LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete betalen - Betalings termijn

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
DominicB.
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2008 19:01

Boete betalen - Betalings termijn

Ongelezen bericht door DominicB. »

Beste allemaal,

Ik weet niet of er meerder mensen zijn die deze klacht hebben maar ik ben er inmiddels helemaal klaar mee.

Vorig jaar heb ik mijn opleiding beindigd en mezelf uitgeschreven op school, hiervan heb ik een bewijs en bevestiging van de ib groep.

Inmiddels ben ik alweer een jaar aan het werk maar vanaf Jnuari heb ik ongevraagd weer studiefinanciering gekregen. Volgens de IB Groep die ik direct gebeld heb had ik een basis beurs aangevraagd wat dus nooit gebeurt is. Even later kreeg ik een brief dat ook mijn ov kaart kon worden opgehaald. Ik heb toen opnieuw contact gezocht en mij werd aangeraden een wijzigings formulier aan te vragen en in te sturen.

Zo gezegd zo gedaan, ik heb er niets van gehoord en opnieuw gebeld, het bleek niet ontvangen en diezelfde dag nog kreeg ik opnieuw studifinanciering gestort voor de maand Februari. Opnieuw een formulier aangevraagd , opgestuurd en tevens gekopieerd. Weer niets gehoord en rond 2 maart opnieuw gebeld met de IBG. Wijzigingen waren nu wel ontvangen en ik moest mijn stufi terug betalen. Ok dat kan ik begrijpen.

Mij werd verteld dat ik binnen enkele dagen een brief+accept giro zou ontvangen en dan 4 weken de tijd had om te betalen. Ik heb gewacht maar geen brief. Op 7 Maart opnieuw contact gezocht en men vertelde mij dat de brief al was verwerkt en ik hem dus al zou moeten hebben. Helaas dat is dus niet zo. Opnieuw ben ik gaan wachten.

Woensdag ochtend viel de brief dan eindelijk op de mat. Met als datum op de brief 5 Maart. Echter de enveloppe heeft een code van TNT die verklaard dat de brief pas op 15 maart verwerkt is door de posterij.

Nu staat er in de brief dat ik VOOR 24 maart , as. maandag dus, moet betalen omdat er anders extra rente berekend gaat worden. Hoe kan ik in vredesnaam voor de 24e betalen als ik hem nu pas krijg. Het geld heb ik wel maar ik maak me meer zorgen om de paas dagen en hemelvaart wat er tussen zit. Inmiddels heb ik de acceptgiro wel ingevuld en opgestuurd maar ik betwijfel of hij voor maandag verwerkt word.

Stel dat dat niet zo is en ik krijg een rente aanslag bovenop het bedrag wat ik al moest betalen heb ik dan rechten. Kan ik het geld van de rente terug laten vorderen omdat men bij de IBG in gebreken is gebleven met het posten van de brief ?

Begrijp me niet verkeerd het gaat niet om de paar euro meer of minder maar inmiddels heb ik zo schoon genoeg van de IBG. Het lijkt er sterk op dat de brieven bewust te laat verzonden zijn zodat men rente kan heffen , een leuke inkomste als je bedenkt dat er misschien wel 10.000 van deze brieven verzonden zijn.

Overigens heb ik geinformeerd bij oud klasgenoten van mij en bijna iedereen die nog iets moest betalen heeft deze brief gehad exact hetzelfde en ook computer gegenereerd. Allemaal met uiterlijke betalingsdatum 24 maart. En allemaal deze week ontvangen danwel donderdag danwel op woensdag.

Waarom beloofd de IBG een termijn van 4 weken en komt het er op uit dat je nog geen 5 dagen de tijd hebt ? Met een weekend en feestdagen er zelfs nog tussen ?!!!!!!!!!

Wat moet ik hier nu mee behalve betalen ? En is er een manier om definitief voor altijd zeker weten van die gasten af te komen ? Ik wil er niets meer mee te maken hebben.


Groeten Dominic

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Boete betalen - Betalings termijn

Ongelezen bericht door Frankkk »

Er is geen logica in de handelswijze van de ib-groep te ontdekken.

Mocht je onterecht rente in rekening gebracht krijgen, dan kun je vervolgens beslissen of je hier bezwaar tegen wilt maken of niet.

Ook ik heb een brief van de zesde van een maand pas op 20-ste ontvangen.

Een medewerker vertelde me een keer dat de reden was dat ze maar een maximaal aantal brieven per keer mogen posten van de TNT... jaja...

Van ze af komen is lastig, maar je zou wel kunnen gaan internetbankieren om sneller over te kunnen boeken en je zou eens met je DIGID kunnen inloggen op www.ibgroep.nl om de huidige studieschuld te kunnen bekijken.

Gesloten