Ik heb verleden week intussen de kans gezien om de Daalderop Compact boiler eens goed binnenste buiten te keren (wij verkopen hem namelijk niet elke maand). De hier boven vermelde opmerking van Zelfstandigste ben ik echter niet vergeten. Ik kon toen geen informatie vinden die deze bewering bevestigde. Hij adviseerde mij bovendien eens met de vertegenwoordiger van Daalderop te praten. Na mijn eigen onderzoekje recentelijk kwam ik tot de volgende conclusie:Categorie: Keukens Geplaatst op: 2007 09:24 door zelfstandigste Onderwerp: De Compact boiler van Daalderop
Het apparaat heeft een mengventiel die warm en koud water mengt. Ik heb hem zelf ook en hij bevalt prima.
De Compact boiler bevat geen mengventiel zoals Zelfstandigste beweert en kan verder niet worden ingesteld op temperatuur zoals je dat bij een normale boiler wel kunt. De Compact boiler is zeer eenvoudig uitgevoerd (ingang/uitgang) en warmt het water tot een temperatuur van ca. 60/70°. De op de verpakking vermelde wateropbrengst die bij de genoemde water temperatuur kan worden behaald (40°) wordt dus bereikt door zelf met de keukenmengkraan koud water bij het hete water uit de boiler te mengen. Als er geen koud water wordt toegevoegd dan is de opbrengst van de boiler gewoon 5 liter heet water.
Mochten er nog andere meningen zijn dan hoor ik dat graag.
GWTE