LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5514
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door Radar »

Mooier worden zonder te snijden, het is dé trend in de cosmetische industrie. Daarbij wordt de consument vaak zoveel mogelijk geld afhandig gemaakt. Dit bleek ook toen Radar bij het medische centrum Medicos in Enschedé een bloedonderzoek onderging. Dure voedingssupplementen moesten onze proefpersoon weer in balans brengen. Maar is dit bloedonderzoek wel verantwoord?

Maandagavond 20.30 uur, Ned1

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door jor »

In mijn omgeving een onderwerp waarover gepraat word, ben dus heel benieuwd.

Mvg Jor.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Geacht Radarteam.

Trek het verhaal dan gelijk wat breder,
dus ook bloedonderzoek voor (persoonlijke)vermageringsdieëten en zelfs zaken die zogenaamd volgens een persoonlijke DNA-structuur zouden werken.
Uiteraard ook voor veel geld en uitgevoerd door dubieuze laboratoria.

Grootvader

contax10
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2008 11:35

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door contax10 »

Wat is al duur…De meeste supplementen zijn zo dom samengesteld dat ze niet eens opgenomen kunnen worden. Verkeerde vulstoffen en zo. Ik heb van alles nagelezen over deze stoffen en blijkbaar is alles en ieder stofje met studies wetenschappelijk onderbouwd. Geen wonder dat je de verschillen heel snel bemerkt. Absorptie is immers alles. Dat verklaart wellicht dat goedkope supplementen vaak juist duur zijn omdat ze niet worden opgenomen (synthetische ingrediënten) maar deze producten in een wat hogere prijsklasse perfect functioneren en hun geld dubbel en dwars waard zijn! Ik voel met er tenminste geweldig bij, beter dan ooit!
Contax10

massive_19
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2008 12:34

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door massive_19 »

Ik heb jarenlang acne gehad en ook jarenlang allerlei goedkope dingen geprobeerd om er vanaf te komen. Niets werkte helaas, al m'n geld was wel weg. Via Medicos werd me een natuurlijk product aanbevolen, maar dat was wel wat duurder. Na een maand of twee was ik helemaal verlost van de puistjes. Nu gebruik ik af en toe een lage dosering, verder niets meer. Blijkbaar kosten goede supplementen wel wat meer, maar ze werken tenminste.

Massive te Enschede

A. Wessels
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2008 22:24

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door A. Wessels »

..
Laatst gewijzigd door A. Wessels op 23 mar 2008 22:55, 3 keer totaal gewijzigd.

andrew65
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2008 22:46

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door andrew65 »

Uit wetenschappelijk onderzoek is allang gebleken dat natuurlijke anti-oxydanten een positieve uitwerking hebben. De grote farmaceuten houden dit tegen en proppen ons vol met chemische troep. Jammer, zo’n vooruitstrevend bedrijf wordt daar ook nog eens de dupe van. Ik gebruik zelf supplementen van Medicos en ik voel me een stuk fitter en heb meer energie. Het is natuurlijk makkelijker om iets negatiefs te zeggen maar probeer het zelf en oordeel dan EERLIJK.!!!

Andrew

e.deboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2008 22:49

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door e.deboer »

reactie op andrew

natuurlijk bent U positief....Uw vrouw is directrice van medicos :D

Bleu
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 12:52

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door Bleu »

Tot mijn verbazing besteed Radar vanavond in het item zonder te snijden aandacht aan de cosmedische industrie. Ook ik heb mij eens laten verleiden tot het gebruik van voedingssuplementen. En ik heb er heel veel baad bij gehad. Ik ben maar liefst tientallen kilo's afgevallen door het gebruik van Vito en omega. Natuurlijk heb ik daar ook wel het juiste dieet bij gevolgd maar ik ben er stellig van overtuigd dat het mij niet was gelukt indien ik niet deze middelen had geslikt. Dus ik ben alleen maar heel blij dat ik toen die stap heb genomen.
Medicos heeft mij daar heel goed bij geholpen. Michael Bakker

minniemouse
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 13:32

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door minniemouse »

Hoe kun je oordelen zonder dat je het hebt geprobeert? Hoe kan je een mening geven zonder dat je weet hoe je eigen lichaam er op reageert? Natuurlijk kan je oordelen maar als je niet hebt geprobeerd kan je niet een eerlijk antwoord geven. Dat lijkt mij nogal vanzelfssprekend. Ik zou zeggen probeer het eens, dan zal je zien wat voor goede werking het heeft. Je zal er verbaasd van staan.
Ik zelf gebruik de Omega en Phyto en je herkend me niet weer.

Daar bedoel ik mee :

-ik voel me zoveel fitter
-Ik heb een betere slaaprust
-Mijn huid reageert er zo ontzettend goed op
-Het sporten gaat veel beter, ik beweeg makkelijker
-mijn concetratie vermogen is velemalen beter.
-Dat heeft dan ook gelijk betekenis met mijn studie prestaties. ik leer nu veel makkelijker en haal velemalen betere cijfers zonder dat ik er meer voor hoef te doen.

conclussie dit is een super, eerlijk product met de juiste werkingen en als je verglijkt wat ik net hierboven heb verteld met de werkingen is dit product echter niet duur. het is net wat je,je eigen lichaam wil schenken

contax10
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2008 11:35

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door contax10 »

Wat een waanzinnig onzinverhaal wordt hier door de TROS geschreven. Er zit een reeks aan ingrediënten in deze supplementen die in geen enkele drogist te koop is. De doseringen zijn zeer serieus, sommige mogen niet eens hoger ivm de wettelijke bepalingen. Daarnaast wederom niet vergelijkbaar. De zuiverheidsnorm ligt op substantieel hoger niveau dan de Nederlandse norm. Slechts de best absorbeerbare en werkzame stoffen zijn gebruikt. Alles is natuurlijk en niet synthetisch. En vooral, ieder ingrediënt onderbouwd met diverse studies door internationale universiteiten.

Volgens de TROS is een auto gewoon een auto, een Mercedes dus gelijk aan een Lada. Een tas is een tas, dus een Louis Vuiton vergelijkbaar met een tas van de HEMA. En zo verder… Programma's maken wordt zo wel heel eenvoudig :(
Laatst gewijzigd door contax10 op 24 mar 2008 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door Pruim »

Iemand die een vergelijkbaar product kan vinden.... veel succes!!!
Ja gevonden!

3x per dag normaal eten. En voor die 750 euro per jaar voor die pilletjes kan ik een hoop leuke dingen doen.

johnnieboy
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:46

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door johnnieboy »

antioxidanten zitten in fruit en groente,en komt bij een gezonde voeding voldoende binnen in het lichaam,het verhaal dat het met pillen verbeterd kan worden is alleen goed voor de fabrikanten die er zoveel aan verdienen zodat ze nooit meer iets nuttigs hoeven te doen

medicos
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 22:51

Re: Ondeugdelijk bloedonderzoek om dure pillen te verkopen

Ongelezen bericht door medicos »

Geacht radar team,
Helaas moeten we constateren dat er sprake is van een selectieve weergave van de informatie, het is sensatie belust en u manipuleert de kijkers door bepaalde uitspraken uit te zenden en de rest achterwege te laten. Graag zien we de leveranciers tegemoet die een soortgelijk product leveren, dit is n.l. onmogelijk, en al helemaal niet te vinden in een drogisterij. Er is nog geen Nederlandse distributeur van het meetinstrument en gezien het feit dat u nooit contact heeft opgenomen met de Italiaanse leverancier, ondanks meerdere verzoeken, kunt u hiervan ook niet op de hoogte zijn. De hematoloog moet toch eens gaan informeren wat er momenteel aangeboden wordt op de markt aan meetapparatuur voor oxidatieve stress.

Gesloten