LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] autoverzekering ineas
-
autoverzekering ineas
ik heb op internet zitten neuzen naar een goedkope autoverzekering..
nu ben ik op de site van ineas verzekeringen terecht gekomen.
dit was een goedkope online verzekering..
ik ben alleen benieuwd naar reacties van mensen die bij de ineas verzekerd zijn..
hoe is de afhandeling van een schadegeval bij u verlopen??
nu ben ik op de site van ineas verzekeringen terecht gekomen.
dit was een goedkope online verzekering..
ik ben alleen benieuwd naar reacties van mensen die bij de ineas verzekerd zijn..
hoe is de afhandeling van een schadegeval bij u verlopen??
Re: autoverzekering ineas
Een schade-afhandeling kan ik (gelukkig) nog niet melden.
Wel is mijn ervaring dat de afhandeling van vragen en wijzigingen razendsnel gaat. Eén vriend is ook daar verzekerd, en heeft dezelfde ervaring (ook geen schade).
Gezien de achtergrond van Ineas (50% London verzekeringen, 25% AXA) verwacht ik niet al te veel problemen.
Wel is mijn ervaring dat de afhandeling van vragen en wijzigingen razendsnel gaat. Eén vriend is ook daar verzekerd, en heeft dezelfde ervaring (ook geen schade).
Gezien de achtergrond van Ineas (50% London verzekeringen, 25% AXA) verwacht ik niet al te veel problemen.
-
Ineas is niet de goedkoopste hoor. Toevallig zat ik net op de site van ze. Mijn auto is daar een stukkie duurder dan bij De Europeesche.
Ik wil wel voor je op zoek naar een goede en goedkope autoverzekeraar if you like. It's my job
Ik wil wel voor je op zoek naar een goede en goedkope autoverzekeraar if you like. It's my job
Wat de goedkoopste verzekeraar is, verschilt per bestuurder, per auto, zelfs per uitvoering (een station kan stukken goedkoper zijn dan een 3-deurs bij 1 en dezelfde verzekeraar).
Ineas is - algemeen gesteld - gunstig bij nieuwe auto's. Onze boodschappenracer is ook elders verzekerd.
Goed zoeken loont altijd. Er is een verzekeraar (ik dacht Proteq) die 10% korting biedt op je huidige verzekering. Volgend jaar eens kijken of ze dat ook doen als je van Ineas of soortgelijk af komt
Ineas is - algemeen gesteld - gunstig bij nieuwe auto's. Onze boodschappenracer is ook elders verzekerd.
Goed zoeken loont altijd. Er is een verzekeraar (ik dacht Proteq) die 10% korting biedt op je huidige verzekering. Volgend jaar eens kijken of ze dat ook doen als je van Ineas of soortgelijk af komt
maar zeker als er enige vorm van cascodekking meeverzekerd wordt: kijk ook naar de voorwaarden. Anders vraagt u volgend jaar misschien of het wel normaal is dat uw schade maar beperkt gedekt is.
Een goede auto verzekering sluit je af bij een tussenpersoon ( mijn mening ) want dan, als je schade hebt, schuldig of niet gaat hij/zij dat oplossen. Zodoende wordt er dus veel werk voor de verzekerde uit handen genomen. Tussenpersonen hebben zowiezo meer ingangen dan u heeft. Ergo verzekerings maatschappijen die zonder tussen persoon werken kunnen goedkoper zijn maar leggen de claims bij de klant neer die soms niet weet hoe dat op te lossen. Ik ben niet thuis in de verzekeringen dus sluit ik mijn verzekeringen af via een tussen persoon en die zoekt voor mij de beste uit. die verdient daar wel aan maar service en een goed advies daar heb ik wel een paar euro's voor over. De tussen persoon heeft geen callcentre en kent vaak zijn clienten. Zal wel ouderwets zijn maar zo ben ik.
M.v.g. Ronald.
M.v.g. Ronald.
@ Ronald G:
Dat is een keuze. Ik heb het ook jaren zo gedaan, en dat beviel best.
Tussenpersoon heeft voor- en nadelen, ik vond (en vind) het zelf regelen prettig.
Iemand die niet zo'n interesse heeft op dat gebied, maar wel goed verzekerd wil zijn zou ik zeker een tussenpersoon aanraden.
Maar dat betekent niet dat de andere optie slecht is.
Ineas is puur voor de mensen die het zelf willen regelen, anderen komen ook nooit bij deze aanbieder uit, dus dat regelt zichzelf.
@Inge1: Dat is wel een heel groot doemscenario. Verzekeraars dienen zich aan bepaalde regels te houden, en als de voorwaarden op belangrijke gebieden sterk veranderen, dan mag je per direct straffeloos de verzekering opzeggen.
Maar dat probleem zie ik niet zo. Achter deze maatschappij, die zich op een klein deel van de Nederlandse bevolking richt, zitten gerenommeerde maatschappijen.
Dat is een keuze. Ik heb het ook jaren zo gedaan, en dat beviel best.
Tussenpersoon heeft voor- en nadelen, ik vond (en vind) het zelf regelen prettig.
Iemand die niet zo'n interesse heeft op dat gebied, maar wel goed verzekerd wil zijn zou ik zeker een tussenpersoon aanraden.
Maar dat betekent niet dat de andere optie slecht is.
Ineas is puur voor de mensen die het zelf willen regelen, anderen komen ook nooit bij deze aanbieder uit, dus dat regelt zichzelf.
@Inge1: Dat is wel een heel groot doemscenario. Verzekeraars dienen zich aan bepaalde regels te houden, en als de voorwaarden op belangrijke gebieden sterk veranderen, dan mag je per direct straffeloos de verzekering opzeggen.
Maar dat probleem zie ik niet zo. Achter deze maatschappij, die zich op een klein deel van de Nederlandse bevolking richt, zitten gerenommeerde maatschappijen.
Wat ik ermee wil zeggen als je niet goed thuis bent op het gebied van verzekeren is een tussenpersoon de beste oplossing. Ik kraak het online verzekeren niet af maar het heeft wel een vorm van zelf redzaamheid. Of hoe je dat ook noemt mocht er schade zijn is er voor de verzekerde veel meer werk te doen.
Ronald.
Ronald.
Ik ben het ook niet met je oneens, maar wel als je stelt dat via een tussenpersoon DE manier is, want dat verschilt per persoon.
Ik help her en der mensen met hun verzekeringen, en regelmatig is het advies om naar een lokaal verzekeringskantoor te gaan (is trouwens ook in mijn eigen belang). Vergis je overigens niet, ook in die branche heb je goede en slechte bedrijven.
Ik help her en der mensen met hun verzekeringen, en regelmatig is het advies om naar een lokaal verzekeringskantoor te gaan (is trouwens ook in mijn eigen belang). Vergis je overigens niet, ook in die branche heb je goede en slechte bedrijven.
Zeker maar ik ben al sinds 1980 bij dezelfde. Toch lees ik op forums ook wel kritiek op tussenpersonen maar niet zoveel als online verzekeraars. Het is gewoon een zaak van wat wil je en hoe, Besparen en zelf het werk doen of een aanspreekpunt.
Het heeft ook voor een deel met bewustzijn te maken. Als ik een probleem krijg met mijn verzekering (of dat nu Ineas is, of een van de andere verzekeringsmaatschappijen waar ik iets heb lopen), dan zal ik dat - bijvoorbeeld - hier kenbaar maken.
Veel mensen die bij een verzekeringskantoor zitten zijn zich niet echt bewust van de digitale wereld, en vertellen hun problemen (als ze die al door hebben, veel mensen laten zich verdraaide waarheden aanleunen, niet alleen op verzekeringsgebied), alleen tegen de buurvrouw en de zus van 83.
Het type aanbieder zorgt ook meteen voor het type klant. Of, anders gesteld: je krijgt als bedrijf de klanten die je verdient.
Veel mensen die bij een verzekeringskantoor zitten zijn zich niet echt bewust van de digitale wereld, en vertellen hun problemen (als ze die al door hebben, veel mensen laten zich verdraaide waarheden aanleunen, niet alleen op verzekeringsgebied), alleen tegen de buurvrouw en de zus van 83.
Het type aanbieder zorgt ook meteen voor het type klant. Of, anders gesteld: je krijgt als bedrijf de klanten die je verdient.
Mijn tussenpersoon heeft voor zover als er iets was het keurig geregeld mijn ervaring dus. Ik ga hem dus niet verruilen voor een paar euro's winst. Maar goed ieder zijn mening. Hij doet me nooit wat opdringen maar geeft wel tips over het indexeren van de inboedel en heeft mij erop gewezen dat ik toch ook wel een aansprakelijksheid verzekering nodig had. Logische zaken toch! verder niets. Er zijn nog wel goede tussenpersonen dacht ik zo.
Ik ben voor mijn 2e handsje een verzekering aan het zoeken. Via Independer zag ik Ineas die goedkoper leek te zijn (50euro/mnd) voor WA+volledig casco. Dus dacht ik laten we dit eens controleren. En jawel bij het invoeren van dezelfde gegevens op de Ineas website was die premie ineens omgetoverd tot (217 euro/mnd). Natuurlijk ga ik niemand vertellen of ik een eigen huis bezit! Er is geen enkele andere verzekeraar die dat vraagt!
De opinie van Klaverblad als beste keuze, gedaan door Independer is nog steeds de beste om mee te starten, deze kent korting toe na leeftijd en niet na schadevrije jaren. Handig als je later wel een BM gerelateerde polis wilt afsluiten Overigens zijn die kortingen voor BM niet eens zo interessant in het begin meestal pas na 4 jaar schadevrij rijden.
De opinie van Klaverblad als beste keuze, gedaan door Independer is nog steeds de beste om mee te starten, deze kent korting toe na leeftijd en niet na schadevrije jaren. Handig als je later wel een BM gerelateerde polis wilt afsluiten Overigens zijn die kortingen voor BM niet eens zo interessant in het begin meestal pas na 4 jaar schadevrij rijden.
Bij Klaverblad loop op de achtergrond wel de teller voor de B/M mee hoor..... Naast de leeftijd is het aantal schadevrij jaren ook van invloed op deze premie, als zie je het niet direct...Handig als je later wel een BM gerelateerde polis wilt afsluiten
O dat is wel vreemd.
Ik belde met Independer om uitleg te vragen en die wist mij te vertellen dat dit dus niet zo zou zijn.
Nou moet het altijd uit de lengte of de breedte komen en wat ik heb begrepen is dat het leeftijdsgebonden zou zijn.
Misschien dat ik eens een offerte op ga vragen voor iemand van 18 jaar.
Dan zal je je wel scheel betalen aan deze verzekeraar
Ik belde met Independer om uitleg te vragen en die wist mij te vertellen dat dit dus niet zo zou zijn.
Nou moet het altijd uit de lengte of de breedte komen en wat ik heb begrepen is dat het leeftijdsgebonden zou zijn.
Misschien dat ik eens een offerte op ga vragen voor iemand van 18 jaar.
Wat betaal je bij Allsecur?
Vorig jaar daalden de prijzen gemiddeld met 15 procent, mede door de komst van de nieuwe internetverzekeraar Allsecur. Deze dochter van Allianz Nederland kaapte dankzij fikse kortingen in een week tijd 20 procent van alle nieuwe aanvragen voor autoverzekeringen bij concurrenten weg. De dekking is volgens Verzekeringssite ook beter dan gemiddeld. Hordijk: " Dit geeft zeker aanleiding voor een nieuwe prijzenslag door andere verzekeraars."
Uit de vergelijkingen van Verzekeringssite blijkt tevens dat vrijwel alle verzekerden (98 procent) momenteel kunnen besparen op hun autopolis, mits ze overstappen. Welke verzekering het voordeligst uitpakt is lastig te voorspellen, zegt Hordijk. De premie die klanten betalen is onder andere afhankelijk van leeftijd, dekking, schadevrije jaren en woonplaats.
Autopolis koopje
Vorig jaar daalden de prijzen gemiddeld met 15 procent, mede door de komst van de nieuwe internetverzekeraar Allsecur. Deze dochter van Allianz Nederland kaapte dankzij fikse kortingen in een week tijd 20 procent van alle nieuwe aanvragen voor autoverzekeringen bij concurrenten weg. De dekking is volgens Verzekeringssite ook beter dan gemiddeld. Hordijk: " Dit geeft zeker aanleiding voor een nieuwe prijzenslag door andere verzekeraars."
Uit de vergelijkingen van Verzekeringssite blijkt tevens dat vrijwel alle verzekerden (98 procent) momenteel kunnen besparen op hun autopolis, mits ze overstappen. Welke verzekering het voordeligst uitpakt is lastig te voorspellen, zegt Hordijk. De premie die klanten betalen is onder andere afhankelijk van leeftijd, dekking, schadevrije jaren en woonplaats.
Autopolis koopje
En zo als beloofd is hier de uitslag.Misschien dat ik eens een offerte op ga vragen voor iemand van 18 jaar.
Jawel dezelfde premie voor mijn auto is ineens €125/mnd. als ik 20 jaar ben en 2 schadevrije jaren heb opgebouwd. Voor de minderjarigen onder ons toch ook een signaal over het veilig rijden, niet altijd natuurlijk want tegenwoordig is de zakelijke rijder behoorlijk aansprakelijk voor een groot deel. Zeker als je het aantal leaseauto's in Nederland telt.
Ik ben benieuwd of het rekeningrijden er ooit komt in de vorm van belasting alleen op brandstof. Dit zou ook zijn weerslag kunnen hebben in verzekeringspremies.
Wat denkje van een bonus als je het ingeschatte kilometrage niet haalt?
De meeste verzekeraars hebben een duurdere premie als je jong bent. Waar de grens ligt verschilt daarbij nogal, dus als je jong bent is het zeker verstandig om goed te zoeken welke polis voor jou gunstig is.
Er zijn trouwens al verzekeraars waar je per kilometer betaalt. Dus de 'bonus als je het ingeschatte kilometrage niet haalt' kun je nu al krijgen. Je kun je trouwens ook afvragen of iemand die veel kilometers maakt altijd een groter risico is dan iemand die weinig kilometers maakt. Als je meer routine krijgt, dan levert dat in elk geval per gereden kilometer een lager risico op. En als je weinig km maakt, dan rijd je vaak ook veel meer in de stad, wat risicovoller kan zijn. Welk effect sterker is is dus nog de vraag.
Aibola, of je een eigen huis hebt kan wel relevant zijn. Het blijkt namelijk dat mensen met een eigen huis minder autoschade krijgen dan mensen zonder eigen huis. Iemand met een eigen huis zou dus een lagere premie kunnen krijgen dan iemand zonder eigen huis.
(Dit kan allerlei oorzaken hebben, zoals dat eigen huis bezitters voorzichtiger met hun huis omgaan en dus ook met ander bezit voorzichtiger omgaan. Maar ook kan het zijn dat het komt doordat eigen huis bezitters meestal een hoger inkomen hebben of meer geld, en dus een betere auto kunnen kopen. Of dat de samenstelling anders is, bijvoorbeeld relatief meer 'brave' gezinnen en relatief minder 'onbesuisde' alleenstaanden.)
Er zijn trouwens al verzekeraars waar je per kilometer betaalt. Dus de 'bonus als je het ingeschatte kilometrage niet haalt' kun je nu al krijgen. Je kun je trouwens ook afvragen of iemand die veel kilometers maakt altijd een groter risico is dan iemand die weinig kilometers maakt. Als je meer routine krijgt, dan levert dat in elk geval per gereden kilometer een lager risico op. En als je weinig km maakt, dan rijd je vaak ook veel meer in de stad, wat risicovoller kan zijn. Welk effect sterker is is dus nog de vraag.
Aibola, of je een eigen huis hebt kan wel relevant zijn. Het blijkt namelijk dat mensen met een eigen huis minder autoschade krijgen dan mensen zonder eigen huis. Iemand met een eigen huis zou dus een lagere premie kunnen krijgen dan iemand zonder eigen huis.
(Dit kan allerlei oorzaken hebben, zoals dat eigen huis bezitters voorzichtiger met hun huis omgaan en dus ook met ander bezit voorzichtiger omgaan. Maar ook kan het zijn dat het komt doordat eigen huis bezitters meestal een hoger inkomen hebben of meer geld, en dus een betere auto kunnen kopen. Of dat de samenstelling anders is, bijvoorbeeld relatief meer 'brave' gezinnen en relatief minder 'onbesuisde' alleenstaanden.)
Dan kunnen ze ook vragen : gaat U regelmatig naar de kerk? Wat is uw lievelingskleur? En kijkt U graag naar Formule1?Aibola, of je een eigen huis hebt kan wel relevant zijn. Het blijkt namelijk dat mensen met een eigen huis minder autoschade krijgen dan mensen zonder eigen huis. Iemand met een eigen huis zou dus een lagere premie kunnen krijgen dan iemand zonder eigen huis.
De verbazing van Aibola is in mijn ogen terecht.
Dat zijn geen objectief makkelijk controleerbare grootheden. Daarom zijn dat geen goede voorbeelden.