LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energie direct
-
energie direct
Beste lezer
hoe moet deze warboel bij dit bedrijf nog aangezien worden?
heb een aanbieding gehad, wilde wel info hebben groen is voor de medemens alleen maar goed, niets mis mee toch?
Ok kreeg mijn info en hoe
Hartelijk dank voor het overstappen????
dat was ik niet, even gebeld en klaar,,, niet dus
even geschreven en klaar ? niet dus
tot mijn grote verbazing krijg ik nu een afrekening van eneco dat is overgestapt ben terwijl ik nog een bevestiging hen gehad van enerie direct, moet me weer aanmelden bij eneco admin kosten betalen aan en afsluitkosten, wat de f gaat dit over,,, groen was goed geloof ik maar dit is te groen voor mijn hart,,, wat ga ik hier aan doen zonder dat het extra geld gaat kosten???
hoe moet deze warboel bij dit bedrijf nog aangezien worden?
heb een aanbieding gehad, wilde wel info hebben groen is voor de medemens alleen maar goed, niets mis mee toch?
Ok kreeg mijn info en hoe
Hartelijk dank voor het overstappen????
dat was ik niet, even gebeld en klaar,,, niet dus
even geschreven en klaar ? niet dus
tot mijn grote verbazing krijg ik nu een afrekening van eneco dat is overgestapt ben terwijl ik nog een bevestiging hen gehad van enerie direct, moet me weer aanmelden bij eneco admin kosten betalen aan en afsluitkosten, wat de f gaat dit over,,, groen was goed geloof ik maar dit is te groen voor mijn hart,,, wat ga ik hier aan doen zonder dat het extra geld gaat kosten???
Re: energie direct
Kun je bewijzen dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het pakket hebt opgezegd? Zo ja, dan maak je een goede kans. Zo nee, dan wordt het moeilijk, maar er zijn misschien nog wel een paar mogelijkheden. Een daarvan is checken of het contract al is aangemeld bij de KvK.
Weer zo'n streek van EnergieDirect. U moet direct bij Eneco aankloppen met uw verhaal, levert dat niets op dan onmiddelijk een klacht indienen bij de Klachtencommisie Energie en Water. Dit kost euro 25,00 die u terug krijgt als u in het gelijk wordt gesteld.
Denk erom dat u een schadevergoeding indiend bij uw klacht voor de telefoonkosten, postzegels etc. Een bedrag van euro 75,00 wordt meestal wel toegekend.
Denk erom dat u een schadevergoeding indiend bij uw klacht voor de telefoonkosten, postzegels etc. Een bedrag van euro 75,00 wordt meestal wel toegekend.
-
Wat bedoel je hiermee als ik mag vragen? En aan wie dan?moet me weer aanmelden bij eneco admin kosten betalen aan en afsluitkosten
dit onderwerp keert steeds terug op diverse sites. die waardeloze firma heb ik zelf veel gelazer mee gehad om er weer vanaf tekomen, via Intrum Justitia kostte dat mij meer dan 700 euro, dat is met een bijstands uitkering niet te doen.nooit meer energie direkt; ze werken bijv. ook met veel te hoge meterstanden (tot het 4 dubbele!).ik blijf wel bij de Nuon met een budget tarief.
Ik word er zo moedeloos en verdietig van. STAP NIET OVER!! De liberalisatie van de energiemarkt is in Nederland een totale mislukking gebleken !! Energiebedrijven zijn verworden van Nutsbedrijven naar hypercomerciële bedrijven, en zijn nu alleen maar uit op uw geld! De verantwoordelijken (politici, en verantwoordelijken bij energiebedrijven) geven niet thuis en zijn niet meer aanspreekbaar. Overstappen levert qua tarief bij een gemiddeld gezinsverbruik hoogstens € 80 op, dat staat toch niet in verhouding tot de ellende, de administratieve misverstanden, de bijbehorende kosten, boetes /incassokosten die je moet betalen als je overstapt, aangespoord door 'de vrije markt'? WIE WIL DIT NOG? Wie heeft ons hiermee opgezadeld?
Ik kan alleen nog wensen dat de energievoorziening in NL een overheidsaangelegenheid wordt. Mét heel veel voor oog voor zonne-energie, en andere alternatieve energiebronnen. Europese regelgeving heben wij hierbij hier helemaal niet nodig. We hebben in Nederland wind, waterbeweging en biobrandstof in overvloed.
Ik kan alleen nog wensen dat de energievoorziening in NL een overheidsaangelegenheid wordt. Mét heel veel voor oog voor zonne-energie, en andere alternatieve energiebronnen. Europese regelgeving heben wij hierbij hier helemaal niet nodig. We hebben in Nederland wind, waterbeweging en biobrandstof in overvloed.
En zo is dat!!
Indien u tevreden bent met uw huidige energieleverancier blijf daar dan lekker zitten en verroer je niet.
Ben je niet tevreden bekijk dan de diverse fora naar eventuele klachten over energieleveranciers voordat u overstapt naar een andere aanbieder.
Er zijn er een paar die er positief uitschieten waaronder Greenchoice. Over deze energieleverancier zijn eigenlijk weinig klachten behalve de deur aan deur verkoop maar daar kan Greenchoice eigenlijk niets aan doen daar dit een pakkie an is voor het uitzendburo.
Indien u tevreden bent met uw huidige energieleverancier blijf daar dan lekker zitten en verroer je niet.
Ben je niet tevreden bekijk dan de diverse fora naar eventuele klachten over energieleveranciers voordat u overstapt naar een andere aanbieder.
Er zijn er een paar die er positief uitschieten waaronder Greenchoice. Over deze energieleverancier zijn eigenlijk weinig klachten behalve de deur aan deur verkoop maar daar kan Greenchoice eigenlijk niets aan doen daar dit een pakkie an is voor het uitzendburo.
@marinepik:
Dat Greenchoice er meestal niet slecht of zelfs positief vanaf komt ben ik met je eens, maar hiermee:
Dat Greenchoice er meestal niet slecht of zelfs positief vanaf komt ben ik met je eens, maar hiermee:
kan ik het dus absoluut niet eens zijn. Greenchoice besteedt kennelijk deze klus geheel of gedeeltelijk uit, maar het blijft hun verantwoording hoe dit werk uitgevoerd wordt. Ik weet dat sommige bedrijven zich wel eens proberen te verschuilen achter dit argument, maar dat slaat dus als het bekende lichaamsdeel op het bekende muziekinstrument......maar daar kan Greenchoice eigenlijk niets aan doen daar dit een pakkie an is voor het uitzendburo.
Inmiddels heeft Greenchoice daar flink acheraan gezeten en zouden de klachten over het puschen aan de deur tot het verleden moeten behoren.
Greenchoice heeft met het desbetreffende uitzendburo keiharde afspraken gemaakt hoe men zich dient te gedragen bij het verkopen aan de deur zodat de klachten niet meer mogen voorkomen op straffe van een boete.
Greenchoice heeft met het desbetreffende uitzendburo keiharde afspraken gemaakt hoe men zich dient te gedragen bij het verkopen aan de deur zodat de klachten niet meer mogen voorkomen op straffe van een boete.
-
Nooit overstappen is mijn advies, tenzij men helder alle kosten controleerbaar op een rijtje zet.
Veel energiebedrijven hebben het slechts over de kosten van de energie zelf, maar zwijgen in alle talen over het transport-deel, het metertarief en dergelijke, waar u dus helemaal niets op kunt besparen.
Gisteren in mijn flat:
''Hallo, hier is het energiebedrijf, doet u de deur even open?'' Ik weigerde dat tot twee keer toe, waarop ze bij anderen aanbelden, die blind de deur openden.
Ik vertrouwde het niet, en bleef even staan luisteren (ik moest sowieso toch al naar buiten voor mijn vuilniszak......).
Het verhaaltje ging als volgt: Wij zijn een samenwerkingsverband tussen de woningstichting en uw energieleverancier, en wij gaan u een aanbieding doen, die u fors geld bespaart.
Het samenwerkingsverband blijkt niet te bestaan, en zowel de woningstichting als de genoemde energieleverancier geven aan dit soort acties alleen schriftelijk te voeren, of in ieder geval schriftelijk aan te kondigen dat bewoners huisbezoek kunnen verwachten. Met andere woorden, men gaat nooit onaangekondigd langs de deuren.
Voor zover ik weet, gaat het om de firma Energie Direct, men noemde die naam althans. Echter: Energie Direct voort een ander logo als het logo dat op de jacks van de medewerkers staat afgedrukt. Men gaat langs de deuren in fel oranje jacks met witte opdruk, en steeds in groepjes van 2 of 3 personen per huisadres.
Energie Direct heeft echter een groen-wit logo, en blijkt met de hele aktie niets te maken te hebben. Ze waren blij dat ik het meldde, maar minder blij dat hun naam misbruikt werd.
Kortom, men probeert weer op een agressieve manier om klanten te werven.
Veel energiebedrijven hebben het slechts over de kosten van de energie zelf, maar zwijgen in alle talen over het transport-deel, het metertarief en dergelijke, waar u dus helemaal niets op kunt besparen.
Gisteren in mijn flat:
''Hallo, hier is het energiebedrijf, doet u de deur even open?'' Ik weigerde dat tot twee keer toe, waarop ze bij anderen aanbelden, die blind de deur openden.
Ik vertrouwde het niet, en bleef even staan luisteren (ik moest sowieso toch al naar buiten voor mijn vuilniszak......).
Het verhaaltje ging als volgt: Wij zijn een samenwerkingsverband tussen de woningstichting en uw energieleverancier, en wij gaan u een aanbieding doen, die u fors geld bespaart.
Het samenwerkingsverband blijkt niet te bestaan, en zowel de woningstichting als de genoemde energieleverancier geven aan dit soort acties alleen schriftelijk te voeren, of in ieder geval schriftelijk aan te kondigen dat bewoners huisbezoek kunnen verwachten. Met andere woorden, men gaat nooit onaangekondigd langs de deuren.
Voor zover ik weet, gaat het om de firma Energie Direct, men noemde die naam althans. Echter: Energie Direct voort een ander logo als het logo dat op de jacks van de medewerkers staat afgedrukt. Men gaat langs de deuren in fel oranje jacks met witte opdruk, en steeds in groepjes van 2 of 3 personen per huisadres.
Energie Direct heeft echter een groen-wit logo, en blijkt met de hele aktie niets te maken te hebben. Ze waren blij dat ik het meldde, maar minder blij dat hun naam misbruikt werd.
Kortom, men probeert weer op een agressieve manier om klanten te werven.
-
Hooooo, wacht even. Topicstarter bewijzen dat hij of zij heeft opgezegd?Ik ben van mening dat Energie Direct moet bewijzen dat er weldegelijk sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst.Kun je bewijzen dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het pakket hebt opgezegd? Zo ja, dan maak je een goede kans. Zo nee, dan wordt het moeilijk, maar er zijn misschien nog wel een paar mogelijkheden. Een daarvan is checken of het contract al is aangemeld bij de KvK.
Volgens mij is dit dezelfde firma die ook langs de deuren gaat met die leuterverhalen dat men samenwerkt met woningstichtingen en onder meer Essent.
Ik heb ook al zo'n akkefietje met Energie Direct. Mijn stiefzoon van 16 bestelt via de website van ED een tankpas. Vervolgens kom ik er via een eindnota van Eneco achter dat de energielevering is overgenomen door Cogas. Dus even wat duidelijker: MIJN aansluiting is overgenomen door een minderjarige jongen met een andere achternaam zonder mijn handtekening! Ik heb uitgebreid geprotesteerd maar ze willen niets terugdraaien, blijven volhouden dat dit allemaal volstrekt legaal is en blijven maar doorgaan met rekeningen sturen. De rekening is dan ook nog gebaseerd op een veel te lage geschatte beginwaarde en een te hoge eindwaarde. meer dan 700 euro voor 5 weken energielevering! Inmiddels zit het incassobureau achter me aan en ik neem maar een advocaat in de arm.
-
Hallo nvdherik,
Wat heeft een 'tankpas' met een energieleverancier te maken, vreemd verhaal een dergelijke aanbieding heb ik nog nooit gezien, u wel?
Enfin,
mocht uw zoon van 16 inderdaad een energiecontract hebben afgesloten dan kan dit contract nietig verklaard worden. Een advocaat lijkt mij een beetje overdreven en zonde van de kosten, kijk eens op de volgens website (http://www.sgc.nl/), daar kunt u ook terecht.
Verder aan u de schone taak om uw zoon weer in het gareel te krijgen, hij is namelijk de veroorzaker van dit alles. Uitermate fascinerend overigens dat een 16-jarige jongen een dergelijke interesse toont in een website van een energieleverancier, vindt u niet?
Succes.
Groeten,
RayWhisperer
Wat heeft een 'tankpas' met een energieleverancier te maken, vreemd verhaal een dergelijke aanbieding heb ik nog nooit gezien, u wel?
Enfin,
mocht uw zoon van 16 inderdaad een energiecontract hebben afgesloten dan kan dit contract nietig verklaard worden. Een advocaat lijkt mij een beetje overdreven en zonde van de kosten, kijk eens op de volgens website (http://www.sgc.nl/), daar kunt u ook terecht.
Verder aan u de schone taak om uw zoon weer in het gareel te krijgen, hij is namelijk de veroorzaker van dit alles. Uitermate fascinerend overigens dat een 16-jarige jongen een dergelijke interesse toont in een website van een energieleverancier, vindt u niet?
Succes.
Groeten,
RayWhisperer
-
Grapje.
Marinepik bij welke leverancierbetrekt de marinehaar stroom? Ik kan mij voorstellen dat zo'n onderzeeër best wat gebruikt
Marinepik bij welke leverancierbetrekt de marinehaar stroom? Ik kan mij voorstellen dat zo'n onderzeeër best wat gebruikt