LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4 allclients, reouten worden niet geaccepteerd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Ongelezen bericht door jor »

Het is onnodig om meerdere topic's te openen over 1 en hetzelfde onderwerp.Reageer in het eerste door jou geopende topic.Lees anders eens de forumregels over dit soort dingen.

Mvg Jor.

m.looijschelder
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008 15:21

Re: 4 allclients, reouten worden niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door m.looijschelder »

Ook ik heb slechte ervaringen: ik heb in december een router gekocht waarmee ik niks kon. Binnen 7 dagen heb ik dat ding teruggestuurd. Zonder briefje of wat dan ook kreeg ik hem in januari (!) weer teruggestuurd. Na een helke correspondentie zei men dat ik de router weer kon terugsturen. Prompt werd hij weer (!)teruggestuurd. Men reageert niet meer op mailtjes en klachten. Wat nu????

joostv1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2008 18:37

Re: 4 allclients, reouten worden niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door joostv1 »

Klik even op deze link van www.opgelicht.nl daar staan ook een aantal klachten + wat kvk gegevens over dit malafide bedrijf. http://forum.opgelicht.nl/viewtopic.php ... 07fef9b48d

janpietklaas
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2008 21:33

Re: 4 allclients, reouten worden niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door janpietklaas »

Had ik ze maar eerst gegoogeld;

07-02-08 heb ik bij 4AllClients een pc-voeding besteld.
Met VISA betaald & binnen een dag of twee had ik 'm in huis.
Prima. Zolang de centen hun kant op rollen lukt 't wel bij 4AllClients.

Omdat ik niet tevreden was over de voeding, hij maakte te veel lawaai naar mijn zin, heb ik direct een RMA-nummer aangevraagd & hem ruim binnen de wettelijke ‘afkoelperiode’ van 7 dagen weer teruggestuurd met de bedoeling van de koop af te zien & het aankoopbedrag terug te krijgen.

Ik had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen, want, zo staat te lezen op hun site; ‘Mijn volledige winkeltevredenheid is nummer één prioriteit bij 4AllClients’, dus…

maar…;

In een slecht uitziend ‘aankruisen wat van toepassing is’ standaard reactie-formulier werd mij meegedeeld dat het product "niet in oorspronkelijke, onbeschadigde en complete staat" zou zijn geretourneerd.
Het bericht eindigde met;
"Indien producten naar 4AllClients geretourneerd worden zonder een voorafgaand akkoord, of niet conform de voorwaarden die door 4AllClients.com werden opgegeven, behoudt 4AllClients.com zich het recht om deze producten terug te sturen naar de afzender. 4AllClients.com zal hiervoor een standaard handeling en transportkosten van 40 euro doorbelasten".

Over deze laatste passage heb ik om opheldering gevraagd, want ik ontkwam even niet aan de indruk dat ik, naast het onverkwikkelijke feit dat ik het aankoopbedrag blijkbaar op mijn buik kon schrijven, er ook nog eens maar liefst € 40,- bij zou moeten leggen om mijn, in feite ook nog eens ongewenste, eigendom terug te zien.
Dat zou toch al te absurd zijn.
Omdat ik er van overtuigd was dat het product in exact dezelfde toestand mijn pand verliet als ik het ontvangen heb, heb ik uiteraard ook geïnformeerd naar de aard van het 'beschadigd/niet oorspronkelijk/incompleet' zijn,

Dit was hun antwoord:
"Als u ervan overtuigd bent dat er aan onze kant iets niet goed is gegaan wat betreft de beoordeling van uw retour.
Willen wij het opnieuw onderzoeken. Bij dit onderzoek wordt €40,- in rekening gebracht als u het product wel degelijk niet in oorspronkelijke, onbeschadigde en complete staat aan ons geretourneerd heeft"

Wéér die €40,-.
Op mijn vraag naar de aard van ‘het niet in orde zijn’ van de retournering, ging men niet in & is men tot op heden nooit ingegaan.

Hun constatering dat het geretourneerde artikel "niet in oorspronkelijke, onbeschadigde en complete staat" zou zijn, kon aanvankelijk nog enigszins op het voordeel van mijn twijfel rekenen, maar na dit soort dubieuze voorstellen uiteraard niet meer.
Dit heb ik hun per email dan ook laten weten & wederom mijn geld terug gevraagd.

Met dit absurde voorstel tot een heronderzoek was de toon voor hun verdere correspondentie gezet. Ze laten het over ’t algemeen bij zo summier mogelijke reacties waarin nooit inhoudelijk op argumenten wordt ingegaan. Ze geven geen antwoorden op vragen. 4AllClients geeft op geen enkele wijze te kennen wat zij zullen gaan doen. Ze laten alles in ’t midden, worden nooit concreet.

Het is vanaf het begin af aan een doelbewuste tactiek om te verwarren & frustreren. Ze laten alle initiatief bij de klant die niets kan doen & alleen maar het gevoel krijgt dat ie tegen de ondoordringbaar dikke betonnen plaat voor de kop van [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] aan staat te emailen.
Uiteindelijk heb ik er, poepflauw als ik was, maar de brui aan gegeven & gevraagd de pc-voeding dan maar terug te sturen.
Waarop zij de onbeschofte moed hadden dat dan gewoon maar niet te doen & tegelijk ook per email of telefoon geen krimp meer te geven.

Geld weg.
Pc-voeding weg.


Nog even, nadat ze een email hadden ontvangen van internetoplichting.nl, waar ik het geval had voorgelegd, hadden zij een creatieve oprisping & legden plotseling een gespeelde daadkracht aan de dag gebaseerd op een eveneens gespeelde misinterpretatie van het hele geval, doorspekt met excuses & gekke smoezen, eindigend met de belofte van een verlossend bericht dat, u raadt het al,
nog steeds moet komen.

Kortom; Als uw geld eenmaal op de rekening van 4AllClients staat, is voor hen de kous af & kunt u, als klant, verder wel de pot op.
Wat nog opvalt is dat ze wel geneigd zijn er voor te gaan zitten & de email te beantwoorden. Tenminste in het begin. Hoewel ’t waarschijnlijk slechts haastig & slordig knip/plakwerk uit hun ‘drijf de klant tot wanhoop’-correspondentiedatabase betreft, toch een verdienste. Ze kunnen 't ook niet doen, het resultaat zal hetzelfde zijn.

Wel; Deze grap heeft mij € 128,62 gekost.
Laat het niet helemaal voor niets zijn geweest & hoedt u allen voor het in zee gaan met 4AllClients. Dit zijn geen nette jongens. Zet ze maar permanent op uw zwarte lijst.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: 4 allclients, reouten worden niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Als u het via een CC heeft betaald, dan zou ik het geld terug laten storten.

U heeft tenslotte het product niet.
En met CC heeft u ook extra garantie

janpietklaas
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2008 21:33

Re: 4 allclients, reouten worden niet geaccepteerd

Ongelezen bericht door janpietklaas »

Dank voor de tip.
Ik heb net de gangbare term voor zoiets ontdekt;
U doelt op een charge back.
Dat lijkt een logische stap inderdaad.
Ik zal es met visa bellen.

Gesloten