LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nog steeds geen teruggave 2006

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
iepie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:13

nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door iepie »

ook ik heb giga problemen met belastingdienst.Keurig voor 1 april formulier teveel betaalde loonbelasting opgestuurd .Na veel telefoontjes eindelijk een voorlopige teruggave,maar tot op heden geen geld ontvangen.Ongeveer 20x bel.tel gebeld,ontelbare terugbel verzoeken,maar ze bellen je gewoon niet terug.Brieven gestuurd naar hoofdkantoor,geen reactie.Vier keer op kantoor Utrecht geweest,elke keer zelfde smoes,wordt binnen 3 tot 6 weken overgemaakt.Nog steeds niets.Begin januari zogenaamd dossier kwijt,duurt 3 tot 6 weken.Nog niets!!Zelfs een keer een onbeschofte opmerking van call centre medewerker,waar we ons druk overmaakte,want het was zo'n laag bedrag.(€237,-).Je zal maar van een minimum moeten leven.Ben inmiddels radeloos en weet niet meer wat voor stappen ik kan ondernemen.Kan dit zomaar?Moet je eens kijken als ze geld van jou te goed hebben,staat er gelijk een deurwaarder op je stoep denk ik.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

Heeft u geen enkel bericht gehad op basis van de aangifte? Ook geen brief waaruit blijkt dat u geen voorlopige aanslag maar direct een definitieve aanslag zult ontvangen?
Mocht u deze brief hebben ontvangen dan kunnen ze idd telefonisch niets voor u doen. De enige oplossing is dan een schriftelijk verzoek voor het opleggen van een voorlopige aanslag.

Mocht er toch sprake zijn van een aangifte die voor 1 april is ingediend maar nog steeds geen reactie. Dan zou het telefonisch moeten kunnen worden opgelost, alleen dat is in uw geval al meerdere malen misgegaan. Dus ook in dit geval schriftelijk aangeven dat u graag een voorlopige aanslag wilt ontvangen in verband met de garantietermijn. Mochten ze binnen 6 weken dan niet reageren, dan kunt u de nationale ombudsman inschakelen.
http://www.ombudsman.nl


Misschien kunt u ons op de hoogte houden van de verdere gang van zaken.

iepie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:13

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door iepie »

bedankt voor uw reactie.
wij hebben na veel bellen in augustus een voorlopige aanslag
gekregen van €237,-.{uit te betalen,of te verrekenen}.we weten dus wel wat het bedrag van de teveel betaalde loonbelasting is,maar hebben dit bedrag dus nog steeds niet ontvangen.Wij hebben in september al een schriftelijk verzoek ingediend met verzoek tot uitbetalen en tevens onze klachten,maar er wordt gewoon nergens op gereageerd.Je loopt gewoon tegen een muur op en je kan geen kant op.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door Frankkk »

@iepie:

Ga eens langs bij uw belastingkantoor, daar heb ik positieve berichten over gelezen.

iepie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:13

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door iepie »

ben ik ongeveer al vier keer geweest, maar ook daar houden ze je aan het lijntje.de ene keer wordt het binnen vier tot zes weken overgemaakt en de andere keer zijn ze het dossier toevallig kwijt.
Niet echt een positieve ervaring dus

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

Heeft u misschien nog openstaande posten? Zo niet, dan zou ik in uw geval de nationale ombudsman inschakelen.

http://www.ombudsman.nl

Geef aan dat u geen contact krijgt, beloftes die niet waargemaakt worden en dat u al een brief heeft geschreven.

lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door lucies »

Ook wij hebben nog niets terug over 2006!!!

Met uitstel van betaling hebben we de aangifte gedaan ongeveer in november verleden jaar (2007) Dit is door onze boekhouder aangevraagd en zo doen we het elk jaar. Hij had voor ons een mooie teruggave berekend, op basis van onze inkomensgegevens.
Maar dankzij de storing bij de belastingdienst momenteel hebben wij nog steeds niente ontvangen!
Het is tevens heel vervelend, omdat onze 2 kinderen een studiebeurs ontvangen op basis van het vastgestelde inkomen van de ouders over 2006. Ze krijgen nu al 2 maanden alleen de minimumbeurs (ong. 78 euro) en geen aanvullende beurs!
Gelukkig wonen ze nog allebei thuis, dus is dat minder groot probleem dan wanneer ze op zichzelf zouden wonen. :cry:

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door Kicoa »

Verbaast me niets dat u nog geen teruggave over 2006 heeft ontvangen als u pas in november 2007 aangifte heeft gedaan. Dit heeft niets te maken met de problemen bij de Belastingdienst. Aangiften die na 1 april worden ingediend hebben nu eenmaal niet de toezegging binnen drie maanden tot een voorlopige aanslag te leiden.
Als uw belastbaar inkomen zo belangrijk is voor de vaststelling van de studiefinanciering van uw kinderen waarom doet u dan zo laat pas aangifte??

lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door lucies »

Dit is elk jaar tot nog toe gewoon in februari uitbetaald,hoor. Wij doen dit met uitstel al jaren nl.
Trouwens, wij hebben een boekhouder die dit voor ons regelt op een reguliere manier.
Bent U soms zelf van de belastingdienst?? :-0

Dus ik vrees toch dat het te maken heeft met deze storing van ze, helaas....

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

@lucies
Dus ik vrees toch dat het te maken heeft met deze storing van ze, helaas....
Heeft niets met de storing te maken, heeft puur te maken met het feit dat de belastingconsulent na 1 april aangifte heeft gedaan. Na 1 april aangifte doen wil trouwens niet zeggen dat het lang gaat duren zoals u al jaren heeft gemerkt, maar mocht het langer duren dan kunt u daar niets aan veranderen.

lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door lucies »

Geachte Vogels,

is helemaal niet vreemd, want er wordt keurig door onze boekhouder uitstel aangevraagd en dat wordt gewoon verleend door de belastingdienst, hoor.
Gaat al jaren zo.
Maar dit jaar duurt het gewoon erg lang eer er teruggave is.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

is helemaal niet vreemd, want er wordt keurig door onze boekhouder uitstel aangevraagd en dat wordt gewoon verleend door de belastingdienst, hoor.
Gaat al jaren zo.
Maar dit jaar duurt het gewoon erg lang eer er teruggave is.
Ik heb het al zo'n 10 keer gezegd op dit forum, na 1 april aangifte doen betekent dat de garantiepost(voor 1 juli bericht) vervalt. Het wil niet zeggen dat het lang duurt, maar mocht het langer duren(maximimaal 3 jaar na afloop belastingjaar, exclusief eventueel uitstel) dan kun je er niets aan veranderen. Het heeft dus helemaal niets te maken met een uitstel dat de belastingdienst verleend.

dreun
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2007 09:53

Re: nog steeds geen teruggave 2006

Ongelezen bericht door dreun »

Ik heb mn huurtoeslag over 2006 nog niet ontvangen. Ik zou het eerst afgelopen week krijgen. Maar het stond niet op mn rekening.
Dus ik gebeld..... en nu kreeg ik gisteren tehoren dat ze niet weten wanneer ze het wel uitbetaald wordt. :(

kan je hier geen rente over vragen ofzo. Ik vind dat onacceptabel. Als ik had moeten betalen dan weten ze hoe snel ze met de rekening staan te zwaaien. Vindt het schandalig :(

Dreun

Gesloten