LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Successierechten en de relatie tot de overledene

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
slingshot

Successierechten en de relatie tot de overledene

Ongelezen bericht door slingshot »

Hallo,

Helaas is mijn aangetrouwde oma overleden.
Ze heeft o.a. mij opgenomen in haar testament en om te bepalen hoeveel successierechten moeten worden betaald moet de relatie tot haar duidelijk zijn.

Mijn opa was op latere leeftijd na het overlijden van zijn (1e) vrouw hertrouwd. Hierdoor heb ik dus een aangetrouwde oma gekregen. Deze oma had zelf geen kinderen en voor haar was het ook het tweede huwelijk.

Mijn opa is zo'n 10 jaar geleden overleden, waarna mijn aangetrouwde oma achte is gebleven. Zij is nooit meer hertrouwd. Helaas is ze vorig jaar dus overleden.

Nu word ik (naast anderen) genoemd in het testament; dat is allemaal duidelijk, maar wat is nu mijn officiele relatie met haar voor de belastingdienst in verband dus met de succiesrechten. Volgens mij ben ik gewoon een officieel kleinkind. Echter anderen scharen de relatie onder "overig". Maakt het nog uit omdat bij het overlijden van mijn opa het huwelijk met mijn oma automatisch is ontbonden?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

SJZ

Re: Successierechten en de relatie tot de overledene

Ongelezen bericht door SJZ »

Er is geen familierelatie, dus dan val je in de categorie "overig".

Gesloten