met als resultaat dat als je remt altijd klang hoort! De middenconsole is erg mooi maar er zit geen asbak in lekker handig is dat. Op het stuurwiel kan ik de radio bedienen volume en daaronder doorschakelen van de nummers van de CD, Maar ja als je op de knop daaronder drukt stop de CD en gaat naar radio. Ok zou je zeggen maar nee als je terug naar cd wilt dan moet je eerst naar FM2 FM3 + AM en ja daarna ben je eindelijk terug bij je CD!
De knop van de hoogteverstelling van de koplampen is verlicht maar niet van de spiegels en dat is erg onhandig. Als mijn vriendin met 1.65 in de avond de Bob is en dus de stoel naar voren schuift kan ze in het donker de knop niet vinden er rijd ze dus weg zonder de spiegels aan te passen. Ik heb meteen de auto laten leveren met 17" velgen daar heb ik ook spijt van. Verering is te hard voor Roemenie.
Nou maar hopen dat de kwaliteit van deze in Turkije gemaakte Toyota goed is! hmm
Jerry
Ik heb 2 weken geleden een Auris 2.0 Diesel gekocht. Ik woon in Roemenie en heb ook hier de Auris gekocht. Voor de aankoop heb ik geen proefrit gemaakt (beetje dom). Goed het is een 5 deurs en ik begin nu wel aan de stoel te wennen. Ik had in het begin het gevoel dat mijn kont er niet in paste. Ik ben blij met de Auris en de motor is super, maar heb toch ook een aantal klachten (veel). IK hoor continu de diesel in de brandstoftank klotsen HEEL vervelend. Deze klacht gaan ze volgende week onderzoeken. De zonnebrilhouder in de hemel past geen bril in?! De reels van de stoel heeft te veel ruimte met als resultaat dat als je remt altijd klang hoort! De middenconsole is erg mooi maar er zit geen asbak in lekker handig is dat. Op het stuurwiel kan ik de radio bedienen volume en daaronder doorschakelen van de nummers van de CD, Maar ja als je op de knop daaronder drukt stop de CD en gaat naar radio. Ok zou je zeggen maar nee als je terug naar cd wilt dan moet je eerst naar FM2 FM3 + AM en ja daarna ben je eindelijk terug bij je CD!
De knop van de hoogteverstelling van de koplampen is verlicht maar niet van de spiegels en dat is erg onhandig. Als mijn vriendin met 1.65 in de avond de Bob is en dus de stoel naar voren schuift kan ze in het donker de knop niet vinden er rijd ze dus weg zonder de spiegels aan te passen. Ik heb meteen de auto laten leveren met 17" velgen daar heb ik ook spijt van. Verering is te hard voor Roemenie.
Nou maar hopen dat de kwaliteit van deze in Turkije gemaakte Toyota goed is! hmm
Jerry
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Wie mooi wil zijn moet pijnleiden.
Doorgaans rijden auto's het lekkerst op de standaard bandenmaat.
Wat betreft de stoel. Importeurs worden best arrogant en zijn niet altijd thuis. Volgens mij heeft L & P daar ook last van. Overigens 8 maanden en 4500 euro armer is een meevaller. De afschrijving na de dag dat de auto is gekentekend is al ongeveer zo veel.
Doorgaans rijden auto's het lekkerst op de standaard bandenmaat.
Wat betreft de stoel. Importeurs worden best arrogant en zijn niet altijd thuis. Volgens mij heeft L & P daar ook last van. Overigens 8 maanden en 4500 euro armer is een meevaller. De afschrijving na de dag dat de auto is gekentekend is al ongeveer zo veel.
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Tegenwoordig zijn de auto's voorzien van steeds bredere én plattere banden,
Dat is natuurlijk prachtig voor de wegligging en wanneer je met hogere snelheid strak door de bocht wilt zijn deze banden natuurlijk ideaal,
Voor comfort zie ik liever wat hogere banden onder mijn auto zitten, want de banden zelf kunnen de kleine oneffenheden van de weg zelf het beste opvangen, en dit resuteert in minder bandengeruis in de wagen en een comfortabeler rijgedrag van de wagen,
Dat is natuurlijk prachtig voor de wegligging en wanneer je met hogere snelheid strak door de bocht wilt zijn deze banden natuurlijk ideaal,
Voor comfort zie ik liever wat hogere banden onder mijn auto zitten, want de banden zelf kunnen de kleine oneffenheden van de weg zelf het beste opvangen, en dit resuteert in minder bandengeruis in de wagen en een comfortabeler rijgedrag van de wagen,
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Jerry D.
Blijf aub in Roemenie. Jouw klachten kunnen niet opgelost worden.
Onmogelijk.
Verder,
Louwman is niet arrogant. Integendeel. Hun coulanceregeling gaat heel ver.
Blijf aub in Roemenie. Jouw klachten kunnen niet opgelost worden.
Onmogelijk.
Verder,
Louwman is niet arrogant. Integendeel. Hun coulanceregeling gaat heel ver.
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Beste lezers,
Een groot probleem van de Toyota Auris zijn de schokbrekers achter. Die worden vanaf de fabriek stuk geleverd. Het probleem dat de Auris heeft is de starre achteras ook wel Dyon as genaamd. Na 7000 KM kwam ik er achter dat op slechte wegen de kont begon te kwispelen. De dealer lachte me uit met dit probleem tot het moment dat ik ze zelf liet testen, ze werkte voor maar 23%. Na het vervangen van de KYB schokbrekers voor de aftermarket KYB schokbrekers werkte ze prima! Alleen nou is de vering achter erg hard voor de oudere lezers "zoals de oude Japanse auto`s jaren `70- `80". Voor is de vering soepel achter kei hard heerlijk die balans. Ja mensen zo doen ze dat bij Toyota tegenwoordig. Zeer goedkope techniek een kapotte soepele schokbreker en we hebben een soepele vering. Vandaar ook die klachten over de verkeerde afgesleten banden. Na mij eigen onderzoek kwam ik erachter dat alleen de Citroen C4 en de Auris deze KL.. starre achteras gebruiken. Vandaar ook de klachten bij de C4 het verkeerde afslijten van de achter banden (zie autoweek).
Het luchtfilter van de 2.0 Diesel is ook maar het halve formaat dan de concurrenten, resultaat elke 10.000 Km filter vervangen ander verliest de motor zijn vermogen.
Ik heb zo genoeg van deze auto dat ik tot een goede oplossing ben gekomen. Ik heb de Auris aan mijn vriendin gegeven! Zij heeft totaal geen gevoel voor auto rijden! Haar oude auto is een Toyota Starlet van 18 jaar oud. Zij was erg blij met dit cadeau. Na een week vroeg is haar "ben je bij met de Auris" haar antwoord was ja alleen de oude Starlet schakelt soepeler hahahahaha wat een grap!
Een groot probleem van de Toyota Auris zijn de schokbrekers achter. Die worden vanaf de fabriek stuk geleverd. Het probleem dat de Auris heeft is de starre achteras ook wel Dyon as genaamd. Na 7000 KM kwam ik er achter dat op slechte wegen de kont begon te kwispelen. De dealer lachte me uit met dit probleem tot het moment dat ik ze zelf liet testen, ze werkte voor maar 23%. Na het vervangen van de KYB schokbrekers voor de aftermarket KYB schokbrekers werkte ze prima! Alleen nou is de vering achter erg hard voor de oudere lezers "zoals de oude Japanse auto`s jaren `70- `80". Voor is de vering soepel achter kei hard heerlijk die balans. Ja mensen zo doen ze dat bij Toyota tegenwoordig. Zeer goedkope techniek een kapotte soepele schokbreker en we hebben een soepele vering. Vandaar ook die klachten over de verkeerde afgesleten banden. Na mij eigen onderzoek kwam ik erachter dat alleen de Citroen C4 en de Auris deze KL.. starre achteras gebruiken. Vandaar ook de klachten bij de C4 het verkeerde afslijten van de achter banden (zie autoweek).
Het luchtfilter van de 2.0 Diesel is ook maar het halve formaat dan de concurrenten, resultaat elke 10.000 Km filter vervangen ander verliest de motor zijn vermogen.
Ik heb zo genoeg van deze auto dat ik tot een goede oplossing ben gekomen. Ik heb de Auris aan mijn vriendin gegeven! Zij heeft totaal geen gevoel voor auto rijden! Haar oude auto is een Toyota Starlet van 18 jaar oud. Zij was erg blij met dit cadeau. Na een week vroeg is haar "ben je bij met de Auris" haar antwoord was ja alleen de oude Starlet schakelt soepeler hahahahaha wat een grap!
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
een dion as is niet hetezelfde als een starre asJerry D schreef:Beste lezers,
Een groot probleem van de Toyota Auris zijn de schokbrekers achter. Die worden vanaf de fabriek stuk geleverd. Het probleem dat de Auris heeft is de starre achteras ook wel Dyon as genaamd.
een dion as is een achteras met onafhankelijke wielophanging, waarbij het differentieel bevestigd , vaak aan onderzijde van de auto, los van alle andere asdelen
http://www.locost7.info/files/suspension/MK+DeDion.jpg
een starre as is gewoon een as van links naar rechts die met scharnierarmen aan de carrosserie wordt bevestigd, met of zonder diff
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/deadaxle.jpg
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/deadaxle.jpg
over het algemeen geld, hoe groter de onafgeveerde massa,starre as bijv, hoe stugger de auto aanvoelt
dion as werd en wordt dan ook vaker gebruikt bij zogenaamde luxere modellen om het rijcomfort te verbeteren
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58
Re: Toyota Auris, pas op zitcomfort 3 deurs uitvoering
Toyota's zijn sowiso geen auto's al zet je er gouden stoelen in.