Ik heb een vraag?
Ik heb een advocaat genomen en mijn inkomen is 17,963 per jaar.
En kreeg ik een brief van Raadvoor Rechtsbijstand Amsterdam. Want er was geen rechtszaal geweest. Mijn advocaat heeft maar 1 brief geschreven en alleen dat.
Tegenpartij Pantar Amsterdam
eigenbijdrage € 449,00
en de naam van mijn advocaat?
Met vriendelijke groeten,
Linda
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over bijstand
Re: Vraag over bijstand
Waarschijnlijk heeft men als "peiljaar" een ander jaar dan 2007 genomen. Daardoor kan het zijn dat je bijdrage is gebaseerd op een hoger inkomen. Het inkomen staat als het goed is ook op de beschikking.
Je kunt het beste z.s.m. een zogenaamde "peiljaarverlegging" aanvragen zodat de eigen bijdrage wordt gebaseerd op het jaar waarin je 17,963 hebt verdiend.
Je kunt het beste z.s.m. een zogenaamde "peiljaarverlegging" aanvragen zodat de eigen bijdrage wordt gebaseerd op het jaar waarin je 17,963 hebt verdiend.
Mijn advocaat heeft mij een mailtje gestuurd. Dat hij de zaak afsluit dus hij heeft niet echt gezegd als ik hem moet gaan betalen. Omdat de rechtzaak niet zin vol zou zijn omdat het mijn 1000 euro zou kosten als ik dat proces zou verliezen. Kon hij mij dat niet echt garanderen. Dus vandaar ik wou weten. Want ik zelf heb geen uitkeringen of andere inkomen. Dus dat had ik van te voren als zo gezegd tegen hem.
En van dat bijdrage is mij verder niet iets gezegd. alleen mij toen heeft gezegd sat hij toen recht voor bijstand ging aan vragen dat hij dat voor mij gratis deed. tot heden heb ik geen nota van hem ontvangen als dat eigen bij drga toch moest betalen. Ik zelf werk niet meer sinds oktober 2007 tot nu toe....
Ik weet het verder niet ik wacht om advies hier...
Linda
En van dat bijdrage is mij verder niet iets gezegd. alleen mij toen heeft gezegd sat hij toen recht voor bijstand ging aan vragen dat hij dat voor mij gratis deed. tot heden heb ik geen nota van hem ontvangen als dat eigen bij drga toch moest betalen. Ik zelf werk niet meer sinds oktober 2007 tot nu toe....
Ik weet het verder niet ik wacht om advies hier...
Linda
-
Komt dat van die 2e advocaat Linda?
Nee Nee!
Dit gaat niet over een 2 e advocaat dit is een nieuwe zaak. Die helaas niet door kon voortzetten...
Ik heb een advocaat genomen deze heeft alleen een brief geschreven naar het bedrijf.
Maar mijn advocaat heeft zich terug getrokken, want hij vertelde mij dat ze zaak te riskant is. Dus er is geen proces of zow. Dus hij heeft gewoon gezegd dat hij de zaak sluit.... Het gaat meer om de eigenbij drage...
Sinds vrijdag 14 maart per e-mail.
Indien u een procedure tegen P voert en verliest kunnen de proceskosten
wel oplopen tot 1.000,- die u dan zou moeten betalen aan P. Ik vind dat
risico zo groot dat ik u afraad iets te ondernemen tegen P
Ik stel voor dat ik uw dossier sluit. Verder heb ik nota's meer gehad ofzow. Alleen dat de raad van rechtsbijstand een brief gekregen. Maar verder niet echt veel bezonders... alleen dat eigenbijdrage stond er 445 euro of zoiets.
Dit gaat niet over een 2 e advocaat dit is een nieuwe zaak. Die helaas niet door kon voortzetten...
Ik heb een advocaat genomen deze heeft alleen een brief geschreven naar het bedrijf.
Maar mijn advocaat heeft zich terug getrokken, want hij vertelde mij dat ze zaak te riskant is. Dus er is geen proces of zow. Dus hij heeft gewoon gezegd dat hij de zaak sluit.... Het gaat meer om de eigenbij drage...
Sinds vrijdag 14 maart per e-mail.
Indien u een procedure tegen P voert en verliest kunnen de proceskosten
wel oplopen tot 1.000,- die u dan zou moeten betalen aan P. Ik vind dat
risico zo groot dat ik u afraad iets te ondernemen tegen P
Ik stel voor dat ik uw dossier sluit. Verder heb ik nota's meer gehad ofzow. Alleen dat de raad van rechtsbijstand een brief gekregen. Maar verder niet echt veel bezonders... alleen dat eigenbijdrage stond er 445 euro of zoiets.
-
Had je wel een Verklaring van Inkomen en Vermogen aangevraagd bij de SD? Ik neem aan van wel. Die advocaat zal zijn tijd er wel in hebben gestoken en goed alles bekeken. Als hij zegt, dat je weinig kans maakt, kan je je beter bij dat besluit neerleggen.