LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gespecificeerde offerte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door GWTE »

Kan nooit veel soeps zijn dan.......die top monteur van jou...kun je natuurlijk wel zien in welk segment je zit.....

METER PRIJS ...Totale onzin! Past in het rijtje: Waar jij en je maat M.de wurg marges hadden bepaald die wij moesten gaan betalen?

GWTE (of je bent gewoon dom, als monteur)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door maxx »

Gerrie weet weer van geen Wijken,

Ik moet zeggen dat 160,= per meter niet duur is maar over de kwaliteit van de monteur kun je niets zeggen. Vooral niet van een kantoorpositie in het bedrijf van vaderlief. Zie je wel, gouden lepel :lol:

Wat segment betreft is Wellmann geen hoogvlieger beste Gerrie maar dit logo prijkt toch prominent op je vaders website :shock:

Ontopic.


Specificeren van een offerte betekent in mijn ogen dat ieder onderdeel uit die offerte een eigen uitgewerkte prijs heeft. Het is natuurlijk aan de klant om te zeggen hoever ze die specificatie nodig heeft. De meeste klanten zal het worst zijn als de prijs onder de streep maar naar de zin is.


MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:idea:
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 22 mar 2008 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

informatievreter
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2007 10:50

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door informatievreter »

kortingen zeggen niks ga gewoon voor de laagste prijs
Waarom altijd voor de laagste prijs gaan? Wij hadden de keuken waarschijlijk ook wel iets minder duur kunnnen krijgen bij een andere zaak. Maar zoals er zo vaak wordt gezegd, je gunt het iemand ook.

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door sarpmg »

Waarom altijd voor de laagste prijs gaan? Wij hadden de keuken waarschijlijk ook wel iets minder duur kunnnen krijgen bij een andere zaak. Maar zoals er zo vaak wordt gezegd, je gunt het iemand ook
De keren dat een keuken verkoper een koper iets gunt moet ik nog meemaken :D

Als het verschil minimaal is zeker doen, maar ik dit geval praat ik over enkele duizenden euro's verschil

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:idea:
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 22 mar 2008 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Gelukkig bestaan er genoeg consumenten die niet voor de hoogste korting gaan
Oh.. en waar wonen die dan? Volgens mij ligt dat sprookjesbos ook in Kaatsheuvel.. En daar is Ome Ben de baas, toch?

En 'Genoeg'.. bedoel je daar het 'merendeel' van de keukenklanten mee, of bedoel je met 'genoeg' net die 3 klanten per jaar die dat zeggen en ook nog oprecht meenen..

Want tussen wat klanten 'zeggen' en iets echt 'meenen' zit heeeeeeeeel veel ruimte.

(en kom nou aub niet weer de moraalridder uithangen..)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:idea:
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 22 mar 2008 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door GWTE »

De meeste keukens worden bij mij verkocht op "gunnen" ben zeker niet altijd de goedkoopste
Dan gaat het waarschijnlijk zo van: We gunnen het u want u was de op 1 na goedkoopste, vooral met de montage (110, -/160, - p/m). Maar die andere zaak was de keukenplaatpoetser, dus we gunnen het u! En reageer gelijk even op mijn post "Compact boiler van Daalderop" ik weet namelijk dat je hem gelezen hebt........eerlijk is eerlijk.

GWTE :D

ikmoetwel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:31

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door ikmoetwel »

AL een paar dagen volg ik dit forum omdat ook wij een nieuwe keuken
zoeken en wat mij heel erg opvalt is dat de heren keukenverkoopers dit forum graag gebruiken om eens lekker over de klant te klagen en dan vooral over het afdingen.
Maar heren (ben ook verkoper) laten we gewoon eerlijk zijn verkopen is en blijft een spel waarbij jullie genoeg moeten verdiennen en de klant het gevoel moeten hebben dat ze een goede koop hebben gedaan.
Als goede verkoper moet dat je lukken zodat de klant er ook voor zorgt dat vrienden en familie bij jullie komen, teminste zo doen ik dat, en ja soms heb je er een klant tussen die je even wat minder gund maar het blijft een wel klant.
Dus vindt ik dat niet ieder forum moet eindigen met hoe moeilijk jullie het wel niet hebben, omdat de klant toch degene is die jullie portemonee vult en ook de klant kan een euro maar een keer uitgeven.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door rayke »

komt omdat de meeste verkopers alleen maar korting kunnen verkopen en gewoon een nul zijn als ze het moeten winnen op vakkennis en kwaliteit.

ikmoetwel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:31

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door ikmoetwel »

En daar ben ik het dus niet met je eens wat is er nu mis met korting geven, kennis is te leren maar verkoop niet het ligt je of niet.
Nogmaals verkopen is een spel en anders moet je het niet zien, bijde partijen moeten tevreden uit de bus komen .
Moet ook zeggen dat in keuken winkels ook niet alles duidelijk is er staat een prijs bij de keuken maar wat je er voor krijgt is niet geheel duidelijk en uiteindelijk is de prijs hooger.
Ik wil wel zeggen dat ik er niet op uit ben om jullie af te zeuren maar ik vind een keuken kopen erg moeilijk en echt heel ontduidelijk wat het nou eigenlijk echt gaat kosten.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ontduidelijk? Ben je het verloren broertje van GWTE ofzo? :D ;)

Kijk eens op http://www.ikhouvanlekker.nl/ daar staan wat showroomkeukens mét specificatie (per onderdeel maar enkel een totaalprijs). Ook een plattegrondje en perspectieftekening erbij.

Zo gespecifeerd werken de meeste zaken volgens mij (veel gebruikt programma, de verkopers hier weten wel hoe het heet), een enkeling specificeert de prijs van ieder schroefje en andere zaken werken weer met een handmatige offerte met totaalprijs.

Bij ieder verkoop-/offertegesprek kan je overigens gewoon vragen wat je apparatuur bij elkaar kost, wat het kastwerk kost en wat het blad kost. Laat de verkoper het maar uitrekenen/uitleggen. Zij willen (als het goed is ;)) graag verkopen, dus die moeite is het ze vast wel waard.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door GWTE »

Ontduidelijk? Ben je het verloren broertje van GWTE ofzo?
Hoezo?

GWTE

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Gezien de taalfouten. Hap hap! :D

Anyway, ik vind die aanpak van bovengenoemde website lovenswaardig, al zijn het maar slechts showroomkeukens. Scheelt tijd lijkt me.
Wellicht ook iets om geprint, op verzoek, in de showroom te overhandigen over de opgestelde showroomkeukens?

Zijn ze misschien wel sneller weg naar de buurman met je sheet (specificatie, plattegrond en evt. perspectiefje) maar als je overtuigt bent van je eigen concept/service/laagste prijs of wat voor (unique) selling point moet het mogelijk zijn?

Omgekeerd kan je als zaak de consument makkelijker wijzen op de verschillen tussen jezelf en de goedkopere buurman.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door GWTE »

Oke, wel Jan des Bouvrie is ook dyslectisch....dus. :wink:

GWTE

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

wat is er nu mis met korting geven
Omdat altijd de vraag blijft; was dit de maximale korting die ik gekregen heb?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door maxx »

Afbeelding,Afbeelding,Afbeelding,Afbeelding,Afbeelding

Beste Gerrie,

Dom van ons dat we de overeenkomsten met Jan de Bouvrie niet zien. Die verfijnde lijnen en blijk van ruimtelijke inzicht hadden het moeten verraden. Ik mis alleen de tafel met 6 stoelen nog :lol:


@ CocaCola81,

Mooie website maar weer zonder prijzen dus niet gespecificeerd. Dit gaat alleen maar op als de klant dezelfde opstelling wil aanschaffen als in de showroom. Een gesprek met een adviseur is altijd nodig om de individuele wensen van de klant in te vullen.......tenminste...... bovenstaande ontwerpen van Gerrie de Bouvrie zijn zo mee te nemen op de aanhanger :wink:

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door GWTE »

Zat net even in het forum log te kijken Zelfstandigste. Wat is er gebeurd met de opmerking: GWTE even een weetje..ik heb zelf twee keer kritiek gehad op Jan des Bouvrie de eerste keer voerde hij onze wensen uit de tweede keer bood hij zijn excuses aan en maakte nieuwe tekeningen.

Heb jij soms een kippenhok laten ontwerpen door de brave borst? Waarschijnlijk heb je de reactie zelf weer verwijderd, ik vond het ook al niet zo relevant. Zijn we het toch weer is eens.

GWTE 8)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Gespecificeerde offerte

Ongelezen bericht door maxx »

:wink:
Laatst gewijzigd door maxx op 24 mar 2008 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten